Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע על סמך מה אותו מומחה קבע את שנת 2040, אבל זה נראה לי מוגזם בכל קנה מידה. כבר היום יש הרבה רכבים אוטונומיים שנוסעים בכביש אומנם עם נהג ש"משגיח" אבל כאשר נהג שכזה יצטרך להתערב במערכת פעם בחודש , הוא לא יהיה זמין, כנראה. ראה את התאונה של רכב אובר, נדמה לי, שבו הרכב דרס בלילה הולך רגל. הנהג היה עסוק בדברים אחרים.

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוכבת אופניים, לא הולך רגל.

 

וזה בדיוק העניין - משגיח שאינו מרוכז גרוע מנהג אנושי (בודאי עם מערכות עזר).

 

זמן התגובה להחזרת משגיח ממצב יוטיוב למב נהיגה ארוך מכדי להיות יעיל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפקיד האמיתי של המשגיח הוא להיות הגוף הנתבע במקרה של תאונה. ללא משגיח, התביעות יגיעו ליצרניות הרכב שהן כידוע גופים גדולים ועשירים - ומכאן תביעות עצומות מידי יום. ברגע שיש משגיח, הוא למעשה האחראי הבלעדי.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החברות שיפעילו תחבורה שיתופית בארץ לא יעבדו בשבת, כמו התחבורה הציבורית הנוכחית, אז כל הטכנולוגיה הזו תהיה שווה לנו כקליפת שום, עדיין ניאלץ להחזיק רכבים פרטיים. אני מהמר ש-99% שזה מה שיקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא.

 

אני לא מכיר הגבלת זמן פעילות ב-Car2Go (לפחות בחיפה). אם כך - למה שרכב אוטונומי יהיה מוגבל. כמובן, בהנחה שעד שיכנס לשירות לא תהיה לנו כאן תיאוקרטיה מוחלטת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשרי המאמין, אבל,

למה שהבדלי העלויות יהיו אדירים? פי 10 יותר זול?

מה האינטרס של אובר שיהיו הבדלים אדירים?

למה שהם לא ירצו לשלשל את הפערים האדירים האלה לכיסם?

 

עם הרקורד של החברה הזו ועם דירקטוריון ובעלי מניות תאווי ממון (כי מי מהם לא), הם יסתפקו בלהיות קצת יותר זולים מהאופציה של אחזקת רכב.

 

גם 10% זול יותר יהיה תמריץ נהדר לבעלי רכבים לנטוש את הרכב (במידה שהטכנולוגיה תהיה בשלה והרכבים יהיו באמת זמינים).

 

ב"פי 10 יותר זול" הכוונה למונית אוטונומית. זה נובע מהמון סיבות שמתחברות יחדיו. רשימה חלקית:

* פחות תאונות (קלות וקשות) כלומר עלויות ביטוח נמוכות יותר וחסכון למדינה

* עלויות תדלוק נמוכות משמעותית

* עלויות אחזקה נמוכות משמעותית - המכוניות מחזיקות יותר זמן ודורשות פחות אחזקה (הרבה פחות חלקים נעים שמקבלים שחיקה)

* ירידת ערך לק"מ נמוכה משמעותית (כי המכוניות יסעו כל הזמן, בניגוד לכיום שהמכונית הפרטית נוסעת אולי 5% מהזמן)

* וכמובן - הורדת הנהג, שמקצצת את העלות הגבוהה ביותר בהזמנת מונית - זמן העבודה

 

כמובן, זה לא יהפוך לעשירית מהעלות באופן מיידי (את העשירית עלות הבאתי אגב מחישוב שמצאתי ברשת בעבר, לא מוצא אותו עכשיו), אבל כדרכן של טכנולוגיות משבשות - זה יקרה הרבה יותר מהר כי זה יזין את עצמו. ברגע שיהיו יותר מכוניות חשמליות, יהיו פחות תחנות דלק ופחות מכונאים שיטפלו במכוניות לא חשמליות וכדור השלג יתחיל לצבור תאוצה. כשמצרפים למשוואה מכוניות אוטונומיות, ב-90% מהנסיעות פתאום יתברר לך שיותר זול ונוח לקחת מונית, ואז פתאום אחזקת רכב תיראה כמו בזבוז כסף.

