Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שוק לא חופשי ובלעדיות זה ממש לא תיאור של ענף המוניות, אפילו לא קרוב.

 

על מה אתה מתלונן? שלא כל אחד יכל לקחת פרייבט ולההפך לנהג מונית?

 

אז בא נתלונן גם על מהנדסים, אדריכלים, קבלני בניין, חשמלאים, רופאים, או כל בעל מקצוע אחר? ומה פתאום אני לא יכול להיות רופא שיניים?

שחיתות!!!

מי מתלונן?! קראת בכלל את מה שכתבתי? ראית שם איזשהו זכר לתלונה על משהו?

 

סה״כ כתבתי, שכשמדברים על פיצוי לבעלי מספר ירוק במקרה של פתיחת השוק לתחרות, אם תהיה כזו (שמגיע בהחלט, לכולם), יש מקום להתחשב בזמן שעבר מאז שהבעלים רכש אותו, זה הכל.

פורסם

תסביר למה לדעתך שוק המוניות הוא "לא חופשי ובלעדי".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

^^ בגירה , שוק המוניות הוא לא שוק חופשי במלואו ,

(היום יותר חופשי מבעבר) הוא שוק מפוקח.

אם אתה רוצה מספר ירוק , תשלם מס למדינה , למה ? ככה !!

בעבר המספרים חולקו במשורה , ורק למקורבים / זכאים .

כיום ניתן לקנות

אבל זה לא כמו למשל שוק טכנאי המחשב. שכל אחד יכול להדפיס כמה כרטיסי ביקור , לפתוח אתר ב WIX ולהתחיל לעבוד

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

הוא חופשי אבל מפוקח (וטוב שכך).

 

תאר לך את התסריט היום שאתה נכנס למונית ורוצה לרחוב יוחנן הופסי אז הנהג מונית אומר לך "יש תקלה בווייז, לא יודע איפה זה!", תאר לך שאתה שם את הילדה במונית לחוג והנהג פדופיל מורשע, תאר לך שאתה נוסע במונית וקורית תאונה, אתה נפצע ואין ביטוח.

 

שוק המוניות חייב להיות מפוקח בדיוק כמו כ"כ הרבה בעלי מקצוע אחרים.

 

יש לי חנות חיות, אתה חושב שזה לא שוק מפוקח? רוצה לקנות ממני גור עם כלבת? ארנב עם גראב (סקאביאס)?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
תסביר למה לדעתך שוק המוניות הוא "לא חופשי ובלעדי".

הדיון הנוכחי הוא על המצב התיאורטי שבו השוק נפתח לתחרות חופשית. יחסית למצב כזה, השוק הנוכחי הוא לא שוק חופשי. רק בעלי מספר ירוק יכולים לשמש כנהגי מוניות, וכדי לקבל כזה צריך להשקיע סכום כסף לא מבוטל ולעבור הכשרה מסוימת.

 

שים לב שלא הבעתי את דעתי על פתיחה כזו של השוק (אתן לך רמז: אני חושב כמוך). כל מה שכתבתי הוא שבמקרה כזה, יש להתחשב בזמן שעבר מאז שבעל מספר ירוק רכש אותו כשמחליטים על גובה הפיצוי שהוא יקבל.

 

נרגעת? :-)

פורסם

לגמרי.

אפשר סיגריה אחרי? :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לדעתי בעוד עשר שנים לא תהייה שום תחבורה ציבורית אוטונומית בארץ. קיימים מספיק גופים בארץ שמתפרנסים מהסעות כגון: אגד, דן, רכבת ישראל, מוניותו המון חברות פרטיות ככה שהסיכוי שזה יקרה שואף ל-0.

 

וכמו שחברות אחרות היו צריכות בעבר ועוד יצטרכו בעתיד לשנות כיוון, כך גם הגופים האלה. קודאק ייצרה פילמים. נוקיה ייצרה סלולרים פשוטים. סנדלרים היו בכל פינה.

נכון, הסעות המונים יהיו כנראה אחרונות להפוך אוטונומיות, ממגוון סיבות, אבל גם שם זה יקרה בסוף.

 

עוד פעם אתה עם החלומות באספמיה שלך.

 

תכפיל פי 3!

 

בוא נחזור לשרשור הזה בעוד עשור ונראה.

