Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת רצועת טיימינג ומשאבת מים - סובארו אימפרזה דור ראשון


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 3374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

באימפרזה 94 של זוגתי נעשה טיפול טיימינג בפעם האחרונה ב-2007.

במנוע הזה (EJ16) לא נגרם נזק במקרה של קריעת רצועה אז משכנו את הטיפול, אך בכל זאת לא נעים להיתקע באמצע הדרך לכן הוחלט להחליף.

 

(ידוע לי שקיים המדריך של איציק והוא נהדר ועזר המון, אך רציתי להוסיף את החלק של משאבת המים.)

 

לפי החשבונית מ-2007, הוחלפו 3 גלגלות סרק (IDLERS) והרצועה עצמה. אכן בפירוק התגלה שמשאבת המים הייתה המקורית מהמפעל, כנ"ל לגבי פולי המותחן.

 

מכיוון שקיט הטיימינג פה הוא יחסית גדול וכבד, יחד עם המשלוח מחו"ל המחיר יוצא כמו בארץ. לכן החלפים נקנו אצל אבי JUSTMOTOR ברחובות.

 

הקיט כולל :

 

-רצועת תזמון GATES

-2 IDLERS/מותחנים חלקים GMB

-1 IDLER /מותחן משונן GMB

-1 פולי מותחן GMB

-משאבת מים GMB

-טרמוסטט מקורי (הוא חלק ממכלול משאבת המים)

-אטם לטרמוסטט (יותר מאוחר התברר שהמשאבה מגיעה עם אטם בשבילו, לכן אין צורך לקנות בנפרד)

-2 רצועות אביזרים GATES

 

סה"כ כולל מע"מ 988 ש"ח.

 

בנוסף כדאי להצטייד בגלון נוזל קירור להשלמת הנוזל שיישפך בתהליך.

 

 

 

מתחילים כמובן בהרמת החלק הקדמי של הרכב על בוקים. פותחים את פקק הרדיאטור, ומנתקים את צינור המים התחתון (שבעצם מתחבר למכלול המשאבה), ועוד צינור מים קטן מעליו.

 

ytmnk2dqtn2q.jpg

 

 

בזמן שהמים מתרוקנים לתוך כלי קיבול, מתחילים בפירוק מגן רצועות האביזרים שמורכב משני חלקים. מפרקים 2 ברגים ואום.

 

 

nn3mjjw2wdzm.jpg

 

 

בנוסף יש עוד בורג ארוך שהוא בעצם הציר של האלטרנטור, אין צורך להוציא אותו לגמרי. רק לפתוח כמה סיבובים ולשחרר את הכיסוי.

 

 

atzdy5mqwnio.jpg

 

 

כעת מפרקים 2 ברגים של מיכל העודפים, ושולפים אותו מלמעלה. מנתקים ממנו את הצינור הדק שהולך לרדיאטור.

 

 

mzmjef42hjmi.jpg

 

 

ניגש לפירוק המאווררים. לכל מאוורר 2 ברגים בחלקו העליון. בחלק התחתון כל מאוורר נכנס לתושבת שלו עם 2 פינים. מנתקים את הקונקטור החשמלי של כל מאוורר, ואז ניתן לשלוף את המאווררים מלמעלה.

 

 

njnwl5zvtimm.jpg

 

zccznt1m0yzm.jpg

 

lma1znjnfmjb.jpg

 

 

כעת כשיש מקום לעבוד בצורה נוחה יותר, ניגש לפתיחת פולי הקראנק. אין מספיק מקום להכניס אימפקט (אולי רק ע"י פירוק הרדיאטור), לכן נעבוד בשיטת הסטארטר וידית הכוח.

 

ידית 60 ס"מ עם בוקסה 22 מ"מ מונחת בדיוק בין המצבר לפנס:

 

 

uxmxn3tjmyna.jpg

 

tozlc1rm0ud2.jpg

 

 

נכנסים לרכב ונותנים מכת סטארטר קצרה מאוד, אצלי נדרשו 2 כאלה כדי לשחרר את הבורג.

לשם המחשה מצאתי סרטון של בחור מחו"ל:

 

 

(הוא אומנם הניח את הידית במיקום אחר כי הוא פירק את הרדיאטור.)

 

ממשיכים לפירוק רצועות האביזרים. פותחים מעט את הבורג הנועל של מותחן האלטרנטור, ולאחר מכן ניתן לסובב את הבורג הארוך העליון, עד שהאלטרנטור יורד מספיק כדי לשלוף את הרצועה.

 

 

mtzdozhm3fxu.jpg

 

gm0mhinjnjzw.jpg

 

 

לרצועת המדחס יש מותחן משלה, פותחים את הבורג במרכז הפולי, ולאחר מכן מסובבים את הבורג הארוך ובעצם מושכים את הפולי למעלה עד שניתן להוציא את הרצועה.

