Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4203 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מחפש רכב משפחתי, אמין, חסכוני ועם בקרת שיוט בטווח של עד 20000 ש"ח.

לאחר בירורים רבים הגעתי לכך שיש דגמי הונדה סיוויק ES בטווח המחירים הזה בשנים 2001-2003 עם בקרת שיוט.

אשמח לשמוע את דעתכם על הרכב ואם יש לו מחלות מוכרות.

בנוסף אשמח להבין האם בדגם ES קיימת בקרת שיוט כסטנדרט בשנים האלו או שהיא רק אופציה ולא קיימת בכל הרכבים מדגם זה?

תודה מראש.

פורסם

מבחינת מחלות מוכרות: גיר אוטו' שמתאבד באיזור ה100K KM. יש כאלה שהתמזל מזלם לסחוב עוד כמה עשרות אלפי KM, אבל זה סדר הגודל.

אז נסה לחפש אחת שעברה כבר שיפוץ גיר, או שתכין משהו כמו 4 אש"ח.

 

בקרת השיוט אינה כסטנדרט.

 

מעבר לזה רכב נפלא!

פורסם (נערך)

תודה רבה,

הבהרה לגבי בקרת השיוט, היא אינה כסטנדרט בדגמי ES אבל רק בהם היא אופציונלית, או שהיא אופציונלית גם בדגמי LS?

בנוסף, איך היא נראית על מנת שאוכל לזהות בתמונות, האם מדובר במתגים על ההגה או בידית מאחורי ההגה?

ובמידה וארכוש רכב ללא בקרת שיוט, ניתן בקלות להתקין בקרת שיוט מקורית במוסך מורשה הונדה?

עריכה אחרונה על ידי עודדס
פורסם

היבואנים נוטים להקשות אבל כל חשמלאי טוב יידע לבצע את העבודה.

לא מבין את ההיגיון שברכישת רכב ישן כל כך במחיר כזה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

ההיגיון אומר שבאותו תקציב תוכל לקבל רכב יותר מתקדם כמו פורד פוקוס שהיא מכונית אמינה, נוחה יותר מהסיביק ומודרנית יותר כנראה במסגרת התקציב שלך, ואם יתמזל מזלך תזכה גם לדור שני ושם לדעתי ניתן להתקין בקרת שיוט.

 

יש לי שם של חשמלאי טוב אבל אני לא זוכר את הכתובת שלו (אני יודע איפה הוא יושב אם זה עוזר לך)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

בנוסף, איך היא נראית על מנת שאוכל לזהות בתמונות, האם מדובר במתגים על ההגה או בידית מאחורי ההגה?

 

לפי ספר רכב יש ידית מאחורי ההגה בצד ימין + מתג הפעלה ראשי בצד שמאל, ליד כפתור מראות חשמל.

היבואנים נוטים להקשות אבל כל חשמלאי טוב יידע לבצע את העבודה.

 

ברכב כזה שהוא ללא מצערת אלקטרונית התקנת בקרת שיוט יכולה להיות סיפור מאוד לא פשוט ויקר.

ראשית, יכול להיות שאין חיוט למתגים ולרכיבם שונים של המערכת. אבל בוא נניח שיש.

צריך להחליף בית מצערת לבית מצערת עם כבל נוסף לבקרת שיוט.

צריך להוסיף יחידת מתגים + כפתור.

על מנת שיהיה לאיפה להרכיב את יחידת מתגים, אולי צריך להחליף את מכלול הידיות (איתות/מגבים) שעל ההגה.

אולי גם יוניט אור בלם אחרת.

להרכיב מנוע סרבו או מה שזה לא יהיה, הרכיב שמושך בכבל גז ומפעיל את בקרת השיוט.

אולי גם מחשב מנוע או להוסיף מחשב נוסף ששולט בבקרת שיוט, אם זה מגיע כיחידה נפרדת.

 

 

פורסם
ההיגיון אומר שבאותו תקציב תוכל לקבל רכב יותר מתקדם כמו פורד פוקוס שהיא מכונית אמינה, נוחה יותר מהסיביק ומודרנית יותר כנראה במסגרת התקציב שלך, ואם יתמזל מזלך תזכה גם לדור שני ושם לדעתי ניתן להתקין בקרת שיוט.

 

יש לי שם של חשמלאי טוב אבל אני לא זוכר את הכתובת שלו (אני יודע איפה הוא יושב אם זה עוזר לך)

אתה משווה פוקוס לסיוויק....

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

תודה על התגובות,

יצא לי לנהוג על פוקוס לתקופה וממש לא אהבתי את האוטו מה גם שהוא רחוק מאוד מלהיות חסכוני.

אני די נעול על הסיוויק אך חשובה לי בקרת השיוט.

אשמח לשם החשמלאי הבארשבעי ומיקומו וכמו כן אשמח לדעת למי אוכל לפנות כדי לקבל תשובה מוחלטת במה כרוכה התקנת בקרת שיוט בסיוויק.

תודה רבה מראש :)

פורסם
אתה משווה פוקוס לסיוויק....

כן, ואם אתה חושב שההשוואה לא נכונה תסביר למה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
תודה על במה כרוכה התקנת בקרת שיוט בסיוויק.

 

רשמתי כמה הודעות למעלה במה זה כרוך. בערך.

