Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת אטמי מכסי שסתומים - אימפרזה דור ראשון (גרנד לאונה)


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 2740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה גיליתי טפטוף שמן קל מהאטם הימני בסובארו של זוגתי. זה היה מתבטא בכמה טיפות על הכביש בכל חניה מעל מספר שעות.

כמובן שחבל על הסביבה וחבל על השמן, אז הוחלט להזמין סט אטמים מאיביי. מחירו קצת פחות מ-60 ש"ח לסט חליפי של FAI.

 

 

znn4fgyjrdhc.jpg

 

 

0ji0iky2njfy.jpg

 

 

 

התחלתי מצד הנוסע. כדי לקבל גישה קצת יותר טובה ניתן להרים מעט את החלק העליון של בית פילטר האוויר, ולנתק את הקונקטור של חיישן ה MAF

עלינו גם לשלוף את 2 חוטי ההצתה ולהניחם בצד.

 

 

mjgfjmhjw1ym.jpg

 

 

 

 

ywxk1oz0zddm.jpg

 

 

nm3jniztilgd.jpg

 

 

 

כעת מרססים כמות נדיבה של ספריי בלמים או ספריי קרבורטורים על החלק העליון של מכסה השסתומים,

כדי להעיף ולנקות לכלוך שהצטבר שם עם הזמן. זאת כדי למנוע נפילה של לכלוך לתוך אזור השסתומים ברגע שנפתח את המכסה.

 

שולפים את צינור הנשם ע״י משיכת הבנד אחורה ושליפה של הצינור.

 

 

j2mqhadtnwny.jpg

 

 

 

כעת ניתן לפתוח את 3 הברגים (10 מ"מ) של המכסה. הקטע הזה לקח לי קצת יותר זמן ממה שהוא היה אמור לקחת.

הראצ'ט שלי לא נכנס ברווח שבין המכסה לפח הרכב.

אני מניח שראצ'ט קטן עם דרייב 1/4 יכנס שם בקלות.

אני נאלצתי להשתמש במפתח עם בוקסה מתקפלת מובנית.

 

 

eu4mnly2zzmt.jpg

 

 

שלושת הברגים כבר כמעט בחוץ:

 

 

wmminmnwmlfz.jpg

 

 

 

ביד אחת תומכים במכסה ובשניה שולפים את הברגים. את המכסה מתמרנים החוצה ומניחים בצד.

כדאי לשים חתיכת קרטון על הרצפה, סביר שיטפטף מעט שמן בשלב הזה.

 

 

mmdnjtknjymx.jpg

 

 

yyj2jim13eza.jpg

 

 

במקביל, הברגים יוצאים יחד עם האטמים שלהם. משפריצים גם עליהם ספריי בלמים, מפרידים מהם את הגומיות ומנקים אותם. לאחר מכן מלבישים עליהם את האטמים החדשים.

 

הברגים עם האטמים הישנים :

 

jm3wgmyo5iv2.jpg

 

 

מלבישים את האטם עם החלק המתכתי לכיוון ראש הבורג:

 

k2x5zvyjzjdm.jpg

 

 

ושלושתם כבר עם האטמים החדשים עליהם:

 

 

zlemmtzjzzjm.jpg

 

 

 

כעת הגיע תורו של המכסה. מפרידים ממנו את הגומיה הישנה, שבמקרה שלי הייתה קשה כמו אבן.

שוטפים את המכסה עם ספריי בלמים. אין צורך להשקיע בחלק החיצוני יותר מדי, התרכזתי בחלק הפנימי,

בחורי הברגים והחריץ שבו הגומיה יושבת. מרססים ועוברים על הכל עם סמרטוט נקי.

 

 

 

j5nqzzmvhyqy.jpg

 

 

divi0tlyyzcm.jpg

 

 

כעת ניתן להלביש את האטם החדש. שימו לב לבליטות הקטנות שיש רק בצד אחד של האטם.

 

 

tzyflzm4nnc1.jpg

 

 

את הצד עם הבליטות דוחפים לחריץ שבמכסה. מתקדמים לאט עד שכל האטם יושב היטב בחריץ.

 

 

hodzdotjhfjr.jpg

 

 

לפני שמרכיבים את המכסה, מנקים את שטח המגע בראש המנוע. בעזרת סמרטוט נקי עוברים על כל המסלול.

 

 

1hmyjmzjyyy2.jpg

 

 

yin3dj0guxmm.jpg

 

 

ניתן להיכנס מתחת לרכב גם בלי להרים אותו, ולנקות את החלק התחתון שקצת קשה להגיע אליו מלמעלה.

 

לאחר שווידאנו ששטח המגע נקי, מתמרנים חזרה את המכסה למקומו.

 

 

dzcmmjzdzjy3.jpg

 

 

מתחילים בלסגור את הבורג האמצעי בכוח היד. לאחר מכן גם את שני הברגים הקיצוניים.

