Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה קטנה שלי על הלקסוס RC-F


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, אתחיל בגילוי נאות.

אני עובד בלקסוס במכירות.

לפני שעבדתי בלקסוס, הדרכתי נהיגה מתקדמת במשך כ 11 שנים.

כך שמצד אחד, הסקירה שלי מספיק מקצועית עם המון בסיס להשוואה למתחרות, מצד שני, אני מאוד נאמן למותג. (אני באמת מאמין בו!)

 

נתחיל?

 

הרכב הגיע אלינו לאולם בירושלים לצורך נסיעות מבחן עבור שני לקוחות.

 

הלקוח הראשון ביקש שאני אהיה זה שאתחיל ואנהג על הרכב.

החלטתי לקחת אותו למגרש הבייתי שלי (או מה שהיה הבית השני שלי במשך המון שנים)- איזור נס הרים.

(החלק השני של המבחן בוצע בקפריסין, היכן שחוקי המהירות לא תופסים)

 

עד שמגיעים לאיזור שבו אפשר לשחרר מעט מה 477 סוסים ו 54 קג"מ שמתחת למנוע, הנסיעה התבצעה בדרך ירושלמית עירונית.

נסיעה במהירות איטית על כבישים משובשים מרגישה נוחה יחסית לרכב ספורט.

הרבה יותר נוחה מ M3 ומ S5 שזכורות לי מאותה הדרך.

כן, הרכב קופצני מעט, אך בהחלט משהו שניתן לחיות איתו בשלום ביומיום. ולא משהו שגורם לך להשמע כאילו אתה יושב על מכונת כביסה ומנסה לדבר.

 

הדרך נפתחה מעט, אז רק בשביל הכיף, אחרי סיבוב מוצא, לחצתי על דוושת התאוצה ועברתי את ה 4,000 סל"ד.

Holly shit!

משהו טוב קורה שם מתחת למכסה המנוע.

הסאונד פשוט מטריף (בכל זאת 8 צילינדרים בתצורת V).

והדחף קדימה ממכר.

 

מאותתים ימינה ויוצאים לכיוון מבשרת ציון.

משם מאותתים שמאלה וממשיכים לכיוון הסטף.

 

הכביש נפתח והדרך מתחילה להתעקל.

 

עם הפניית ההגה הראשונה, ניתן להרגיש שהאף כבד.

לא כבד מידי, אלא פשוט כבד ומדוייק.

זה מרגיש כאילו צריך להיות ממש דביל בשביל להיכנס עם הרכב לתת-היגוי.

 

המהירות עולה והתחושה פשוט מדהימה.

הפניית הגה והרכב נכנס בהחלטיות לפנייה.

שינויי כיוון מהירים מתבצעים בקלות.

הרכב משרה המון ביטחון.

 

מגיעים לקטע שבו הרכב מתחיל לפרוח.

עקומות מהירות.

 

הקצב עולה משמעותית ויחד איתו החום. לחיצה על המתג הייעודי מפעילה את הקירור-המאוד נדרש- למושבים הקדמיים.

 

שם נזכרתי שיש בורר מצבי נהיגה. (לא שהרגשתי מחסור במצב Normal)

 

היד עובדת לבורר מצבי הנהיגה ושמה את הרכב על מצב Sport+.

 

הכל מתחדד!

תגובת הדוושה נהיית תזזיתית וכל לחיצה מניבה דחיפה קדימה.

הורדות ההילוכים מהירות יותר ומלוות בגז ביניים מגרה.

 

המהירות מטפסת ותחושת הביטחון לא רק שנשמרת, אלא מתגברת ככל שעולים במהירות.

 

מערכת בלימה של Brembo עם דיסקים בקוטר 380 מ"מ ו6 בוכנות אחראית על יכולת ההאטה של המפלצת הזאת. (340 מ"מ ו 4 בוכנות מאחור).

הברקסים חזקים.

מצליחים להאט בקצב מרשים את המהירות לקראת הפניה.

בדוושה עצמה יש המון רגש ואין שום בעיה גם תחת עומס למנן את עוצמת הבלימה בכניסה לסיבוב.

רק אחרי כמה בלימות רצופות בירידה, ממהירויות שהשתיקה יפה להן, הבלמים הראו סימני עייפות כלשהם.

עדיין ניתן בקלות ובבטיחות לבלום, אך מרגישים שהם התעייפו מעט. (מה שכן, היה מאוד מעניין לראות עד כמה מהר הם חזרו לעצמם).

 

החלק היותר מעניין היה יום אחרי זה. יום שישי בצהריים.

הרכב עדיין היה ברשותנו ומנהל האולם ואני יצאנו לעוד סיבוב בנס הרים.

 

עם מנהל האולם הרשיתי לעצמי קצת יותר מאשר עם הלקוח.

מהירויות גבוהות יותר, בלימות מאוחרות יותר, כניסות אגרסיביות יותר, האצות מוקדמות וחזקות יותר ביציאה מסיבוב.

 

הפעם גם שיחקתי מעט עם מצבי הדיפרנציאל.

ברכב ההדגמה ישנה מערכת הנקראת TVD - Torque Vectoring Differential

המערכת משנה את חלוקת הכוח בין הגלגלים בציר האחורי.

 

בהתחלה חשבתי שמדובר בטריק שיווקי, אך הופתעתי לגלות שזה ממש משנה את הצורה שבה הרכב יוצא מסיבוב.

ניתן להתחיל להאיץ מוקדם וחזק יותר בתוך הפנייה והרכב פשוט משוגר קדימה.

