Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב עד 60K


itay722
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3512 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי,

יש לי רכב ישן משנת 2003 שאני עומד בפני תיקון גדול (7500 ש"ח מחיר התחלתי) בעקבות התחממות מנוע והחלפת חלקים רבים ושעות עבודה רבות על הרכב במוסך. על פי המוסך אני נדרש להחליף סעפת פליטה (1600 ש"ח), מצנן מים תחליפי (800 ש"ח), חיישן חמצן (600 ש"ח) ועוד כמה חלקים יותר זולים..

האפשרויות שניצבות בפניי הן לתקן את הרכב (במוסך מורשה מרכזי או מוסך אחר שיהיה זול יותר) או לקנות רכב חדש. עדיין לא החלטתי מה אני עושה ואני בודק אופציות.

 

הרכב שאני מחפש צריך להיות רכב אוטומטי ל5-10 שנים הבאות. מחברה אמינה, וכמה שיותר חסכוני בצריכת דלק עקב נסועה מרובה ולמרחקים ארוכים. אני מעדיף שהרכב יהיה מיד ראשונה מכיוון שאם זה רכב מיד שניה אני כבר לא יודע אם החלפים תחליפיים או מקוריים..

פונקציות שחשובות לי הן :

* חשוב מאוד - מבחינתי בגדר חובה - מזגן חזק. לא ארצה רכב עם מזגן חלש.

* חשוב מאוד - מבחינתי בגדר חובה - Cruise control - שאוכל לנסוע באותה מהירות בלי ללחוץ על דוושת הגז

* חשוב - רכב כמה שיותר אוטונומי - אם יודע לחנות לבד/לעזור בחניה או להחליף נתיבים לבד (אני כבר לא יודע מה יש היום, אני לא מעודכן) זה פלוס רציני

* חשוב - שתהיה תאוצה טובה כשאני לוחץ על הגז כדי שאוכל לעקוף מכוניות אחרות. הרכב שהיה לי היה 110 כוחות סוס וזה היה סביר. בעבר היה לי רכב עם 50 כוחות סוס וזה היה חלש מאוד בשבילי.

* חשוב - מצלמה אחורית ומסך כדי לראות מה קורה כשאני חונה מאחור

* חשוב - מערכת בקרה לבדוק אם אני נרדם שתצפצף

* חשוב/בינוני - אני מעוניין ברכב שיראה ספורטיבי/אירודינמי, אני לא אוהב רכבים מרובעים, מלבניים ועגלגלים.

* בינוני בחשיבות - ראדאר להגנה נגד תאונות בחושך מוחלט

* בינוני בחשיבות - רמקולים טובים - למרות שאת זה גם אפשר לשדרג..

 

אם מישהו מכיר רכב שעונה על הדרישות, אשמח לקבל הצעות.. תודה

עריכה אחרונה על ידי itay722
פורסם (נערך)

כמה דברים

 

אם הבנתי נכון נסועה רבה מחוץ לעיר. 20-25 אלף לשנה? אם כן דגם דיזל או היבריד יכול להתאים.

הפרמטרים הביטוחתיים - חנייה אוטנומית, התרעה מסטייה, הירדמות וכו קימיים בעיקר בדגמים חדשים, לדעתי תתקשה למצוא רכב שכזה ב 60 אש"ח, אולי אני טועה.

אגב, חישני רברס, מצלמות ושאר אביזרים אתה יכול להתקין בכל רכב לאחר הרכישה.

 

מי נוסע ברכב: רווק, משפחה, ילדים קטנים/בוגרים?

 

אם יורשה לי עוד מילה לגבי התיקון של הרכב שלך. איך תמכור אותו? אחרי תיקון או לפני? זו שאלה חשובה. לתקן רכב 2003 במוסך מורשה זו בדרך כלל החלטה שגויה. מוסך אמין שאינו מורשה יכול להוזיל עלויות. אגב, יש עוד אופציות לתיקון זולות יותר שאני מעדיף לא לפרט יותר מדי....

איזה מכונית יש לך?

