Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוני - ה"גרידיות" של הממשלות לא תשתנה בעקבות המעבר לחשמל. אבל תדרש התאמה של מערכות המיסוי - אם על תחבורה, ואם על דברים אחרים. בסופו של דבר הממשלות זקוקות לאיזון תקציבי.

 

ליסבון - אכן זה היה שעה וחצי. טעות בפקטור של 8760. בקטנה. פרויד היה אוהב את זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
ההערכה שלי שנה - גם שהזמן יהיה יותר ממושך (דרגה 5 בעוד 20 שנה), וגם שהרכב השיתופי לא ייקלט. רוב הקהל לא ייותר על הנוחות של רכב שמותאם לצרכים האישיים, ושהציוד האישי נמצא בו. מה מידת ההצלחה של רכב שיתופי כיום?

 

טוב , אני לא יודע מהיכן אתה שואב את ההערכות שלך ,

אבל

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5524699,00.html#autoplay

 

עם תחזית ליצור בשנה הבאה.

 

ובא נחשוב מה עדיף , רכב פרטי , להגיע לנקודה ולחפש חניה חצי שעה (גם רכב שיתופי צריך למצוא חניה )

 

או להגיע לנקודה , לרדת מהרכב והרכב ממשיך בנסיעה לבד לנוסע הבא.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , אני לא יודע מהיכן אתה שואב את ההערכות שלך ,

אבל

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5524699,00.html#autoplay

 

עם תחזית ליצור בשנה הבאה.

 

ובא נחשוב מה עדיף , רכב פרטי , להגיע לנקודה ולחפש חניה חצי שעה (גם רכב שיתופי צריך למצוא חניה )

 

או להגיע לנקודה , לרדת מהרכב והרכב ממשיך בנסיעה לבד לנוסע הבא.

את ההכרזות האלה אנחנו שומעים כבר די הרבה שנים. כל פעם מתגלה שרטון חדש. אני לא מתרגש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , אני לא יודע מהיכן אתה שואב את ההערכות שלך ,

אבל

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5524699,00.html#autoplay

 

עם תחזית ליצור בשנה הבאה.

 

ובא נחשוב מה עדיף , רכב פרטי , להגיע לנקודה ולחפש חניה חצי שעה (גם רכב שיתופי צריך למצוא חניה )

 

או להגיע לנקודה , לרדת מהרכב והרכב ממשיך בנסיעה לבד לנוסע הבא.

 

הטכנולוגיה מרשימה, אבל זה לא קרוב אפילו ליישום פרקטי בקנה מידה אמיתי. בישראל יש נכון להיום כ-3 מיליון כלי רכב פרטיים. כמה מכוניות אוטונומיות לדעתך צריך כדי לספק את הביקוש הזה? גם אם בהערכה מאוד אופטימית אפשר להסתפק בחצי מהכמות, עדיין מדובר בכמות אדירה של כלי רכב שלאף אחד אין כדאיות כלכלית לייצר.

הדוגמה הקלאסית של להזמין רכב אוטונומי מנקודה א' לנקודה ב' היא חביבה אבל לא רלוונטית למי שלא גר בתל אביב. אני יכול להעריך שחלק גדול מהנסועה של הרכבים הפרטיים בישראל היא commute מהבית לעבודה בבוקר וחזרה בערב. הרכבים האוטונומיים לא רלוונטיים כאן בכלל, זה לא משתלם להפעיל אותם כדי לקחת מישהו בבוקר מכפר סבא לתל אביב ולהחזיר אותו בערב, בדיוק כמו שזה לא משתלם לקחת כל יום מונית מהבית לעבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את ההכרזות האלה אנחנו שומעים כבר די הרבה שנים. כל פעם מתגלה שרטון חדש. אני לא מתרגש.

 

נכון , שומעים כבר הרבה שנים.

אבל הטווח להפעלה מסחרית קצר יותר.

כאן מציגים כבר אב טיפוס עם כוונה ליצור בשנה הבאה 2020 ,

כאשר התחזיות דיברו על 2020-2021

 

אז כנראה שהתחזיות שלך ל 50 שנה פסימיות מדי.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטכנולוגיה מרשימה, אבל זה לא קרוב אפילו ליישום פרקטי בקנה מידה אמיתי. בישראל יש נכון להיום כ-3 מיליון כלי רכב פרטיים. כמה מכוניות אוטונומיות לדעתך צריך כדי לספק את הביקוש הזה? גם אם בהערכה מאוד אופטימית אפשר להסתפק בחצי מהכמות, עדיין מדובר בכמות אדירה של כלי רכב שלאף אחד אין כדאיות כלכלית לייצר.

