Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוו"ד על מישלין PSS לאחר שנתיים שימוש


שימו לב! השרשור הזה בן 3296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע האם באמת יש הבדלים בגומי

 

האמת היא שבין רוב הצמיגים שהם חוקיים לכביש יש הבדלים קטנים מאוד בנוגע לסוג הגומי ולמקדם החיכוך ("אחיזה") שהוא נותן.

 

לכן, מה שאנו נוהגים לקרוא לו "אחיזה" הוא למעשה היכולת של הצמיג לתרגם את האחיזה האמתית לכדי האצה, האטה ופניה - "מקדם ההאצה" של הצמיג, וזה משתנה במידה רבה בין צמיגים, ובמידה פחותה מכך בין צמיגים זהים במידות שונות.

 

גם טמפרטורת עבודה, עומק חריצים, לחץ ניפוח, התיישנות ויתר הפרמטרים החשובים לנו בצמיגים - משפיעים פחות על מקדם החיכוך (האחיזה האמתית) עצמה ויותר על מקדם ההאצה של הצמיג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עידן, כוחות סוס, "מעטפת הביצועים" וכו' זה טוב ויפה. אני מדבר על אותו רכב (לפעמים אפילו עם אוטו נהג) - אם הזמנים משתפרים אז לשיטתי הצמיג הוא אוחז יותר.

 

לגבי אילו צמיגים שמים מהיצרן - זה באמת טיעון של שוק הכרמל - כי זה זה לא מלמד על כלום. לא לטובה ולא לרעה.

ליצרנים רכב יש שיקולים רבים. ואחיזה מירבית הוא לא אחד מהם. ברור שברכבי ספורט לא ישימו צמיג של פריוס (או שכן, תשאלו את טיוטה/סוברו :lol:), אבל אחיזה מקסימלית זה לא משהו שהם מכוונים אליו.

לראיה - אפילו על GT3RS או ספצ'אלה אני לא בטוח ששמים פיילוט ספורט קאפ (לא להתבלבל עם קאפ 2) או pzero trofeo R.

באמת צריך להסביר כאן למישהו שמה שמעניין את היצרן זה לקנות צמיגים בכמה שיותר זול ושהלקוח לא יחזור אליו אחרי שבוע עם תלונה למה הצמיגים כבר נגמרו לו?

 

ו-tgt צודק - לא פעם יש הבדלי נתונים בין מידות שונות של אותו דגם צמיג.

אני לא יודע האם באמת יש הבדלים בגומי או שיצרני צמיגים משחקים עם הנתונים עקב סיבות/דרישות כאלו ואחרות.

 

Croc

אתה טועה ומטעה (ומדבר קצת שטויות) וזה נשמע דיי מגוחך שיש לך ידע רב ממידע של אנשים אחרים.

יש הבדל גדול ומשמעותי בין צמיג כביש לצמיג שמסלול, רעש, נוחות ואחיזה. לכל אחד יש את הפלוסים ואת המינוסים.

אתה לא יכול להשוות צמיג מסלול לצמיג כביש שמשתמשים בו באופן יום יומי.

 

יצא לי לנהוג המון קמ על מסלולים עם צמיגים שונים, הצמיגים הזולים מתחממים מהר ונגמרים מה, האחיזה הבאמת טובה נגמרת אחרי יום אחד (התחממות יתר).

טויו, הנקוק, קומו ושאר הצמיגים הזולים הם צמיגים טובים לרכבים עד 1200קג והם צמיגים של ״ווליו פור מאני״ אבל אתה לא יכול להשוות אותם לצמיגים כמו מישלין, דאנלופ וכו״

 

רכבים כמו הבמוו, פורש פרארי וכו״ מעניין אותם מאוד כמה הצמיגים אוחזים ולכמה זמן! אין להם שום שקול של עלויות.

לידיעתך: פיילוט ספורט קאפ הם צמיגי מסלול יותר טובים מקאפ 2. טראפאו ר לא מגיעים כסטנדרט עם רכבים חדשים, הם צמיגי סמי סליקס כמו Dunlop direzza DZ03 שזה הצמיג מסלול הכי טוב שאתה לא יכול בשום דרך להשוות אותו לR888 or R1R.

