Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אתמול גיליתי את נפלאת הקרוז קונטרול


nimnim
שימו לב! השרשור הזה בן 4128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי את האופציה ברכב שאצלי כבר חודשיים כמעט לקרוז קונטרול,אך מעולם לא נסיתי להשתמש בדבר,כי אני אוהב להיות מעורב בנהיגה,וכמובן שמדובר בכלי נהיגה משובח(330) כיף ללחוץ על הגז אך לצערי זה בא במחיר של צירכת דלק גבוהה,

אני יודע שאני יכול לנסוע רגוע יותר ולחסוך בדלק וכאן נכנס היופי של הקרוז קונטרול,הרגל כבר לא כבדה על הגז הפיתוי כבר לא קיים,לכן כשאני עוקף עם קרוז קונטרול הסלד נשאר על 2.5K והמהירות על 120. בלי הקרוז קונטרול הייתי בטח עולה ל130-140,לא כי אני צריך את כל המהירות הזאת לעקיפה פשוטה,אלה זה פשוט כיף והרגל מגונה לסחוט עוד קצת מהדוושה כדי לעבור את הרכב שלידך מהר יותר ולסיים עם העקיפה.

כנ"ל בעליות,מוריד הילוך הסלד מטפס ל 4K,ואומנם הרכב טס קדימה,אבל שוב במחיר של צריכת דלק.

 

דבר נוסף שהוא יותר אידבידואלי לרכב שלי,יש משהו מעצבן במצערת הגז,הרזולוציה באופן מפתיע דיי נמוכה,או נגיעה בגז לשיוט קל,או מכה לדוושה שהיא לפעמים הרבה יותר ממה שצריך כל מה שבין שני המצבים הללו זה שטח מת של המצערת, ואם לוחצים עוד טיפונית התיבה מורידה הילוך,הדבר שונה מאוד במצב ספורט,אני מניח שזה מתוכנן כך בניסיון להביא נהגים לצריכת דלק טובה יותר.

 

אז מה בתכלס?,אתמול נכנסתי לכביש 6 מדרום ליד באר שבע והייתי על CC,עד למחלף השלום המחוג מד הצריכה לא הירד מתחת ל10 לליטר ל100 קילומטר ורב הזמן היה באיזור ה 12-13.משהו שאני יכול לחלום עליו בנהיגה עצמאית.אני חושב שהגעתי לחיסכון של 20-25% בדלק! אפילו נהנתי לתת לרגל לנוח,(כמובן שהיא תמיד נמצאת בהיכון על הבלם).פשוט עקיפות לוקחות יותר זמן,וצריך לתכנן ממש טוב את נתיבי הנסיעה על מנת לא לבלום לצערי,צריך גם כביש יחסית פנוי כמו כביש 6 בלילה.

אין סיכוי שאפשר להשתמש בקרוז קונטרול בשעות היום,יותר מידי רכבים שנוסעים במהירות אקראית.

ואז פתאום תהייתי מה היה קורה אם כולם היו משתשמים בקרוז קונטרול?

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

תמונות שפורסמו בשרשור

אני נגד הקרוז קונטרול.

 

ראשית, בעיניין צריכת הדלק זה לא לגמרי נכון כי אם יש עלייה, אתה תדע לצבור יותר מהירות לפני,

במקום שתגיע עד לעלייה באותה מהירות והקרוז קונטרול ינסה לשמור על המהירות ולצורך כך יוריד הילוך.

 

בנוסף, היכולת בארץ להשתמש בזה מסתכמת בד"כ לכבישים בין עירוניים בשעות הלילה שבהם לעיתים הנהג

עשוי להיות פחות מרוכז ויותר עייף. הסיכוי להירדמות ולסטייה מהנתיב עולה.

 

נכון שקשה להתרגל לנהיגה חסכונית, אך אם מתרגלים אז ניתן לחסוך אפילו יותר מאשר עם הקרוז קונטרול.

 

לדעתי מדובר בגאדג'ט נחמד, אך לא כל כך שימושי (לפחות לא בארץ).

 

ולגבי השאלה שלך בסוף ההודעה, כמובן שזה מצב היפותטי בלבד, שכן לא ניתן להגיע לרמת סינכרון כזאת

בכביש (אלא אם כן הרכבים יסתנכרנו ביניהם ע"י תוכנה...) :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך שבקרת השיוט היא דבר אדיר וכיפי, אני משתמש בו כל פעם שהעומס על הכביש לא כבד.

לא יודע איך אצלך, אך אצלי ניתן גם להוריד ולהעלות מהירות דרך ידית בקרת השיוט, כך שאם הסתכלות נבונה קדימה כמעט ולא נוצר צורך לבלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי לקח קצת זמן ליתרגל לעניין.

אחרי שמתרגלים זה פשוט תענוג, אני עובד עם זה לא מעט.