 

תענה על השאלות האלה ויוכלו לעזור לך בצורה ממוקדת יותר.

עריכה אחרונה על ידי doronli
פורסם

אם כבר אז יותר בסביבות ה-40 אלף קילומטר לשנה.

רק אני נוסע ברכב.

אני לא מכיר מוסכים אמינים שאינם מורשים, אשמח לקבל המלצות.

לדגמי הדיזל יש תגובה מהירה ומומנט גבוה או שהם איטיים יחסית בתגובה?

הרכב שיש לי הוא Citroen Xsara 2.0 גרסה 2003 עם נפח מנוע 1587 ו110 כוחות סוס

אני עדיין לא החלטתי מה לעשות עם הרכב.

פורסם

רנו פלואנס/מגאן דיזל תענה על רוב הדרישות חוץ ממראה ספורטיבי. היא חסכונית, בטוחה ועם שלל אבזורים. החלפת נתיבים ובקרות אוטומטיות תוכל למצוא רק ברכבים הרבה יותר חדישים ( 2016 ), ברכבי יוקרה שעלות אחזקתם לא שווה את האבזור או ברכבים מתוצרת VAG ששם אתה כל יום בהימור איזו מערכת תשווק חיים קודם.

 

הפלוס הרציני בפלואנס הוא צריכת הדלק והמומנט הגבוה בסל"ד נמוך.

פורסם (נערך)

נסועה גבוהה מאוד. חשוב שיהיה רכב נוח. יש לך ניסיון רב שנים עם צרפתיות אז אני מניח שהמחסום הפסיכולוגי בהקשר זה לא קיים אצלך למרות שאני בטוח שמבחינה מכאנית (בגלל הנסועה הרבה), יהיו לך חיים קלים הרבה יותר עם יפנית או קוראינית ולכן אני נזהר.. יש לי הרגשה שבמסגרת התקציב שלך תצטרך לוותר על מערכות הבטיחות שהיית רוצה לקבל. אני מציע שתחכה לעוד תשובות של מומחים ממני בפורום בעניין.

אגב, היום, הדור החדש של רכבי הדיזל זה לא כמו פעם ואין שום בעיה במומנט ובתגובה. הישנות יותר? לא יודע. שווה לבדוק את דגמי הדיזל של רנו. יש לא מעט דיונים על כך בפורום. ג'אז היברידית לדעתי נכנסת לך בתקציב איכשהוא (הפריוס והאינסייט גדולות מדי לטעמי לנהג יחיד אך אולי שם יהיו יותר פיצרים בטיחותיים שווה לבדוק)

 

לגבי מוסכים- מוסך אורן בחולון 03-654-0818, שיש עליו הרבה ביקורות טובות פה,יודע כך אומרים להתעסק עם מכוניות צרפתיות במחירים סבירים.

אם היה לך רכב יפני או קוריאני הייתי יכול לתת לך כיונים נוספים, זולים יותר (יש כאלה שעושים טיפולי שיניים, פחחות ומכונאות אצל שכנינו הערבים, בזול הרבה יותר) אבל לא יודע אם הייתי מסתכן עם מכונית צרפתית.

 

נשאלת השאלה, אם לתקן את הרכב בכלל. במקרה שלך לא ברור איזה שוק יש לרכב וכן רכבים מקבילים נמכרים בדומה לעלות התיקון שהציעו לך. יכול להיות שלא תהיה לך ברירה אלא למכור לברזל או AS IS, אם תחליט לא לתקן. אני במצבך לא הייתי משקיע ברכב. נראה כי הוא "עשה את שלו" והייתי משקיע ברכב החדש.

עריכה אחרונה על ידי doronli
פורסם
רנו פלואנס/מגאן דיזל תענה על רוב הדרישות חוץ ממראה ספורטיבי. היא חסכונית, בטוחה ועם שלל אבזורים. החלפת נתיבים ובקרות אוטומטיות תוכל למצוא רק ברכבים הרבה יותר חדישים ( 2016 ), ברכבי יוקרה שעלות אחזקתם לא שווה את האבזור או ברכבים מתוצרת VAG ששם אתה כל יום בהימור איזו מערכת תשווק חיים קודם.

