Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השהייה בשילוב להילוך ראשון באימפרזה 2006/7 AWD ו - B4 2006/7


raanan
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3676 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

בעבר הייתה לי B4 2006 (שמורה ומטופלת) שהייתה לה תופעה אקראית (אחת ל ..) כדלקמן :

לאחר עצירה (מלאה) ממהירות גבוה (צומת עם עצור לדוגמה),

עם התחלת נסיעה (יחסית מהר לאחר העצירה) הגיר "נזכר" להוריד לראשון עם הלחיצה על דוושת הגז.

ב B4 2007 (גם שמורה ומטופלת) הנוכחית שלי אין תופעה זאת !

 

השבוע בדקתי זוג אימפרזות דגם R מנוע 2000 AWD .

שתי האימפרזות מתוחזקות במוסכים מורשים .

אימפרזה 2006 , הגיר התנהג היטב.

אימפרזה 2007 , חוויתי את תופעת הגיר "הנזכר" להוריד לראשון ....

 

השאלות שלי,

א. האם התופעה הזאת מוכרת וקבילה ע"י היצרן ?

ב. האם תופעה זאת מעידה על המצב המכני של הגיר ? או תקלה מתפתחת ?

ג. האם יש כיול או עדכון ורסיית תוכנה שפותרת זאת ?

 

אגב,

בתופעה כזאת לא נתקלתי באף גיר אוטומטי של יצרן אחר גם אם הגיר היה בדרך לשיפוץ.

 

תודה מראש למשיבים

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה בגיר, או שלא הבנתי מה הבעיה.

 

אתה עוצר את הרכב עצירה מלאה, לא ברור שהגיר יוריד להילוך ראשון? הרי אתה בעצירה מוחלטת וצריך להתחיל נסיעה חדשה, אז מתחילים מראשון.

 

אגב- בעלים של b4 2004 ככה שמנסה להבין מה הבעיה

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיצה מלאה על הבלם ועצירה מלאה, גורמת לירידה לראשון.

אם הלחיצה חלקית האטה לא עצירה מלאה, והמשך נסיעה לפעמים הממסרה מתבלבלת וממשיכה להחזיק הילוך.

וכאשר אתה לוחץ שוב, מערכת ההנעה מזהה את המהירות ההתחלתית,

ומורידה בהפתעה להילוך ראשון.

 

אפשר כי זו בעיה של תוכנה, אפשר בלבול רגעי, ואפשר כי שמן ממסרה אשר לא נותן לחץ נכון (ישן, מחסור)

ולכן שילוב ההילוך לוקח זמן, הורדה או העלאה.

הייתי מתחיל מבדיקת מפלס נוזל הממסרה ואיכותו, וממשיך בשיחה עם יועץ טכני, אולי יש עדכון גרסה לממסרה.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור: בזמן עמידה הגיר נכנס לניוטרל, בזמן האצה - ממש לאחר עזיבת דוושת הבלם אתה מרגיש את פעולת השילוב לראשון.

כך זה ברכב שלי מבציר 2006.

מצד שני, אני יכול להעיד על תקשורת יותר מדוייקת בין דוושת הגז ותפעול הגיר לאחר ניקוי מצערת. מה הקשר? לא יודע. אני זוכר שהרכב מתנהג יותר עגול לאחר הנ"ל.. גם המעבר בין ההילוכים והקיק דאון פחות מורגשים.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, תודה רבה לכול המשיבים !

 

shlomi_e11 - אכן לא הבנת מה הבעיה, ממליץ שתקרא שוב את ההודעה המקורית שלי.

 

ליין מן - התופעה מתרחשת לאחר עצירה מלאה ! (לא בהאטה)

 

LEGACY 1.8 - סליחה אבל אתה טועה !

גיר אוטומטי עובר להילוך מספר 1 בעצירה .

למעט במצב חורף שהוא עובר להילוך 2 בעצירה (הקטנת אפשרות לסחרור גלגלים על קרח).

 

לירוי1 - בספר תפעול הרכב ישנה הערה שהרכב יתפקד "לא שגרתי" מייד לאחר החלפת שמן גיר.

מצויין שהתוכנה מבצעת איסוף נתונים חדש ע"מ שהגיר יתפקד היטב לאחר החלפת השמן.

SNAG-0436.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאיש טכני לא מובן לי איך הגיר מזהה לבד שהוחלף שמן (לא מכיר חיישן שמזהה "טריות" שמן),

זה מעלה לי השערה שזאת פעולת איפוס הנדרשת לביצוע ע"י מכונאי מורשה סובארו בעל סורק תקלות יעודי.

כך שאולי שמי שמבצע החלפת שמן לא במוסכי היבואן בעצם לא מבצע פעולת איפוס/כיול התוכנה

ואז מתרחשת לו תופעה זאת .

 

מקווה שאייל מסובארו ייתן תשובה מוסמכת לנושא.

 

רענן

עריכה אחרונה על ידי raanan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מה שאתה אומר בקשר לכיול התוכנה. אני לא חושב שגם מוסכים שהם מורשי סובארו יכירו בהנחייה כזאת.

החלפתי פעם בעצמי שמן גיר לאימרפזה 99.

אם אני זוכר נכון גם לי קרה כמה פעמים שהגיר נזכר להוריד לראשון או שתוך כדי נסיעה אם אני בולם ואז ישר נותן גז הגיר נותן מכה כאילו ההילוך ירד ועלה מהר(אבל זה ככל הנראה בגלל בלאי של השנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי רענן,

אני לא מכיר תופעה כזו שמתרחשת לאחר החלפת שמנים,

אני מציע כי תגיע לאחד ממרכזי השרות אשר יבצע נסיעה ואבחון מדויק.

לגבי שאלותיך, אני מניח כי יקבל תשובות ברגע איתור התקלה ע"י מרכז השרות.

גם לי קשה לנסות לאבחן משהו כזה דרך המסך :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל תודה על תשובתך !

ה B4 2006 כבר לא ברשותי (לאשתי יש B4 2007 במקומה).

ויתרתי על רכישת האימפרזה 2007 שבדקתי.

 

בכול מקרה, לא ארכוש אימפרזה/B4 עם תופעה כזאת.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...