Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

מד החום של הרכב שלנו (פוקוס ספרד 2007), מראה כאילו הוא בקצה (האדום...).

יחד עם זאת - אין שום סימן של חום מנוע גבוה מעבר לכך ולהערכתי זה רק תקלה במחוג או במד טמפרטורה.

יכול להיות?

מצד שני, האם ייתכן שחום המנוע כל כך גבוה ללא שום סימפטום חיצוני?

אני מתכנן ללכת מחר למוסך המרכזי אך הייתי שמח לקבל את חוות דעת הפורום...

תודה רבה,

אמיר.

פורסם
שלום,

מד החום של הרכב שלנו (פוקוס ספרד 2007), מראה כאילו הוא בקצה (האדום...).

יחד עם זאת - אין שום סימן של חום מנוע גבוה מעבר לכך ולהערכתי זה רק תקלה במחוג או במד טמפרטורה.

יכול להיות?

מצד שני, האם ייתכן שחום המנוע כל כך גבוה ללא שום סימפטום חיצוני?

אני מתכנן ללכת מחר למוסך המרכזי אך הייתי שמח לקבל את חוות דעת הפורום...

תודה רבה,

אמיר.

 

בדרך כלל חום יתר במנוע יגרום לאובדן נוזל קרור ובמקרים קיצוניים אף לצילצולים במנוע , ירידה בסחיבה.

אם הרכב מתנהג כרגיל ואתה לא רואה שום סימני התחממות כנראה שאתה צודק והשעון מזייף.

בכל מקרה גש למוסך מיד כדי למנוע נזקים גדולים.

פורסם

הייתי במוסך הבוקר.

הבעיה באה והולכת וכמו שחוק מרפי אומר, כאשר הגעתי למוסך, הכל התנהג כרגיל.

מכל מקום -

חיברו את הרכב למחשב והם טענו שאין בעיה בלוח השעונים.

בנוסף, נתנו לרכב לעבוד חצי שעה, ראו שהמאוורר התחיל לעבוד וחום המנוע לא עלה, אין נזילות וכד'.

לאור זה, שחררו אותי והסבירו שאולי זה התרמוסטט שמזייף ומידי פעם הוא עובד ומידי פעם לא.

נשמע הגיוני?

תודה,

אמיר

פורסם

כאשר זה קורה, אם אתה יכול, תעצור ותכבה מנוע במקום בטוח - תשאיר מפתח בסוויץ' סגור. תלחץ על כפתור ה-SET שעל ידית האיתות - תשאיר לחוץ ל-10 שניות ותפתח סוויץ' למצב ON (שרק השעונים עולים ללא התנעה) ותוך כדי המשך לחיצה על הSET. בלוח השעונים יופיע הכיתוב TEST (לא הופיע, תתחיל מהתחלה)

 

- כעת תשחרר את ה-SET ותתחיל ללחוץ עליו לחיצות בודדות לעבור בין הבדיקות (אל תדאג זה מצב בדיקה מוכר) (הראשונות הן בדיקה של לוח השעונים). תמשיך ללחוץ לחיצות בודדות עד שתגיע לכיתוב DTC, האם יש שם קודים ? תמשיך ללחוץ לחיצות בודדות על הSET עד שתגיע למצב ENGINE TEMP או ENGINE TMP, מה הערך שמופיע שם ?.

בזמן נסיעה שמחוג החום על החצי סקלה אני רואה בtest טמפ' של 129-137 מעלות (אל תשאל מה זה זה כנראה מדד לטמפרטורה האמיתית שהיא 90~ מעלות צלזיוס). מה כתוב אצלך ?

כעת תתניע, סע עם זה קצת (שים לב שלא תוכל לראות באיזה הילוך אתה) - איך הטמפרטורה המוצגת משתנה בנסיעה ?

 

כדי לצאת ממצב הבדיקה לוחצים SET ארוך גם שהמנוע דולק.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
תבדוק שהחוט שמתחבר ליוניט החום יושב חזק ושהוא מבודד ולא מקצר לגוף .

 

איך עושים את זה ואיפה? יכול להדריך?

פורסם
כאשר זה קורה, אם אתה יכול, תעצור ותכבה מנוע במקום בטוח - תשאיר מפתח בסוויץ' סגור. תלחץ על כפתור ה-SET שעל ידית האיתות - תשאיר לחוץ ל-10 שניות ותפתח סוויץ' למצב ON (שרק השעונים עולים ללא התנעה) ותוך כדי המשך לחיצה על הSET. בלוח השעונים יופיע הכיתוב TEST (לא הופיע, תתחיל מהתחלה)

 

- כעת תשחרר את ה-SET ותתחיל ללחוץ עליו לחיצות בודדות לעבור בין הבדיקות (אל תדאג זה מצב בדיקה מוכר) (הראשונות הן בדיקה של לוח השעונים). תמשיך ללחוץ לחיצות בודדות עד שתגיע לכיתוב DTC, האם יש שם קודים ? תמשיך ללחוץ לחיצות בודדות על הSET עד שתגיע למצב ENGINE TEMP או ENGINE TMP, מה הערך שמופיע שם ?.

