Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
גם בן הזוג שלי ...

 

 

סליחה. סליחה. סליחה.

אני חושב, לעניות דעתי, שבאי פורום 'עוף-טופיק' צריכים לאשר אותו. לפחות תמונה עם אבטיח לקנ"מ. אין כאן אפליה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אפשר לשאול את פותח השרשור, בן כמה אתה ובת זוגתך ?

 

שנינו בני 25.

אני תכניתן והיא QA

 

בתכלס - זו שאלה של איך היא אומרת לך את זה, ויש כאן כמה אופציות -

 

אם היא מנסה להסביר לך שזה לא כלכלי לך בצורה מחושבת ועניינית - אולי הייתי מנסה להקשיב לה ועם זאת להסביר לך שזה הרכב שלך ואתה שמח לשמוע את הדיעה שלה אבל אתה לא חייב להסכים איתה.

 

אם היא פונה אליך בצורה מאשימה שאתה מבזבז את כל הכסף שלך על האוטו במקום לעשות איתו דברים אחרים (כמו לבזבז עליה למשל) - הייתי מסבירה לה יפה שהיא מבזבזת יותר מדי על נעליים \ בגדים \ קוסמטיקה \ מה זה עניינה בכלל מה אתה עושה עם הכסף שלך - אתה מרויח אותו ואתה תבזבז אותו.

 

אם זה משהו בין לבין - הייתי באמת מנסה להבין מה המניע שלה לשנוא את האוטו ברמה כ"כ רגשית.

 

 

זה הכל תלוי בגישה - אם זה מגיע מחישוב לוגי והגיוני של הוצאות, או כתוצאה מאיזושהי שנאה רגשית ולוהטת כלפי "הדבר הזה שאתה משקיע בו מלא כסף וזמן וזה לא נוח לי בלה בלה בלה"

 

הגישה היא כמו שכתבת בחלק הראשון (לא כלכלי). השאיפה שלנו היא לדירה בראשון מערב תוך כמה שנים

 

 

הטענה של חברה שלי היא שאין לי צורך ברכב בכלל. יש לי יונדאי i35 ליסינג של אמא שלי ואני חוזר לבית אחריה ואבא שלי צריך לקנות רכב חדש (אבא שלי נכה וחזרתי לגור עם ההורים בגלל זה) עד סוף השנה וגם הוא לא ינהג בו יותר מידי.

החזקת מכונית ישנה בשביל 10-15 דקות נסיעה (ביטוח+רישוי+דלק+טיפולים) בחישוב קר (ללא רגש) מסביר למה היא חושבת שאין הצדקה לרכב.

 

לגבי אופניים/קורקינט - לא סביר בעיר שלי (בית שמש)

 

אני אנסה לפרט קצת יותר:

חברה שלי גדלה במשפחה בלי יותר מידי כסף. הרבה מאוד דברים נראים לו כמו ראוותנות ומותרות מוגזמת, למשל 3 מכוניות בשביל 3 נהגים בבית אחד.

 

הבעיה העיקרית:

איך אפשר להסביר לאדם שלא מתעניין ברכב כלל מה המשמעות של רכב בשבילנו?

 

ותודה למייעצים!

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

יותר סרט זה להסביר מדוע אתה קם ב-4 בבוקר ביום שבת בשביל ליסוע לצפון לעשות סיבוב עם הרכב.

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם

נשמע שהרבה זמן לא ישבתם ודיסקסתם על החיים ברצינות ועל איך כל אחד רואה את הקשר בעתיד...

הגיע הזמן לשיחה ותאום ציפיות, אני חושב שתצליחו להגיע לעמק השווה בנושא.

פורסם
יותר סרט זה להסביר מדוע אתה קם ב-4 בבוקר ביום שבת בשביל ליסוע לצפון לעשות סיבוב עם הרכב.

 

היציאה לנס הרים היא מהגינה שלי =]

ומזה לא איכפת לה

 

michaelbe6:

כן, זה הכיוון שמסתמן

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

זה לא בהכרח או האשה או הרכב - אבל יש תקופות בחיים שבהן צריך להתפשר.

צודק כל מי ששואל מה התוכניות לעתיד.

אם יש תוכניות - בהחלט יש מקום לשקול מחדש אם יש צורך ברכב. אם אינך בן למשפחת טייקונים די ברור לי שבשנים הקרובות תזקק לכל פרוטה (ולא משנה אם תתחתן עם הגברת הנוכחית או עם אחרת), והחשיבה שלה היא ארוכת טווח.