 

אני אגיד אפילו יותר - בעוד שנים בודדות כדור השלג יתחיל לצבור תאוצה במהירות מסחררת, אפילו בלי מכוניות אוטונומיות לחלוטין, בגלל הרכב החשמלי. שוק המשומשות הלא חשמליות יתחיל לקרוס כי הפרש העלויות בין חשמלי חדש לאחזקת רכב בנזין/דיזל משומש (שלא לדבר על חדש) יהיה עצום. קראתי מספרים כמו 2021 שזה יתחיל לקרות, ו-2024 שכדור השלג יהיה בשיא מהירותו. נחיה ונראה...

 

ובנוגע לאובר - הם לא היחידים בשוק. יש מרוץ אדיר לכיוון מצד המון חברות, וזה אומר תחרות.

 

4. "פחות נהג" זה רק אחד המאפיינים של רכבים אוטונומיים, בתכלס, בלי בן אנוש שמפריע באמצע אתה יכול להגדיל את המהירות המותרת, לנרמל זרימת תחבורה ע"מ למנוע עומסים (או לחלק אותם בצורה יעילה יותר), להפחית תאונות, וכו' וכו' וכו'. כשמשקללים את היתרונות (התיאורטיים) האלו פנימה, גם 10% הפרש נשמע כמו עסקה מצוינת...

 

זאת ועוד: יצרנות מוגברת של בני אנוש שינצלו את הזמן הפנוי לדברים שונים מלהקשיב לגלגל"צ, מכוניות יותר יעילות ופחות הרסניות לסביבה, שיפור איכות האוויר, פחות עלויות לתשתיות, פחות צורך במקומות חנייה והפנייתם לדברים יותר שימושיים במרכזי הערים...

 

בן האנוש שמפריע אינו יושב ברכב האוטונומי. הוא נוהג ברכב שנמצא לפניו\לצדדיו\מאחוריו.

 

אם לא היתה בעיה של שיתוף הדרך בין הרכב האוטונומי לבין הרכב נהוג האדם מקצוע הנהג היה נעלם כבר מזמן, חוץ מאשר בטכסים רשמיים (לצד הסייס). אבל, בוא נניח שמחליטים שמ-1 בינואר הקרוב יעולו על הכביש רק רכבים אוטונטמיים - כמה שנים יארך עד שייוצרו מספיק כאלה כדי להחליף את כל הרכבים המסורתיים? בתקופה הזו תהיה אינטראקציה בין שני סוגי הרכב, וזה לא יהיה פשוט. מסיבה זו פיתוח הרכב האוטונומי הרבה יותר מורכב מהצפוי.

.

 

אם תחשוב על רכב אוטונומי כעל נהג זהיר במיוחד, תראה שאין כאן בעיה אמיתית. או יותר נכון - יש כאן בעיה שאפשר בהחלט למצוא לה פתרון.

 

אם החברות שיפעילו תחבורה שיתופית בארץ לא יעבדו בשבת, כמו התחבורה הציבורית הנוכחית, אז כל הטכנולוגיה הזו תהיה שווה לנו כקליפת שום, עדיין ניאלץ להחזיק רכבים פרטיים. אני מהמר ש-99% שזה מה שיקרה.

 

זה לא יקרה, פשוט מאוד כי היתרונות לחברה ולמדינה כל כך עצומים, שמדינה שלא תנצל אותן תישאר שנות אור מאחור. לצורך העניין דמיין שכל מדינת עולם ראשון שלא תשכיל לקחת את הטכנולוגיה החדשה הזאת בשתי ידיים, תהפוך תוך שנים מועטות למדינת עולם שלישי - בדומה למהפכת הרכב הפרטי לפני מאה שנים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, כמה הערות:

 

1. האם יהיו פחות תאונות? זו התקווה, אבל זה עדיין דורש הוכחה.

 

2. מחיר ה"דלק" - ממש לא מובטח שירד. זה תלוי רגולציה.

 

3. זמן על הכביש - מונית נמצאת על הכביש 24/7 (עם סבב של 3-4 נהגים). רכב חשמלי יזקק ללא מעט זמן "תדלוק", אלא אם הטכנולוגיה של Better Place תקום לתחיה.

