Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

רובוט נוהג יותר טוב מבנאדם, נקודה. זו לא תחושה בטן, זו לא מחשבה דיסטופית, זו עובדה...

אז זהוא, שזו ממש לא עובדה.

 

זה ווישפול טינקינג וזה העתיד וזה יקרה ויום אחד אתה תצדק אבל בשלב הזה של הטכנולוגיה, זה לא!

 

אתה צריך פעם בחצי שעה או פעם ביום לגעת בהגה או להתערב בנהיגה של מי שיושב ונוהג לידך?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
זה ניסיון להתנבא. קשה לדעת איך הקהל יגיב. יותר מזה - כיון שהכוונה היא להכניס את הרכב האוטונומי תחילה במודל השיתופי הקהל יצטרך להתגבר על שני שינויים מהותיים:

 

1. העברת הנהיגה מידי נהג מוכר לידי רובוט לא מוכר.

 

2. שינוי מודל הבעלות למודל של שיתוף, על כל הכרוך בכך, מזמינות מידית ועד שימוש בבגאג' כמחסן לציוד של הילדים.

 

1. לדעתי ההתגברות תהיה קלה יחסית אם היא תתחיל ממרכזי הערים ותתפשט משם. אנשים יתלהבו לנסות משהו חדש. מה גם שבהתחלה יהיה נהג ברכב כך שהמעבר לא יהיה מיידי.

2. מודל של שיתוף יכול בהחלט להיות זמין כמעט מיידית במרכזי הערים. מקסימום הוא יתנהג כמו מונית ויגיע תוך 5-10 דקות, רק יהיה זול משמעותית. נכון ששימוש בבגאז' כמחסן לציוד של הילדים עשוי להיות מכשלה מסוימת אבל אנשים עם ילדים כנראה ישתלבו בטכנולוגיה הזו מאוחר יותר.

 

 

Spire - העניין הוא שככל הנראה הרכב האוטונומי יתחיל את דרכו כרכב שיתופי. לפחות לפי ההצהרה של GM, לפי UBER (אם היא תשרוד משהו) - כלומר לפחות בשלב הראשון הקהל יצטרך לבלוע את שני החידושים יחד. לגבי רכישה פרטית - אף אחד לא מדבר על המחיר של הדברים האלה, אבל אם רכב כזה מכיל איזה 40 חיישנים ויחידות עיבוד חזקות הוא צריך להיות יקר מאד. לא משהו עממי. כמובן - בשנים הראשונות, עם הרחבת הייצור סיכוי גבוה שהרכיבים האלה יוזלו. וחוץ מזה, יש כאן רכיב פסיכולוגי גדול שאין שום דרך לנחש לאיזה כיוון הוא יפעל. רוני משוכנע שהקהל יתלהב מהרכב האוטונומי. אני ממש לא משוכנע בכך, אפשר שכן, אפשר גם שלא.

 

יהיה קל יותר לבלוע את שני החידושים ביחד כי הם יעבדו בסינרגיה. מה יותר קל לך - לעשות כמה נסיעות בחודש עם מונית אוטונומית, או לקנות לעצמך אחת? בהתחלה - ברור שהמונית.

המחיר, אגב, כבר לא סופר יקר (תסתכל על טסלה מודל 3). החלקים היקרים הם לרוב ה-LIDAR וה-GPS אבל גם המחירים שלהם יורדים משמעותית וברגע שיהיה ייצור המוני זו כבר לא תהיה בעייה.

 

 

אתה צריך פעם בחצי שעה או פעם ביום לגעת בהגה או להתערב בנהיגה של מי שיושב ונוהג לידך?

 

לא, וגם מכוניות אוטונומיות לא צריכות. המכונית האוטונומית של גוגל דרשה התערבות כלשהי של הנהג פעם אחת ב-8000 ק"מ נכון לסוף 2016 (היום אני מניח שהנתון טוב בהרבה) - שים לב שהתערבות לא בהכרח כוללת מניעת תאונה, אלא גם תקלה במערכת שבה המכונית מודיעה לנהג על התקלה ומבקשת ממנו לקחת פיקוד (מרביתן המוחלטת של ההתערבויות).