 

אצלי יש אפשרות להעלות ולהוריד מהירות מהידית אבל אני לא אוהב את זה, זה די אגרסיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הקרוז קונטרול זה דבר מאוד נוח, במאזדה 6 יש אפשרות להאיץ או להאט מההגה, ואם למשל קבעתי מהירות 100 קמ"ש ואני יוצא לעקיפה ונותן גז, ואחרי העקיפה עוזב גז המהירות לא תרד מהמהירות שקבעתי שהיא 100 קמ"ש

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיי מתחלקים ל 2 :

עד שסוף סוף עזבתי את הגיר הידני וגילתי את נפלאות השימוש ביד ימין

עד שגילתי את נפלאות הקרוז קונטרול והשיוט הכיפי בין 95 ל 105 קמ"ש (תלוי) וגילתי שאוטוטו אני מיותר בעסק הזה.

 

אצלי קיימים כפתורי האצה והאטה בזמן קרוז בהגה.

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלנסר שברשותי יש גם כזה, בכלל, אני טיפוס מיושן, סביר להניח שבכביש מהיר אני לא אשתמש בזה כי אני לא אזכור שזה שם, כמו גם השליטה מההגה על מערכת השמע שאני לא זוכר שישנה בנמצא.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי קיימת האופציה הזאת להאיץ או להוריד מהירות , לא בדיוק הבנתי איך זה עובד.

אם אני רוצה להאיץ אני לוחץ על ה+? כמה זה לחיצה אחת?

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי האשה ידנית. ומקווה שתמיד תהיה כזו.

 

הקרוז קונרטרול אכן פונקצייה נהדרת לנסיעות בינעירוניות.

אצלי ה-CC נמצא על הידית השמאלית כולל האפשרות להאיץ או להאט באמצעות כפתור (+) ו (-)

 

כשאני לוחץ על ה (+) זה מרגיש כאילו לחיצה עדינה על הגז, ככל שאני ממשיך ללחוץ (לחיצה ממושכת) המהירות עולה, עד העזיבה או אז זה מתייצב.

 

לחיצה קצרה לא תעשה כלום אצלי.

כמובן שכמו אצל כולם, לחיצה קצרה על הברקס תבטל את פעילות הקרוז.

לא הבנתי למה יש כפתור ביטול על הידית השמאלית... תמיד אני פשוט נוגע בברקס וסוגר את הבאסטה.

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי האשה ידנית. ומקווה שתמיד תהיה כזו.

 

הקרוז קונרטרול אכן פונקצייה נהדרת לנסיעות בינעירוניות.

אצלי ה-CC נמצא על הידית השמאלית כולל האפשרות להאיץ או להאט באמצעות כפתור (+) ו (-)

 

כשאני לוחץ על ה (+) זה מרגיש כאילו לחיצה עדינה על הגז, ככל שאני ממשיך ללחוץ (לחיצה ממושכת) המהירות עולה, עד העזיבה או אז זה מתייצב.

 

לחיצה קצרה לא תעשה כלום אצלי.

כמובן שכמו אצל כולם, לחיצה קצרה על הברקס תבטל את פעילות הקרוז.

לא הבנתי למה יש כפתור ביטול על הידית השמאלית... תמיד אני פשוט נוגע בברקס וסוגר את הבאסטה.

 

גיא

 

 

בכל רכב יש יישום טיפה שונה של הלוגיקה.

בפוקוס החדשה הפלוס/מינוס משנה את המהירות ב-1 קמ"ש (המהירות שנקבעה כתובה על צג מחשב הדרך).

האצה לא מבטלת את הבקרה, מאפשרת גם לעבור את המהירות שנקבעה, וגם להגיע אליה יותר מהר אם רוצים.

אני משתמש מדי פעם בקרוז קונטרול, וגם משתמש בכפתור הביטול לסירוגין במקום בלימה. זה מאפשר לא להזיז את הרגל בכלל ועדיין לכוון את המהירות בקלות. תנסה את זה, זה ממש כאילו יש לך דוושת גז ביד עם מצב של ON וOFF בלבד.

אם למשל אני משייט ורכב לפני נכנס למסלול שלי במרחק מספיק גדול, אני מאט טיפה ע"י ביטול זמני של הקרוז, וכשאני רואה שהוא מפנה אני מחזיר אותו בלחיצה נוספת. מאד נוח.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שמבלה הרבה על הכבישים המהירים , אני משתמש בקרוז המון.

רוב הנהיגה שלי היא כמו שתיאר MISTERB.

 

הרגל נחה על השטיח ליד הבלם.

מגביר מהירות עם ה +, מאט עם ה - ואם יש פושטק שנדחף אז פשוט מבטל אותו או בולם וכשהמפגע עובד פשוט לוחץ על כפתור RES כדי להמשיך לנוח.

זה הופך נסיעה ארוכה למאד נינוחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...