Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3697 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דקה של לטינית: פטריוטיזם מלשון Patria - ארץ-אבות, מולדת.

הגישה המילונאית הזו משונה. האם משמעות המילה היא בדיוק לפי השורש של המילה? האם מי שמזכיר "מכבי ת"א" חושב בהכרח על "מכבי" ועל "תל אביב"? לא, הוא חושב על קבוצת הספורט ולא על שורשי השם.

מציע לדבר לגופו של ענין במקום להתפלפל.

לכן פטריוטיזם פירושו פשוט לבטא "שמחה על קיום המדינה" בלשונך. "מלים גדולות" עלאק...

אם כבר מחטטים במילון, לא מקובל להגיד פטריוטיזם אלא פטריוטיות. כמו כן, הפירוש שלך למילה פטריוטיזם (?) לא נכון. בויקיפדיה כתוב-"פטריוטיות הוא שם כולל לאהבה ונאמנות שאדם חש כלפי המדינה בה הוא חי. גישה זו מתבטאת במסירות, נאמנות ומוכנות להקרבה למען המדינה"

דקה של לימודי מדינאות ("מדע המדינה") - מדינה וממשלה אינן היינו הך, ובין תחושת הפטריוטיזם כשלעצמה לבין השקפה פוליטיות כזו או אחרת (מלבד זו האנרכיסטית) אין שום קשר.

טוב שאתה חוזר על דברי.

הפטריוטיזם (זהות כבן למולדת לאומית) נשחק בכל העולם באופן טבעי. הנסיון לבסס אותו מחדש בזמן הווה בעזרת טיעונים שהיו מתאימים לשנות החמשים מגוכח כמעט באותה מידה כמו הנסיון להשתמש בו כצידוק להתקנת טלאי בדמות הדגל על המראה.

מאחר שאתה מקפיד על שרשי המילה והגדרות, ראוי שתכתוב "מגוחך" ולא "מגוכח".

הטענה שלך היא חזרה על טענות שהועלתה לפני מלחמת העולם הראשונה. המפלגות הסוציאליסטיות, ציפו שלא יהיו יותר מלחמות בין המדינות באירופה כי הפועל הצרפתי למשל, יודע שהקפיטליסטים הצרפתים מחרחרי המלחמות הם נגדו ואילו הפועל הגרמני הוא בן בריתו. אבל ברגע שהאוסטרים והגרמנים הכריזו מלחמה, הפועלים שכחו את המאבק נגד העשירים הנצלנים והתגיסו כדי ללחום נגד הפועלים של המדינות האחרות .

חוץ מזה, מאיפה לך ש"נשחק בכל העולם" ? האם ידוע לך על מצב הפטריוטיות בהודו ופקיסטן למשל? מדי מספר שנים הסכסוך ביניהם מתחמם מחדש. האם אתה בטוח שהפטריוטיות שם נשחקה?

הדגלונים הללו מפריעים ב-99% מן המקרים. אם הם לא מפריעים באותו רגע, סע איתם שעה ומהרוח הם מתרופפים ומתחילים להפריע.

מאיפה הסטטיסטיקה של 99% ? מה זה ענינך אם יש נהגים שלהם הדגלונים לא מפריעים?

 

יהודה

פורסם

נסכם את הדיון האופ-טופיק בכך שהלאומיות נשחקת (לא נעלמה - נשחקת, בלשון הווה) אבל המגמה המסתמנת היא בכיוון הזה מאחר ובעידן הגלובלי היא נתפסת כגורם מפלג ומנכר וכקהילה מדומיינת.

 

לגבי הדגלים, המספר הוא מטבע לשון ולא מספר ממשי. הבעייתיות שבדגלונים הללו ברורה לכל משקיף מן הצד. אם לא אכפת לך לשים בחלון הרכב - שיבושם לך. על המראות איפה שיש פוטנציאל להסתרת שדה ראיה - לא.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כל אחד יחגוג בצורה שנראה לו, עם דגלים בבית ו\או ברכב. מה הקשר בין מקום היצור של הדגל ובין השימוש בו? בחנוכה למשל, חוגגים עם חנוכיה ולא משנה אם החנוכיה יוצרה בסין.

 

יהודה

חנוכה הוא חג דתי, חוגגים בו ניסים שנעשו לעם היהודי ע"י אללה ואכבר. העם היהודי לא מוגבל לתחומי מדינת ישראל אז מה זה משנה מאיפה הוא מביא את החנוכיה?

יום העצמאות הוא חג לכבוד המדינה ועצמאותה, וראוי שהסממן הבסיסי ביותר שלו = דגל המדינה, יהיה מיוצר עצמאית במדינה ולא ע"י קבלן סיני שכנראה יש לו גם ליין לדגלי הרש"פ ואפשר להזמין אצלו גם דגלים נאציים (סתם כדי לקיים את חוק גודווין בשרשור הזה).

