Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כידוע אני מהספקנים.

 

אבל אתמול התרשמתי מאד מהסרטון הזה, רכב מדרגה 4 ברחובות לאס וגאס.

 

מצד שני, ההסתייגויות המרובות בדיון הזה, עם נציגי היצרנים (דומני שאפילו נציג די בולט של GM).

 

מאוד לא ברור לי איפה אנחנו עומדים.

 

מה שמבלבל אותי עוד יותר הוא ההצהרה של IIHS שהבאתי לכאן לא מזמן לגבי כמה עשורים יקח עד שמרבית כלי הרכב בארה"ב יכללו התקני התראה מפני התנגשות חזיתית ומפני סטיה מנתיב (מקביל לצפצפת המובילאיי האהובה על שר תחבורתנו) לבין ההצהרות על רכב אוטונומי לחלוטין קרוב מאד. אם הרכב האוטונומי כל כך קרוב - מדוע להתאמץ ולהשקיע במערכות ההתראה (ובודאי במערכות ההתערבות, היותר יקרות)?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סתירה בין ההשקעה בהתקני התראה וכלי רכב אוטונומיים - הטכנולוגיות מתכנסות והן מקבילות (כמו שראית בסרטון הם משתמשים במערכת של מובילאיי).

התקני התראה ואפילו כאלו שמגיבים הם כבר לא יקרים בכלל - רואים אותם במכוניות משפחתיות רגילות.

בנוגע לאיפה אנחנו עומדים - כמו בכניסה של כל טכנולוגיה חדשה יש תקופה של קצת בלגן וחוסר ידיעה, שיתבהרו בשנים הקרובות. כמו שכתבתי כאן בעבר, בכל מצב של כניסה של טכנולוגיה "משבשת" שהיא בכמה רמות טובה מקודמתה, המעבר היה מהיר מאוד.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת של מובילאיי בסרטון היא חלק ממערכת הניווט האוטונומי, לא מערכת התראה לנהג. עד כמה שאני מבין מדובר ברכב הדגמה אוטונומי מדרגה 4.

כיון שלא מדובר על retrofitting (בניגוד למערכת ההתראה הנפוצה בארץ) תהליך ההחלפה יהיה ממושך מאד. תהליך הייצור יהיה ממושך - הרי צריך להתאים קוי ייצור (דומני שהאיש של GM הוא זה שמדבר על כך ב-CES) ואז לייצר את מאות מיליוני המכוניות החדשות.

כמוכן - אף אחד לא יודע כיצד הקהל יקבל את הרכב האוטונומי. הכל יכול ליפול על קהל שלא רוצה את הדבר הזה, או להדחות בגלל עלויות ייצור גבוהות עד שמחירי החישנים ומחשבי השליטה יירדו. או שיתברר שהדבר הזה פחות בטוח ממה שנוטים לחשוב. או שלא יהיה מוכן לוותר על הרכב האישי לטובת רכב שיתופי, מה שיצריך ייצור הרבה יותר כלי רכב. לא משהו שקל לחזות.

קוריוז - הבוקר סיפרתי לאשתי על השרשור ועל הסרטון מכלכליסט - היא היתה בהלם, כלל לא היתה מודעת לכך שיש דבר כזה. אני מניח שמרבית הקהל נמצא במצב זה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל, אני אהיה ההיפכא מיסתברא, נגיעה אחת בהגה בנסיעה של חצי שעה, היא רבותיי, תאונה שאתם עושים בחצי שעה הראשונה אחרי שיצאתם מהסוכנות עם רכב חדש שקניתם במיטב כספכם.

 

 

תעירו אותי כשהסטטיסטיקה תעמוד על נגיעה אחת פעם בחצי שנה.

 

אז נדבר.

(וגם אז, כל מי שמוכן לקנות רכב שמרווח הטעות שלו [טעות קטלנית בפוטנציה] הוא פעם בחצי שנה, שירים יד)

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אענה לשני המגיבים הנכבדים שלפני.

1. רכבים אוטונומיים יכנסו בהתחלה לציי רכב, כלומר מונית , או מונית שיתופית. היות שהרכב יסע את רוב שעות היום כל רכב כזה יוריד מהכביש לפחות כ 20 רכבים. (יסיע עד חמישה נוסעים ויסע רוב שעות היום. בניגוד למצב הקיים כיום שהרכב נוסע שעה עד שעתיים ביום ומסיע נוסע בודד. כך שכמות הרכבים שצריך על מנת להגיע למסה קריטית היא נמוכה מכמות הרכבים שיש היום.