 

הפלוס הרציני בפלואנס הוא צריכת הדלק והמומנט הגבוה בסל"ד נמוך.

 

כמה שטויות במשפט אחד....לא להאמין

פורסם (נערך)
כמה שטויות במשפט אחד....לא להאמין

זה לא אני אומנם אבל במקום לקבוע שהנכתב הוא שטויות, תכתוב מה לא מדויק במה שהוא כתב. אני לא יודע ואשמח לדעת וחוץ מזה הסגנון לא נעים ולא נראה לי מתאים לפורום המכובד הזה.

עריכה אחרונה על ידי doronli
פורסם
כמה שטויות במשפט אחד....לא להאמין

חבר

נראה לי שאתה רושם שטויות.

נהגת על פלואנס? חייב לציין שהרכב מרגיש כמו משפחתי-גדול ('מנהלים'ׁ).

החזקת DSG7 יותר משנה? כנראה שלא.

לאחי הגדול OCTAVIA תחילת 2015

הרכב בילה רק בגלל הגיר כבר 17 יום במוסך.

אז שטויות תמשיך אתה לרשום ברבעי משפטים.

Fiat Bravo 2011 TJET​

פורסם

שאלה חדשה בנושא :

אני מעוניין לקנות מכונית חדשה מהניילונים אבל של שנתון ישן (2013). יש דבר כזה?

כשאני קונה רכב יד שניה אני לא יודע היכן היה ואיזה חלקים החליף, יכול להיות שחצי מהאוטו כבר הוחלף בחלקים תחליפיים. בסוף יהיה לי "רכב תחליפי"

פורסם (נערך)
שאלה חדשה בנושא :

אני מעוניין לקנות מכונית חדשה מהניילונים אבל של שנתון ישן (2013). יש דבר כזה?

כשאני קונה רכב יד שניה אני לא יודע היכן היה ואיזה חלקים החליף, יכול להיות שחצי מהאוטו כבר הוחלף בחלקים תחליפיים. בסוף יהיה לי "רכב תחליפי"

 

לשאלתך הראשונה - אין דבר כזה. במקרים נדירים רכב חדש יכול לעמוד 12-15 חודשים, מסיבות כאלה ואחרות ולהימכר, לא יותר מזה וזה מצב נדיר. עם הרגלי הקנייה הישראלים המכוניות לא עומדות, הן נחטפות כמו לחמניות.

לשאלתך השנייה, שוק יד שניה הוא שוק מורכב ולא נעים הכולל בתוכו המון רמאויות, קומבינות, מסחרה וכו'. אך זה לא אומר שלא ניתן למצוא רכב מתאים שהוחזק עי בעלים אחראיים שטיפל ברכב כמו שצריך . אגב, לא כל חלק חלופי הוא רע. גם במוסכי יבואן משתמשים בחלקים חליפיים. לא צריך לדאוג מכך.

כשאתה קונה רכב יד שנייה אתה צריך להגיע למוכר הגון (רצוי לא סוחר רכב) עם תיעוד של הטיפולים (רצוי אחד שטיפל רק במוסך יבואן או מוסך מורשה עם תיעוד ממוחשב) וכמובן לקחת את הרכב לבדיקה מטעמך במכון מיוחד לכך.

לפי הכתוב אתה לא בעל ניסיון ולכן אתה חייב ליווי של אדם שמבין קצת יותר (הוא לא חייב להיות מומחה אלא אחד שמכיר את השוק ואיך הוא מתנהל), כדי שלא תיפול על רמאי וכאלה לא חסרים. אגב גם במגרשי יד שנייה וטרייד אין אפילו של היבואנים הגדולים, שלכאורה אמורים לספק רכבים מטופלים, באחריות, וכו' - גם שם לא חסרים סיפורי מרמה.

עריכה אחרונה על ידי doronli
×
×
  • תוכן חדש...