 

 

zkngomaudz43.jpg

 

kyjnew0dynen.jpg

 

 

מפרקים את כל המותחן עצמו ע"י פירוק 3 ברגים.

 

כעת בעזרת נענועים מצד לצד שולפים את פולי הקראנק. אם הוא לא רוצה לצאת בקלות ניתן לשכנע אותו בעזרת מכות פטיש גומי או בעזרת אפציר.

 

 

5gdoztblnwzl.jpg

 

 

ניגשים למלאכת פירוק כיסוי הטיימינג. הוא מורכב מ-3 חלקים. לכל אחד מהקיצוניים 3 ברגים.

לחלק המרכזי 8 ברגים, ה-5 העליונים שונים מהשאר לכן שימו לב.

 

4.JPG

 

 

madezw1obtxk.jpg

 

cdmflzitynj3.jpg

 

 

הטיימינג נגלה לעיניינו:

 

 

5mjni4cidzty.jpg

 

 

 

3.JPG

 

 

מחזירים את הבורג של הקראנק ומסובבים את המנוע ידנית בעזרת ידית הכוח או ראצ'ט עד שכל הסימונים מתיישרים.

הדגשתי אותם עם טיפקס כדי שיהיה קל לראותם:

 

y5gumzokl2tt.jpg

 

yyymtmtjhhzz.jpg

 

tjafdxylxyzy.jpg

 

 

משחררים מעט את הברגים של המותחן ההידראולי, ולאחר מכן מפרקים את פולי המותחן שיושב לידו. שימו לב לא לטחון את ההברגה כי עדיין קיים לחץ של המותחן. ניתן להיעזר בעוד אדם שידאג להרחיק קצת את הרצועה מהפולי בזמן הפירוק.

 

 

mfwjxwqyludm.jpg

 

 

שימו לב שחוץ מבורג, לפולי המותחן הזה יש מין שרוול מתכת שנכנס מהצד הנגדי של הבורג, ובקצה שלו מעין שייבה. עם המותחן החדש מקבלים בורג ושרוול כזה.

 

 

zqmjbah23ydo.jpg

 

 

לאחר שהמותחן בחוץ הרצועה משוחררת לגמרי וניתן לשלוף אותה דרך כל המותחנים והפולים של הקאמשפטים.

 

כעת בזמן שיגאל היקר מכווץ את המותחן ההידראולי, מפרקים את שלושת ה IDLERS/מותחנים האחרים. אם הם במצב תקין ולא מרעישים ניתן להשאיר אותם, אני החלטתי להחליף הכל למרות שהם היו בסדר גמור.

 

 

ddnaiynhjnfd.jpg

 

 

כיווץ המותחן צריך להיעשות בצורה איטית מאוד, במשך 5 דקות לפחות. כל פעם לסובב מעט את המלחציים, עד ששלושת החורים מתיישרים וניתן לתקוע מפתח אלן קטן / פין כלשהו כדי למנוע מבוכנת המותחן לקפוץ שוב החוצה.

 

 

owthyltzzkvl.jpg

 

yjmfmrckj3mj.jpg

 

 

ניגשים כעת להחלפת משאבת המים:

 

PUMP.JPG

 

לאחר פירוק 6 ברגים ושכנוע עדין עם פטיש גומי היא יוצאת יחד עם האטם שלה. מנקים היטב את אזור האטם בבלוק המנוע.

 

yytdlgymz2di.jpg

 

bdnmtvzhkzzw.jpg

 

 

מפרקים את צוואר הפלסטיק השחור מהמשאבה הישנה, ומעבירים אותו למשאבה החדשה, לא לפני שמרכיבים טרמוסטט חדש שעל היקפו מולבש כבר האטם החדש.

שימו לב שהשסתום / JIGGLE PIN צריך לשבת בקדמת המשאבה.

 

 

mznmyzjazmwz.jpg

 

dxttzzxmmuqa.jpg

 

zhy2mjgdkewj.jpg

 

 

סוגרים את הצוואר בעזרת 2 ברגים במומנט של 7 NM. אין צורך בהוספת סיליקון לאטימה.

 

 

yzd3n2mw2tey.jpg

 

מרכיבים את המשאבה החדשה יחד עם אטם הנייר שלה, ( גם כאן אין צורך בסיליקון)

ואת הברגים סוגרים בשני שלבים עם כיוון השעון. מתחילים בבורג מספר 1 לפי האיור, במומנט של 14 NM, עד בורג מספר 6, ואז שוב בדיוק באותה צורה ובאותו מומנט.

 

 

WATER.JPG

 

 

 

lzldjdiym0mt.jpg

 

 

מחברים את צינור הרדיאטור התחתון ואת הצינור הקטן חזרה למשאבה.

