Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה באמת מוזר, דתיים בכלל וחרדים במיוחד, לא משתמשים בתאריך "למניין הנוצרים".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיקוח ביזנעס דוחה שבת...
אפשר לעבוד גם במוצאי שבת. וחיפוש קטן בגוגל מראה הרבה כתבות על ההשקה הזאת לדוגמא קטנה https://www.engadget.com/2018/12/05/waymo-one-launches/עריכה : התאריך בכתבה הזאת הוא בפורמט אמריקאי , לא לשכוח כלומר הכתבה פורסמה ב 5 לדצמבר 2018

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לוקח אובר אתמול ב וגאס, מקשקש קצת עם הנהג

 

מפה לשם הגענו למוניות, אשתי שואלת: מי בעצם משתמש במוניות כיום?

הנהג משיב:

"תהיתי בעצמי בנוגע לשאלה, אפילו נהגי המוניות לא משתמשים במוניות אלא מזמינים אובר לאחר שהם מסיימים את המשמרת ושמים את המונית בחניה. הווליום שלהם כיום מגיע מתיירים ומבוגרים (שלא מכירים את אובר), ומהמלונות שמעסיקים אותם על ריטיינר ונותנים ללקוחות שלכם להשתמש במונית ללא עלות.

 

מה שיותר עניין אותי זה למה נהגי המוניות נשארים בתחום הזה בכלל? הרי אובר משלמים טוב יותר, וכיום אפילו אם אין לך רכב אובר יכולים לסדר לך אחד. אז למה שמישהו יישאר במונית?"

 

בנקודה הזו אני באמת מסתקרן, בניגוד למה שרבים מתומכי המוניות מספרים - כל אינטראקציה שהייתה לי עם נהג אובר במהלכה שאלתי על אובר, שללה את הטענות שלכם בנוגע לניצול ו(חוסר)מקצועיות. נהגים איתם דיברתי מבסוטים מאוד על התנאים של אובר, ומדווחים על הכנסות לא רעות בכלל יחד עם גמישות תעסוקתית משגעת. האם זה מקרי? האם זה רק באזורים הספציפיים האלו (קליפורניה, טקסס, נוואדה)?

או שאולי יש הטיה של בעלי אינטרסים כאלו ואחרים לדווח בצורה לא מדויקת?

 

בכנות - אני לא יודע. המידע שבידי אנקדוטלי לחלוטין ואי אפשר לגזור ממנו מסקנות על הכלל.

 

חזרה לנהג

"מי שנוהג כאן במונית, הם בעיקר עובדים שלא יכלו לקבל תעסוקה מאובר. נניח עובדים לא חוקיים, או כאלו עם רקע בעייתי. בשביל להכנס לאובר אתה צריך לעבור בדיקה רקע מקיפה, מס' סוציאלי מזוייף קל לאיתור ע"י המערכות שלהם, והם חופרים כ"כ עמוק עד שקשה לתמרן אותם. בתחנת מוניות לעומת זאת, הפקיד שמסנן קו"ח לא מחזיק במשאבים (והיכולות) של חברה כמו אובר, אני יודע את זה כי עשיתי זאת בעצמי בעבר (סינון קו"ח) וראיתי את הפרוסס מבפנים.

 

בנוסף, אובר מבצעים מעקב אחרי ומוודאים שאני מי שמשתמש באמת בחשבון שלי (ע"י זיהוי פנים כל אינטרוול זמן, לדוגמא) - זאת בעוד שבמונית אני יכול לקחת את המונית, ואז לתת לאדם אחר לנהוג במקום."

 

כאן הופתעתי - הרי אחד הטיעונים החזקים של תומכי המוניות הוא שאובר אינם מבצעים רגולציה, בעוד שלהיות נהג מונית דורש כך וכך. כשחושבים על זה קצת קולטים עד כמה זה הגיוני - לך תשווה את ההון האנושי של מפעיל תחנת מוניות כנגד מחלקות hr וטכנולוגיה ברמה של ענקית כמו אובר...

 

כמובן שאין מה להשוות בין טיב השירות של אובר לעומת המוניות כאן, בין הזמינות, ובין המחיר. אובר טובים יותר בסדרי גודל.

 

אני לא טוען שמה שנכון כאן *בהכרח* נכון במקום אחר, אולי בישראל הפקידים במשרד התחבורה הרבה יותר מקצועיים מהמחלקות של אובר, ואולי מפעילי תחנת המוניות הרבה יותר אחראיים. אולי.

 

בתכלס? אני בספק...

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כדאי שתקראו את זה לפני שאתם מסתלבטים בקורטוב של גזענות סמויה או התנשאות לשמה ("

לך תשווה את ההון האנושי של מפעיל תחנת מוניות כנגד מחלקות hr וטכנולוגיה ברמה של ענקית כמו אובר..." ) או סתלבט על פקידים במשרד תחבורה שלא המציאו את הגלגל ועובדים בדיוק כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת בהתאם לחוקים.

