Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיות לגבי המשך קריירה ולימודים


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 1529 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למדתי ולימדתי באורט סינגאלובסקי, ואני לא מכירה אישית את המכללות האחרות שהזכרת, אבל על סינגאלובסקי ממליצה בפה מלא. להנדסאים אני תמיד אומרת שהשוני בין מוסדות הלימוד הוא הדרך, כי המבחנים הם ארציים וזהים. בסינגאלובסקי יש מורים מעולים לחשמל, יש פתרונות מלאים למה"טים שנכתבו ע"י המרצים ומחולקים מודפסים וכרוכים בחינם לסטודנטים, ובאופן כללי עושים שם את המקסימום כדי שלא יפתיעו אף אחד בבחינות.

אני עשיתי מה"טים של אלקטרוניקה בשנים 2013-2015 (את רובם כסטודנטית, חלקם כמתרגלת), ופתרתי את רוב המה"טים משנת 2008 והלאה, ויכולה להעיד שגם הדפ"רים הכי גדולים, אם השקיעו זמן ומאמץ בלמידה ממה"טים קודמים ושיעורי תגבור ומרתונים (שיש בסינגאלובסקי בחינם בכל תקופת בחינות), הצליחו לעבור את הבחינות בהצלחה, חלקם אפילו בציונים ממש יפים.

זה השנקל שלי על סינגאלובסקי.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המבחנים לא כאלו קשים.

טוב שאתה הולך על חשמל - תזכור להתמיד ובסוף להוציא תעודה (אתה צריך שנה בעבודה או משהו דומה). אם מה שמיקה כותבת עדיין נכון להיום, זה טוב מאוד כי בחלק מהמכללות לא תקבל כמעט שום דבר.

בהצלחה!

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

עדכון:

 

טוב חברם הרגשתי צורך לשתף אותכם במה שעבר עליי עד עכשיו, אז אתמול התחלתי את הלימודים בתור הנדסאי חשמל והספקי לי ממש יום לימודים אחד בשביל להבין שזה ממש לא המקצוע בשבילי ושזה לא מעניין אותי בשיט! פשוט הלכתי ללמוד את זה בגלל שזה מקצוע די מבוקש, אבל אם אתה לא אוהב את זה פשוט אל תעשה את זה- שיעור מאוד חשוב לחיים.

 

תאמת שיש 3 מקצועות שדי מעניינים אותי ואני די טוב בהם.

כמו שקראתם בתחילת השרשור שזה חינוך גופני- אני פשוט נושם וחי ספורט ואוהב ספורט מגיל 0, ואוהב ללמד ספורט אבל מה לעשות לא הכל מושלם והשכר במקצוע הזה די נושק למינימום וגם קשה למצוא 100% משרה באזור המרכז, רוב המשרות זה לעבוד מספר ימים בשבוע לעבודה של כמה שעות, אלא אם כן תעבוד בעוד עבודה נוספת כמו מדריך חדר כושר, קיקבוס...

וגם יצא לי לדבר עם כמה בוגרי התואר והם גם אמרו לי שהם מתפרנסים מ2 עבודות, וגם יוצא להם שכר של כ- 7K בשתי המשרות- אני לא יודע איך אפשר לקיים משפחה בשכר כזה.

 

המקצוע השני הוא נקרא טכנולוגיות למידה - תחום לימודים שהוא די חדש והוא עוסק בעיקר בפיתוח והדרכה של מוצרי למידה כמו למשל משחקים(קלים), אנימציות הסברה וכו'...

אני באמת שלא יודע עד כמה המקצוע הזה יהיה מבוקש בעוד כמה שנים כי הוא די חדש, וכשחושבים על זה המעסיקים לדעתי יעדיפו כבר בוגר מדעי המחשב...

קראתי בקישור הנ"ל תגובות על המגמה והיו תגובות שאת רוב הקורסים למעט תכנות אני בהם תרגול :shock: התחום הזה הוא די בסימן שאלה אצלי.

http://www.thestudent.co.il/Degrees/Degree_1964.html

 

המקצוע השלישי הוא הנדסאי בניין, ואני מאוד מתחבר לענף של הבנייה ונורא מעניין איך בונים בניין מ-0

אבל כמות הסטודנטים שלומדים את המקצוע זה (מהנדס לא הנדסאי) הוא פשוט אדיר, ומדברים על זה שבעתיד הביקוש יהיה נורא גדול מההיציע. למעשה כבר עכשיו אני רואה את זה במודעות דרושים, מלפני שנה וחצי היו סביב ה-300 משרות וכרגע יש חצי מזה והדרישות הם רק למהנדסים , בודדים שיש להנדסאי וגם אם יש הם דורשים ניסיון של כמה שנים טובות.