ב-2017 גוגל הוציאו צי של מכוניות שנוהגות לבד בלי אף אחד במושב הנהג והם עורכים ניסוי רחב היקף איתן בכבישי סן פרנסיסקו.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

השאלה היא האם נהגים מן המניין שירצו לשמש כנהגי מוניות כמו אובר וכו' יצטרכו לעבור קורס מזורז בגניבת נתיבים ורמזורים, קיפוח זכויות נהגים אחרים, קללות, עישון ברכב כשאין בו נוסעים ותליית נעל תינוק על הפגוש מאחור. בקיצור, סוף ענף המוניות יהווה את תחילתו של שיקום חווית הנהיגה בישראל של נהגים מן השורה.

מכונית קונים במזומן או שלא קונים בכלל

פורסם
אז זהוא, שזו ממש לא עובדה.

 

זה ווישפול טינקינג וזה העתיד וזה יקרה ויום אחד אתה תצדק אבל בשלב הזה של הטכנולוגיה, זה לא!

 

אתה צריך פעם בחצי שעה או פעם ביום לגעת בהגה או להתערב בנהיגה של מי שיושב ונוהג לידך?

 

ברור שלא התכוונתי שזה קורה היום. אלא שקונספטואלית מערכת ממוחשבת מתאימה יותר לנהיגה מאשר בן אדם.

פרקטית, בקצב שהתחום הזה מתקדם, אני מוכן לשים כסף על זה שכבר בשנים הממש קרובות (פחות מ-7) יהיו מערכות נהיגה אוטונומיות שינהגו יותר טוב מבני אדם (פחות טעויות, נהיגה יותר חלקה, מהירות ממוצעת יותר גבוהה, צריכת דלק יותר נמוכה ופחות הפרעה לסביבה).

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

מערכות ממוחשבות שנוהגות בעצמן יכולות לנהל ביניהן קשר שאנחנו לא יכולים לנהל. עפ"י התאוריות, זו הולכת להיות אחת מהחוזקות העיקריות בפאן הביטחותי של רכבים אוטונומיים, כשאלה יהוו את הרוב, וכמובן העובדה שאז תאונות ככל הנראה יהיו באשמת אלו שעדיין מחוץ למערכת: הנהגים בני האדם.

 

אבל כמו הרבה דברים נוספים בתחום הזה, זו ספקולציה כרגע. מאוד הגיונית, אבל ספקולציה

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
השאלה היא האם נהגים מן המניין שירצו לשמש כנהגי מוניות כמו אובר וכו' יצטרכו לעבור קורס מזורז בגניבת נתיבים ורמזורים, קיפוח זכויות נהגים אחרים, קללות, עישון ברכב כשאין בו נוסעים ותליית נעל תינוק על הפגוש מאחור. בקיצור, סוף ענף המוניות יהווה את תחילתו של שיקום חווית הנהיגה בישראל של נהגים מן השורה.

 

יש לך את זה ביותר גזעני ?

או שצריך להוסיף גם נהגים מהמגזר ?

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
מערכות ממוחשבות שנוהגות בעצמן יכולות לנהל ביניהן קשר שאנחנו לא יכולים לנהל. עפ"י התאוריות, זו הולכת להיות אחת מהחוזקות העיקריות בפאן הביטחותי של רכבים אוטונומיים, כשאלה יהוו את הרוב, וכמובן העובדה שאז תאונות ככל הנראה יהיו באשמת אלו שעדיין מחוץ למערכת: הנהגים בני האדם.

 

אבל כמו הרבה דברים נוספים בתחום הזה, זו ספקולציה כרגע. מאוד הגיונית, אבל ספקולציה

זה נכון אם מתכננים רשת תחבורה חדשה בעולם סגור משלה.

נראה שיהיה שלב ביניים שבו הרכב האוטונומי יצטרך לנהוג לצד רכבים רגילים, כך שלא ניתן יהיה להסתמך על תקשורת, לפחות בשלב הראשון.

