Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

onr ומים מזוקקים כנוזל שמשות ברכב + ניקוי שמשות


שימו לב! השרשור הזה בן 1275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קיבלתי לא מעט שאלות לפרטי, אנסה לעשות קצת סדר:

 

1. חול/בוץ:

שום שיטת שטיפה בעזרת Onr לא תהיה רלוונטית לחול או בוץ, בעיקר מאחורי הגלגלים.

עדיף שטיפה עם pre wash וזרם מים, או pre wash ודליים של מים.

יצא לי לראות בפורומים שונים בחו"ל נסיונות של נקיון בשיטה הקלאסית עם ONR עם חול ובוץ, דיי הרשים, אבל עדיין, עדיף להמנע.

עם כל השאר, החומר מתמודד פשוט נפלא.

 

2. לגבי המגבות שהשתמשתי בהן:

תקופה דיי ארוכה ניסיתי שילוב של כל מיני מגבות לנקיון, ומגבות לבאפינג.

נקיון עם מגבת בעלת סיבים ארוכים מידי, מנסיוני האישי, ממש לא נוח/מתאים לשיטת המטליות.

נשארים המון סימני מים לאחר המעבר, והתחושה הכללית בזמן הנקיון היא שהאיזור שעברנו עליו מצריך עוד מעבר.

מגבת סיבים קצרים/מגבת qd, מעולה לשימוש הזה מהסיבה שכן יש צורך של מגע ישיר של כל משטח המגבת עם הפח (המגע הכי עדין שניתן להעלות על הדעת, ללא לחץ, רק משקל המגבת מופעל כנגד הצבע).

אך עם כך, אם ניסיתם מגבת אחרת שנוח לכם לנקות איתה/לבצע בעזרתה באפינג, תפאדל, לכו על זה, העיקר הנוחות שלכם.

 

3. נשאלתי האם onr משאיר אחריו "משהו" , הכוונה הייתה לשכבת הגנה:

התשובה היא כן, הוא משאיר שכבת הגנה משלו, אבל בניגוד לשאר השמפואים, הוא עדיין בסיס טוב להגנה מעליו, הוא לא מחליש הגנה קיימת, ולא משנה את התנהגות המים (בידינג/שיטינג).

 

4. כמה זמן הנקיון לוקח:

משתנה - איפשהו בין 20 דקות ל 40 דקות כולל ג'אנטים.

תלוי באלף ואחד משתנים כמו חום/קור, בא לי להשקיע יותר/קצת פחות, המתנה ארוכה יותר בין ריסוס לריסוס, לפעמים ריסוס כפול (עם המתנה בין הראשון לשני), התעכבות ארוכה יותר על החישוקים וכו' וכו' וכו'.

מה שכן, אני אף פעם לא "מזלזל" בשטיפה הנ"ל, תמיד ממתין את הזמן הדרוש בין הריסוסים, לא ממהר.

ככל שתצברו נסיון, ככה השטיפה תלך חלק יותר ומהר יותר, באחריות.

 

* טיפ קטן ומועיל:

אם ריססתם פאנל, ובא לכם להיות בטוחים ומשוכנעים ב 100% שהחומר עשה את שלו, תנו עוד ריסוס קטן. אתם תראו איך הריסוס השני, גורם לריסוס הראשון (אותו ריסוס ש"התלכלך" וספג את הג'יפה) לזרום כלפי מטה ולגלגל את טיפות הלכלוך.

רואים את זה מצויין ברכבים לבנים.

בגדול אין צורך אמיתי בריסוס שני, אבל זה סתם בשביל ההרגשה הטובה, ואפילו דיי נחמד לראות איך החומר עובד. :)

 

אם יש עוד שאלות, בשמחה, עדיף פה, בשביל ששאר החברים ירוויחו מהתשובה.

אהלן,אחרי פעמיים של שטיפה בשיטה שהמלצת עלו לי כמה שאלות,רכשתי 2 מגבות של כימיכל גייז שבצד אחד סיבים ארוכים ובצד השני סיבים קצרים,במהלך הניגוב המגבת סופגת המון מים ולא מנגבת את כל המים ומשאירה אחריה סימני מים וניגוב,אני עובד בצורה שהמלצת,לאחר שעברתי על כל הרכב אני מנגב שוב את הסימני מים עם המגבת הנוספת,האם יש סיכון לסווילרים?

m7kj.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המגבת סופגת הרבה מים, תדאג לסחוט אותה מידי פעם.