תוסיף על זה את העובדה שהדגלים האלה נמכרים לפעמים ע"י סיכון של ילדים בכבישים עמוסים. בקיצור זה לא משהו, קשה לי למצוא בזה משהו חיובי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

מר K, על מה אתה מתאונן, אתה הוא זה שהכניס לדיון המרתק הזה את נושא חשיבות הדגל. עד אז התמקדנו בנושא הלא פחות מרתק של אופן הסתכלותו של אושריקו על העולם דרך משקפיים מוכהים מחד ומכוסים בפיסת בד מאידך.

מודה שלא התעמקתי בטיעוניך המפולפלים, זה פשוט ארוך מידי.

פורסם
עד אז התמקדנו בנושא הלא פחות מרתק של אופן הסתכלותו של אושריקו על העולם דרך משקפיים מוכהים מחד ומכוסים בפיסת בד מאידך.

 

:lol:

 

סתם שאלה לגבי "משקפיים מוכהים". מה הבעיה שלך עם זה בדיוק? מניסיון אין שום בעיה עם עבודה איכותית בתנור או חלונות כהים מהיצרן. לא ראיתי גם בעייתיות מיוחדת עם מדבקות, רק שזה פשוט גרוע באופן כללי, אך עדיין לא הרגשתי הפרעה כלשהי.

פורסם

אין לי בעיה עקרונית עם זה, כל עוד זה נעשה באופן מושכל וחוקי על ידי מי שמוסמך כמו יצרן רכב. ממליץ לך לעבור על שרשור ההכהיות הגדול, שם תראה מה הבעיה שלי, הכהיה מוגזמת על ידי כל מיני מתקיני מערכות שמע בלי שום ידע או הבנה על איזה חלונות מכהים ומה הירידה בראות שהם גורמים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

פשוט מאד להבין מה הבעיה בציפויים, נסה ללכת עם משקפי שמש בלילה ונראה כמה זמן תצליח להחזיק בלי להיתקע במשהו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

רציתי להגיד לכם משהו על הדרך על החלונות כהים אם כבר הזכרתם את זה שוב, במיוחד שלומי ^.

 

אז ככה, היום יצא לי לראות במוסך טויוטה קורולה של בן מיעוטים שכל החלונות שלו כהים 100 אחוז, אחוריים, קדמיים ושמשה אחורית גדולה.

 

נחשו מה? הציפוי היה שחור חזק ומגעיל ללא חדירת אור, גם מקדימה.

 

עכשיו תעלו על רכב שמשתמש בחומרים נורמלים שמשחיר גם הכי כהה ותסתכלו איך רואים מבפנים.

לא מדבר על שמשה אחורית, אלא על חלונות נוסעים ונהג.

 

אז כמו בכל דבר, חרא איכות גורעת מהביצועים.

פורסם

כן, כי לא דנּו בזה מאה פעמים...

 

כל השחרה, בכל תנאי תאורה, תגרע משהו מן הניראות. תמיד. ככה זה.

 

כבר יהיה יותר קונסטרוקטיבי אם תעמוד על הקשר הפילולוגי בין המלה הלטינית Pater (המופיעה ב"פטריוט") לבין המלה בעלת אותה משמעות בפרסית...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
נסכם את הדיון האופ-טופיק בכך שהלאומיות נשחקת (לא נעלמה - נשחקת, בלשון הווה) אבל המגמה המסתמנת היא בכיוון הזה מאחר ובעידן הגלובלי היא נתפסת כגורם מפלג ומנכר וכקהילה מדומיינת.

אתה חוזר על הכללות לא נכונות, מה גם שהראיתי שיש מדינות ענק שבהם אין שום שחיקה כזו. הסכסוך שלנו עם הערבים אינו היחיד או החשוב בעולם. אולי שמעת על סכסוכים בין יפן לסין, בין סין ובין טאייוואן, בין 2 הקוריאות, בין מדינות באמריקה הלטינית, בין בריטניה וארגנטינה, הסקוטים שרוצים להתפלג מאנגליה, אנשי קוויבק שרוצים להתפלג מקנדה, מכסיקאים שרוצים חזרה את אדמתם מארה"ב ועוד הרבה.

יום העצמאות הוא חג לכבוד המדינה ועצמאותה, וראוי שהסממן הבסיסי ביותר שלו = דגל המדינה, יהיה מיוצר עצמאית במדינה ולא ע"י קבלן סיני

תן לכל אחד להחליט לעצמו אם הוא מניף דגל ביום העצמאות למרות שהדגל יוצר בסין, אם הוא עומד בצפירה למרות שזה מנהג של זרים, אם ממנגל כמנהג הזרים וכך הלאה.

תוסיף על זה את העובדה שהדגלים האלה נמכרים לפעמים ע"י סיכון של ילדים בכבישים עמוסים. בקיצור זה לא משהו, קשה לי למצוא בזה משהו חיובי.

באותה המידה, אפשר לקרוא לאנשים לא לדבר בכלל בסלולרי כי יש אנשים שמדברים בסלולר תוך כדי נהיגה, מאבדים ריכוז ומתנגשים.

מודה שלא התעמקתי בטיעוניך המפולפלים, זה פשוט ארוך מידי.

בתגובתי, יש כ 4-5 שורות המתיחסות לטענה שלך. אם זה ארוך מדי עבורך, אז כנראה שאין מה לעשות.

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...