 

לי אישית אין ספק שהרכב האוטונומי יכנס לשימוש בשנים הקרובות, ולכשיבשיל יוריד בסדרי גודל את ממוצע התאונות.

בכלל, מעט מאוד פעולות אנושיות לא יוחלפו בעתיד הקרוב על ידי אלגוריתם שמתעלה עליהם.

פורסם
זה נכון אם מתכננים רשת תחבורה חדשה בעולם סגור משלה.

נראה שיהיה שלב ביניים שבו הרכב האוטונומי יצטרך לנהוג לצד רכבים רגילים, כך שלא ניתן יהיה להסתמך על תקשורת, לפחות בשלב הראשון.

 

לי אישית אין ספק שהרכב האוטונומי יכנס לשימוש בשנים הקרובות, ולכשיבשיל יוריד בסדרי גודל את ממוצע התאונות.

בכלל, מעט מאוד פעולות אנושיות לא יוחלפו בעתיד הקרוב על ידי אלגוריתם שמתעלה עליהם.

אני מניח שבסיטואציה בה תהיה תקשורת פנימית בין הרכבים על הכביש, נראה (ככל הנראה יתחיל במדינות אירופה) איזושהיא חקיקה אגרסיבית שתגרום לאחזקת רכב לא אוטונומי להיות לא משתלמת. בדיוק כמו שיש אזורים"ירוקים" בתוך הערים ברחבי אירופה, שבהם לא ניתן להכנס עם רכב משנת ייצור מסוימת (בדר"כ בדגש על רכבי דיזל)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
ראיון קצר עם סמנכ"ל פתוח מתקדם ואסטרטגיה במובילאיי

עושה רושם שזה לא יקרה כל כך מהר כמו שהעריכו

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5074049,00.html

"מתי תהפוך ת"א ידידותית לרכב אוטונומי? תוך עשור וחצי"

מדובר על תל אביב. במדינות מתורבתות זה שנה הבאה

אייל

פורסם

כלום לא יקרה שנה הבאה, הוא נותן לך רמז דק כמו פילה בהריון עם תאומים מתי הטכנולוגיה הזו תהיה ישימה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לחזות עשור וחצי בעולם הטכנולוגי, זאת איוולת בלשון המעטה.

קח 15 שנה אחורה תחילת 2003 , בדיוק התפוצצה בועת הדוט -קום.

מי חשב אז על טלפון חכם למשל ?

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
לחזות עשור וחצי בעולם הטכנולוגי, זאת איוולת בלשון המעטה.

קח 15 שנה אחורה תחילת 2003 , בדיוק התפוצצה בועת הדוט -קום.

מי חשב אז על טלפון חכם למשל ?

 

הייתי מסכים איתך אם לזה שחזה היו קוראים נוסטרדמוס.

אבל במקרה הזה מדובר בדמות בכירה שמגיעה מהתחום.

שים לב שלא מדובר רק על טכנולוגיה, הוא מדבר גם על התאמת תשתיות ורגולציה מתאימה.

פורסם
כלום לא יקרה שנה הבאה, הוא נותן לך רמז דק כמו פילה בהריון עם תאומים מתי הטכנולוגיה הזו תהיה ישימה.

אני חושב שהוא צודק בקשר לעוד עשור וחצי אבל עדיין יש כאלה שחושבים אחרת

GM WILL LAUNCH ROBOCARS WITHOUT STEERING WHEELS NEXT YEAR

 

וולוו אמרו שהם יוציאו רכבים אוטונומים שנה הבאה אבל אז הם שינו את דעתם או שהם סתם מנסים לסחוט עוד כסף ממשקיעים

Volvo has delayed its driverless car program by four years

 

 

 

עדיין בלי הפיתוחים שעושים בשביל להגיע לרכב אוטונומי לא היו מגיעים לזה:

(תחשבו מה היה קורה לילד אם היה למשאית מובילאיי מצפצף שמחייבים בארץ)

https://www.youtube.com/watch?v=0myPp2NmOqo

אייל

×
×
  • תוכן חדש...