2. הקליטה יכולה להיות הרבה יותר מהירה אם למשל בתל אביב יופקעו כמעט כל החניות בכחול לבן לטובת רכבים אוטונומיים. (כבר היום הופקעו לא מעט חניות לטובת פרויקט של השכרה לטווח קצר.)

3. לרכב אוטונומי יש עוד כשנתיים עד שיצא הרכב מלא. ואם תסתכל על הכתבה , המגיעה בהגה היתה פעם אחת במהלך היום (כן, חצי שעה אחרי התחלת הנסיעה.) במצב כזה נראה שבזמן שנותר , תאונה פעם בחצי שנה של נסיעה היא הגיונית לטווח של שנה - שנתיים מהיום. ולדעתי זה רק ילך וירד.

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא התאונות הוא בסימן שאלה גדול. אף אחד לא יודע האם הרכב האוטונומי ישפר, יחמיר או לא ישנה דבר. זה לדברי נציג ה-IIHS. אני מסכים אתו לגמרי - גם מה שנראה הגיוני, אפילו טריויאלי, מתגשם במציאות. אני מכיר זאת היטב מהמקצוע שלי, שבו תהליכים מבטיחים התבררו ככשלון מוחלט.

 

זו גם סיבה לכך שאני מופתע מאוד מההודעה של GM, שרוצים לקפוץ ישר לרכב מדרגה 5, גם אם יופעל בטריטוריה מוגבלת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל,

 

מסתובבים שם כ"כ הרבה מאות מליונים, שהפרכות של שטויות לאויר, שלא תמיד קשורות למציאות, במטרה להראות שאתה הוא המוביל (וככה ישקיעו אצלך) הוא עניין של שיגרה ועדיין, אתה רואה שיש מי שבולעים בשקיקה כל הנפצה כזו.

 

קצת מזכיר את התקופה של טרום ההשקה ומיד לאחר ההשקה של הג'וליה.

יש מי שבולע בשקיקה כל מילה ויש מי שקצת יותר מפוקח ומבין שזה לא בדיוק נכון.

 

אם תסתכל על הכתבה , הנגיעה בהגה היתה פעם אחת במהלך היום (כן, חצי שעה אחרי התחלת הנסיעה.) במצב כזה נראה שבזמן שנותר , תאונה פעם בחצי שנה של נסיעה היא הגיונית לטווח של שנה - שנתיים מהיום. ולדעתי זה רק ילך וירד.

תסביר לי את תרשים הזרימה שהוביל אותך מ"פשרה" עצמית שלך של פעם ביום לפתאום פעם בחצי שנה?

אני ההגיון שלי אומר שאם בכל היום נסיעה נגעו פעם אחת, אז כל יום נוגעים פעם אחת...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס - מצאתי טעות בהקלדה שלי. הכוונה: לא כל מה שנראה הגיוני גם מתגשם במציאות. בפורום הזה יש הסכמה כללית שרכב אוטונומי יותר בטוח מרכב נהוג אדם - אבל הדבר עוד מצריך הוכחה. כמה עשרות כלים שפועלים באזורים מוגבלים אינם הוכחה מספקת, צריך לראות את ה-real life כאשר יהיה מדובר במספר הרבה יותר גדול של כלי רכב שיצטרכו להשתלב בסביבות נהיגה שונות ומשונות. וכמובן שיהיה צורך להסכים על המדדים שיבדקו ועל הקריטריונים הסטטיסטיים.

 

הסיפור של הרכב בדרגה 4 גם מעלה שאלות לגבי שלב המעבר מנהיגה אוטומטית לנהיגה אנושית - כיצד זה יתבצע, כיצד הרכב "יודיע" שדרושה התערבות, וכמה זמן יקח לנהג המרחף בין סרטונים לעבור למצב נהיגה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל,

 

מסתובבים שם כ"כ הרבה מאות מליונים, שהפרכות של שטויות לאויר, שלא תמיד קשורות למציאות, במטרה להראות שאתה הוא המוביל (וככה ישקיעו אצלך) הוא עניין של שיגרה ועדיין, אתה רואה שיש מי שבולעים בשקיקה כל הנפצה כזו.