לא שזה ישנה משהו....

http://rotter.net/forum/scoops1/521217.shtml

 

 

הכי חשוב שתחשבו שחסכתם ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כדאי שתקראו את זה לפני שאתם מסתלבטים בקורטוב של גזענות סמויה או התנשאות לשמה ("

לך תשווה את ההון האנושי של מפעיל תחנת מוניות כנגד מחלקות hr וטכנולוגיה ברמה של ענקית כמו אובר..." ) או סתלבט על פקידים במשרד תחבורה שלא המציאו את הגלגל ועובדים בדיוק כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת בהתאם לחוקים.

לא שזה ישנה משהו....

http://rotter.net/forum/scoops1/521217.shtml

 

 

הכי חשוב שתחשבו שחסכתם ...

 

עולם המשפט נמצא שנות דור מאחור ולכן מגיעה פסיקה כזאת שלכאורה ״מגינה״ על הנהגים. אף אחד לא הכריח אדם לעבוד עם אובר, הוא היה יכול לבחור להיות נהג מונית מן המניין (טכלס זה להיות עצמאי, ששוב אין הבדל בין זה לבין אובר). עצם ההסכמה שלו לעבוד עם אובר היא הסכמה לכך שהוא לא עובד שלהם, אני מכיר אנשים שעובדים במשרה חלקית או מלאה ונוהגים באובר בערבים כדי להשלים הכנסה. זה כמו לנסות להגיד שנהג מונית שעובד עם תחנת מוניות הוא עובד התחנה (לחלוטין לא נכון ב-90% מתחנות המוניות למעט אלו הגדולים ממש).

 

העולם עוד לא יודע לאכול את מה שנקרא הgig-economy. כל העיקרון הוא "zero hour commitment" שמשמעו, אני יכול לבחור לעבוד מתי שאני רוצה כאשר אני רוצה - אני לא רואה חברות שנותנות את הלוקסוס הזה לעובדים שלהם, וזה שווה המון.

התעוררת בבוקר ולא בא לך ללכת לעבודה? באובר אתה יכול בקלות, רק אל תפעיל את האפליקציה ותבקש לקבל נוסעים.

 

לעניין השאלה בכותרת (ולצערי לא קראתי את כל 50+ עמודי החפירות), הסוף של ענף המוניות קרב ובא ושום בית משפט לא יעצור את זה, בדיוק כמו שבתי המשפט לא עצרו את המעבר של קווי הייצור של הרכבים לרובוטים או שלא עצרו מכונות שחולבות פרות. אובר של היום זה שלב ביניים לכל היותר, גם הם מבינים את זה ולכן משקיעים מיליארדים במכוניות אוטונומיות.

 

לסיום, *כל* תפקיד שאפשר למכן נמצא בסכנה להעלם ובסוף דינו להעלם, אם בעוד שנה, שנתיים או עשרים.

התפקידים היחדים שנראה שלא נשקפת להם סכנה כרגע הם תפקידים שמצריכים ״חשיבה יצירתית״ או דברים שהם מעבר לתהליכים מונוטוניים ורפפטיביים.

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כדאי שתקראו את זה לפני שאתם מסתלבטים בקורטוב של גזענות סמויה או התנשאות לשמה ("

לך תשווה את ההון האנושי של מפעיל תחנת מוניות כנגד מחלקות hr וטכנולוגיה ברמה של ענקית כמו אובר..." ) או סתלבט על פקידים במשרד תחבורה שלא המציאו את הגלגל ועובדים בדיוק כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת בהתאם לחוקים.

לא שזה ישנה משהו....

http://rotter.net/forum/scoops1/521217.shtml

 

 

הכי חשוב שתחשבו שחסכתם ...

מפעילי תחנת מוניות הם גזע? חידשת. מקווה שיש להם גם house sigil

 

הקטע הוא שגם אם מפעיל תחנת המוניות הוא גאון, אין מה להשוות את יכולת הסינון שלו מול המשאבים והטכנולוגיה של ענק טכנולוגי - כמו שלא משנה כמה חכם שחקן הגו אין מה להשוות את יכולת המשחק שלו לאלגוריתם לומד (ושלא נדבר על האדם הממוצע).

 

אבל כשאין טענת נגד עניינית פשוט שולפים את קלף ה"גזענות" (גם כשזו בדיחה, כמו כאן) או "התנשאות".

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לסיום, *כל* תפקיד שאפשר למכן נמצא בסכנה להעלם ובסוף דינו להעלם, אם בעוד שנה, שנתיים או עשרים.

התפקידים היחדים שנראה שלא נשקפת להם סכנה כרגע הם תפקידים שמצריכים ״חשיבה יצירתית״ או דברים שהם מעבר לתהליכים מונוטוניים ורפפטיביים.