 

4. לחשוב על הרכב האוטונומי כ"נהג זהיר במיוחד" - זה נכון בתנאי שיהיו אלגוריתמים מדוייקים מספיק לזיהוי התנהגויות לא צפויות של השכנים בשר ודם. או שתהיה הצלחה מדהימה בחינוך הנהגים הותיקים (אשרי המאמין אם זה היה מצליח כבר היום סעיף 1 היה נמחק).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא.

 

אני לא מכיר הגבלת זמן פעילות ב-Car2Go (לפחות בחיפה). אם כך - למה שרכב אוטונומי יהיה מוגבל. כמובן, בהנחה שעד שיכנס לשירות לא תהיה לנו כאן תיאוקרטיה מוחלטת.

 

בחיפה יש גם תחבורה ציבורית בשבת אם אני לא טועה. אני מדבר במונחים ארציים. בסופו של דבר תחבורה שיתופית אוטונומית אמורה להיות תחליף חלקי גם לתחבורה ציבורית, לא רק למוניות ורכבים פרטיים. הכל תלוי בתמחור כמובן.

 

זה לא יקרה, פשוט מאוד כי היתרונות לחברה ולמדינה כל כך עצומים, שמדינה שלא תנצל אותן תישאר שנות אור מאחור. לצורך העניין דמיין שכל מדינת עולם ראשון שלא תשכיל לקחת את הטכנולוגיה החדשה הזאת בשתי ידיים, תהפוך תוך שנים מועטות למדינת עולם שלישי - בדומה למהפכת הרכב הפרטי לפני מאה שנים.

 

גם עכשיו הפעלת תחבורה ציבורית בשבת נושאת איתה יתרונות לחברה ולמדינה, לא? אבל זה עדיין לא קורה. מה יהיה יתרון הקריטי עבור מדינה שיגרום לה להתיר לסוג תחבורה שיאיים על כל סוגי התחבורה הישנים ועשוי להפוך לדומיננטי במדינה, לפעול בשבת?

 

אם תחשוב על רכב אוטונומי כעל נהג זהיר במיוחד, תראה שאין כאן בעיה אמיתית. או יותר נכון - יש כאן בעיה שאפשר בהחלט למצוא לה פתרון.

 

מעניין מתי הרגולטור יחליט על סימון כביש ראוי לרכבים אוטונומיים ותחזוקה שוטפת של העניין.. כדי לאפשר לרכבים אוטונומיים לנוע על כבישים, צריך הקפדה תמידית. מעניין גם מה ההשקעה הכספית הדרושה מדי שנה עבור התחזוקה הזו. הרי ברור שבמצב הכבישים הקיים אסור לתת לרכבים אוטונומיים לנוע כאן, במיוחד במזג אויר גשום. בדיוק אתמול חשבתי על זה, כאשר ירד גשם חזק ולא ניתן היה לראות בכלל את הסימון על הכביש.

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארקו - אכן יש בחיפה תחבורה ציבורית בשבת. זה כולל מטרונית בקו 1 בלבד כל 30 דקות, ותדירות נמוכה של קוים נבחרים. השכונה שלי, למרות מיקומה הסמוך לציר מרכזי (פרויד) , אינה זוכה לתחב"צ, אפילו בכנוסת ליה, בשבת וגם לא בקווי הלילה.

 

במדינות מתוקנות יש תחב"צ בסופי השבוע אם כי בתדירות מופחתת. לא משאירים שכונה מנותקת. במדינות פחות מתוקנות - יכול להיות יותר גרוע מאשר אצלנו. נתקלתי בכך, למשל, בליסבון - כאשר המתנתי לאוטובוס למעלה משנה וחצי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא יהיו זולים מספיק? יקום מתחרה עם פחות שולי רווח, אחד היתרונות של שוק חופשי תחרותי ולא ניהול מרכזי

 

2. כבר היום אובר מציעים מחירים זולים בהפרש מהאלטרנטיבה (עם עוד שלל יתרונות), כך שניתן לראות שלמרות ה"חזירות" השוק עדיין מסייע ללקוח לקבל מוצר טוב יותר בפחות כסף ולהשאיר להם רווח נאה פלוספלוס..

 

אנחנו מדברים על חברה שהקפיצה מחירים בזמן פיגוע, כן?

