Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ובנוסף לדברי אור - למה להעליב? לא אמרתי שכל אידיוט או אהבל הוא נהג מונית. אמרתי שריאליסטית, קח בנאדם עם רישיון, תן לו אוטו ואפליקציית אובר ביד, והוא יכול לעשות את העבודה בסדר גמור.

העבודות הראשונות שנעלמות כשטכנולוגיה חדשה מגיעה הן אלו שלא דורשות מומחיות יוצאת דופן. פועלים במפעל, קופאים בסופר וכן - גם נהגים מקצועיים.

 

והמדינות ייאלצו לשנות את החוקים בגלל שהביקוש כל כך גדול והציבור לא אוהב שדופקים אותו לאורך זמן (אלא רק אם עושים את זה לאט לאט ועם הרבה לובריקציה).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני - בוא נעזוב את התאוריות החברתיות שלך. משהו יותר בסיסי. איך תכפה תשלום מיסים?

החברה רשומה בפנמה או איי הבתולה או אפילו דלווייר - מקלט מס.

הנהג הוא כל מוישה ויענקל - יעבוד "שחור."

וחרות הביטוח לא ישלמו פיצויים. או, לחליפין, יעלו את הפרמיות לכל הרכבים בישראל, בשל הפוטנציאל שלהם להפוך למוניות. זה טוב לפרט?

אז בוא נתחיל מהסדרה של דברים בסיסיים.

לגבי הרכב אוטונומי בדרגב 5 - אם לא תצא מאסטוניה איזו בשורה מפתיעה גם אני לא רואה אותו משוטט בסמטאות חיפה בעשור ואפילו שניים הקרובים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תתעדכן ספרי, ברמה הטכנולוגית אנחנו ממש לא רחוקים - הבעיה אינה טכנית אלא רגולטורית, לכן זה לא באמת משנה איזו בשורה תצא מאסטוניה אלא בעיקר מה יחליטו הרגולטורים.

(אני מסכים איתך לגבי אלמנט הזמן, כלל לא מסכים לגבי אלמנט הטכנולוגיה - ויש די והותר דוגמאות בשטח)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
רוני,

כל חילוקי הדעות בניינו משתרשים לעובדה שאנחנו בני דור אחר.

 

לפי תפישת המציאות שלי, לקחת 1000 אנשים (נהגי המוניות) ולזרוק אותם לכלבים בכדי ש10,000 ירוויחו כל אחד 500 שקל לחודש מהצד ועלות המוניות תוזל ב 15% זה לא פחות מהזוי!!!

 

לפי תפישת העולם שלך שהיא יותר עכשווית, יותר Yית, האינדיבידואל הוא מקודש ואם לך יהיה יותר זול ב 4 שקל המונית, אז ש 1000 משפחות יצאו לחרפת רעב, איך זה בכלל נוגע לך?

 

עכשיו, אם כל זה היה באמת מתבצע בשם איזה מהפכה חברתית-המונית, אז מגניב, אבל מה שאתה ובני דורך/דעתך לא קולטים שאין פה שום דבר חברתי, כל החברות האעלק חברתיות האלה (איר-בנב, אובר וכו') הם ענקים דורסניים ואגרסיבים שמתעשרים על בסיס התמימות שלכם ובדרך הורסים תעשיות שלמות שאתם בשם ה"חברתיות" לא חושבים פעמיים ומחרבים אותם.

 

תסמונת זהה לחלוטין לברקסית ולבחירת טראמפ.

 

בנוגע למשפט הזה

זה לא בישראל, המדיניות התקפה בישראל לרשיון נהג מונית תקפה בכל העולם והמלחמה באובר היא ברוב העולם, ככה שאל תציג אותנו כאיזה יוצא דופן ביזארי לא ברגולציה ולא בהתנגדות לאובר.

 

חוץ מעולם רביעי ומטה, אין שום מדינה מתפתחת/מפותחת שאתה קונה אוטו שם כובע על הגג, מונה על הדשבורד והופה, אתה נהג מונית .

רוצה לקפוץ שניה לאתר הרלבנטי ולבדוק מה הדרישות מנהג מונית לונדונית?

 

הו , בגירה

הרמת כאן להנחתה .

לפי התאוריה שלך , למשל אסור היה לסגור את מפעל אתא , כי זרקו לרחוב הרבה משפחות. ואם אתה מספיק בוגר אולי אתה זוכר את הסערה שקמה בעקבות הסגירה

והסגירה היתה פועל יוצא של ירידת עלויות בכל העולם , והורדה של מכסי מגן.