בזמן נסיעה שמחוג החום בחצי הטמפרטורה שאני רואה שם היא 129-137 מעלות (אל תשאל מה זה זה כנראה מדד לטמפרטורה האמיתית שהיא 90~ מעלות צלזיוס). מה כתוב אצלך ?

כעת תתניע, סע עם זה קצת (רק שלא תוכל לראות באיזה הילוך אתה!) איך הטמפרטורה המוצגת משתנה בנסיעה ?

 

כדי לצאת ממצב הבדיקה לוחצים SET ארוך גם שהמנוע דולק.

 

OK. זה נשמע מעניין. ארשום לי זאת. אני מבין שיש לך פוקוס זהה? הניסיונות האלו לא יחרבשו משהו בהגדרות?

פורסם
OK. זה נשמע מעניין. ארשום לי זאת. אני מבין שיש לך פוקוס זהה? הניסיונות האלו לא יחרבשו משהו בהגדרות?

 

עד כה לא ראיתי שבכלל יש שם משהו שאפשר לשנות אלא רק לראות. אם תלחץ רק על SET לחיצות בודדות במצב הבדיקה אז זה רק מעבר בין מסכים (יש הרבה כאלה) ללא שום שינוי. עשיתי את זה הרבה. שימושי גם כדי לבדוק מתח מצבר ומתח טעינה (לפחות מה שהרכב "חושב").

 

אפשר גם לחבר מתאם OBDII בלוטות' (מאי-ביי) למחשב הרכב ולהתקין בסמארטפון, אם יש, תוכנה שמקליטה את הנתונים תוך כדי נסיעה. לפחות ב- 2008 ומעלה כדי לחבר למחשב אפילו לא צריך לפתוח כלום אלא החיבור יושב בדשבורד מתחת לידית האורות הראשיים בחלק העליון של השקע למשקפי שמש.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
עד כה לא ראיתי שבכלל יש שם משהו שאפשר לשנות אלא רק לראות. אם תלחץ רק על SET לחיצות בודדות במצב הבדיקה אז זה רק מעבר בין מסכים (יש הרבה כאלה) ללא שום שינוי. עשיתי את זה הרבה. שימושי גם כדי לבדוק מתח מצבר ומתח טעינה (לפחות מה שהרכב "חושב").

 

אפשר גם לחבר מתאם OBDII בלוטות' (מאי-ביי) למחשב הרכב ולהתקין בסמארטפון, אם יש, תוכנה שמקליטה את הנתונים תוך כדי נסיעה. לפחות ב- 2008 ומעלה כדי לחבר למחשב אפילו לא צריך לפתוח כלום אלא החיבור יושב בדשבורד מתחת לידית האורות הראשיים בחלק העליון של השקע למשקפי שמש.

 

OK, אז יצאתי לנסיעה.

הסתובבתי 20-25 דק' בעיר ומחוצה לה וכמובן שהבעיה לא קרתה.

יחד עם זאת, עשיתי את הTEST.

 

לגבי ה-DTC, היה קוד 9981 שלאחר המכן השתנה ל-9961.

 

לגבי טמפ' המנוע, בדיוק בטווחים שציינת. כאשר בסוף הנסיעה עמדתי עם הרכב מונע בחניה, הטמפ' הגיעה ל-139 C אבל לא מעבר לכך וגם המחוג נראה תקין.

 

אחכה שתהיה הבעיה עם המחוג ואבדוק. מה העניין עם הקודים של הDTC? יש לזה משמעות?

 

תודה ושבת שלום.

פורסם

מכולם מצאת דווקא את הקודים שלא רשומים בשום מקום...:shock:

הקודים המתחלפים הכוונה שיש שניים שונים שמאוכסנים בזיכרון. אם התקלה לא קיימת או לא חוזרת אז אחרי איזה 30 או 50 התנעות (לא זוכר) הם נמחקים מהזיכרון. ניתן לעכוב. כמובן שבמוסך או עם מתאם OBDII אפשר לדעת בדיוק מה הם. יכול להיות שקודים שהספרה השנייה היא 9 מתכוונים ל- "control modules, input and output signals". שים לב למה שכתב אייל.

 

גם אני חזרתי מנסיעה, 127 מעלות בנסיעה ובעמידה. נראה לי דווקא שלכיוון 140 זה היה שהייתה דליפה קלה ממשאבת מים. גם היה אובדן נוזל קירור קל והיו סימנים של נוזל קירור (כתום) על החלק הפנימי של מכסה המנוע מעל צד שמאל של בלוק המנוע.