 

בלי שום קשר לפוליטיקה מאחורי העניינים, הוריי חזרו השבוע מחול, זוג עם 2 טרולים קטנים (מזוודות קטנות, לא תיאור גנאי לילדים), מונית לרמת אביב, 160 ש"ח.

 

מחיר מופרך לכל הדעות!

 

נו, וזה בדיוק מה שחברות כמו אובר עושות. מונית רגילה מהשדה לבית שלי עולה 7-8 יורו. אובר מהבית לשדה עולה 4 - חצי מחיר.

 

שוק לא חופשי ובלעדיות זה ממש לא תיאור של ענף המוניות, אפילו לא קרוב.

 

על מה אתה מתלונן? שלא כל אחד יכל לקחת פרייבט ולההפך לנהג מונית?

 

אז בא נתלונן גם על מהנדסים, אדריכלים, קבלני בניין, חשמלאים, רופאים, או כל בעל מקצוע אחר? ומה פתאום אני לא יכול להיות רופא שיניים?

שחיתות!!!

 

מה הקשר? כל אותם אנשים הם בעלי מקצוע שצריך ללמוד בשבילו במשך שנים. אתה מדבר על נהג מונית! עם כל הכבוד, ל-75% מהאוכלוסיה יש רישיון נהיגה.

 

הוא חופשי אבל מפוקח (וטוב שכך).

 

תאר לך את התסריט היום שאתה נכנס למונית ורוצה לרחוב יוחנן הופסי אז הנהג מונית אומר לך "יש תקלה בווייז, לא יודע איפה זה!", תאר לך שאתה שם את הילדה במונית לחוג והנהג פדופיל מורשע, תאר לך שאתה נוסע במונית וקורית תאונה, אתה נפצע ואין ביטוח.

 

שוק המוניות חייב להיות מפוקח בדיוק כמו כ"כ הרבה בעלי מקצוע אחרים.

 

יש לי חנות חיות, אתה חושב שזה לא שוק מפוקח? רוצה לקנות ממני גור עם כלבת? ארנב עם גראב (סקאביאס)?

 

שוב פעם אתה עם תסריטי האימה? אני אומר לך שעוד לא הייתה לי נסיעת טקסיפי (כמו אובר) של פחות מ-4 כוכבים. ואני מכליל בציון גם את נקיון הרכב, בקיאות הנהג בכביש, כמה שהוא היה נחמד, איך שהוא נהג וכולי. גם המכוניות, במפתיע, עדיפות ברובן על פני מוניות רגילות. יש פה וולוואים, מרצדסים חדשות, סקודה סופרב, אפילו ב.מ.וו ופאקינג טסלה.

 

תעשה טובה, אם אתה מוכן להיות מוסע ע"י דודה נחמה לאירוע משפחתי בצפון, אין שום סיבה שנהג מונית עם ציון גבוה לא יעשה עבודה שווה או עדיפה באיכותה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

 

בוא נחזור לשרשור הזה בעוד עשור ונראה.

אתה יכול להגיד שכבר היום הן אוטונומיות, טראם ברחובות, רכבות תחתיות, אבל אם אתה מדבר על כלי רכב חופשיים (שלא על מסילה) שיהיו לחלוטין ללא אף אחד ששולט בהם, לא בכיסא הנהג ולא במרכז שליטה עירוני, זה לא יקרה לדעתי עוד עשור, בהחרגה אחת חשובה, בהתבסס על הטכנולוגיה העכשווית ועל קצב הפיתוח שלה.

אם פתאום מחר יציגו איזה משהוא מהפכני, לא אני ולא אתה חוזים את זה או מתבססים על זה.

 

 

נו, וזה בדיוק מה שחברות כמו אובר עושות. מונית רגילה מהשדה לבית שלי עולה 7-8 יורו. אובר מהבית לשדה עולה 4 - חצי מחיר.

אתה מערבב דברים לא קשורים, המחיר הזה נכפה ע"י המדינה ורשות שדות התעופה.

נהגי מוניות שלא שייכים לתחנה שזכתה במכרז היו בשמחה באים לאסוף אותך מנתב"ג ובמחיר הרבה יותר זול, אבל אסור להם ומפקחים על זה בקפידה.

 

 

מה הקשר? כל אותם אנשים הם בעלי מקצוע שצריך ללמוד בשבילו במשך שנים. אתה מדבר על נהג מונית! עם כל הכבוד, ל-75% מהאוכלוסיה יש רישיון נהיגה.

