Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפים להרצה ראשונית :: יונדאי i10 2015


שושו השועל
שימו לב! השרשור הזה בן 3367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

 

בשעה טובה קיבלתי את הרכב אמש. היות וזה הרכב הראשון בבעלותי (לא רכב חברה) עם 0 קילומטראז׳, על מה אתם ממליצים לעשות בתקופת ההרצה של המנוע?

 

לא לנסוע יותר מ-80?

 

מה משך זמן תקופת ההרצה?

 

לעזרתכם אודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמורות להיות לך הוראות להרצה בספר הרכב. הרצה לרוב היא משהו כמו 1000-1500 ק"מ.

בדרך כלל רשום לא לתת לרכב להתאמץ בצורה מוגזמת, לא לבלום בצורה פראית (מן הסתם אם אין ברירה אז תבלום, אבל להשתדל לבלום בעדינות), לא לנסוע באותו סל"ד למשך זמן רב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שאפשר יותר מ80,פשוט אל תקרע אותו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל ההוראות הן:

הימנע מהאצות חדות (רצוי ללחוץ על הגז כאילו ישנה שם ביצה שעלולה להישבר)

הימנע מסל"ד גבוה (אני מקפיד שלא לעבור את ה- 4,000, אבל כל מקרה לגופו).

לא להעמיס את הרכב.

לא לבצע קיקדאונים

וגם לא ללחוץ את דוושת הגז מלוא אורכה (עדיף כמה שפחות).

 

בקיצור - לנסוע כמו זקנה פולניה.

 

 

בנוסף - 300 ק"מ ראשונים הצמיגים אינם במיטבם.

 

500 ק"מ ראשונים להשתדל להימנע מבלימות חדות.

 

 

כמובן שהנחיות מדויקות ישנן בספר הרכב.

עריכה אחרונה על ידי dorki
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון, ברכב חדיש הרצה היא דומה לנהיגה רגילה אך מעט מוקפדת יותר. אתה אמור:

 

לנסוע בעדינות ובלי עומס גדול (מטען, הרבה נוסעים כבדים) עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.

כשהמנוע בטמפרטורת עבודה - מדי פעם לאמץ אותו קצת בלחיצות קצת יותר חזקות על דוושת הדלק ובנסיעה בהילוכים נמוכים יותר.

לא לנסוע במהירות קבועה או לעמוד בסרק לאורך זמן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהמנוע בטמפרטורת עבודה - מדי פעם לאמץ אותו קצת בלחיצות קצת יותר חזקות על דוושת הדלק ובנסיעה בהילוכים נמוכים יותר.

לא לנסוע במהירות קבועה או לעמוד בסרק לאורך זמן.

 

ההמלצות שלך שונות מהמלצות יצרן הרכב שלי - אבל עזוב, מה הוא מבין...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לנו אותו מנוע(פיקנטו) ורשום בנוסף לא להיות על סלד סרק יותר מ3 דקות

 

 

סליחה, אדון יצרן, ואם אני תקוע בפקק ? לכבות את האוטו כל שניה?

 

ולמה יש לי תחושה שאלו שמ וכרים את הרכבים האלו אחרי 3-4 שנים עושים לאוטו הרצה הפוכה, קורעים אותו עד אינסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אדון יצרן, ואם אני תקוע בפקק ? לכבות את האוטו כל שניה?

 

לא.

לתת קצת גז מדי פעם, אולי..?

קצת, כן?..

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתת קצת גז בפקק זה טיפשי,אם יש פקק למנוע לא יקרה כלום אם הוא יהיה בסרק גם חצי שעה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכנס לשאלה למה היצרן ביקש בהוראות לא להשאיר על סרק מעל 3 דקות.

לוקח את זה כאקסיומה.

עכשיו, איך הגענו ממצב שבעמידה ממושכת בפקק לתת מדי פעם לחיצה קטנה נניח ל-1,200 -1,400 סל"ד לכמה שניות עד דקה למכה של 3,000 עם בלימת חירום,איך?!!

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, הרצתי לא מעט כלי רכב, מתוצרת מגוון יצרנים.

מעולם לא נתקלתי בהמלצות יצרן הזויות כאלה - מעולם לא.

לעיתים היצרן הגביל את הסל"ד המרבי ל- 4,000 לעתים ל-4,500 לפעמים נדרשת הרצה לאלף ק"מ לפעמים אלפיים, פה ושם ראיתי דרישה (סבירה) לשנות מידי פעם את מהירות הרכב (מין הסתם כדי לשבץ את כל ההילוכים בפרוצדורה).

אבל התייחסות לסרק? על זה באמת לא שמעתי (לא שמעתי = לא נתקלתי באף יצרן שהמליץ כך).

 

בקיצור - ההודעות האחרונות נוגעות לתחום שאיננו מוכר לי, הרצה רגילה איננה כוללת המלצות כגון אלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...