אני אחזק מה שכתבו כאן כמה אשנים לגבי הפשרות הנדרשות: כאשר הכרתי את אשתי שנינו כבר היינו בעלי עבודה יציבה וחסכונו משמעותיים. אבל היו לנו גם ציפיות מסויימות. כיון שתוך 7 שנים הפכנו מזוג שרק נפגש למשפחה עם 3 ילדים, וזה כלל גם החלפת דירה פעמיים לדירה יותר מרווחת - שנינו מיתרנו על הוצאות: אני ויתרתי על התחביב שלי, והיא על לא מעט מהקניות כל אשה צעירה (ופחות צעירה) אוהבת, ושנינו יחד ויתרנו על רכב אחד ועשינו שמיניות באויר כדי להסתדר עם הסקודה פייבוריט ועם כל מיני טרמפים עם המשפחה, ותאמין לי - הכל שווה כאשר אני מסתכל על המשפחה שלי. וגם כיום, כאשר רווח לנו, אנחנו מגדירים מטרות שבהן אנחנו משקיעים מאמץ ואת השאר דוחים לזמנים שבהם המטרות יהיו פחות יקרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני רק מחייך כי חברה שלי מרוצה מהגולף שנת 82 שלי (האוטו שלך מולה זה כמו רכב פאר) ואם הייתה לה אופציה ככל הנראה הייתה קונה לעצמה חיפושית.

 

כמובן שהיא גם נוהגת בכיף על הגולף :)

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם

RBRB, יקח לי שנים להגיע גם עם חשמלי בעליות של בית שמש. לא בדקתי לעומק אבל המצב לא נראה מבטיח

 

sperial, לא הייתה חסרה לך ההנאה מנהיגה?

אני מבין שיש מטרה וצריך להצמד אליה אבל מהצד השני, כתכניתן שכל היום מול המחשב המכונית מאפשרת לי קצת לקבל מרץ

 

system_x, מה הסוד? איך עשית את זה?

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

יש סדרי עדיפות.

אצלי הרכב תמיד היה כלי המשמש להגעה מ-A ל-B וחזרה. התחביב שלי באותם ימים היה שונה לחלוטין. זה לא שלא נהגתי הרבה אבל מעולם לא לשם נהיגה. וכיון שגם העבודה שלי אינה בדיוק פיזית מצאתי לי מקום להוציא אנרגיה כל בוקר (חדר הכושר, וגם זה לא בדיוק דבר זול).

בכל מקרה - יש סדרי עדיפות. העדפתי לגור בשכונה קצת יותר "טובה" (גם אם בדירה יחסית לא גדולה) ולשלם שכר לימוד גבוה עבור הילדים בחינוך פרטי, גם אם זה אמר לנהוג ברכב בן 10 ולהשתמש בטלפון נייד בן 4. אז בגיל 25 דאגתי לחסוך סכום מסויים כל חודש וחייתי בצניעות, אם כי בהחלט לא בקמצנות, ואז, כאשר הגעתי לשלב הקמת המשפחה, עמד לרשותי סכום שאפשר לי לעשות זאת בקצב מהיר ובלי להכנס לסחרחורת של חובות שאין אפשרות לצאת מהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
קלעת בול ברוב הנקודות

הקשר שלי לרכב הוא בעיקר ריגשי, אני יכול להסתדר בלעדיו. מצד שני אין לי בעיה להחזיק את הרכב מבחינה כלכלית, אבל הטענת נגד שלה שאני סתם מבזבז כסף על תחזוקה.

 

 

 

כמו שכתבתי למיכאל, אני אוהב את הרכב. אין לו שימוש אמיתי חוץ מלספק לי הנאה מנהיגה בדרך לרכבת.

הפרקטיות מפריעה לה כי כשמישהו נוסע איתנו, אני או היא צריכים לצאת כדי שאותו אדם יוכל להכנס

1. מבחינה כלכלית אין ספק שרכב שלישי במשפחה זה די מותרות.

אני מציע לך להתחיל מלעשות חשבון כמה עולה לך האחזקה של הרכב בשנה.

לדעתי לא סכומים אדירים כי ירידת ערך כבר כמעט אין (כי ערך כמעט אין...) וביטוח חובה+צד ג' לנהגים בגילכם לא יקר.

לדעתי צריך להיות בסביבות 6-10K לשנה לפני דלק ותקלות גדולות. אולי אני טועה.

 

2. אם תעיף את הרכב הזה אתה יכול לנסוע עם היונדאי לרכבת? או שזה אומר אוטובוסים ובזבוז של עוד שעה ביום?

 

3. אם מה שעושה לך כיף בבוקר זה הרכב הנ"ל (שנותן יחס מכובד מאוד של כיף לשקל בכבישים פתלתלים) אז תסביר את זה לזוגתך.

זה כיף שעולה כסף (סכום לא זניח, כשמדובר באחזקת רכב נוסף רק לצורך הכיף) אבל ככה החיים.

 

4. אין מצב שאמא שלך תעיף את הרכב ליסינג ותקנו רכב פרטי קצת יותר חדש במקום שתי המכוניות?