 

קצת מזכיר את התקופה של טרום ההשקה ומיד לאחר ההשקה של הג'וליה.

יש מי שבולע בשקיקה כל מילה ויש מי שקצת יותר מפוקח ומבין שזה לא בדיוק נכון.

 

 

תסביר לי את תרשים הזרימה שהוביל אותך מ"פשרה" עצמית שלך של פעם ביום לפתאום פעם בחצי שנה?

אני ההגיון שלי אומר שאם בכל היום נסיעה נגעו פעם אחת, אז כל יום נוגעים פעם אחת...

שנינו מסכימים שאם יש צורך בנגיעה של מפעיל, כלומר היה כשל של המערכות. או בעברית באג.

המערכות כבר מוכנות, "כל מה שנשאר " זה לנפות את הבאגים הללו כך שיופיעו פעם בחצי שנה ולא פעם בחצי שעה.

אני מניח שתהליך כזה יקח עוד כשנתיים.

וברור גם לי שהרכבים שיצאו בהתחלה יקבלו הרבה עידכונים תוכנה בתקופת ההרצה הראשונה.

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס - מצאתי טעות בהקלדה שלי. הכוונה: לא כל מה שנראה הגיוני גם מתגשם במציאות. בפורום הזה יש הסכמה כללית שרכב אוטונומי יותר בטוח מרכב נהוג אדם - אבל הדבר עוד מצריך הוכחה. כמה עשרות כלים שפועלים באזורים מוגבלים אינם הוכחה מספקת, צריך לראות את ה-real life כאשר יהיה מדובר במספר הרבה יותר גדול של כלי רכב שיצטרכו להשתלב בסביבות נהיגה שונות ומשונות. וכמובן שיהיה צורך להסכים על המדדים שיבדקו ועל הקריטריונים הסטטיסטיים.

 

הסיפור של הרכב בדרגה 4 גם מעלה שאלות לגבי שלב המעבר מנהיגה אוטומטית לנהיגה אנושית - כיצד זה יתבצע, כיצד הרכב "יודיע" שדרושה התערבות, וכמה זמן יקח לנהג המרחף בין סרטונים לעבור למצב נהיגה.

אם קראת את הקישור שהבאתי למעלה , בבקשה של gm מדובר על רכב ללא הגה ודוושות. אין התערבות של המפעיל. וכבר היו לא מעט דיווחים והסכמות שאם המשתמש יצטרך לגעת בהגה פעם בשעה , אפילו, הוא לא יהיה מספיק עירני בכדי להבחין בזמן בסכנה, אלא יתעסק עם הטלפון/ יראה וידיאו וכד'

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לראות זאת ככשל מערכות, אתה גם יכול לראות זאת כשלבי לימוד - הכרת עוד ועוד תסריטים של מצבים ופתרונות שצריך להכניס למערכת.

 

זה גם ההבדל בין שלב 4 לשלב 5 - בשלב 4 מכירים במגבלות המערכת, בשלב 5 טוענים שהיא שלמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת של מובילאיי בסרטון היא חלק ממערכת הניווט האוטונומי, לא מערכת התראה לנהג. עד כמה שאני מבין מדובר ברכב הדגמה אוטונומי מדרגה 4.

כיון שלא מדובר על retrofitting (בניגוד למערכת ההתראה הנפוצה בארץ) תהליך ההחלפה יהיה ממושך מאד. תהליך הייצור יהיה ממושך - הרי צריך להתאים קוי ייצור (דומני שהאיש של GM הוא זה שמדבר על כך ב-CES) ואז לייצר את מאות מיליוני המכוניות החדשות.

כמוכן - אף אחד לא יודע כיצד הקהל יקבל את הרכב האוטונומי. הכל יכול ליפול על קהל שלא רוצה את הדבר הזה, או להדחות בגלל עלויות ייצור גבוהות עד שמחירי החישנים ומחשבי השליטה יירדו. או שיתברר שהדבר הזה פחות בטוח ממה שנוטים לחשוב. או שלא יהיה מוכן לוותר על הרכב האישי לטובת רכב שיתופי, מה שיצריך ייצור הרבה יותר כלי רכב. לא משהו שקל לחזות.