(אני עובד עם שלוש מגבות - שתיים לנקיון ואחת לפיניש, השלב שבו אני מחליף למגבת השניה זה השלב שבו בעיקרון צריך לסחוט, אז אצלי זה לא קורה).

לגבי סימני הניגוב, לא יהיו סימני סווירלים אם תקפיד שהמגבת של הפיניש תהיה לחה מעט, אם אתה רואה שאחרי הניגוב נותרו סימני מים, ריסוס קליל על המשטח וגם על המגבת שייעדת לפיניש, ומעבר קליל.

אל תעבור עם מגבת יבשה על הרכב, זה תקף בכל סוג של שטיפה - זה מתכון מושלם לסווירלים גם אם המגבת הכי נקיה בעולם.

 

במקרה וגם אחרי הסחיטה, יש סימני ניגוב - ממליץ לך לנסות לשחק מעט עם הדילול, נסה דילול חלש יותר (פחות onr).

כמו שאמרתי בעבר, הדילול שמומלץ מהיצרן הוא הדילול המקסימלי המומלץ, והניקוי יהיה אפקטיבי גם עם דילול מוחלש, הonr אמור להתאדות מעצמו תוך כדי הניגוב.

 

 

נ"ב חברים:

לא שכחתי שנותר לי להעלות גם את המדריך השני, השיטה הקלאסית.

העניין הוא שנכון לעכשיו, מאז השטיפה שבעקבותיה העלתי את המדריך הזה, שטפתי רק פעמיים.

פעם אחת אחרי הגשמים, היה הרבה בוץ על הרכב אז הלכתי על שיטה רגילה (שני דליים + צינור + פרה ווש).

ומאז יצא לי לנקות את הרכב עוד פעם אחת, באותה השיטה שבמדריך הזה.

 

מחכה שהרכב יתלכלך מספיק בשביל השיטה הקלאסית (לוקח לו קצת זמן, מכוסה וזה).

 

מנהלים - אם המדריך הזה עומד בקריטריונים שלכם, אשמח שתנעצו אותו.

עריכה אחרונה על ידי sciPoPo

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המגבת סופגת הרבה מים, תדאג לסחוט אותה מידי פעם.

(אני עובד עם שלוש מגבות - שתיים לנקיון ואחת לפיניש, השלב שבו אני מחליף למגבת השניה זה השלב שבו בעיקרון צריך לסחוט, אז אצלי זה לא קורה).

לגבי סימני הניגוב, לא יהיו סימני סווירלים אם תקפיד שהמגבת של הפיניש תהיה לחה מעט, אם אתה רואה שאחרי הניגוב נותרו סימני מים, ריסוס קליל על המשטח וגם על המגבת שייעדת לפיניש, ומעבר קליל.

אל תעבור עם מגבת יבשה על הרכב, זה תקף בכל סוג של שטיפה - זה מתכון מושלם לסווירלים גם אם המגבת הכי נקיה בעולם.

 

במקרה וגם אחרי הסחיטה, יש סימני ניגוב - ממליץ לך לנסות לשחק מעט עם הדילול, נסה דילול חלש יותר (פחות onr).

כמו שאמרתי בעבר, הדילול שמומלץ מהיצרן הוא הדילול המקסימלי המומלץ, והניקוי יהיה אפקטיבי גם עם דילול מוחלש, הonr אמור להתאדות מעצמו תוך כדי הניגוב.

 

 

נ"ב חברים:

לא שכחתי שנותר לי להעלות גם את המדריך השני, השיטה הקלאסית.

העניין הוא שנכון לעכשיו, מאז השטיפה שבעקבותיה העלתי את המדריך הזה, שטפתי רק פעמיים.

פעם אחת אחרי הגשמים, היה הרבה בוץ על הרכב אז הלכתי על שיטה רגילה (שני דליים + צינור + פרה ווש).

ומאז יצא לי לנקות את הרכב עוד פעם אחת, באותה השיטה שבמדריך הזה.

 

מחכה שהרכב יתלכלך מספיק בשביל השיטה הקלאסית (לוקח לו קצת זמן, מכוסה וזה).

 

מנהלים - אם המדריך הזה עומד בקריטריונים שלכם, אשמח שתנעצו אותו.

מצטרף להמלצה,אחלה מדריך עוזר הרבה למי שאין מקור מים והרכב מלא אבק

m7kj.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

 

נ"ב חברים:

לא שכחתי שנותר לי להעלות גם את המדריך השני, השיטה הקלאסית.