אם היא לא עושה ק"מ גבוה מאוד ייתכן שבסופו של חשבון במקום היונדאי וה206 תוכלו להחזיק אוקטביה RS פרטית נניח :idea:

 

5. מתי אתה מתכנן לעזוב את בית ההורים ולעבור לגור עם זוגתך?

אם בקרוב אז ברור שתזדקקו לרכב ואז אין סיבה למכור את ה206.

 

6. צריך לקום כשמגיעים אנשים שרוצים לשבת מאחורה?

אז תקום אתה ותן להוד מלכותה להמשיך לשבת. הקרבה קטנה למען שלום בית, לא?

 

7. ה-206 פרקטית מאוד לעניות דעתי.

היא די חסכונית, לא יקרה לאחזקה, ומסוגלת להעביר מטענים די חריגים כשמקפלים מושבים.

"לא פרקטי" זה מיאטה. או אופנוע. או סמארט.

לי יש קליאו ספורט ואני חושב שהיא פרקטית מאוד.

 

איך גורמים לה לנהוג ברכב ידני?

 

היא נוהגת בכלי רכב אחרים?

נהגה בעבר?

רוצה בכלל לנהוג?

אם הפחד הוא מנהיגה באופן כללי אז זו בעיה.

אם הפחד הוא רק מגיר ידני אז תנסה להסביר לה שאחרי שעתיים של קרטועים היא כבר תוכל לנהוג באופן סביר ואחרי חודש היא כבר לא תבין על מה כל המהומה ומה הבעיה בזה בכלל.

ואתם עוד גרים בבית שמש, זה לא כאילו אתם בפקקים של תל אביב בחצי קלאץ' כל הבוקר.

 

 

איזה כיף לי שזוגתי אוהבת לנהוג בידני :-P

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
הפואנטה היא שהוא פונה לנושא מכיוון ההיגיון הכלכלי ולא מכיוון רגשי ומאשים, וטורח לחשב דברים בראש לפני שהוא טוען טענה כלכלית כלשהי.

 

ברור שככה הוא פנה לנושא. הוא גבר. אם לפותח השרשור היה בן זוג, לא היה שרשור... :lol:

 

הבעיה העיקרית:

איך אפשר להסביר לאדם שלא מתעניין ברכב כלל מה המשמעות של רכב בשבילנו?

 

ותודה למייעצים!

 

ועכשיו ברצינות:

אני מצדד באלו שאומרים "זה הכסף שלך, זכותך לעשות איתו מה שאתה רוצה". זו נקודת המוצא. אתם לא נשואים, ואפילו אם זה הולך לשם, עדיין ההוצאות שלכם נפרדות, אין ילדים ומותר לך לעשות כרצונך.

גם האקסית שלי לא אהבה את המיאטה, וזה אוטו אפילו פחות פרקטי מ-206 XS... אבל חוץ מלא לנסוע עם גג פתוח כשהיא ביקשה, היא לא העיזה להגיד לי מה לעשות או לא לעשות איתו. היה לה ברור שזה התחביב שלי. אתה צריך להבהיר את זה לחברה שלך באופן חד משמעי, ולא רק בגלל ההווה - אלא גם בגלל העתיד. הרי כולנו יודעים איך זה, ואם באמת תתחתנו, עוד כמה שנים יכנס לך ג'וק אחר לראש, אפילו פחות כלכלי, ואז באמת תצטרך להצדיק אותו איכשהוא...

בקיצור - שב ותסביר לה שזה התחביב וזה מה יש, ושהיא צריכה להגיד תודה שכרגע זו כולה 206 ישנה... (רק תעשה את זה בצורה עדינה יותר :lol: ).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
1. מבחינה כלכלית אין ספק שרכב שלישי במשפחה זה די מותרות.

אני מציע לך להתחיל מלעשות חשבון כמה עולה לך האחזקה של הרכב בשנה.

לדעתי לא סכומים אדירים כי ירידת ערך כבר כמעט אין (כי ערך כמעט אין...) וביטוח חובה+צד ג' לנהגים בגילכם לא יקר.

לדעתי צריך להיות בסביבות 6-10K לשנה לפני דלק ותקלות גדולות. אולי אני טועה.

 

2.5K לביטוח + 1K רישוי + תחזוקה שוטפת = בערך הסכום שכתבת

 

2. אם תעיף את הרכב הזה אתה יכול לנסוע עם היונדאי לרכבת? או שזה אומר אוטובוסים ובזבוז של עוד שעה ביום?

 

אני אהיה תלוי בהורים שלי, מצד שני אבא שלי נכה ולא עובד

 

3. אם מה שעושה לך כיף בבוקר זה הרכב הנ"ל (שנותן יחס מכובד מאוד של כיף לשקל בכבישים פתלתלים) אז תסביר את זה לזוגתך.