קוריוז - הבוקר סיפרתי לאשתי על השרשור ועל הסרטון מכלכליסט - היא היתה בהלם, כלל לא היתה מודעת לכך שיש דבר כזה. אני מניח שמרבית הקהל נמצא במצב זה.

 

אם אתה מדבר על תהליך החלפה של כל צי הרכב העולמי (או האמריקאי נניח) אז אתה צודק במאה אחוז, אבל לא צריך שהכל יוחלף - צריך מסה קריטית באזורים ספציפיים - העיר והפרברים - איפה ש-80% ויותר מהמכוניות והתנועה נמצאים.

הקהל יקבל את הרכב האוטונומי בזרועות פתוחות כי בדיוק כמו בסמארטפונים, מדובר במוצר שיתרונותיו עצומים וברורים מאוד. גם ידוע כבר שעלויות החומרה לא מטורפות - טסלה למשל מודיעה שכל המכוניות שלה נמכרות כבר עם חומרה של דרגה 5.

הקוריוז נחמד ואני יכול להבין אותו, אבל אשתך גם לא ידעה שיש אייפון ברגע שהוא יצא ועדיין אני משוכנע שהיא קנתה אחד זמן לא רב לאחר השקתו (או אנדרואיד, לא משנה).

 

כרגיל, אני אהיה ההיפכא מיסתברא, נגיעה אחת בהגה בנסיעה של חצי שעה, היא רבותיי, תאונה שאתם עושים בחצי שעה הראשונה אחרי שיצאתם מהסוכנות עם רכב חדש שקניתם במיטב כספכם.

 

 

תעירו אותי כשהסטטיסטיקה תעמוד על נגיעה אחת פעם בחצי שנה.

 

אז נדבר.

(וגם אז, כל מי שמוכן לקנות רכב שמרווח הטעות שלו [טעות קטלנית בפוטנציה] הוא פעם בחצי שנה, שירים יד)

 

אתה לא מבין את הטכנולוגיה אז ברור לי שאתה מפחד ממנה, אבל אתה פשוט טועה.

קודם כל, הנגיעה בהגה הייתה היחידה לאורך כל יום ההדגמות וקל גם לראות בסרטון שהיא בוצעה בעדינות רבה מאוד ורק בגלל שהנהג ראה ניידת משטרה. זה בכלל לא אומר שהרכב היה מתנהג אחרת או שהייתה בכלל תאונה.

מה גם שאתה לא תקנה רכב אוטונומי מדרגה 5 במיטב כספך, בטח שלא בשנים הראשונות, כך שהסר דאגה מלבך.

רכב אוטונומי הוא בטוח עשרות מונים מרכב רגיל בגלל שנהיגה היא פעולה שמחשב יכול לעשות טוב יותר מאדם ממוצע. מרבית התאונות מתרחשות בגלל הגורם האנושי וברגע שאתה מוריד אותו אתה מקבל משהו הרבה יותר בטוח.

 

אופס - מצאתי טעות בהקלדה שלי. הכוונה: לא כל מה שנראה הגיוני גם מתגשם במציאות. בפורום הזה יש הסכמה כללית שרכב אוטונומי יותר בטוח מרכב נהוג אדם - אבל הדבר עוד מצריך הוכחה. כמה עשרות כלים שפועלים באזורים מוגבלים אינם הוכחה מספקת, צריך לראות את ה-real life כאשר יהיה מדובר במספר הרבה יותר גדול של כלי רכב שיצטרכו להשתלב בסביבות נהיגה שונות ומשונות. וכמובן שיהיה צורך להסכים על המדדים שיבדקו ועל הקריטריונים הסטטיסטיים.

 

הסיפור של הרכב בדרגה 4 גם מעלה שאלות לגבי שלב המעבר מנהיגה אוטומטית לנהיגה אנושית - כיצד זה יתבצע, כיצד הרכב "יודיע" שדרושה התערבות, וכמה זמן יקח לנהג המרחף בין סרטונים לעבור למצב נהיגה.

 

מסכים איתך שזה מצריך הוכחה ואני משוכנע שנקבל אותה.

לגבי רכב דרגה 4 - ככל הידוע לי המטרה היא לקפוץ מעבר לדרגה הזאת היישר לדרגה 5. אני זוכר שקראתי על זה מזמן אבל לא מוצא רפרנס.

