Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם סיוויק 2008 האצ'בק - ידנית.


ohanaohad
שימו לב! השרשור הזה בן 3935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

לאחר המון התלבטויות (לפני שנה) מכרתי את הקולט אחרי רומן של 7 שנים, ורכשתי את הסיוויק, אדומה (צבע TYPE R), ידנית בעלת 6 הילוכים, יפייפה ובמצב מכני מדהים.

 

בהתחלה, האמת? לא-אהבתי-את-הרכב, חד משמעית.

חיצוניות -

הצורה והעיצוב החיצוני לדעתי מדהימים, מאד יפה, חדשני, מודרני, מאין חללית כזו עם גלגלים.

פנים -

עיצוב מאד מיוחד, חדשני, ממש לא אפור ומשעמם, יש 3 צגים (מהירות\סלד+חיישנים למיניהם\רדיו ששולט גם על המזגן והשעה), ממש כאילו יושבים בתוך חללית (אגב זה היה אמור להיות הקונספט מלכתחילה - חללית).

 

אז במשך כמה חודשים, לא אהבתי את הרכב, לא התחברתי אליו, היה לי גדול מידי , מרווח מידי, נוח מידי ובכללי, שינוי עצום מול קולט 94' ידנית צפופה ומקרקשת.

 

אחיזה-

עם הזמן, גיליתי שהאחיזה שלו פשוט מדהימה והתחלתי להתאהב ברכב, ניתן לקחת סיבובים במהירות גבוהה, הורדת הילוך או שניים, משחק קל עם הגז-קלאץ' ומכת ברייקס עדינה גורמים לרכב לזוז בין החלקה נעימה בעלת שליטה לבין אחיזה מוחלטת בסיבוב עם סלד גבוה והילוך נמוך.

מנוע ותאוצה -

הרכב עם מנוע 1.8 (אם אני זוכר נכון כמעט 20קג"מ) ובעל 140כ"ס שמאד אוהב את תחום הטורים הגבוהים, בנסיעה מנהלתית בעיר, המנוע די ישן ועצלן, עד 3000סלד אין עם מי לדבר.

ברגע שמושכים לכיוון ה4000-5000 (ואין שום בעיה להגיע ולהישאר שם), הלב מתחיל להאיץ יחד עם הרכב, נדבקים אחורה (בעדינות כן? לא פרארי) למושב ופשוט נהנים, אין שום בעיה למשוך את ההילוך השלישי ל100-110 קמש ומשם להמשיך להאיץ (תוך כדי גירוד ה5500-6000סלד בסקאלה, בסדר זה לא כל יום), בקיצור, אני מוצא את הרכב חזק (הכל יחסי, לא נהגתי על משהו חזק מזה).

רעש ובידוד-

בנסיעה מנהלתית בסלד נמוך, בידוד הרעשים פשוט מעולה, שקט, אין רעשי רוח, אין רעשי מנוע, ניתן לנהל שיחה בטון נמוך, גם בטלפון.

מרגע שמגיעים לכ-4000סלד, רעש המנוע מורגש, עדיין ניתן לנהל שיחה אבל קצת יותר קולנית, אבל מי רוצה לדבר שאפשר פשוט לשמוע את המנוע, צליל המנוע מאד דומיננטי וחזק בעל צליל בס עבה מאד החודר ממש אל בית החזה, משהו שאפשר להגדיר כ'נעים' ולא מעקמים פרצוף כ'מפריע'.

מושבים -

אין הרבה מה להרחיב פה, נוחים, עוטפים את הגב, כיוונים סטנדרטיים ולא יותר.

אחסון -

בגאז' ענק, תא כפפות מקורר - ענק (נכנסים 2 בקבוקים של ליטר וחצי בשכיבה ויש מקום אולי לעוד בקבוק מעליהם), 2 תאים + תא במשענת יד במרכז הרכב, תא אחסון קטן + מחזיק בקבוק\כוסות בכל דלת.

 

תיקונים וטיפולים -

הרכב נקנה עם 70אלף קילומטר, שנה אחרי עומד על 96אלף קילומטר, עברו 2 טיפולים במורשה (לא זולים באופן יחסי), 0 תקלות ו-0 תיקונים, נשרפו לי 2 נורות קדמיות פעמיים ואחת אחורית.

 

צריכת דלק -

אני לא נוסע 'רגוע', רוב הנסיעות שלי הם סביב ה3000-4000סלד ויותר, הלו, אני לא מתפרע על הכביש ממש לא, אני נוהג שקול ומחושב, פשוט לא זוחל ומעכב את התנועה (גם לא זוכר שאי פעם צפרו לי אם מידי פעם אני חולם ברמזור, קורה אחרי 14 שעות עבודה), אז צריכת הדלק היא לא מעניינת אותי כלכך וגם לא תהיה אובייקטיבית, לפי המחשב אני נמצא בממוצע של 8.5-9.5 ליטר לקילומטר (שבחישוב מהיר יוצא 1 ל 11.5 בערך) - בתוך העיר.