 

צא כבר מהחלום הורוד של זה חברתי או השוק יאזן את עצמו.

 

זה לא זה ולא זה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על חברה שהקפיצה מחירים בזמן פיגוע, כן?

 

צא כבר מהחלום הורוד של זה חברתי או השוק יאזן את עצמו.

 

זה לא זה ולא זה.

 

זה פ'סדר , גם התחזוקה של הרכבים החשמליים האוטונומיים תהיה זולה במיוחד :

המערכות המתקדמות ,כרטיסים אלקטרוניים ,מחשבי הרכב ,סוללות ועוד - הכל יוזל .

גם המכונאים לרכבים האלה יהיו הרבה יותר מקצועיים :-D.

הנסיעה במונית תהיה זולה עד מאוד .

כן ,כן . כשהקופאיות בסופרים יוחלפו ,מחירי המזון ירדו פלאים שהרי המרכיב העיקרי בהוצאות זה העובדים :lol:.

כולי תקווה שהשרת של קארספורום יחזיק מעמד והאשכול הזה ישאר עד אז ואולי גם אני..:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לומר ש"אובר לא המציאו שום דבר..." זה כמו לומר שאמזון לא המציאו שום דבר (כי אנשים רכשו דברים מחנויות כבר ממזמן), ואם רוצים להפריז ברדוקציה אפשר לומר שהנרי פורד לא המציא שום דבר (כי אנשים השתמשו בכלי תחבורה כבר ממזמן).

 

תקרא שוב את מה שקראתי כי אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אני מבין לגמרי ומאוד מכבד את מה שאובר המציאו ואת השינוי שהם הכניסו לשוק התחב"צ. אנחנו פשוט מסתכלים על זה מזוויות שונות - אתה מסתכל על פי'צרים וטכנולוגיות, ואני מסתכל על הקונספט הרחב. מהבחינה שלך, אובר לא מפסיקה להמציא. מבחינתי, אובר מאוד משפרת משהו קיים, אבל לא משנה את התחום מהבסיס, שם עדיין יש אדם שיושב ונוהג באוטו שלוקח אותו ממקום למקום.

ההקבלה לאמזון לא נכונה, כי אמאזון חיברו בין קונים לבין מוכרים עצמאיים שלא היו מאוגדים בתוך חנויות כלבו גדולות, וגם הציעו משלוחים מהירים הביתה ושירות טוב שלמעשה ביטל את הפחד מהזמנת דברים מהאינטרנט.

 

תחשוב על לפני אמזון - היית צריך לחפש מידע באינטרנט, לעבור בין מלא אתרים, במקרה הטוב למצוא אחד שעושה משלוח, לחכות שבוע, ולהסתכן. במקרה הרע היית אשכרה צריך לצאת מהבית ולנסוע לחנות. אחרי אמזון - נכנס, בוחר את זה עם המחיר הכי טוב, וזה מגיע אליך הביתה תוך יומיים.

לפני אובר - היית צריך להתקשר לתחנת מונית, היו אומרים לך מתי המונית מגיעה. אחרי אובר - אתה מזמין באפליקציה, ורואה על המסך מתי המונית תגיע.

 

אמזון שינו את הקונספט הבסיסי של קניית מוצרים, אובר לא שינו את הקונספט הבסיסי של תחבורה ציבורית.

 

הנרי פורד וההסתכלות עליו דרך פריזמה של "כלי רכב" היא שגויה ביסודה, כי מבחינת כלי רכב הוא אשכרה לא המציא כלום. התרומה שלו הייתה לתחום הייצור, שם הוא שינה לחלוטין את הקונספט של איך מייצרים דברים, לכן ההקבלה שלו גם כאן לאובר היא לא נכונה.

 

תשווה את אובר לגט-טקסי, ומבלי לספר על פיצ'רים - תנסה לחשוב במה שתי החברות האלה שונות רעיונית. ומה הן משנות בקונספט הבסיסי של תחב"צ.

 

זה פ'סדר , גם התחזוקה של הרכבים החשמליים האוטונומיים תהיה זולה במיוחד :

המערכות המתקדמות ,כרטיסים אלקטרוניים ,מחשבי הרכב ,סוללות ועוד - הכל יוזל .