לכן עדיף לשלם 1000 ש"ח על זוג גינס של אתא ולא 50 ש"ח על גינס מסין

 

ואם נמשיך ככה , אז אפשר ללכת אחורה ולמה לסגור את מפעלי הקרח ולזרוק את העובדים לרחוב בגלל שאפשר למכור מקררים. אולי נעשה מכס יקר על המקררים כי הם מוצרי מותרות.

 

כל מפעילי המעליות שנזרקו לרחוב רק בגלל שכיום ניתן ללחוץ על כפתור והמעלית מגיעה לקומה הרצויה .

 

אפשר ללכת גם קדימה , לכל העובדים שפוטרו מחברות הסלולר בעקבות מהפכת הסלולר של כחלון

או כל העובדים שאיבדו תנאים ופוטרו מפלאפון בגלל שנכנסה תחרות וחברה נוספת , סלקום שמה נכנסה לשוק ושברה מחירים.

 

ואהה , הרכבים שאתה כל כך אוהב לנסוע, חבל שזרקו את כל העובדים בפס היצור בשביל איזה רובוט שיעשה את הרכב להרבה יותר זול.

 

ומספר הדוגמאות הוא גבוה.

 

אנחנו בפתחה של מהפכה תעשיתית נוספת (יש יאמרו שלישית במספר ) , שבה הטכנולוגיה משתלבת בתעשיה המסורתית.

ובאופן מסורתי בכל מהפכה כזאת יש את השכבה שמאבדת את מקום העבודה , לרוב זאת שכבה שחסם הכניסה לעבודה שלה הוא נמוך

(חלקאים למשל , פעם נדרשו עשרות עובדים בשביל לגדל חיטה , היום מספר בודד של חקלאים מצוידים במכונות יכולים לעבד עשרות ומאות דונמים. )

ונוצרות משרות חדשות.

גם במהפכה הקודמת בתחילת המאה העשרים נוצרו מונפולים על יצור חשמל וטלפון בארה"ב , בחלק מהמדינות הפתרון היה להלאים את המשאב (ישראל בתחילת דרכה ) ובחלק היה לפרק את החברות (ראה פירוק של חברות החשמל בארה"ב לחברות איזוריות ופירוק של מאמא בל לחברות הבנות )

וההיסטוריה החליטה מה היה עדיף.

 

אם יש מונופול דורסני, אז אפשר לטפל בו בצורה חוקית ,

ולסדר את המשק אבל בגלל זה לעצור את הקדמה ?

 

חבל.

יש הרבה דברים שנהג מונית היה זקוק לדעת בעבר , ואילו כיום הם מיותרים בגלל התקדמויות טכנולוגיות

1. ידיעת הארץ - יש תוכנת ניווט

2. תיקונים לרכב - אם פעם היית נתקע בדרך , והיה צורך להמתין שעות עד שיעבור רכב , יעצור , יסע למקום ישוב יתקשר עבורך היום הכל נפתר עם טלפון סלולרי

3. עזרה ראשונה - שוב , היום בגלל הטלפון הסלולרי , העזרה הראשונה זמינה הרבה יותר מהר (איחוד הצלה טוענים לכמה דקות בודדות על להגעה של נציג מקצועי )

4. שפה זרה - כיום התקשורת היא בעזרת האפליקציה שבה התייר מבקש לאן להגיע והנהג יודע , אין צורך לדבר ,

5. מונה יקר - אפליקציה

 

 

ושוב אני לא חושב שצריך לזרוק את נהגי המוניות ולבטל את הפיקוח .

וראה את ההצעה שלי למעלה על מנת להקל עליהם את המעבר לסביבה חדשה ,

אבל להתעלם זאת תהיה טעות , כי עוד X שנים 10 , 15 , חברות השכרת הרכב יתחילו להשכיר רכבים אוטונומים , שיקחו אותך ממקום למקום , על בסיס השכרה קצרת טווח. ואז לא צריך אפילו רשיון למונית.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
רוני - בוא נעזוב את התאוריות החברתיות שלך. משהו יותר בסיסי. איך תכפה תשלום מיסים?

החברה רשומה בפנמה או איי הבתולה או אפילו דלווייר - מקלט מס.

הנהג הוא כל מוישה ויענקל - יעבוד "שחור."