 

כעת ניתן לחזק בעזרת המפתח. שוב, די צפוף שם ולצערי לא הצלחתי להכניס ברווח את מפתח המומנט שלי.

 

שימו לב שבסגירה נדרש רק 5NM שזה מעט מאוד! סגרו את הברגים ברגש, כל פעם קצת תוך כדי שאתם קופצים מבורג אחד לאחר, וברגע שאתם מרגישים שהבורג נעצר/מתנגד, פה תעצרו!

 

לאחר סגירת הברגים נחזיר את צינור הנשם והבנד שלו, ואת חוטי ההצתה למקומם על הפלאגים.

 

מחזירים את קופסת האוויר ופילטר האוויר למקומם. מחברים את הקונקטור של חיישן ה MAF.

 

סיימנו עם צד אחד, כעת נעבור לצד הנהג. שם העבודה זהה לחלוטין מלבד צוואר מילוי השמן שעלינו לפרק כדי להוציא בקלות את המכסה.

יכול להיות שניתן להשאיר אותו במקום ופשוט לתמרן את המכסה החוצה, אבל בגלל שמדובר בסה"כ בשני ברגים (10 מ"מ) העדפתי לפרק אותו.

 

 

1tbyzt0iyyjq.jpg

 

 

בנוסף, כדי לעבוד בנוחות בצד הזה, ניתן לפרק את מיכל מי השפריצרים. משחררים 2 ברגים 10 מ״מ ומרימים את המיכל.

 

 

jn0mtfwznamh.jpg

 

 

 

מנתקים את הקונקטור הירוק של משאבת המים (נשלף החוצה בלחיצה על הקליפס) ,

 

 

t5mjim21ngy2.jpg

 

 

nmotrdgjxjq5.jpg

 

 

ומניחים את המיכל על כרית הבולם.

 

 

xtmk0uzumvzj.jpg

 

 

לאחר פירוק צוואר מילוי השמן, חוטי ההצתה והנשם:

 

 

ynzqktyzndzy.jpg

 

 

מריצים שוב את תהליך הניקוי והחלפת האטם. מחזירים הכל חזרה, ואת מיכל המים למקומו בחור הייעודי:

 

 

que2y01jnzyy.jpg

 

 

לאחר שסיימנו גם עם הצד הזה, יוצאים לנסיעה קצרה ולאחריה מכבים את הרכב, נכנסים שוב תחתיו ומוודאים שהכל יבש באזור.

 

 

vnhimtjjdmzz.jpg

 

 

בהצלחה!

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כייף, פשוט כייף לראות פרוייקטים כאלו! עשית לי את היום :-D.

 

בהצלחה, וכל הכבוד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אצלי התמונות עולות מצוין.

 

פרויקט יפה מאוד, כל הכבוד ותודה על הסקירה המצולמת הנהדרת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כול הכבוד ותודה על השיתוף,מדריך מצוין.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף והתמונות האיכותיות, עבודה יפה!

בקשר לאטם, האם החברה נחשבת איכותית יותר ממה שניתן לקנות בחנויות חלקי חילוף למיניהן?

האם הרגשת כי החלק הוא איכותי ומתאים בדיוק?

כמה זמן לקח המשלוח?

תודה.

עריכה אחרונה על ידי carbonfiber

If you live by the GUN

You die by the GUN

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים!

 

 

carbonfiber - המשלוח מאנגליה לקח בערך שבוע וחצי.

למען האמת לא בדקתי בחנויות חלפים, אני כבר אוטומטית פונה לאיביי.

FAI זאת חברה אנגלית אז אני מניח שזה עדיף על קיט סיני, ולפי חיפוש קצר בגוגל נראה שהדעות עליה טובות במספר אשכולות בפורומים שונים בחו"ל.

 

אני יכול להשוות רק לאטם מקורי שהחלפתי אצלי בגטס, והגומי הרגיש לי רך ואיכותי, הכל יושב בדיוק כמו שצריך.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

אין דבר יותר גרוע מלהשתמש בסיליקון, בעולם הטרקטורונים שזה עתה נכנסתי אליו יצא לי לראות כמה כלים של אנשים ואנשי מקצוע עם גישה כמו שלך.

 

פשוט מחריד מה שראיתי, מנועים מפוצצים בסיליקון, פילטר שמן מפוצץ בסיליקון, זה לא נורמלי.

 

יש אטמים - משתמשים באטמים.

 

לאסף - כל הכבוד, באמת מעורר השראה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום יבוא וגם לאסף תהיה צרפתיה.... ככה זה מתחיל אצל כולנו: בהתחלה נוסעים על יפאנית אמינה ומחכים שידלוף איזה אטם בשביל שתהיה סיבה לעשות פרוייקט מצולם, בסוף גומרים עם צרפתיה בת 15 ומפוצצים את הפורום בפרוייקטים כל שבוע :D

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...