הדוגמה הקלאסית של להזמין רכב אוטונומי מנקודה א' לנקודה ב' היא חביבה אבל לא רלוונטית למי שלא גר בתל אביב. אני יכול להעריך שחלק גדול מהנסועה של הרכבים הפרטיים בישראל היא commute מהבית לעבודה בבוקר וחזרה בערב. הרכבים האוטונומיים לא רלוונטיים כאן בכלל, זה לא משתלם להפעיל אותם כדי לקחת מישהו בבוקר מכפר סבא לתל אביב ולהחזיר אותו בערב, בדיוק כמו שזה לא משתלם לקחת כל יום מונית מהבית לעבודה.

 

שוב ,

תחשוב קצת מחוץ לקופסא.

רכב כזה בעזרת אלגוריתם שבנוי נכון , יכול לאסוף 4 אנשים שגרים קרוב (אולי אפילו בבניינים סמוכים )

ושעובדים במקומות קרובים (אותו איזור תעשיה / משרדים ) ויקח אותם ביחד.

לאחר מכן יחזור ויקח את אלו שיוצאים במקום בשבע , בשמונה

ואז יעשה סיבוב ויקח את אלו שיוצאים בתשע.

 

כך במצב אופטימלי , רכב כזה יכול לחסוך עד 12 כלי רכב על הכביש.

(או יותר אם יתחיל סיבוב בשש בבוקר ויעשה סיבוב לממש מאחרים שמתחילים ב10 )

 

אני לא אומר שלא יהיו כלל רכבים פרטיים.

רכבי יוקרה ימשיכו להיות פרטיים, וחובבי נהיגה ימשיכו להחזיק רכב ,

אבל לשאר הציבור במקום להחזיק שני רכבים בבית , יסתפקו להחזיק רכב בודד

וגם בו כנראה יסעו רק בסופי שבוע. או בעיתות לחץ.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב ,

תחשוב קצת מחוץ לקופסא.

רכב כזה בעזרת אלגוריתם שבנוי נכון , יכול לאסוף 4 אנשים שגרים קרוב (אולי אפילו בבניינים סמוכים )

ושעובדים במקומות קרובים (אותו איזור תעשיה / משרדים ) ויקח אותם ביחד.

לאחר מכן יחזור ויקח את אלו שיוצאים במקום בשבע , בשמונה

ואז יעשה סיבוב ויקח את אלו שיוצאים בתשע.

 

כך במצב אופטימלי , רכב כזה יכול לחסוך עד 12 כלי רכב על הכביש.

(או יותר אם יתחיל סיבוב בשש בבוקר ויעשה סיבוב לממש מאחרים שמתחילים ב10 )

 

זה נקרא carpool וזה קיים בערך ממתי שהומצאה המכונית. מה מונע ממני למצוא ארבעה שכנים שגרים לידי ועובדים באותו אזור ולנסוע ביחד כל יום הלוך ושוב? שום דבר, חוץ מהעובדה שזה הופך אותי תלוי לחלוטין בלו"ז שלהם, ולהיפך.

הרעיון של Vehicle as a Service לא קשור בכלל להיותו של הרכב אוטונומי - גם מונית היא vehicle as a service ועדיין השימוש במוניות לא החליף ב-100% את השימוש ברכב פרטי (אפילו לא ב-10%). השאלה אם במונית יש נהג אנושי או לא היא כמעט לא רלוונטית למידת השימושיות של הרכב, לכל היותר זה ישפיע על מחיר השימוש בשירות, אבל סיכוי טוב שזה יתקזז עם עלויות הרכב עצמו עד שהטכנולוגיה תהיה כל כך נפוצה שהיא תהיה commodity והעלות השולית שת תחזוקת המערכות האוטונומיות תהיה נמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקוח מהאתר של וולבו:

"Our vision is that by 2020 no one should be killed or seriously injured in a new Volvo car."



Håkan Samuelsson, President and CEO, Volvo Cars

האמת, עם כמה זה נשמע טוב, אני הייתי לוקח בערבון מוגבל את הרעיונות שלהם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נקרא carpool וזה קיים בערך ממתי שהומצאה המכונית. מה מונע ממני למצוא ארבעה שכנים שגרים לידי ועובדים באותו אזור ולנסוע ביחד כל יום הלוך ושוב? שום דבר, חוץ מהעובדה שזה הופך אותי תלוי לחלוטין בלו"ז שלהם, ולהיפך.

הרעיון של Vehicle as a Service לא קשור בכלל להיותו של הרכב אוטונומי - גם מונית היא vehicle as a service ועדיין השימוש במוניות לא החליף ב-100% את השימוש ברכב פרטי (אפילו לא ב-10%). השאלה אם במונית יש נהג אנושי או לא היא כמעט לא רלוונטית למידת השימושיות של הרכב, לכל היותר זה ישפיע על מחיר השימוש בשירות, אבל סיכוי טוב שזה יתקזז עם עלויות הרכב עצמו עד שהטכנולוגיה תהיה כל כך נפוצה שהיא תהיה commodity והעלות השולית שת תחזוקת המערכות האוטונומיות תהיה נמוכה.