ל 100% מהגברים יש ז, אז כולם יכולים להיות כוכבי פורנו?

באמת? רשיון נהיגה זה התנאי המתלה להיות נהג מונית?

 

 

 

שוב פעם אתה עם תסריטי האימה? אני אומר לך שעוד לא הייתה לי...

ואתה זה המדגם העולמי המייצג והקובע, כן?

 

תעשה טובה, אם אתה מוכן להיות מוסע ע"י דודה נחמה לאירוע משפחתי בצפון, אין שום סיבה שנהג מונית עם ציון גבוה לא יעשה עבודה שווה או עדיפה באיכותה.

לדעתך!

לדעתי, לא!

ודעתך לא קובעת יותר משלי, בטח לא כשבחוקי מדינת ישראל, דעתך היא עבריינית ופלילית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הטכנולוגיה העכשווית תאפשר לך מכונית אוטונומית בתוך עשור, כך שאני לא יודע על מה אתה מדבר.

 

המחיר של נתב"ג באמת נכפה ע"י המדינה, שדופקת את האזרחים שלה.

 

אם רישיון נהיגה זה התנאי שדודה נחמה תקח אותך לצפון, אז זה גם התנאי שמשה הנהג יקח אותך לבוגרשוב. או במקרה שלי, וולדימיר או ראיגו. זה לא יותר מסוכן להכנס לאוטו שלהם מאשר להסתובב ברחובות. ואם אתה מרגיש לא בטוח אתה מבקש מהם לעצור ונותן להם כוכב אחד.

אם אתה סומך על הטבח במקדונלדס שיכין לך ביג מק שלא יזיק לך, אתה יכול גם לסמוך על בנאדם עם רישיון ורצון להרוויח כסף שישרת אותך כראוי.

 

ובנוגע לדעתי העבריינית והפלילית בישראל - כולנו אוכלים את הדיסה שבישלנו.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
וכמו שחברות אחרות היו צריכות בעבר ועוד יצטרכו בעתיד לשנות כיוון, כך גם הגופים האלה. קודאק ייצרה פילמים. נוקיה ייצרה סלולרים פשוטים. סנדלרים היו בכל פינה.

נכון, הסעות המונים יהיו כנראה אחרונות להפוך אוטונומיות, ממגוון סיבות, אבל גם שם זה יקרה בסוף.

מה שבטוח זה אולי.

 

אני לא ממש בטוח אם סגירת ערוץ 1 לאחר כ-50 שנות שידור היא דוגמא טובה לתהליך ארוך של סגירת מונופולים במדינת ישראל אבל, בכול מקרה התהליך לקח מספר שנים יחסית רב לאחר שהחוק עבר בכנסת בשנת 2014 ולמעשה הדיבורים הנושא סגירת הערוץ התחילו מספר שנים קודם לכן.

 

ענף התחבורה הציבורית מעסיק פי כמה וכמה עובדים אשר מתפרנסים מעבודה יחסית קשה עם שכר יחסית נמוך-בינוני לכן נראה לי שתהליך מעבר לתחבורה אוטונומית לא יהיה פשוט גם אם הטכנולוגיה תהייה מספיק בשלה ובוגרת בעוד 10 שנים.

איזה כייף לי :)

פורסם

רוני,

כל חילוקי הדעות בניינו משתרשים לעובדה שאנחנו בני דור אחר.

 

לפי תפישת המציאות שלי, לקחת 1000 אנשים (נהגי המוניות) ולזרוק אותם לכלבים בכדי ש10,000 ירוויחו כל אחד 500 שקל לחודש מהצד ועלות המוניות תוזל ב 15% זה לא פחות מהזוי!!!

 

לפי תפישת העולם שלך שהיא יותר עכשווית, יותר Yית, האינדיבידואל הוא מקודש ואם לך יהיה יותר זול ב 4 שקל המונית, אז ש 1000 משפחות יצאו לחרפת רעב, איך זה בכלל נוגע לך?

 

עכשיו, אם כל זה היה באמת מתבצע בשם איזה מהפכה חברתית-המונית, אז מגניב, אבל מה שאתה ובני דורך/דעתך לא קולטים שאין פה שום דבר חברתי, כל החברות האעלק חברתיות האלה (איר-בנב, אובר וכו') הם ענקים דורסניים ואגרסיבים שמתעשרים על בסיס התמימות שלכם ובדרך הורסים תעשיות שלמות שאתם בשם ה"חברתיות" לא חושבים פעמיים ומחרבים אותם.