העניין הוא שנכון לעכשיו, מאז השטיפה שבעקבותיה העלתי את המדריך הזה, שטפתי רק פעמיים.

פעם אחת אחרי הגשמים, היה הרבה בוץ על הרכב אז הלכתי על שיטה רגילה (שני דליים + צינור + פרה ווש).

ומאז יצא לי לנקות את הרכב עוד פעם אחת, באותה השיטה שבמדריך הזה.

 

מחכה שהרכב יתלכלך מספיק בשביל השיטה הקלאסית (לוקח לו קצת זמן, מכוסה וזה).

 

מנהלים - אם המדריך הזה עומד בקריטריונים שלכם, אשמח שתנעצו אותו.

מחכה בקוצר רוח..!

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על ההקפצה אבל יש לי שאלה בקשר לשימוש onr כנוזל שמשות. האם אפשר לדלל אותו במים מותפלים במקום מים מזוקקים ? מים מותפלים לא משאירים אבנית זה בטוח. יש לי בבית קומקום שכבר שנתיים אצלי ואין אפילו טיפה אבנית.

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אהלן sciPoPo,

 

ראשית - כל הכבוד על המדריך. גם אני כמו רבים אחרים, מצטרף לבקשה שתעלה את המדריך לשיטת הניקיון הראשונה שציינת.

 

קראתי כאן את דבריך והיית מעוניין גם כן להתנסות בשיטת שטיפה זו. מספר שאלות לי אליך בנושא:

 

1. רק לוודא - לאחר שסיימתי לנקות אזור מסויים, רשמת שיש לעבור עעליו עם מטלית מיקרופייבר יבשה שרוססה קלות עם ONR. לאחר שלב זה, אין צורך לעבור גם עם מטלית ייבוש על הרכב, נכון?

 

2. מרסס - איזה סוג מרסס זה עליי לחפש בשוק? זה מרסס של הדברה? ב-ACE למשל זה יהיה במחלקת גינה? מה שרשמת שקנית של חברת סטאר כחול זה מאייס?

 

3. ברשת מצאתי מספר שיטות נוספות לשטיפה "יבשה" עם ONR. אשמח אם תוכל לתת לי דעתך עליהן - האם הן טובות יותר או פחות?

https://www.youtube.com/watch?v=15cMHR0a0Ok

 

תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, ואעלה מבטיח.

לשאלותייך:

 

1. אין צורך במטלית ייבוש, המטלית המרוססת קלות תשאיר את הרכב חלק ללא סימני מריחה, החומר מתאדה תוך כדי המעבר (אתה תראה לבד את האפקט).

 

2. כן, אחד מהמרססי גינה האלה שמוכרים בחניות הדברה/בנייה/אייסים למינהם, תמצא בקלות, עניין של 30 ש"ח.

 

לגבי השיטות שבסרטונים:

 

-השיטה בסרטון הראשון זאת השיטה הקלאסית, המתאימה לרכבים מלוכלכים יותר (למרות שיצא לי לשטוף את הרכב בשיטת המטליות גם על רכב במצב זה, אבל עדיין, השיטה הקלאסית מתאימה ובטוחה יותר למצב כזה).

 

-הסרטון השני (מוסטנג שחורה), גרוע גרוע גרוע, חובה סיכוך, הבחור מעבר את המטלית על רכב "יבש", ים של סווירלים לטווח הקצר.

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי יקר..

נכון, לכן מומלץ לרכוש גלון ברכישה קבוצתית עם עוד מס' אנשים וככה הכמות תהיה רבה יותר במחיר זול יותר בהרבה. :)

Seat Leon 1.8T 248Hp//2017

Stage 1 // Revo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, לכן מומלץ לרכוש גלון ברכישה קבוצתית עם עוד מס' אנשים וככה הכמות תהיה רבה יותר במחיר זול יותר בהרבה. :)

 

ומאיפה קונים את זה? ראיתי באתר של vix שהם מוכרים 3.8 ליטר ב 275 שקל, משתלם לקנות את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומאיפה קונים את זה? ראיתי באתר של vix שהם מוכרים 3.8 ליטר ב 275 שקל, משתלם לקנות את זה?

 

ברור, אבל תבדוק אם יש להם או לאוטוסטור במלאי,

אתה יכול לקנות או את הכחול או את הירוק(תוספת של וקס קארנובה) והגלון של הירוק עולה 299 שזה שווה לגמרי לקנות גם את הירוק.

משתלם מאוד לקנות.

Seat Leon 1.8T 248Hp//2017

Stage 1 // Revo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...