עריכה אחרונה על ידי ANUTKK
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עסקתי בטכנולוגיות למידה בשירות הצבאי הסדיר שלי, בצבא נקרא 'למידה מתוקשבת'. מאוד מעניין, במיוחד אם התואר נוגע בכל ההיבטים של התחום - החל מאפיון ופיתוח, תורות הדרכה ומאפייני למידה, ועד לפיתוח המעשי של אמצעי ההדרכה, כולל תכנות, עיצוב, צילום, הפקה וכו'.

יש עבודה בתחום, בעיקר בארגונים טכנולוגיים גדולים בהם קיימות מחלקות הדרכה. כאמור - בצה"ל העיסוק בתחום הוא די נרחב. לא יודע לומר לגבי משכורת ממוצעת.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנית כאן 3 תחומים שאין ביניהם כל קשר, שצורת העבודה (העתידית) בהם שונה לחלוטין ושגם רמת הלמידה בהם שונה (לחינוך גופני מספיקה תעודה, טכנולוגיות למידה זה תואר ראשון, והנדסאי זה דיפלומה).

כרגע אתה ממש ממש מפוזר. יעזור אם תבין איפה אתה רואה את עצמך בעתיד, ומה בעצם אתה מחפש.

 

להיות בשוק שאין תרגול לכל הקורסים זו חשיבה של תיכוניסט. תואר ראשון דורש למידה עצמית, ובטח בתואר כזה, שמשלב גם עיצוב ופסיכולוגיה, אין הרבה הגיון בתרגולים על כל שטות. בכל אופן, אני דווקא די בדיעה שתואר כזה רלוונטי לבעלי נסיון קודם (סביר להניח שמהצבא), ולאלה יהיה קל יותר להשתלב בתפקידים ראשונים. נראה שיש שם גם חלק משמעותי של תכנות. אם לא התעסקת בתחום (כולל עיצוב כלשהו), קח בחשבון שייתכן שתגלה שאתה סולד מזה מאוד. לחילופין, יכול להיות שתגלה שאתה ממש אוהב את זה ושתשקול לעבור למדעי המחשב... זו הבעיה עם תארים שמגיעים אליהם ללא נגיעה קודמת כלשהי בתחום למעט "נדמה לי שאני טוב בזה".

 

בכל אחד מהתחומים אפשר להתפרנס בכבוד בצורה כזו או אחרת,. זה יותר קל כשעושים את זה מתוך passion אמיתי ולא מתוך מחשבה צרה על הנטו של המשכורת הראשונה, או כמה קשה יהיה לעבוד בשתי עבודות.

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך אפשר להרים ידיים אחרי שיעור ראשון. זו צורת התנהגות ילדותית. מאוד.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא אמר שקשה לו, הוא אמר שלא מעניין אותו. זו לא בדיוק הרמת ידיים, אבל זה כן מצביע על גישה בעייתית לנושא.

לא צריך להגיע לשיעור הראשון ביום הראשון ללימודים כדי להבין שמשהו לא מעניין אותך ברמה כזו מהותית.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלפני 3 חודשים בערך הלכתי להירשם ללימודים (חשמל) מתוך ידיעה ברורה שזה המקצוע שאני ירצה לעסוק בו, אבל ככול שעבר הזמן דיברתי עם כל מיני חשמלאים מכל מיני דרגות וראיתי את אופי העבודה ומאותו רגע הבנתי שזה לא בשבילי. אבל בכל זאת לא ויתרתי והגעתי לשיעור הראשון ובאותו רגע החלטתי סופית שזה לא בשבילי.

 

MIKA- אני מודע לכך שאלו 3 דברים שונים לחלוטין, אני אסביר לך למה בחרתי בהם:

 

חינוך גופני- אין עוד מה להוסיף, אני חי ונושם ספורט מגיל 0

טכנולוגיות למידה- אני אוהב מחשבים ודי מבין במחשבים ולגבי תכנות מעולם לא התעמקתי בזה אבל יצא לי פה ושם להתעסק בשפת C וזה די נחמד. גם שהקורסים בתואר די מעניינים. לגבי העתיד במקצוע- הוא די מעורפל מכיוון שלומדים קצת מכל דבר.