 

מהנסיון שלי למדתי עם BMW E46 M3

R1R, ביבש מתחמם מהר מאוד אבל מתחמם על יתר המידה אחרי 5קמ, אחרי זה האחיזה לא אותו דבר. אפשר לגמור סט של צמיגים ב2-3 ימי מסלול.

ברטוב זה צמיג טוב כי הניקוז מים שלו מעולה והוא מתחמם מהר מאוד.

בכביש הוא רועש קשה ולא נוח.

 

888 ביבש מתחמם מהר מאוד אבל מתחמם על יתר המידה אחרי 5קמ, אחרי זה האחיזה לא אותו דבר. אפשר לגמור סט של צמיגים ב2-3 ימי מסלול.

יש אחיזה טובה בכביש רטוב אבל ברגע שנוהגים בגשם קבוע לצמיג רמת ניקוז מים מאוד נמוכה.

בכביש הוא רועש קשה ולא נוח.

 

Khomo v700 צמיג טוב ביבש מתחמם מהר ולא מתחמם על יתר המידה בקלות. נשאר ל3-4 ימי מסלול.

ברטוב זה צמיג שנותן המון תחושה להגה ולנהג ומנקז מים דיי טוב.

בכביש הוא דיי שקט ונוח, בין צמיג כביש לצמיג מסלול.

 

PSS צמיג טוב למסלול ולכביש, מתחמם דיי מהר ולא מתחמם על יתר המידה. נשאר ל8-10 ימי מסלול ועדיין יש עוד הרבה ״בשר״ לגומי.

ברטוב זה צמיג מדהים עם אחיזה מאוד גבוה ואין שום בעיה עם גשם ומים עומדים.

בכביש הוא צמיג מעולה לאחיזה ושקט מאוד

 

Dunlop DZ03 צמיג מסלול הכי טוב שקיים. מתחמם מהר, לא מתחמם על יתר המידה ויש לו אחיזה קבוע עד יומו האחרון. (משרה המון ביטחון).

ברטוב אחיזה טובה אבל בגשם ובמים עומדים הוא קצת בעייתי.

בכביש הוא צמיג מאוד רועש ולא נוח.

 

בסופש האחרון ביליתי עם M235i סטנדרטית על אותו מסלול עם pss and direzza ואני אפתח שירשור בהמשך.

למדתי המון ב3 ימים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורן, תמיד מעניין לקרוא אותך. אתה לא כותב מספיק כאן ;-)

להערכתך, יש הבדל בהתאמת הצמיגים אם מדובר בהנעה קדמית או אחורית?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורן, תמיד מעניין לקרוא אותך. אתה לא כותב מספיק כאן ;-)

להערכתך, יש הבדל בהתאמת הצמיגים אם מדובר בהנעה קדמית או אחורית?

 

היי שי,

לא חושב שיש הבדל משמעותי, הכל תלוי באיכות הצמיג, משקל הרכב ולחץ אויר נכון (כשהצמיג חם)

לדעתי יש הבדל קטן בין הנעה קדמית לאחורית, רכבים עם הנעה קידמית יכולים לגרום בקלות ל״פרפור״ תוך כדי פניה ואז את מגיע מהר מאוד למצב של חימום הצמיג על יתר המידה. רוב הסיכוי שהצמיג הקידמי אשחק קודם.

 

בכל רכב סטנדרטי עם הנעה אחורית או קידמית הסטאפ שלו הוא תת היגוי ואז יותר קל לצמיגים הקידמיים להגמר, גם עם הנעה אחורית (אם אתה לא מרבה בדריפטים) הייתי מחליף שתי סטים של צימיגים קידמיים וסט של אחורי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc,

 

מורן הקדים אותי וסיכם את הדברים טוב ממני.

לפני שאתה ממהר להצהיר שלאחרים יש טיעוני שוק הכרמל ועוד שלל שטויות רצוי לוודא שאתה באמת מבין על מה אתה מדבר.