 

חלקים אלו מופיעים בספר טכני של הסיוויק בעמוד של בקרת שיוט.

אין אותם בדגם ללא בקרת שיוט.

 

לכן ממליץ מאוד לחפש דגם שהגיע עם בקרת שיוט במקור.

 

חשמלאי רכב רגיל לא ירצה להתעסק בהתקנה כזאת, גם אם תביא לו את כל החלקים.

מדובר בסוג של פרוייקט, לא עבודה שעושים אותה יום יום. ולכן יכולים להיות קשיים ועיכובים, משהו לא יעבוד כמו שצריך על ההתחלה, חשמלאי יצטרך להשקיע הרבה שעות עבודה ולא יוכל לקבל ממך תשלום ראוי. אני מאמין שלא תהיה מוכן לשלם יותר מכמה מאות שקלים, עוד לפני שדיברנו על עלות החלקים.

 

 

זה פרוייקט ל"משוגעים" שקונים חלקים ב ebay, מתקינים הכל לבד ומתמודדים עם בעיות, אם יהיו. משקיעים כמה זמן שצריך בלי לחשוב האם זה כלכלי או לא.

 

 

פורסם

חיפוש באינטרנט. יש כמעט הכל.

 

תרשום איזה דגם בדיוק מעניין אותך והאם אתה מתכוון ל User manual שמקבל כל לקוח עם קניית רכב חדש או ב Service manual - ספר טיפול ותחזוקה.

 

 

פורסם
מבחינת מחלות מוכרות: גיר אוטו' שמתאבד באיזור ה100K KM. יש כאלה שהתמזל מזלם לסחוב עוד כמה עשרות אלפי KM, אבל זה סדר הגודל.

אז נסה לחפש אחת שעברה כבר שיפוץ גיר, או שתכין משהו כמו 4 אש"ח.

 

בקרת השיוט אינה כסטנדרט.

 

מעבר לזה רכב נפלא!

 

היי

אצלנו במשפחה יש 2 סיוויק 2003 ES סדאן, אוט', מנוע 1.6.

אחת אצלנו 11 שנים עם 185000 קמ (180000 מתוכם אצלנו..)

השניה עם 149000 קמ, שנתיים אצלנו.

 

לשתיהן אין בקרת שיוט.

 

הרכב ס-ו-פ-ר אמין טפוטפוטפו, טיפולים אני עושה לבד כל 10000 קמ (שמן מנוע, פילטר אוויר/שמן, פלאגים) והרכבים פשוט אמינים וכיפיים בטירוף.

 

בנוגע לגיר- שמעתי המון סיפורים על גירים שהלכו לעולמם מוקדם, אישית אני מכיר רק מקרה אחד אצל שכן עם סיויק 2001 LS 1.6 שהגיר פשוט הלך פתאום, אצלנו טפוטפוטפו הגירים עובדים חלק, בלי דפיקות ובלי כלום- אפס תקלות.

 

צריכת הדלק המשולבת (בנסיעה רגועה) היא 1:12 ואפילו 1:14.5 שהשגתי פעם בנסיעה בינעירותים ברובה, ממש רגועה.

 

במהלך כל השנים שהן אצלנו- מלבד טיפולים שוטפים, באחת החלפנו ב150000 קמ מדחס מזגן, פיוז של מואארר בשקל 1 :) ורדיאטור שהיה סדוק (זיהיתי נזילה קטנה מתחתית הרדיאטור אז ישר החלפתי אותו).חוץ מזה כלום לא התקלקל- כלום. הרכב סופר אמין, אם מטפלים בו כמו שצריך.

 

הנסיעה ממש אחלה- רכב זריז מאוד וכיפי לנסיעה.

 

לדעתי האישית, ההשוואה לפוקוס לא במקום כי הפוקוס ממש עגלה, מנוע עצלן, שתיינית דלק לא קטנה (1:10) וקצת פחות אמינה מהסיוויק אבל עדיין אמינה.. אולי באותו מחיר של סיוויק 2003 תוכל להשיג פוקוס חדשה יותר אבל אני עדיין הייתי מעדיף סיוויק בשנתון נמוך יותר על פני פקוס חדשה יותר.

 

לפני חודשיים החלפתי את הרכב שלי וחיפשתי גם סיוויק 2003, עקבתי אחרי יד2 ובאמת היו כמה עם קמ נמוך ומטופלות- רק שים לב שהן נחטפות תוך כמה שעות ויורדות מהלוח.. אם אתה רואה משהו טוב- פשוט סע וקח.. (כמובן לאחר בדיקה שלך אם אתה מבין קצת..). רק שים לב שיש המון סוחרים בהסוואה של פרטיים/סיפורי סבתא- כן זה של סבתא/דוד זקן/ אשה מבוגרת שאני רק מוכר לה אותו..

שלומי

פורסם
מבחינת מחלות מוכרות: גיר אוטו' שמתאבד באיזור ה100K KM. יש כאלה שהתמזל מזלם לסחוב עוד כמה עשרות אלפי KM, אבל זה סדר הגודל.

 

מעבר לזה רכב נפלא!

תגיד, מהיכן הנתון הזה?

אתה כנראה לא מעודכן בסקרי האמינות של ה 20 שנים האחרונות..

גיר אוטומטי של סיוויק חי כפול ויותר ממאה אלף קמ.

×
×
  • תוכן חדש...