גם המכונאים לרכבים האלה יהיו הרבה יותר מקצועיים :-D.

הנסיעה במונית תהיה זולה עד מאוד .

כן ,כן . כשהקופאיות בסופרים יוחלפו ,מחירי המזון ירדו פלאים שהרי המרכיב העיקרי בהוצאות זה העובדים :lol:.

כולי תקווה שהשרת של קארספורום יחזיק מעמד והאשכול הזה ישאר עד אז ואולי גם אני..:roll:

 

תחזוקה שוטפת של מכוניות חשמליות זולה יותר משמעותית כבר היום, לא צריך ללכת רחוק. שמנים, פילטרים, נוזל קירור מנוע, רצועות - כל אלא לא קיימים במכוניות חשמליות. בלמים בקושי מוחלפים, "כרטיסים אלקטרוניים"?! אתה יודע כמה מחשבים יש באוטו הרגיל שלך? המערכות המתקדמות האלה קיימות גם היום, סוללות יותר זולות ממנוע ועמידות באותה מידה (אלפי מחזורי טעינה).

 

ההשוואה לקופאיות בסופר דמגוגית במקרה הטוב, תשווה את האימפקט של 4 קופאיות בשכר מינימום על אופרציה עם מחזור של מליארדי שקלים בחודש לבנאדם האחד שעושה את כל העבודה במונית - מה האחוז שתופס שכר מההוצאות שלך על המונית ומה האחוז שתופסות הקופאיות?

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקופאית היא מקצוע שהולך ונעלם. לפני שבועיים הייתי בסופרמרקט ב-Mestre (מהפרברים היבשתיים של וונציה) - והצ'ק אאוט היה אוטומטי - לא היתה אף לא קופאית אחת. הקופאי באוטובוס הולך ונעלם (וראה את זעקותיו של מרק10 בשרשור המקביל).

 

הנהג עדיין רחוק מלהעלם. במקום "מי פנוי באלנבי" יש אפליקציה, ובמקום תשלום בשטרות ומטבעות יש תשלום בכרטיס אשראי. כל אלה אינם שינויים מהותיים אלא טכניים. ייתכן שמקצוע הנהג ייעלם בשלב כלשהו, אבל לא ב-2019 וכנראה גם לא ב-2022. כנראה עוד עשור או שניים, אלא אם תתקבל החלטה להוריד ביום אחד את כל הנהגים מהכביש ולהפקיע אותו לטובת כלי רכב אוטונומיים, כאלה שלא יודעים חוכמות ולא ממשיכים ישר מנתיב שמיועד לפניה ימינה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על חברה שהקפיצה מחירים בזמן פיגוע, כן?

 

צא כבר מהחלום הורוד של זה חברתי או השוק יאזן את עצמו.

 

זה לא זה ולא זה.

 

לא הם לא.

האלגוריתם שלהם בצורה אוטומטית מעלה מחירים כשיש עומסים חריגים בשביל להמשיך לתת שירות טוב ומכיוון שנהגים צריכים להגיע יותר מרחוק. זה איזון של ביקוש והיצע. אגב, הם התנצלו על זה והבטיחו לנסות שזה לא יקרה עוד פעם באירועי חירום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, כמה הערות:

 

1. האם יהיו פחות תאונות? זו התקווה, אבל זה עדיין דורש הוכחה.

 

2. מחיר ה"דלק" - ממש לא מובטח שירד. זה תלוי רגולציה.

 

3. זמן על הכביש - מונית נמצאת על הכביש 24/7 (עם סבב של 3-4 נהגים). רכב חשמלי יזקק ללא מעט זמן "תדלוק", אלא אם הטכנולוגיה של Better Place תקום לתחיה.

 

4. לחשוב על הרכב האוטונומי כ"נהג זהיר במיוחד" - זה נכון בתנאי שיהיו אלגוריתמים מדוייקים מספיק לזיהוי התנהגויות לא צפויות של השכנים בשר ודם. או שתהיה הצלחה מדהימה בחינוך הנהגים הותיקים (אשרי המאמין אם זה היה מצליח כבר היום סעיף 1 היה נמחק).