לומר שליצרנים של רכבי ספורט יקרים לא אכפת מאחיזה מקסימלית אלא למצוא צמיג זול ושהלקוח לא יתלונן על שחיקה מהירה מדי- זו בורות לשמה חבר.

ספציאלה שהזכרת, זה רכב של 2 מליון שקל עם 600 כ“ס, אתה באמת מאמין שבצמיגים שלו היצרן החליט לחסוך?

אל תדאג,האחיזה שלו פנטסטית, מנסיון אישי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כדי להפיג את העשן וסיפורי פוגי על toyo r1r,מדובר בצמיג אקסטרים עם tw 140 (מקדם שחיקה),שזה אומר אורך חיים קצר מאוד.

 

אני לא יודע על אילו סיפורי פוגים אתה מדבר - הנתון שאתה מציין הוא נכון, מפורסם וידוע.

 

מצורף מבחן צמיגים מקיף ורציני ביותר שכולל את כל השמות הגדולים והטובים

תנחשו לבד איפה pss ואיפה r1r.

 

http://www.caranddriver.com/comparisons/michelin-pilot-super-sport-page-10

 

אני לא מבין איך הם הגיעו לתוצאות האלו. אפשר להתווכח על ביצועים על רטוב, על נתונים על הסקידפדת על בלימות - כל הדברים האלו קשה לנו למדוד או לחוש בלי תנאים מאוד מבוקרים.

 

אבל זה שאצלהם PSS עושים זמנים טובים יותר על יבש מ-R1R, מ-AD08? מ-RS3 - זה בדיחה.

בוא בוא, בוא תראה איפה בעולם במסלולים זה המצב.

בארץ בכל האירועים של 12 חודשים האחרונים PSS לא היה ליד לא R1R ולא RS3 (שעושים זמנים דומים ד"א עם יתרון קל ל-R1R).

 

בשום מקום לא אמרתי ש-PSS הוא לא טוב.

הוא טוב במה שהוא עושה.

 

אבל רשמתי מה שרשמתי בדיוק כדי שלא יהיה לאנשים הרושם המוטעה הזה:

.... ה-pss הוא הצמיג הספורטיבי הטוב ביותר נקודה.

 

אני אומר שהוא ממש, אבל ממש, לא אחד כזה.

מי שצריך צמיג עם אחיזה גבוהה כמה שיותר - שיחפש דברים אחרים. פעם שלישית שאני רושם את זה, ולזה בדיוק אני מתכוון. לא פחות ולא יותר.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc,

 

מורן הקדים אותי וסיכם את הדברים טוב ממני.

לפני שאתה ממהר להצהיר שלאחרים יש טיעוני שוק הכרמל שלל שטויות רצוי לוודא שאתה באמת מבין על מה אתה מדבר.

לומר שליצרנים של רכבי ספורט יקרים לא אכפת מאחיזה מקסימלית אלא למצוא צמיג זול ושהלקוח לא יתלונן על שחיקה מהירה מדי- זו בורות לשמה חבר.

ספציאלה שהזכרת, זה רכב של 2 מליון שקל עם 600 כ“ס, אתה באמת מאמין שבצמיגים שלו היצרן החליט לחסוך?

אל תדאג,האחיזה שלו פנטסטית, מנסיון אישי.

 

אולי תפסיק לדבר על אמונות - על אמונות שליף על אמונות שלך, על אמונות של יצרנים.

עובדות יש לך?

איך הטזה שלך על כך שיצרנים שמים צמיגים טובים ביותר ברכבי ספורט חזקים מתיישבת עם זה שבספציאלה - שזה רכב על הקצה של הקיצוני, ואנו ובנוי לבלות במסלול (לא מירוצים כמובן) ולא חונה במרינה - שמו עליו צמיגי פיילוט קאפ 2?

למה לא פיילוט קאפ?

או שפיילוט קאפ 2 יותר טובים למסלול?

היית אומר את זה אם מורן כבר לא היה רושם מה נגד מה.