מחוץ לעיר מדובר על צריכה שיכולה להגיע ל1ל20 ואולי יותר (זה לא מספר תלוש מהמציאות), בנסיעה מנהלתית רגועה, עם האצות מינימליות, במהירות של כ120-140 בהילוך שישי, מחשב הדרך מראה צריכה של 4-5 ליטר ל100קמ, ממוצע זה 1ל17-18 מכיוון שבלתי אפשרי לא לגעת בגז בכביש מהיר.

 

זהו, בגדול- ממש מרוצה מהרכב, חזק, אוחז, נראה מעולה, לרוב האנשים לא תופס את העין וזה בכללי מה שאני מחפש, עברו שנות ה"מהיר ועצבני" ואין לי מה להוכיח לאף אחד ברמזור , בטח לא להוציא את העין לאף אחד, לא שאני לא מקבל הערות ברמזור - יש פה ושם, אבל לא כמו הקולט הישנה שהייתה לי.

"ממש זאב בעור כבש".

 

שאלות? הערות?

 

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הסקירה!

לפני חודש בערך רכשתי סיוויק 5 דל' מבציר 09 עם 35K ק"מ בצבע אדום :).

חייב לציין שגם אני נהנה מאוד מרכב בינתיים ודיי התאהבתי בו .

שאלה- כמה עולה טיפול בערך? אני יודע שזה משתנה אבל מעניין אותי ממוצע.

חוץ מזה מה שווה סקירה בלי תמונות ? איזו רמת גימור אצלך?

HONDA CIVIC hatchback-RED

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה,זוכר את שרשורי ההתלבטות שלך...שמח שאתה נהנה מהרכב,בכל כמה זמן/קמ מתבצע אצלך טיפול?

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגאז' ענק, תא כפפות מקורר - ענק (נכנסים 2 בקבוקים של ליטר וחצי בשכיבה ויש מקום אולי לעוד בקבוק מעליהם), 2 תאים + תא במשענת יד במרכז הרכב, תא אחסון קטן + מחזיק בקבוק\כוסות בכל דלת.

 

 

לגבי כל מה שכתבת אני מסכים איתך, חוץ מהעניין של הבאגז'- הבאגז' של ה 5 דלתות הוא ממש ממש קטן ביחס לקטגוריה. בסביבות ה 200 ליטר אם אני לא טועה.

 

בזמנו שרכשתי את הרכב שבתמונה, אותם נתונים בידיוק כמו שלך רק 4D (גם ידנית) ,ה 5D הייתה עם באגז' ממש לא פרקטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביחס לאילו רכבים?

485 ליטר זה לא מעט, אלא אם אתה סוחב גופות כל היום בתא מטען, אני לא רואה סיבה למה צריך תא מטען גדול יותר.

ולפי מה שבדקתי דווקא התא מטען של ההונדה הוא בין הגדולים ביחס לשאר רכבי ההאצ'בק.

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקטביה או סופרב נחשב?

 

לא, בגלל שלאוקטביה יש תא מטען שהוא גדול מאד ביחס לשאר הקטגוריה שלו, זה לא הופך את השאר לממש קטנים.

2. בגלל שהסופרב היא לא מאותה הגטגוריה בכלל.

 

בלי קשר לזה, אחלה סיקור, בהחלט מעורר חשק :)

האבולוציה שלי:

Polo GTI 2013 -> Peugeot 208 GTi 2016 Manual

Mazda 3 2012 -> Seat Leon FR DSG 2010 -> Chevrolet Spark 2013

Peugeot 309 Manual 1991 -> Toyota Corolla (1992) automatic -> Mazda 3 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא, תודה.

מומנט הרכב הוא 17.7קג"מ שזה נחמד אך מעט חלש ביחס למתחרים.

תא המטען לדעתי נוח מאוד. סף הדלת נמוך ולא צריך להרים את הפריטים גבוה. הוא אמנם לא נראה גדול אך יש לו מספיק גובה לאכלס את המנה היומית.

יתרון ענק במושב האחורי שמתיישר כמעט לחלוטין עם גובה תא המטען. נוח מאוד להובלה של ציוד במיוחד לאחר הורדה של הקרש התלוי.

 

אני לא יודע איזה צמיגים יש אצלך, אך לאחר שעברתי מהdunlop sp2000(שהגיעו מהחברה לשנתון 10-11, אולי גם בקודמים) ל toyo cf2 , הרעשים מעל 110קמ"ש נהיו מציקים מאוד.

 

בעיקר אני נהנה מהאחיזה והיציבות של הרכב(מפתיע למשפחתית), פחות מהתאוצה.

.When a man opens a car-door for his wife, it's either a new car or a new wife

טבלאות השוואה לפולישים,פדים ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...