וחרות הביטוח לא ישלמו פיצויים. או, לחליפין, יעלו את הפרמיות לכל הרכבים בישראל, בשל הפוטנציאל שלהם להפוך למוניות. זה טוב לפרט?

אז בוא נתחיל מהסדרה של דברים בסיסיים.

לגבי הרכב אוטונומי בדרגב 5 - אם לא תצא מאסטוניה איזו בשורה מפתיעה גם אני לא רואה אותו משוטט בסמטאות חיפה בעשור ואפילו שניים הקרובים.

 

לא יודע איך לכפות תשלום מיסים. מאמין שיש אנשים מקצועיים שידעו איך לעשות את זה. זה לוקח זמן, אבל כשהטכנולוגיה מתקדמת מהר גם התהליכים האלה יקודמו מהר. ואגב, גם חברות הביטוח ישנו מסלול כשיהיו מכוניות אוטונומיות.

 

ואל דאגה, מאסטוניה לא תצא שום בשורה. אבל יש כמה חברות קטנות, אולי שמעת עליהן, שכן עובדות במרץ על מכונית אוטונומית. קוראים להן גוגל, אפל, פולקסווגן-אודי, וולוו, ב.מ.וו, אינטל, מובילאיי, בוש, מרצדס, ג'נרל מוטורס... להמשיך?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בתור אחד שמתעתד להיות נהג מונית

אין לי שום פחד מהמכונית האוטונומית בטווח הקרוב.

לדעתי זה לא יקרה בעשר עשרים שנה הקרובות.

מפחיד אותי יותר שבסופו של דבר יתנו לחברות כמו אובר להיכנס לישראל

ואז באמת אצטרך לחשוב על אופציית פרנסה אחרת.

פורסם

אתה אשכרה מתעתד להיות נהג מונית?

שוחחת עם נהגי מוניות בזמן האחרון? כי ממה שאני שומע אתה טוחן ת'תחת ומרוויח משכורת ממוצעת או עובד נורמלי ומרוויח משכורת מינימום..

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם (נערך)

רוני - זה שיש הרבה כסף בשוק זה לא אומר שהבשורה קרובה. זה אומר שיש מי שחושב שבטווח כלשהו, שיכול להיות רחוק, כדאי להשקיע בתחום.

 

ולא שינית את דעתי גם לגבי דבר אחר שכתבתי במעלה השרשור - גם כאשר יהיה רכב אוטונומי, תהליך החלפת הרכב נהוג האדם יהיה איטי, ולו בגלל מגבלות של קצב ועלויות ייצור. שלא לדבר על כך שאין שום דרך לחזות איך הציבור יקבל את הכלים האוטונומיים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שני דברים sperial ,

1. הניצולת של רכב אוטונומי תהיה הרבה יותר גבוהה מרכב רגיל. אם רכב רגיל משמש לנסיעה שעה ביום , כאן הוא יסע הרבה יותר ולכן כמות הרכבים תרד. (במיוחד אם כחלק מהנסיעה יהיה גם car pooling ) ,

2. אם העלות תהיה זולה יותר , המעבר יהיה מהיר יותר. ותחשוב על הזמן שאתה ברכב אחר , אפשר לשים מסך עם פרסומות , ולממן בכך את חלק מעלות הנסיעה. היות שהמערכת יודעת מי עולה על הרכב , כך היא יכולה לכוון את הפרסומות ולהשיג נתחי שוק גבוהים יותר. ולהוזיל עלות הנסיעה

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
רוני - זה שיש הרבה כסף בשוק זה לא אומר שהבשורה קרובה. זה אומר שיש מי שחושב שבטווח כלשהו, שיכול להיות רחוק, כדאי להשקיע בתחום.

 

ולא שינית את דעתי גם לגבי דבר אחר שכתבתי במעלה השרשור - גם כאשר יהיה רכב אוטונומי, תהליך החלפת הרכב נהוג האדם יהיה איטי, ולו בגלל מגבלות של קצב ועלויות ייצור. שלא לדבר על כך שאין שום דרך לחזות איך הציבור יקבל את הכלים האוטונומיים.

 

זה שיש הרבה כסף בשוק אומר שחברות ענק מתחרות אחת בשנייה על להיות הראשונות. תחרות עושה פלאים לקידום טכנולוגיה, אז מומלץ לא לזלזל. המון גורמים, כולל ממשלתיים, ציינו ומציינים שמכוניות אוטונומיות יכנסו לשימוש עוד לפני 2020, ויהיו בשימוש נרחב באמצע העשור הבא.