 

האם לפני שהסיפור התחיל החליפו נוזל קירור? משהו אחר ?

 

בקיצור, כדאי מאוד לעכוב אחרי נוזל הקירור ופעולת המאווררים של הרדיאטור. אם זה חוזר לראות האם זה קורה בתנאים מסויימים שתוכל לשחזר במוסך. האם שזה קורה הרכב מתנהג שונה ? המזגן נחלש ?

 

אגב, הטמפ' המוצגת במוד טסט - חלק מהמקומות כותבים שזו טמפ' נוזל קירור (לא יכול להיות) ואחרים שזה טמפ' "ראש הצילנדרים". בכל מקרה חיבור למחשב מציג טמפ' תקינה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
מכולם מצאת דווקא את הקודים שלא רשומים בשום מקום...:shock:

הקודים המתחלפים הכוונה שיש שניים שונים שמאוכסנים בזיכרון. אם התקלה לא קיימת או לא חוזרת אז אחרי איזה 30 או 50 התנעות (לא זוכר) הם נמחקים מהזיכרון. ניתן לעכוב. כמובן שבמוסך או עם מתאם OBDII אפשר לדעת בדיוק מה הם. יכול להיות שקודים שהספרה השנייה היא 9 מתכוונים ל- "control modules, input and output signals". שים לב למה שכתב אייל.

 

גם אני חזרתי מנסיעה, 127 מעלות בנסיעה ובעמידה. נראה לי דווקא שלכיוון 140 זה היה שהייתה דליפה קלה ממשאבת מים. גם היה אובדן נוזל קירור קל והיו סימנים של נוזל קירור (כתום) על החלק הפנימי של מכסה המנוע מעל צד שמאל של בלוק המנוע.

 

האם לפני שהסיפור התחיל החליפו נוזל קירור? משהו אחר ?

 

בקיצור, כדאי מאוד לעכוב אחרי נוזל הקירור ופעולת המאווררים של הרדיאטור. אם זה חוזר לראות האם זה קורה בתנאים מסויימים שתוכל לשחזר במוסך. האם שזה קורה הרכב מתנהג שונה ? המזגן נחלש ?

 

אגב, הטמפ' המוצגת במוד טסט - חלק מהמקומות כותבים שזו טמפ' נוזל קירור (לא יכול להיות) ואחרים שזה טמפ' "ראש הצילנדרים". בכל מקרה חיבור למחשב מציג טמפ' תקינה.

 

היי,

תודה על התשובה.

לא היה שום דבר במנוע קודם לתקלה הזו - לא הוחלפו נוזלים או משהו דומה.

כמו כן, אני לא רואה נוזל שמטפטף על הרצפה בעת נסיעה או עמידה בחנייה.

 

לאור זה ואם אני מבין אותך נכון (אני מקווה), אין יותר מידי מה לעשות אלא לחכות שזה יקרה שוב ואז אולי לנסות לראות במצב TEST האם יוצאים מספרים אחרים.

אני צודק?

 

אם יש עוד רעיונות לך או למישהו אחר, אשמח לשמוע.

השאלה שאותי מטרידה היא האם ייתכן שחום המנוע כל כך גבוה על פי המד חום אך במנוע עצמו אין שום סימן לכך? רעש, עשן, נזילה וכו'? ייתכן?

האם נושא הטרמוסטט המזייף אפשרי? כלומר, מידי פעם הוא לא עובד ואז חום המנוע עולה משום שהמאוורר לא מתחיל לעבוד?

 

תודה,

אמיר.

פורסם

לזכרוני הטרמוסטט ברכב הזה הוא חשמלי מפוקד מחשב.

 

תבדוק בזמן שהמנוע מתחמם ע"פ השעון אם באותו הרגע המאוורר רדיאטור נכנס לפעולה או לא.

 

אם הוא לא נכנס לפעולה תפעיל מזגן ובדוק אם המאוורר עובד.

 

כאשר המאוורר תקול הוא לפעמים עובד ולפעמים לא, צריך לתפוס את הבעיה על חם כאשר הוא לא עובד ואז למדוד אם הוא מקבל מתח או לא, או פשוט עם מקל לנסות לסובב ואותו ולבדוק אם לפתע הוא עובד מה שמעיד על מאוורר תקול.

 

בפוקוס בשנים האלו יש הרבה תקלות בלוח שעונים עצמו, המלווה עם קשיים בהתנעה, גיר בועט, שעונים משתגים ועוד אלו סימנים לכשל בלוח השעונים שמכיל בתוכו את האימובילייזר המקורי.

×
×
  • תוכן חדש...