 

בקיצור - כן, ליצרנים יש עוד שיקולים איזה צמיג לשים על הרכב. אם זה לא ברור לך אז אני מרים ידיים.

טיעונים ש-"יצרן יודעי הכי טוב" זה טיעונים של שוק הכרמל ומוסכניק הווזווזטור.

לא ראית פאקים טכנוננים במרצדס/בימר/פורשה? אז המהנדים תמיד יודעים הכי טוב?...

אני לא מאמין שצריך להסביר את זה.

ואני אחרי זה הוא שמפגין בורות...

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרון - הכל טוב ויפה.

אני מסכים איתך לגמרי לגבי מה שרשמת על הצמיגים.

כבר רשמתי כאן - לי אישית לא יצא להתנסות עם צמיגי ספורט עם רכבים "כבדים". לא סוד ולא לא מסתיר.

 

הדבר היחיד שבאמת טוב שהקדשת ולא עלה בדיון כאן - זה הקטע של גריזיות במסלול אחרי X זמן.

זה באמת משהו שבארץ אנחנו לא יכולים לחוות - כוכב יאיר קטן מדיי בשביל זה (לאמרות שגם שם זה נותן את אותותיו) ובכבישים מפותלים אנחנו לא מגיעים למצבים כאלו של התחממות יתר של הצמיג (לפחות אני לא).

זה מסביר למה לא מעט אנשים בחול ממשיכים להשתמש ב-PSS על המסלולים לאמרות שאחיזה שלהם היא לא הכי הכי.

 

בכל מקרה - לא הבנתי איפה אני טועה ואיפה אני טועה.

 

בשום מקום לא רשמתי ש, לצורך הדוגמה, R1R הוא יותר טוב - רק רשמתי שמבחינת האחיזה הוא עדיף.

לא דיברתי על שום היבט אחר.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc,

 

אתה קשקשן בלתי נלאה שמתבייש להודות שהוא טועה וממשיך לטפס על עץ מאוד מאוד גבוה.

ביקשת עובדות אז הביאו לך מבחן צמיגים רציני יותר מ“אבל חבר שלי אמר“ ואתה בשלך.

 

ספציאלה זה בראש ובראשונה רכב כביש, זה לא רכב מסלול, אי לכך ובהתאם לזאת מגיע עם הצמיגים איתם הוא מגיע.

מה החלק הקיצוני בספציאלה?

אשמח אם תחלוק איתנו, אני לא הרגשתי בה משהו קיצוני ביחס ל-458 למשל.

2 הרכבים נוחים בנסיעה מנהלתית ונושכים כשלוחצים עליהם אז מה החלק הקיצוני?

 

אני בכל אופן מיציתי, קשה לנהל דיון עם מישהו שננעל בעמדה ולא מבין שאם כולם אומרים לו שהוא טועה- כנראה שהוא טועה.

 

בהצלחה חבר.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מביא טיעונים של "יצרן יודע מה הי טוב" ואני קשקשן. בסדר.

 

אני מספר מה ניסיוני עם הצמיגים. ואני עומד אחרי כל מילה שכתבתי.

אתה יכול לא להסכים עם דעתי. זכותך הלגיטימית.

לא צריך לקרוא לי בשמות.

יש כיסוי למה שאני אומר.

 

המבחן הזה הגיע לתוצאות הזויות בעניי ולא סותא את כל מה שאני מכיר, שחברים שלי מכירים, מה שאני קורא בחול בפורומים של אנשים שטוחנים מסלולים כל הזמן.

טייר רק בכלל לא שם ולא בוחן באותה קטגוריה את PSS ואת נגיד RS3.

 

אבל בסדר, תאמין למה אתה רוצה להאמין.

 

את דעתי כבר אמרתי מספר פעמים - כדי שאנשים לא יוטעו ע"י התרברבות מוגזמת ובלי להתיחס לניואנסים - מי שמחפש אחיזה מירבית על יבש PSS לא יביא לו את זה. צריך לחפש משהו אחר. ויש.

 

מי שחשבו לו אורך חיים, שקט, אחיזה על רטוב וכו' - זה סיפור אחר.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...