 

ואם נסתכל טיפה אחורה, תהליך החלפת המרכבות במכוניות אמנם לקח עשרות שנים, אבל במרכזי הערים הוא היה מהיר בהרבה. עם התקדמות הטכנולוגיה קצב השינוי גדל משמעותית. אם תסתכל 100 שנה לאחור, ואז תתקדם בקפיצות של 10 שנים, תראה שבתחילת המאה הקודמת קצב השינוי היה הרבה יותר איטי, ובעשורים האחרונים הוא תפס תאוצה מטורפת עד כדי כך שאדם מ-1997 יהיה בשוק טוטאלי אם ינחת פתאום ב-2017. לאן אני חותר? שתהליכים הם הרבה יותר מהירים בעידן המודרני. וגם הציבור, לדעתי, יקבל את הכלים האוטונומיים הרבה יותר בקלות משנדמה לך.

 

אגב, שים לב שאני לא טוען שכל המכוניות על הכביש יהיו אוטונומיות במהלך העשור הבא, אלא רק שמכוניות אוטונומיות יהיו בשימוש נרחב ויחליפו הרבה נהגים מקצועיים. לפי מה שקראתי לוקח כ-15 שנה לחדש את צי הרכב ה"לאומי" - כלומר להחליף את מרבית המכוניות על הכביש. ניתן לצפות שברגע שחברות הרכב יתחילו לבנות רק מכוניות עם יכולות אוטונומיות מלאות (מה שצפוי לקרות לפני 2030), אז ב-2045 נניח מרביתן המוחלט של המכוניות על הכביש יהיו אוטונומיות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם (נערך)

1. הניצולת של רכב אוטונומי תהיה הרבה יותר גבוהה מרכב רגיל. אם רכב רגיל משמש לנסיעה שעה ביום , כאן הוא יסע הרבה יותר ולכן כמות הרכבים תרד. (במיוחד אם כחלק מהנסיעה יהיה גם car pooling ) ,

זה שינוי גדול מאד בשימושיות של הרכב, ואני מעריך שחלק גדול מהציבור לא יקבל את השינוי. דוגמא קטנה - משפחה עם 2-3 ילדים קטנים. היכן יאחסנו את מושבי הבטיחות בין נסיעות? מצד אחד - ירצו שכל ילד ישב במושב האישי שלו, לא ירצו מושבים שישבו בהם ילים זרים. מצד שני - הלוגיסטיגה של להזמין רכב עם שילוב המושבים הדרוש לאותה משפחה תהיה מכבידה. שלא לדבר על בעלי המקצוע וגם "סתם" אנשים מהשורה שתא המטען משמש להם מחסן לציוד שהם רוצים לידם גם מחוץ לבית.

 

אישית אני לא רואה נהירה לרכב שיתופי, אני מעריך שהשיתה לא "תתפוס". אולי יהיה שימוש קצת יותר נרחב מאשר במוניות היום, אולי יחליפו את האוטובוס (בכל זאת יאפשרו חיבור מנקודה לנקודה), אבל זה דווקא יגדיל את הצפיפות בכבישים.

 

שלא לדבר על כך שאנשים לא יותרו על השופוני ושאר תפקידיה הלא תחבורתיים של המכונית.

 

בקו התחתון - אני לא רואה את הרכב השיתופי מחליף את המכונית הפרטית. אולי בהיקף חלקי מאד.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה חושב בפרספקטיבה של היום על בעיה של המחר. בתחילת שנות ה-2000 אף אחד לא חשב שאנשים יורידו אפליקציות מהאינטרנט וישתמשו בהן בסלולרי שלהם בשביל לעשות... כמעט הכל. אבל אנשים התרגלו מאוד מהר כי נמצאו פתרונות טכנולוגיים מצוינים לבעיה.

 

נכון, למשפחות עם ילדים קטנים יקח קצת יותר זמן לעשות את המעבר, אבל גם להם בסוף יימצא פתרון. כמו שאתה יכול להזמין מונית קטנה או מונית גדולה, כך גם תוכל להזמין מונית "מותאמת ילדים". הרצון שכל ילד ישב במושב האישי שלו יעלם מהר מאוד כשהם יגלו שהמכונית עוברת ניקיון אחרי כל נסיעה (נניח), והעלות הכוללת זולה משמעותית.

 

אתה מדבר על הכבדה של לוגיסטיקה להזמנת רכב עם שילוב המושבים הדרוש? ייפתחו שירותים חדשים שיודעים להתאים את הרכב למשפחה בלחיצת כפתור. אם תהיה דרישה, יהיה מי שיעשה את זה.