הנדסאי בניין- עוד שהייתי בתקופה של הצבא וביררתי לגבי כל מיני תארים ומכולם הכי התחברתי להנדסת בניין ומאותו רגע ידעתי שזה מה שאני רוצה להיות, אבל לצערי המתמטיקה הכריעה אותי. ורוב רובם של המשרות דורשות תקן של מהנדס ולא הנדסאי ואם הנדסאי אז 90% מהמשרות דורשות ניסיון של כמה שנים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חייב תואר, תעשה קורס מדריך חדר כושר.

תתחיל משם, תעבור לאימונים אישיים ומשם תתפתח לעוד קורסים בתחום.

אולי תפתח אפילו מקום משלך עם הזמן.

 

חוזר שוב על מה שרשמתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להנדסאי בניין: לכולם קשה למצוא את העבודה הראשונה. אני לא רואה שום סיבה לפסול לימודי הנדסאי רק כי 90% מהמשרות שראית דורשות ניסיון.

 

אגב, בכל המקצועות מחפשים בעיקר עובדים עם ניסיון. לפחות הנדסאי בניין זה מקצוע נפוץ ואני לא מאמין שיהיה לך קושי למצוא עבודה בטירוף הנדל"ן שיש בישראל. טכנולוגיות לימדה זה תחום הרבה יותר נישתי ולדעתי יהיה לך הרבה יותר קשה להשיג דריסת רגל בתחום.

 

אגב 2, עברתי כרגע על 100 מודעות דרושים וכולן בלי יוצא מהכלל נותנות להנדסאי בניין משקל זהה למהנדס בניין. (לפחות על הנייר)

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין לך חיבור למתמטיקה כל עניין ההנדסאות עלול להיות בעייתי. צריך לבדוק עד כמה אינך מתחבר למתמטיקה.

לגבי החינוך הגופי וטכנולוגיות הלמידה - הספורט והמחשבים הם העניין השולי. העניין המרכזי הוא החינוך. האם אתה רואה לעצמך ייעוד כמחנך? האם תהיה מסוגל לעמוד מול כיתה? האם תהיה מסוגל לשלוט בפראים בני 17,או להיות אמא אווזה לבני 7? זה נכון במיוחד לגבי החינוך הגופני אבל גם בנושא טכנולוגית הלמידה (שזה הייפ גדול, אני לא בטוח מה ישאר מזה בעוד 20 שנה) אתה צריך קודם כל להבין לנפש התלמיד.

מההיכרות הקטנה שלי עם נושא החינוך - קודם כל כתלמיד, אבל גם כבן של מורה בדם (שזה לא היה מקצועו, אבל הגיע להוראה בגיל 40, הצטיין בה והתמיד עד שנאלץ לפרוש בגיל 81) וכבעל של מחנכת בדם, ברור לי שחינוך והוראה צריכים להיות בגנים שלך, אחרת לא תצליח במקצוע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המתמטיקה כמו שציינתי מעבר לרמה של 4 יחידות כבר מתחיל להתקיים קושי רב, לכן פסלתי את תחומי ההנדסה.

 

אני יודע שעשיתי סלט מכל הבחירות שציינתי (אגב הטכנולגיות למידה ירדו מהפרק עקב תחום שהוא די נישתי).

מה שנשאר זה הנדסאי בניין או חינוך גופני- אני מודע לכך ששתי המקצועות לא קשורות בעליל, אבל אני מאוד מתחבר אליהם.

מצד אחד יש את התחום של הבניין- שהוא מאוד מעניין ולומדים בעצם איך להקים / לנהל מבנה.

ויש את החינוך גופני מה שמאוד אני אוהב ונושם מגיל 0, אבל הבעיה היא התרבות של החינוך של הנוער כיום שרובם לא מכבדים את המורים- אני זוכר בתקופה שלי מהתיכון היינו עושים למורים שלימדו אותנו את המוות ושלא נדבר על שיעורי ספורט שמחצית מהכיתה מבריזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוחה שאני מבינה את הקישור המיידי בין חינוך גופני למורה לספורט בבי"ס... אני הנחתי שאתה רוצה לעסוק בתחום כמאמן כושר או משהו בסגנון.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת שכבר נרשמת להנדסאי חשמל, נכון? בבתי ספר להנדסאים נותנים בדר"כ לעבור בין מגמות הלימוד בימים הראשונים ללימודים, בדיוק בגלל הסיבה שציינת - אנשים מתחילים ומבינים שהתחום לא בשבילם. כנס לכיתה של הנדסאי הבניין ותראה אם אתה מתחבר, אתה הרי כבר שם ורשום.

 

אגב, איפה התחלת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...