 

תסמונת זהה לחלוטין לברקסית ולבחירת טראמפ.

 

בנוגע למשפט הזה

ובנוגע לדעתי העבריינית והפלילית בישראל - כולנו אוכלים את הדיסה שבישלנו.

זה לא בישראל, המדיניות התקפה בישראל לרשיון נהג מונית תקפה בכל העולם והמלחמה באובר היא ברוב העולם, ככה שאל תציג אותנו כאיזה יוצא דופן ביזארי לא ברגולציה ולא בהתנגדות לאובר.

 

חוץ מעולם רביעי ומטה, אין שום מדינה מתפתחת/מפותחת שאתה קונה אוטו שם כובע על הגג, מונה על הדשבורד והופה, אתה נהג מונית .

רוצה לקפוץ שניה לאתר הרלבנטי ולבדוק מה הדרישות מנהג מונית לונדונית?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
מה שבטוח זה אולי.

 

אני לא ממש בטוח אם סגירת ערוץ 1 לאחר כ-50 שנות שידור היא דוגמא טובה לתהליך ארוך של סגירת מונופולים במדינת ישראל אבל, בכול מקרה התהליך לקח מספר שנים יחסית רב לאחר שהחוק עבר בכנסת בשנת 2014 ולמעשה הדיבורים הנושא סגירת הערוץ התחילו מספר שנים קודם לכן.

 

ענף התחבורה הציבורית מעסיק פי כמה וכמה עובדים אשר מתפרנסים מעבודה יחסית קשה עם שכר יחסית נמוך-בינוני לכן נראה לי שתהליך מעבר לתחבורה אוטונומית לא יהיה פשוט גם אם הטכנולוגיה תהייה מספיק בשלה ובוגרת בעוד 10 שנים.

 

סגירת ערוץ 1 לא קשורה. אין פה עניין טכנולוגי. יש פה עניין של פוליטיקה, סיאוב במגזר הציבורי ועוד כמה דברים.

 

אין קשר לכמות העובדים בענף התחבורה הציבורית. בארה"ב יש מיליוני נהגי משאיות. הם יצטרכו למצוא עבודה אחרת והמדינה תצטרך לעזור להם. פשוט יהיה זול פי כמה להשתמש בכלי רכב אוטונומיים וברגע שהתהליך יתחיל אי אפשר יהיה לעצור אותו. כמו שברגע שיצא האייפון החל תהליך בלתי ניתן לעצירה של מעבר לסמארטפונים. בדיוק כמו שברגע שאמזון התחילה למכור הכל אונליין, רשתות הריטייל הישנות התחילו לסבול.

 

רוני,

כל חילוקי הדעות בניינו משתרשים לעובדה שאנחנו בני דור אחר.

 

לפי תפישת המציאות שלי, לקחת 1000 אנשים (נהגי המוניות) ולזרוק אותם לכלבים בכדי ש10,000 ירוויחו כל אחד 500 שקל לחודש מהצד ועלות המוניות תוזל ב 15% זה לא פחות מהזוי!!!

 

לפי תפישת העולם שלך שהיא יותר עכשווית, יותר Yית, האינדיבידואל הוא מקודש ואם לך יהיה יותר זול ב 4 שקל המונית, אז ש 1000 משפחות יצאו לחרפת רעב, איך זה בכלל נוגע לך?

 

עכשיו, אם כל זה היה באמת מתבצע בשם איזה מהפכה חברתית-המונית, אז מגניב, אבל מה שאתה ובני דורך/דעתך לא קולטים שאין פה שום דבר חברתי, כל החברות האעלק חברתיות האלה (איר-בנב, אובר וכו') הם ענקים דורסניים ואגרסיבים שמתעשרים על בסיס התמימות שלכם ובדרך הורסים תעשיות שלמות שאתם בשם ה"חברתיות" לא חושבים פעמיים ומחרבים אותם.

 

תסמונת זהה לחלוטין לברקסית ולבחירת טראמפ.

 

בנוגע למשפט הזה

זה לא בישראל, המדיניות התקפה בישראל לרשיון נהג מונית תקפה בכל העולם והמלחמה באובר היא ברוב העולם, ככה שאל תציג אותנו כאיזה יוצא דופן ביזארי לא ברגולציה ולא בהתנגדות לאובר.