שים לב, אגב, שמערכות אוטונומיות מחלחלות די מהר בשנים האחרונות גם למכוניות פשוטות. כמעט כל מכונית חדשה מוצגת כיום עם מערכות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אוטונומית ושלל מערכות התראה. חכה עוד כמה שנים וכולן פתאום יהיו עם חומרה מלאה לנהיגה עצמאית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקהל יקבל את הרכב האוטונומי בזרועות פתוחות כי בדיוק כמו בסמארטפונים, מדובר במוצר שיתרונותיו עצומים וברורים מאוד. גם ידוע כבר שעלויות החומרה לא מטורפות - טסלה למשל מודיעה שכל המכוניות שלה נמכרות כבר עם חומרה של דרגה 5.

זה ניסיון להתנבא. קשה לדעת איך הקהל יגיב. יותר מזה - כיון שהכוונה היא להכניס את הרכב האוטונומי תחילה במודל השיתופי הקהל יצטרך להתגבר על שני שינויים מהותיים:

1. העברת הנהיגה מידי נהג מוכר לידי רובוט לא מוכר.

 

2. שינוי מודל הבעלות למודל של שיתוף, על כל הכרוך בכך, מזמינות מידית ועד שימוש בבגאג' כמחסן לציוד של הילדים.

 

 

 

רכב אוטונומי הוא בטוח עשרות מונים מרכב רגיל בגלל שנהיגה היא פעולה שמחשב יכול לעשות טוב יותר מאדם ממוצע. מרבית התאונות מתרחשות בגלל הגורם האנושי וברגע שאתה מוריד אותו אתה מקבל משהו הרבה יותר בטוח.

מסכים איתך שזה מצריך הוכחה ואני משוכנע שנקבל אותה.

 

זו תחושת בטן. האינסטינקט אומר כך, אבל ניסיוני עם הרבה טכנולוגיות חדשות במקצוע שלי הראו שביותר מדי מקרים האינסטינקטים מטעים אותנו. דוגמא - המחקר של IIHS מלפני שנתיים שהראה שבלימה אוטונומית מצמצמת תאונות חזית אחור ב-40%, התראת קרבה מצמצמת את אותן תאונות בכ-10% והמחקר שפורסם לפםני כמה חודשים שהראה שהתראת או תיקון סטיה מנתיב מצמצמת תאונות רלונטיות בפחות מ-10%. אז נכון שמדובר בערב רב של מערכות ושלמחקרים האלה יש בעיותמתודולוגיות לא פשוטות, אבל המספרים האלה מאכזבים. אני לא מסיק מכך שהרכב האוטונומי (מדרגה 1-2 שכבר די נפוצה ועד דרגה 5 שמודבמת לנו בתערוכות) אינו משפר את הבטיחות, אני טוען שזה מחייב הוכחה.

 

 

 

 

לגבי רכב דרגה 4 - ככל הידוע לי המטרה היא לקפוץ מעבר לדרגה הזאת היישר לדרגה 5. אני זוכר שקראתי על זה מזמן אבל לא מוצא רפרנס.

שים לב, אגב, שמערכות אוטונומיות מחלחלות די מהר בשנים האחרונות גם למכוניות פשוטות. כמעט כל מכונית חדשה מוצגת כיום עם מערכות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אוטונומית ושלל מערכות התראה. חכה עוד כמה שנים וכולן פתאום יהיו עם חומרה מלאה לנהיגה עצמאית.

ראה מה שכתבתי קודם. ולגבי דרגות 4 ו-5 - נראה כי כאן יש לרגולציה תפקיד נכבד, אם מצד מי שמגיש את הרכב לרישוי ואם מצד הרשויות שלא רוצות לקפוץ גבוה מדי

באדום

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל, אתה עושה סלט מהרבה דברים שלא בהכרח קשורים זה לזה, או שלפחות לא חייבים להיות קשורים, ובדברים אחרים אתה מחיל תוצאות של מערכת אחת על מערכות אחרות.