ראשית קח מונית שעובדת בשתי משמרות ביום ותראה איזה אחוז מהעלות הוא שכר הנהג (כולל פחת של הרכב ) אם מנטרלים את זה , העלות תרד , והשירות יעלה פחות ולכן יהיה יותר זמין לקבוצות גדולות יותר של אוכלוסיות. אם תקרא את המסמך של משרד התחבורה בקישור שלי למעלה , תראה שבכל מקום שנכנסו עם אובר , המחיר ירד , וכמות הנסיעות עלתה באופן משמעותי.

 

בנוסף ההבדל בין קארפול של ארבע שכנים שלא כל יום מתחילים באותה שעה לבין שירות עם אלגוריתם שמחבר אנשים על הדרך. ובכך מקצר זמן כולל וחוסך כסף. (היום זה עם שכן מקומה ראשונה , מחר זה עם שכן מהבניין הסמוך או הרחוב הסמוך שאני כלל לא מכיר, ויכול להיות שבחלק מהנסיעות יהיו רק שלושה ברכב)

כעת תחבר את שני החסכונות הללו (נניח הארבעה לוקחים ביחד מונית ) אז נבין את גודל החסכון.

ואז השירות יהפוך להיות הרבה יותר זמין. הדבר היחיד שימנע את האימוץ הרחב שלו הוא קצב יצור הרכבים (ואני מניח שתוך 4-5 שנים מקסימום , זה יכסה את כל המטרופולינים הגדולים בעולם)

 

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף ההבדל בין קארפול של ארבע שכנים שלא כל יום מתחילים באותה שעה לבין שירות עם אלגוריתם שמחבר אנשים על הדרך. ובכך מקצר זמן כולל וחוסך כסף. (היום זה עם שכן מקומה ראשונה , מחר זה עם שכן מהבניין הסמוך או הרחוב הסמוך שאני כלל לא מכיר, ויכול להיות שבחלק מהנסיעות יהיו רק שלושה ברכב)



כעת תחבר את שני החסכונות הללו (נניח הארבעה לוקחים ביחד מונית ) אז נבין את גודל החסכון.

 

... כמו ה-carpool של waze.. ? שלא ממש מצליח להתרומם למרות ששם הנהג ממש מקבל תשלום.

 

מונית או ridesharing לעולם לא יחליפו בעלות על רכב פרטי למי שלא גר בלב מטרופולין גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירון, לא טרחתי לקרוא את המסמך האמור (שדרך אגב, בפירוש אינו של משרד התחבורה אלא דעה פרטית של המחברים). העניין הוא שכל "כלכלת השיתוף" בצורתה הנוכחית - כמו אובר או AirBNB, מבוססת על העלמת מיסים והתחמקות מחובות המוטלות על כל גוף אחר. הטל על נהג אובר מס הכנסה והוא יפרוש מהעסק. הטל על דירת AirBNB ארנונה של עסק - והיא תמכר לבעלים פרטי. וכמובן שכפיצוי יעלו לך את מס ההכנסה או מע"מ.

 

הרגולטורים בכל העולם מתחילים להלחם בתופעות האלה.

 

אז אם אתה רוצה לממן את העסקים האלה שיבושם לך. אני לא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובדיוק בגלל זה כל הסגמנט הזה נקרא "כלכלת חלטורה".

והמהדרין שבמהדרין מכנים אותה בצדק, "קלקלת חלטורה".

 

 

וזה עוד לפני שדיברנו על זה שכל הכלכלה ה (אעלק) חברתית/ שיתופית הזו מבוססת על עושק על חשבון אגירת מאות מיליונים לבעלי החברה ומחזיקי המניות.

 

 

פרוקטור אנד גמבל כבר הרבה יותר חברתיים מאשר אובר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא באמת חושב שאובר "חברתיים". הם פשוט נותנים שירות עדיף וזול יותר מרוב המוניות, זה הכל.

 

ברגע שמכוניות יוכלו לנהוג אוטונומית אנחנו נתחיל לראות המון שימושים לכך. זה מתחיל במוניות אוטונומיות וממשיך כל הדרך להחלפת הרכב הפרטי ברכב אוטונומי. כמובן שזה יקח שנים אבל זה יתקדם מהר מאוד ברגע שהטכנולוגיה תהיה טובה מספיק.

 

ונכון, אנשים שלא גרים בתוך הערים יאמצו את הטכנולוגיה אחרונים, אבל 80% מהאוכלוסיה תאמץ אותה הרבה יותר מהר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר אוטונומיה, אז יותר הגיוני קודם לשים מכוניות כאלה בתור רכבי משלוחים או משא, ורק אז לתת לזה אחריות על חיי אדם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...