זה כיף שעולה כסף (סכום לא זניח, כשמדובר באחזקת רכב נוסף רק לצורך הכיף) אבל ככה החיים.

 

זאת הנקודה!!

 

4. אין מצב שאמא שלך תעיף את הרכב ליסינג ותקנו רכב פרטי קצת יותר חדש במקום שתי המכוניות?

אם היא לא עושה ק"מ גבוה מאוד ייתכן שבסופו של חשבון במקום היונדאי וה206 תוכלו להחזיק אוקטביה RS פרטית נניח :idea:

 

חשבתי על זה. אמא שלי עושה קילומטראז' גבוה (30K בשנה) והרוב זה נסיעות לירושלים או כרמיאל. היא חייבת את הליסינג. הייתה לי תקווה שקרסו יתמכרו את הקליאו RS ב160K ואז אני הייתי משלם את ההפרש בין מה שאבא שלי תכנן לשלם למחיר בפועל. חבל שקרסו טיפסו על עץ והנפיצו מחיר. (מפה הריב התחיל, אמרתי לה שאני מוכר את הרכב רק אם תיהיה קליאו RS)

 

5. מתי אתה מתכנן לעזוב את בית ההורים ולעבור לגור עם זוגתך?

אם בקרוב אז ברור שתזדקקו לרכב ואז אין סיבה למכור את ה206.

 

עוד שנה-שנתיים בערך למקום קרוב לעבודה (ת"א) או קרוב לרכבת משה דיין (ככה גרתי לפני שחזרתי), כרגע אני עוזר בבית החל מעבודות פשוטות כמו להביא לאבא שלי מים דרך סחיבת דברים ועד ניסיון ללמוד אותו לתפעל מחשב

 

6. צריך לקום כשמגיעים אנשים שרוצים לשבת מאחורה?

אז תקום אתה ותן להוד מלכותה להמשיך לשבת. הקרבה קטנה למען שלום בית, לא?

 

לרוב כן, לפעמים מסוכן כי אין מדרכה ואז היא קמה

 

7. ה-206 פרקטית מאוד לעניות דעתי.

היא די חסכונית, לא יקרה לאחזקה, ומסוגלת להעביר מטענים די חריגים כשמקפלים מושבים.

"לא פרקטי" זה מיאטה. או אופנוע. או סמארט.

לי יש קליאו ספורט ואני חושב שהיא פרקטית מאוד.

 

 

 

היא נוהגת בכלי רכב אחרים?

נהגה בעבר?

רוצה בכלל לנהוג?

אם הפחד הוא מנהיגה באופן כללי אז זו בעיה.

אם הפחד הוא רק מגיר ידני אז תנסה להסביר לה שאחרי שעתיים של קרטועים היא כבר תוכל לנהוג באופן סביר ואחרי חודש היא כבר לא תבין על מה כל המהומה ומה הבעיה בזה בכלל.

ואתם עוד גרים בבית שמש, זה לא כאילו אתם בפקקים של תל אביב בחצי קלאץ' כל הבוקר.

 

התשובה היא לא להכל =\

 

איזה כיף לי שזוגתי אוהבת לנהוג בידני :-P

 

תכלס כן! היא מעבירה שיעורי אהבה לידני? =]

 

תודה על התגובה המפורטת, הגבתי בכחול

 

sperial, אתה בקארזפורום ואינך חובב רכב?!

 

עכשיו סיימתי שיחה שבה ניסיתי להבין אותה. הממצאים הם שהחזקת הרכב הינם חסרי כל היגיון וחוסר ההיגיון הוא זה שמפריע לה מעל הכל. בדיוק כמו ש-wil כתב, 3 מכוניות במשפחה אחת זאת הגזמה, בעיקר כזה שהשימוש שלו הוא הנאה יקרה לרוב.

 

מי יתן ועוד נבין נשים! (Eowyn, מקווה שלא העלבתי)

 

תודה לכל מי שהגיב!

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

 

sperial, אתה בקארזפורום ואינך חובב רכב?!

באתי בגלל המכונית (כאשר נזקקתי לחדשה, לפני 3 שנים), נשארתי בגלל האנשים (במיוחד ב-OT).

חוץ מזה - איך אפשר להנות מנהיגה בכבישי ישראל?

האמת היא שפעם נהניתי לנהוג, גם אם ברכב סטנדרטי. אבל מאז עברו 30 שנה וסדרי העדיפות השתנו.

 

מי יתן ועוד נבין נשים! (Eowyn, מקווה שלא העלבתי)

 

אל דאגה, אתה עוד תבין, לפחות את הדרישות, גם אם לא את ההגיון שמאחוריהן. הצבא היה הכנה מצויינת לחיים.

 

תודה לכל מי שהגיב!

.....

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...