אם עושים את זה בצורה אגרסיבית, הזנב גם יוצא להגיד שלום.

יש לציין שבשום שלב מערכת בקרת היציבות לא התערבה (כשאני נהגתי).

היא נותנת חופש פעולה ונותנת להוציא זנב בעדינות.

 

לסיכום:

הרכב מרשים מאוד!

מבחינה חיצונית, אין שום דבר שנראה כמוהו.

נמוך, רחב, אגרסיבי ומרשים.

 

פנים הרכב מזמין מאוד.

המושבים פשוט מעולים עם תמיכה מצויינת גם ליריכיים וגם לצידי הגוף.

ההגה שמנמנן ועשוי מעור מחורר ורך.

 

 

אני באמת חושב שכחבילה, ה RC-F מושלמת.

מצד אחד היא מספיק מפנקת כדי לשמש כרכב יומיומי.

חימום/קירור מושבים. מושבים חשמליים עם שלושה זכרונות, בקרת שיוט (אדפטיבית בגרסת המבחן), חיישנים ומצלמה ועוד..

נוחה.

4 מקומות ישיבה. (עם הלקוח השני נסענו אליו הביתה כדי שילדיו ישבו מאחור. 2 ילדים, אחד בן 8 ואחד בן 13 ישבו שם בקלות)

 

ומצד שני, כשרוצים, היא פשוט טורפת אספלט בצורה בלתי רגילה.

 

לי, השילוב הזה של רכב שימושי עם יכולות פסיכיות, ממש עושה את זה.

וכשמוסיפים לכל זה את מוניטין האמינות של לקסוס, לטעמי מקבלים חבילה מושלמת.

 

אז כן, יכול להיות שיהיו מכוניות מהירות ממנה, אבל הן יעלו יותר, יהיו פחות נוחות, פחות שימושיות ביומיום וככל הנראה גם פחות אמינות.

 

 

RCF2.jpg

 

RCF.jpg

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

בכיף ;)

 

689,000 לגרסה ה"רגילה"

769,000 לגרסה עם ה TVD. (דרך אגב החבילה כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית למניעת תאונות).

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

רכב מדהים ביופיו (צבע משגע!).

אחלה סקירה.

הלוואי והיה וידאו... :twisted:

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם

itamareiny, מנהל האולם רצה לצלם, אבל הוא היה עסוק בלמלמל דברים לא ברורים ולהחזיק עם שתי הידיים את ידית האחיזה :-P

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

אם כבר מדברים על תווך המחירים האלו, ומתחרות

GTR או RC-F?

כי בGTR יצא לי לשבת, לא נהיגה מיקצועית בהרי ירושליים אלה המנחת מטוסים בערד, אבל קיבלתי פורפורציה

פורסם

כמו שציינתי בהתחלה, אני עובד בלקסוס.

מראש לא כתבתי את זה כמבחן השוואתי אל מול המתחרות (על הRS5 לא נהגתי, על ה M4 נהגתי יחסית מעט ועל ה C63 AMG נהגתי הרבה, אבל היא הייתה משופרת מאוד).

 

 

אם רוצים ביקורת שלילית, כן ניתן לציין את העובדה שהרכב לא מאוד קיצוני בהתנהגות שלו, אך מבחינתי זה לא שלילי.

להיפך, זה מה שהופך את ה RCF לחבילה מושלמת.

היא עושה את הכל בצורה מדהימה וזורמת וגם הנהג הפחות מיומן, יצליח להפיק ממנה המון הנאה.

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם
אם כבר מדברים על תווך המחירים האלו, ומתחרות

GTR או RC-F?

כי בGTR יצא לי לשבת, לא נהיגה מיקצועית בהרי ירושליים אלה המנחת מטוסים בערד, אבל קיבלתי פורפורציה

 

 

בגרסאות הבסיס, ההפרש במחירים הוא כ 160,000 ש"ח.

כך שהן לא באמת מתחרות ראש בראש.

מעבר לזה שגם לקסוס לא מגדירים את ה GT-R כמתחרה ישירה.

 

ה GT-R איפשהו בקטגוריה משל עצמה.

 

בכל מקרה, הלקוח השני שהייתי איתו, נהג על GT-R.

הוא אמר שמבחינתו ה GT-R לא באה בחשבון.

הוא "לא נהנה" לנהוג עליה. טען שהיא אגרסיבית מידי לצרכים שלו.

 

כשנהגתי על ה GT-R הייתי בהלם מהיכולות שלה!

מכונת מלחמה מטומטמת לגמרי! (בקטע חיובי).

 

אבל אני אישית מעדיף הנעות אחוריות טהורות.

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

תודה על הסקירה המענינת!

ברמת המחיר הזאת היא בעצם מתחרה ב-M4 שהוא רכב מעולה לכל הדעות.

 

יהיה מענין לראות השוואה בין שני הרכבים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

תשמע..

זה אחלה שאתה רושם "סקירה" על רכב כזה.

אבל אני חושש שהסתנוורת מהרכב .

 

הסקירה שלך היא הפוכה לחלוטין מכל סקירה "מקצועית" מקבילה.

 

אבל היי, לפחות זה רכב יחודי..

בלוג קרינה חשוב! [URL]http://terrorkrina.blogspot.ie/[/URL] :lol:

פורסם

מטורף על גבול הלא ריאלי. מה בכלל קהל היעד של מכונית כזאת? ב689K הייתי קונה המון מכוניות לפני הלקסוס הזאת ( כמה טובה שהיא לא תהיה) .

×
×
  • תוכן חדש...