 

בעלי מקצוע שנסחבים עם ציוד כמובן יישארו עם רכב "פרטי" יותר זמן, אבל רכב שיתופי בהחלט יכול לתפוס ברגע שתהיה מסה קריטית של משתמשים ופתרון טוב לחסכון בכסף. זה פשוט - אם בנאדם יודע שהוא יכול להגיע מהבית לעבודה באותה מהירות עם רכב שיתופי ובחצי מהעלות - הוא יקפוץ על זה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

גם כשאתה נוסע במונית, אוטובוס, רכבת, מטוס, רכבל, ועושה צניחת חופשית אתה מושיב את ילדיך היכן שקודמים היו. זה רע? ממש לא. מה אנחנו עשויים מסוכר?

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם
אתה אשכרה מתעתד להיות נהג מונית?

שוחחת עם נהגי מוניות בזמן האחרון? כי ממה שאני שומע אתה טוחן ת'תחת ומרוויח משכורת ממוצעת או עובד נורמלי ומרוויח משכורת מינימום..

שוחחתי ואתה קצת מגזים. הכל יחסי ואפשר להתפרנס בכבוד, אפשר לעשות מעל המשכורת הממוצעת במשק הישראלי, לאחד זה יספיק ולשני לא.

פורסם (נערך)
המון גורמים, כולל ממשלתיים, ציינו ומציינים שמכוניות אוטונומיות יכנסו לשימוש עוד לפני 2020, ויהיו בשימוש נרחב באמצע העשור הבא.

 

ניתן לצפות שברגע שחברות הרכב יתחילו לבנות רק מכוניות עם יכולות אוטונומיות מלאות (מה שצפוי לקרות לפני 2030), אז ב-2045 נניח מרביתן המוחלט של המכוניות על הכביש יהיו אוטונומיות.

רוני, אתה עושה את הטעות הנפוצה שעושים אנשים שלא בקיאים בטכנולוגיה עצמה וניזונים רק ממה שהם שומעים בתקשורת על ״רכבים אוטונומיים״.

 

תוך עשר שנים מה שיהיה לנו (כנראה, גם זה מן הסתם לא ודאי) הם רכבים שמסוגלים לנווט את עצמם לבד בתנאים מאוד מסויימים - כבישים יחסית ראשיים, מסומנים היטב, ללא תנועה צפופה מדי, ובתנאי מזג אוויר סבירים. אתה מבין כמובן שלא מדובר במהפיכה שכולם מצפים לה, מכיוון שרכבים כאלה עדיין ידרשו נהג אנושי בחלק גדול מאוד מהמקרים, כך ש״רכב אוטונומי״ יהיה למעשה פיצ׳ר ברכב החדש ולא ממש סוג חדש של רכב (שלא דורש יותר נהג אנושי). אבל זו התחלה טובה (מאוד!).

 

מובן מאליו שרכבים מסוג זה גם לא יוכלו לשמש כמוניות נטולות נהגים, כך שנהגי המוניות - בינתיים - יכולים להשאר רגועים.

 

״גורמים מקצועיים״ שמתראיינים לתקשורת כמובן לא יאמרו לך את כל זה אלא רק יכריזו בהתלהבות על ״רכב אוטונומי באמצע העשור הבא״ כדי להגדיל את ההייפ ואת שווי המניה (הרי איפה הגורמים האלה מועסקים?).

 

לגבי מתי יהיה רכב אוטונומי ״אמיתי״, כזה שבכלל אין בו הגה, כזה שיכול לשמש כמונית ללא נהג - אני עצמי עוסק בתחום וחברים טובים שלי עובדים בחברות שמפתחות ממש את הרכבים, ועדיין לי ולהם קשה להעריך מתי זה יקרה. מה שאני כן יכול לומר בבטחון (שוב, לא מלא, אבל לפי קצב ההתקדמות הנוכחי) - זה לא יקרה בעשור הקרוב.

 

כל זה רק מנקודת המבט הטכנולוגית, עוד לא דיברנו על דברים כמו חוקים שצריך להעביר, מחסומים פסיכולוגיים שאנשים יצטרכו להתגבר עליהם... אבל אלה באמת לא בתחום המומחיות שלי ואין לי דעה קונקרטית לגביהם.

עריכה אחרונה על ידי malcishua
×
×
  • תוכן חדש...