כעת ניתן להרכיב את המותחנים החדשים, חוץ מהמותחן התחתון השמאלי כדי להקל על הרכבת הרצועה אחר כך.

 

סוגרים אותם במומנט של 40 NM. מרכיבים גם את המותחן ההידראולי, ורק מחזקים קלות ידנית את 2 הברגים שלו.

 

 

ynmi0yz2ux3w.jpg

 

מרכיבים את הרצועה שכבר מגיעה עם סימונים עליה מה שמקל מאוד על ההרכבה.

שימו לב גם לחיצים שמסמלים את כיוון הסיבוב שלה.

מתחילים מהקראנק, דרך הקאמשפטים, למשאבת המים והמותחן המשונן.

 

zojd5tq1clod.jpg

 

tw3kg0adzyny.jpg

 

4yznzuk2jnj1.jpg

 

 

כעת כדי להרכיב את המותחן האחרון, ניתן להיעזר באדם נוסף מתחת לרכב שימתח את הרצועה מעט, בזמן שמבריגים אותו, כדי לא לטחון את ההברגה.

מחזקים גם אותו ל-40 NM.

 

 

oajfjuy4dnxz.jpg

 

 

מוודאים שוב שכל הסימונים במקום, ואז ניתן לשלוף את הפין/אלן מהמותחן ההידראולי. מוודאים שהבוכנה שלו יוצאת ואכן מותחת את המותחן.

מחזקים את 2 ברגי המותחן ההידראולי ל-25 NM.

 

ממלאים את הרדיאטור בנוזל הקירור שאבד.

 

כעת ניתן להניע למספר שניות רק כדי לוודא שהכל תקין ושהמנוע עובד "עגול".

מרכיבים חזרה את כיסויי הטיימינג, תוך כדי שימת לב לאטם הגומי בחלק העליון של הכיסוי האמצעי.

מחזירים את הפולי של הקראנק לפי השגם/חריץ.

 

בחיזוק הבורג שלו נאלצנו להיות יצירתיים, שוב כי צפוף מדי ולא ניתן להכניס אימפקט.

 

ניסינו ע"י ידית כוח ודפיקות פטיש, וסתם ע"י סיבוב המנוע עם הידית, אבל זה לא היה מספיק.

לבסוף השתמשנו באחת מרצועות האביזרים הישנות, ליפפנו אותה סביב הפולי בעזרת מאריך ראצ'ט (בדיוק כמו ח"ע רוסי), תוך כדי שאדם אחד מחזיק את המאריך מלמטה, והשני מחזק את הבורג בעזרת ידית כוח. כמובן שיש כלים ייעודים להחזקת הפולי בזמן הסגירה.

התמונה יצאה קצת חשוכה אך מקווה שזה ברור:

 

ygzykymnnnij.jpg

 

ilwfhjtonmy2.jpg

 

ממשיכים להרכבת רצועות האביזרים החדשות, החזרת כיסויי המגן של הרצועות, החזרת המאווררים, ומילוי נוזל וניקוז אוויר ממערכת הקירור.

זה הכל, בהצלחה!

 

תודה ליגאל ורועי על הסיוע בעבודה, ותודה לאבי חלפים.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא,מאוד אוהב כאלו מדריכים,תודה על השיתוף.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוספתי לדף הפרוייקטים, כל הכבוד!

 

אבל בכל זאת, אני לא אוהב את שיטת הפתיחה של פולי קראנק על ידי מכה עם הסטרטר, מה גם שזה לא תמיד עובד.

אותו דבר לגבי שיטת הסגירה- זה לא נראה מקצועי לעומת כל יתר הדברים שבוצעו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חברים !

 

בוקי - מסכים איתך, אבל לצערי אלה השיטות בתנאי שדה.

 

הכלי להחזקת הפולי יקר מדי ולא מצדיק את מחירו לאדם הפרטי שלא עושה זאת על בסיס יומיומי:

 

http://www.ebay.com/itm/Laser-4755-Crankshaft-Pulley-Holding-Tool-Subaru-/251563116464?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a925487b0

 

בנוסף אחרי הסתכלות במדריך של ETCG נראה שגם במוסך לא ניתן להכניס אימפקט אוויר אפילו אחרי פירוק הרדיאטור.

אז אריק פועל בשיטת הסטארטר:

 

 

 

אשמח לשמוע מבעלי המוסכים כאן באיזו שיטה הם עובדים במקרה הספציפי הזה.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם חבר ניסיתי לפני שנים לפתוח את הבורג של פולי קרנק בשיטת הסטרטר בפיאט טיפו שהייתה לי.

 

זה לא הצליח, לא היה לסטרטר מספיק כוח להזיז את הבורג.

עד שבאחד הניסיונות הידית כמעט עפה עלינו, מאז אני חושש מהשיטה הזו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...