 

נראה לי שאתה מתבלבל בין "חדשנות וקידמה" בדמות רכב אוטונומי ,לבין "עבדות מודרנית" דרך חברה דורסנית כזו או אחרת .

אין שום קידמה בהחלפת נהג בנהג ואם היית טורח לקרוא לפחות חלק מה"חפירות" ,היית מבין למה הכוונה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפעילי תחנת מוניות הם גזע? חידשת. מקווה שיש להם גם house sigil

 

הקטע הוא שגם אם מפעיל תחנת המוניות הוא גאון, אין מה להשוות את יכולת הסינון שלו מול המשאבים והטכנולוגיה של ענק טכנולוגי - כמו שלא משנה כמה חכם שחקן הגו אין מה להשוות את יכולת המשחק שלו לאלגוריתם לומד (ושלא נדבר על האדם הממוצע).

 

אבל כשאין טענת נגד עניינית פשוט שולפים את קלף ה"גזענות" (גם כשזו בדיחה, כמו כאן) או "התנשאות".

 

אל תיתמם .

אין שום קשר בין גאונות לבין נסיון בתחום כזה או אחר .

יש גאונים שלא יודעים לתלות תמונה - נו ,מה זה מוכיח ?!

טענת נגד עניינית ?! אתה מוזמן לגלול אחורה או מינימום לקרוא קישורים.

לגבי יכולת סינון : ראינו ושמענו . היעזר בגוגל.

 

 

נ.ב.

 

את "מערכות הסינון" מבצעת המדינה ולא התחנה.

אתה מוזמן לנסות אותה .מבטיח לך שתופתע .

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה מתבלבל בין "חדשנות וקידמה" בדמות רכב אוטונומי ,לבין "עבדות מודרנית" דרך חברה דורסנית כזו או אחרת .

אין שום קידמה בהחלפת נהג בנהג ואם היית טורח לקרוא לפחות חלק מה"חפירות" ,היית מבין למה הכוונה .

 

אני לא מתבלבל, אם תקרא את מה שכתבתי, בדיוק התייחסתי לכך שאובר זה שלב ביניים ולא יותר מכך, ולכן אובר עצמה גם משקיעה מיליארדים ברכב אוטונומי. נראה לך שאובר עושה משהו בשביל הנהגים? ברור שלא, היא חברה עסקית והנהגים הם לא יותר מאשר כלי.

אבל אתה טועה בכמה נקודות:

1) זה לא עבדות כי אף אחד לא מכריח אותך לעבוד עם אובר. אם כבר, אובר היא ההפך מעבדות מעצם מתן היכולת לנהג לבחור מתי הוא רוצה לעבוד או לא לעבוד בכלל

2) אובר היא חברת טכנולוגיה, לא תחנת מוניות גדולה. התשתית שהיא מקימה היום תהווה התשתית להזמנת רכב אוטונומי וכרגע בגלל חוסר יכולת טכנולוגית יהיו נהגים ולא רכבים אוטונומיים

3) אובר לא דורסנית בכלל, יש היום כבר מספר גדול של חברות שעושות את מה שהיא עושה (לדוגמא ליפט) וזה מעודד תחרות, ״חבל״ לי על נהגי המוניות שנהגו לז*** את הלקוחות ועכשיו נכנסו לתמונה חברות חדשות שמקשות על נהגי המוניות המסכנים. כאשר טסתי לרוסיה לנסיעת עבודה בשדה התעופה רצו 50$ כדי לקחת אותי למלון (נסיעה של 20 דקות) ועם גט טקסי נסעתי ב7$ (למה? כי זה מלכודת תיירים).

4) יש קדמה ועוד איך גם בהחלפת הנהג וגם במצב הנוכחי עם אובר -> היום אני רואה איפה הנהג, מקבל דיווח מיהו ומה הרייטינג שלו, משלם באשראי, מקבל חשבונית!! ועוד ועוד

5) להגיד שאובר דורסנית שווה ערך לאמירה שויקיפדיה דרסו את חברות האינציקלופדיה או שהאינטרנט דרס את הטלגרף.

 

יש הרבה אנשים בעולם שצריכים להתחיל לקבל את העובדה שהעבודה שלהם בדרך להכחדה, והתפקיד של הממשלות ובתי המשפט הוא לעזור בהכוונה של אותם אנשים למקצועות חדשים שיתרמו אחרת ויכולו לקבל שכר הולם. כשלון בטרנספורמציה הזו יכול להיות קטסטרופלי לכלכלת העולם וזה בהחלט סיכון משמעותי אבל כפי שההיסטוריה כבר מראה, כל הטרנספורמציות מצליחות בסוף (ושוב, היום פסי הייצור של הרכבים ברובם מובלים על ידי מכונות שהחליפו עשרות אלפי משרות, אבל אנשים מוצאים עבודה אחרת כי אין אופציה אחרת)...

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...