 

קודם כל, אין שום קשר בין מודל אחזקה שיתופי לבין רכב אוטונומי. כלומר, זה מאוד הגיוני שרכב אוטונומי יהיה שירות (כמו חשמל) ולא מוצר (כמו מכונת כביסה), אבל זה ממש לא מחייב. אני יכול לקנות רכב אוטונומי שיהיה רק שלי, ולעשות בו שימוש בדיוק כמו שאני עושה ברכב שלי. לכן הקהל לא יצטרך לקבל את שני השינויים האלה ביחד, אלא כל אחד יבחר את מה שמתאים לו. כמובן שזה רק הגיוני שברגע שאנשים יבינו שהם לאצריכים לנהוג, גם יבינו שהם גם לא צריכים להיות בעלים של רכב, המעבר הזה יקרה הרבה יותר מהר. אבל זה לא משהו שחייבים לאכול ביחד.

 

רובוט נוהג יותר טוב מבנאדם, נקודה. זו לא תחושה בטן, זו לא מחשבה דיסטופית, זו עובדה. נהיגה היא מלאכה רובוטית שלא דורשת שום כישורים אנושיים מורכבים. היא לא דורשת להסיק מסקנות מורכבות, היא לא דורשת יצירתיות או דמיון, היא כל כולה חוקי "אם-אז" פשוטים ובסיסיים מאוד, ורפלסקים. ואלה שני דברים שבהם מחשבים הרבה יותר טובים מהאדם הממוצע.

 

המחקר של ה-IIHS טוב ויפה, אבל הוא מתייחס למערכות שהן קודם כל בוסריות מאוד, ושנית גם לא עובדות באותה צורה. אם יש לי מערכת בלימת חירום אוטונומית שבולמת במהירות של עד 30 קמ"ש, ואני נכנס בעמוד בכביש המהיר - אני נכנס לצד הלא טוב של הסטטיסטיקה. מערכות סטיה מנתיב עוד יותר מגוונות, והן גם יכולות להפנות את ההגה רק עד רדיוס פניה מסוים. אם המערכת לא הצילה אותי בפניה ברדיוס קטן יותר - שוב, נכנסתי לצד הלא טוב של הססטיסטיקה.

 

אין ספק שכל מה שאני אומר נדרש להוכחה בשטח, אבל הוא גם לא בדיוק כמו שאתה מצייר אותו.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Spire - העניין הוא שככל הנראה הרכב האוטונומי יתחיל את דרכו כרכב שיתופי. לפחות לפי ההצהרה של GM, לפי UBER (אם היא תשרוד משהו) - כלומר לפחות בשלב הראשון הקהל יצטרך לבלוע את שני החידושים יחד. לגבי רכישה פרטית - אף אחד לא מדבר על המחיר של הדברים האלה, אבל אם רכב כזה מכיל איזה 40 חיישנים ויחידות עיבוד חזקות הוא צריך להיות יקר מאד. לא משהו עממי. כמובן - בשנים הראשונות, עם הרחבת הייצור סיכוי גבוה שהרכיבים האלה יוזלו. וחוץ מזה, יש כאן רכיב פסיכולוגי גדול שאין שום דרך לנחש לאיזה כיוון הוא יפעל. רוני משוכנע שהקהל יתלהב מהרכב האוטונומי. אני ממש לא משוכנע בכך, אפשר שכן, אפשר גם שלא.

 

האם הרובוט נוהג טוב מהאדם? בסביבה שמרביתה רובוטים כנראה שכן. בסביבה שמרביתה נהגים אנושיים - סימן השאלה לא קטן. כמו שאמרתי - תחושת הבטן נותנת תשובה חיובית. אבל הניסיון מראה שתחושות בטן אינן יותר טובות מכל כישוף. צריך מחקרים שיבחנו את התוצאות. והמחקרים האלה צריכים להיות לאורך זמן - עד שהרובוטים ילמדו לנהוג, ועוד יותר - עד שהנהגים האנושיים וההולכים על שתיים יתרגלו לרובוט בסביבה. לא ממש טריויאלי.

 

לגבי המחקר של IIHS - הבעיה אינה המערכות הבוסריות, הבעיה היא שהמחקר הזה נעשה בתנאי אי ודאות ("ניחשו" אם לרכב היתה מערכת בלימה לפי הדגם ותאריך הייצור), היו מערכות שונות שמתוכננות בפרמטרם שונים (הן מבחינת מגבלות המהירות, הן מבחינת היעד - מניעת תאונה או הקטנת נזק) ועוד. עדיין מוכחי שהרובוט לא תמיד מושלם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...