 

1. נכון, דורש הוכחה

 

2. נכון. אם המדינה תהיה גרידית אז כאן לא יהיה הבדל משמעותי - אבל טכנית אין סיבה שלא יהיה יותר זול

 

3. אין בעיה. יהיו תחנות ייעודיות להטענה מהירה, וגם הטווח יהיה דומה לרכב בנזין/דיזל בסופו של דבר, אם צריך (אלא רק אם ההטענה תהיה כ"כ מהירה שזה לא ישנה - דמיין סוללה שמספיקה ל-100 ק"מ ומוטענת כל שעתיים בתוך חמש דקות).

 

4. החיישנים טובים יותר מכל עיניים אנושיות והטריגרים מהירים יותר מכל ידיים/רגליים אנושיות. התנהגות לא צפויה מזוהה מהר יותר והנהיגה הזהירה יותר מלכתחילה תאפשר בלימה מהירה ומדויקת יותר.

 

גם עכשיו הפעלת תחבורה ציבורית בשבת נושאת איתה יתרונות לחברה ולמדינה, לא? אבל זה עדיין לא קורה. מה יהיה יתרון הקריטי עבור מדינה שיגרום לה להתיר לסוג תחבורה שיאיים על כל סוגי התחבורה הישנים ועשוי להפוך לדומיננטי במדינה, לפעול בשבת?

 

מעניין מתי הרגולטור יחליט על סימון כביש ראוי לרכבים אוטונומיים ותחזוקה שוטפת של העניין.. כדי לאפשר לרכבים אוטונומיים לנוע על כבישים, צריך הקפדה תמידית. מעניין גם מה ההשקעה הכספית הדרושה מדי שנה עבור התחזוקה הזו. הרי ברור שבמצב הכבישים הקיים אסור לתת לרכבים אוטונומיים לנוע כאן, במיוחד במזג אויר גשום. בדיוק אתמול חשבתי על זה, כאשר ירד גשם חזק ולא ניתן היה לראות בכלל את הסימון על הכביש.

 

אני מדבר על שינוי הרבה יותר בסיסי ומקיף. לא "סתם" עוד 24 שעות של תנועה, אלא שינוי טוטאלי בדרך שבה אנשים עוברים ממקום למקום. השינוי הזה טומן בחובו כל כך הרבה יתרונות, שמדינה שלא תשכיל לנצל אותן פשוט תישאר מאחור. הפעלה בשבת זה צעד קטן נוסף בכל הסיפור הזה - פשוט לומר שהרובוט שנוהג במכונית לא צריך לשמור שבת.

 

נתקלתי בכך, למשל, בליסבון - כאשר המתנתי לאוטובוס למעלה משנה וחצי.

 

זה חייב להיות סוג של שיא גינס

 

זה פ'סדר , גם התחזוקה של הרכבים החשמליים האוטונומיים תהיה זולה במיוחד :

המערכות המתקדמות ,כרטיסים אלקטרוניים ,מחשבי הרכב ,סוללות ועוד - הכל יוזל .

גם המכונאים לרכבים האלה יהיו הרבה יותר מקצועיים :-D.

הנסיעה במונית תהיה זולה עד מאוד .

כן ,כן . כשהקופאיות בסופרים יוחלפו ,מחירי המזון ירדו פלאים שהרי המרכיב העיקרי בהוצאות זה העובדים :lol:.

כולי תקווה שהשרת של קארספורום יחזיק מעמד והאשכול הזה ישאר עד אז ואולי גם אני..:roll:

 

תחזוקה של רכב חשמלי היא זולה הרבה יותר משל רכב בנזין/דיזל מקביל כי הרכב החשמלי פשוט משמעותית. באופן כללי מחשבים הם אמינים הרבה יותר ממכניקה שמקבלת בלאי.

והקופאיות בסופר - כשהן מוחלפות במחשבים אתה מקבל יתרונות אחרים על פני מחירי מזון, כמו נוחות ומהירות ביציאה מהסופר. ואגב, מהניסיון שלי בסופרים שבהם אתה הקופאי של עצמך - אמנם מחירי המזון לא נמוכים יותר אבל אתה מקבל המון נקודות בונוס על רכישה עצמית וזה מתגלגל להנחה בתחשיב הסופי - אז כן, המחירים זולים יותר בסופו של דבר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...