 

חוץ מעולם רביעי ומטה, אין שום מדינה מתפתחת/מפותחת שאתה קונה אוטו שם כובע על הגג, מונה על הדשבורד והופה, אתה נהג מונית .

רוצה לקפוץ שניה לאתר הרלבנטי ולבדוק מה הדרישות מנהג מונית לונדונית?

 

אתה מתבלבל - אין לי רצון או כוונה לזרוק את נהגי המוניות לכלבים. המדינה תצטרך למצוא להם פתרון.

ואין פה הבדל מאותם סנדלרים שציינתי שברגע שנעליים נעשו זולות הם נעשו בלתי נחוצים, או עובדי מפעל שנסגר כי החברה שהוא בבעלותה איבדה את זכות הקיום שלה בגלל טכנולוגיה.

 

ואתה צודק שהחברות הללו הן ענקים דורסניים ואגרסיביים, אבל הן גם יזמים מהמעלה הראשונה שהופכים את החיים קלים פי כמה למיליוני אנשים ברחבי העולם. אז צריך לשמור עליהן בשבע עיניים שלא ינצלו את זה באופן לא הגון ולוודא שהן עומדות ברגולציות ששומרות על הנוסעים, אבל לנסות לסגור אותן בכוח זה פשוט הזוי כמו לאסור על מכירת אייפונים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

1. תעשה הבחנה בין האפליקציה השימושית מאוד לבין "כל אידיוט נהג מונית".

אין לי כלום נגד האפליקציה שמאפשרת להזמין מונית, לדעת בדיוק איפה היא ומתי תגיע (כמו גט טקסי בישראל), ההפך המוחלט, זה נח מאוד, מקל על החיים, אחלה עניין. בין זה לבין "כל אהבל הוא נהג מונית" אין שום קשר.

 

 

2. זה מאוד פשוט, שיעבדו בהתאם לחוקים הנהוגים באותה מדינה או שישאו בעונשים הקבועים בחוק.

זה הכל!

ואם הם מחרבנים על החוק ועל המחוקק ושוב, לא בשם איזו מהפכה חברתית דגולה אלא לשם בצע כסף אז כן, שיסגרו אותם וישלחו את המנהלים לכלא כמו כל חברה עבריינית אחרת שמחרבנת על החוק!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
לפי תפישת המציאות שלי, לקחת 1000 אנשים (נהגי המוניות) ולזרוק אותם לכלבים בכדי ש10,000 ירוויחו כל אחד 500 שקל לחודש מהצד ועלות המוניות תוזל ב 15% זה לא פחות מהזוי!!!

 

לפי תפישת העולם שלך שהיא יותר עכשווית, יותר Yית, האינדיבידואל הוא מקודש ואם לך יהיה יותר זול ב 4 שקל המונית, אז ש 1000 משפחות יצאו לחרפת רעב, איך זה בכלל נוגע לך?

אייייי בגירה בגירה... האופיום להמונים שאתה מוכר כאן "הדור שלך ככה וככה" הוא אמנם רומנטי, אבל לאו דווקא קוהרנטי עם המציאות... תגובת הנגד הפופוליסטית לדעה שלך על דור הY היא "הדור שלך שתה לדור שלנו את כל המשאבים, ועכשיו אתם משאירים אותנו עם החשבון (וה***) ביד", ואת התגובת-נגד לכל סיפור המוניות השארתי אי שם בתחילת השרשור ואין טעם לחזור עליה.

עריכה: וואלה כבר דיברנו על זה

 

זה ממש בסדר לא להסכים, הדעה שלך וגם של מוטי לגיטימיות מאוד בעיני ואני גם מבין מאיפה הן נובעות. מה שפחות בסדר(/יעיל), לראייתי, זה לא להבין בכלל את המוטיבציה ו/או הטיעונים של האנשים אותם אתה מבקר.

 

איך אומרים - לטעון עליונות מוסרית זה האובייסט (אגב, מוטי הקדים אותך, זה כבר עלה די מזמן). אם כבר מאפיינים דורות אז זה אפיון לא רע להתנהלות בדיון, רק חסר שתגיד 'כשתגיעו לגילי תבינו' ואפשר לסגור את הבאסטה (:

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

×
×
  • תוכן חדש...