Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"חוסר סחיבה" לאחר שימוש במתאנול


DaMN
שימו לב! השרשור הזה בן 7198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עידכון:

 

 

חזרתי ממשה זר, (בחור טוב) ניקה את המצערת (למרות שלא הייתה כ"כ מלוכלכת) והחליף חיישן חמצן שעבר זמנו (לא הוחלף מאז הקניה של הרכב אחרי שהרכב עשה 76 אלף).

בכל מקרה הרכב נוסע עכשיו הרבה יותר טוב (כמו בעבר).

האם יכול להיות שהחיישן הוא זה שעשה את הבעיה ולא שום לכלוך שהמתאנול ניקה ?

 

בכל מקרה תודה רבה, במיוחד לאיציק !

 

איתי.

מענין אותי, ואולי גם אותך, איך היה לנסות את האוטו אחרי ניקוי המצערות מבלי להחליף חיישן.

משום מה יש לי הרגשה שאין קשר, אבל אתה יודע איך זה, אחרי שעשית שני שינויים יחד ופתרת בעיה, יש לך 3 אופציות :

או שהשינוי הראשון פתר אותה (ניקוי המצערות)

או השינוי השני (החלפת חיישן החמצן)

או השילוב של שניהם.

 

בכל מקרה, אני חושב שחבל שלא ניסיתם לבודד את הבעיה.

 

ויש לי שאלה נוספת - האם תנסה שוב למהול את הדלק שלך עם מתאנול?

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

דבר ראשון אני שמח בשבילך שהבעייה נפתרה...

 

דבר שני, מה שהייתי מציע לך לעשות לפני הביקור של דודו אההה.... משה זר זה לנתק את המצבר של הרכב ל24 שעות ולחבר אותו שוב, ע"מ לבצע איפוס.

עם המחשבים של הרכב היום אי אפשר לדעת כלום...

אבל - הבעייה תוקנה, אז סבבה...

טיפ לעתיד.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסויים שנערכו בארץ מקסימום למהילת הדלק במתנול הוא 3% בלבד וכדאי לנסות קודם קצת פחות

סיבות לא זכורות לי כרגע אבל יש מאמר ארוך על הניסוי שנערך בכמה תחנות דלק בארץ עם הממצאים אם יש צורך אחפש ואעלה אותו בינתיים תסתפק ב 3%

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר:

 

בד"כ מחליפים בדגמים של הרכב שלי כל 70K את החיישן אויר

ואי אפשר לדעת אם הוא סיים את חייו לפי מחשב, לפי העין בהחלט אפשר (חלודה זה לא סימן טוב.)

 

הנסיך:

אני ממש לא יודע, זה מה שאני רוצה לדעת, מה הלך ? האם האינג'קטורים התלכלכו בעקבות המתאנול או שאולי פשוט החיישן אויר ?

אם זה החיישן אויר אזכן, אני אמשיך למהול באחוז נמוך יותר.

כמו כן בדלק של הרכב עדיין יש מתאנול זה מה שאני רוצה לבדוק

 

ולמי ששאל איפה קנית

זה בחן-שמואל כימיקלים בחיפה (מאוחר יותר אני אפרסם את הטלפון שלהם.

 

כמו כן תודה על הטיפ סטארלט

 

איתי.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה חלק מהמאמר(בפעם הבאה תשתמש בגוגל ,מומלץ)

 

ניסויי הטכניון

בדצמבר 1985 נערך בטכניון ניסוי, שמטרתו ללמוד את ההבטים הטכניים

והלוגיסטיים הכרוכים בהכנה של תערובת בנזין המכילה 3% מתנול

ובשיווקה, ואימות התוצאות שנתקבלו עד-כה בשימוש בתערובות בנזין-

מתנול בארץ ובחו"ל, בהתאם לנתונים בספרות המיקצועית. פותחו ונבדקו

פיתרונות לנושאים אלה בהתחשב בתנאי משק-הדלק בישראל.

ניסויים מוקדמים שנעשו כללו :

(א) ניסויי מנוע נייח: מנוע פורד אסקורט 1300 סמ"ק ומנוע סוברו 1300

סמ"ק הופעלו לסרוגין על בנזין בלבד ועל תערובת בנזין המכילה 5%

מתנול. המנועים הורצו בתנאי-נהיגה, במסלול עירוני ובמסלול בין

עירוני. התוצאות הראו כי השימוש בתעוובת-בנזין המכילה 5% מתנול הביא

לחיסכון בצריכת הדלק שנע בין 2% 4.5%-ל וירידה ברמת פחמן חד-חמצני

(OC) ופחמימנים בלתי-שרופים 40%-ב בממוצע.

(ב) ניסוי תצרוכת-דלק בתנאים מבוקרים: בניסוי השתתפו 26 מכוניות

שונות במסלולים קכועים עירוניים ובין-עירוניים. לכל כלי-רכב הותקן

מכשיר מיוחד שנועד למדוד במדויק את תצרוכת-הדלק. כל כלי הרכב נבדקו

באופן השוואתי בנהיגה על בנזין רגיל ובתערובות שונות של עד 5%

מתנול. התוצאות הראו שיפור מוחלט בתצרוכת-הדלק בתערובות מתנול.

החיסכון לכל צי המכוניות שהשתתף בניסוי נע בין 2 6-ל אחוזים.

(ג) ניסוי ברכב שתודלק בתחנות דלק פרטיות: בניסויים אלה השתתפו

400-כ כלי-רכב שונים שתודלקו בשלוש תחנות דלק פרטיות, ונסעו בסה"כ

3.5-כ מיליון ק"מ. ניכר שיפור בולט במכוניות שצרכו דלק מעורב, בכל

אחד מהתחומים הבאים: מיספר האוקטן של התערובת עלה 1.5-1-ב יחידות;

ניכר שיפור בביצועי המנוע ותצרוכת הדלק קטנה 5%-כב בתערובת בנזין עם

5% מתנול.

(ד) בדיקת עמידותם של חומרים שונים: נבנה מיתקן-הדמיה שנועד לבדוק

את רוב החומרים המשמשים במערכות-דלק במכוניות. המיתקן נבנה כך שניתן

לבדוק חומרים בו זמנית, הן בבנזין והן בתערובת-בנזין עם מתנול

באחוזים שונים. המיתקן אף איפשר לשנות את קצב זרימת-הדלק ואת

הטמפרטורה שלו, כדי לבדוק את החומרים השונים בתנאים הקרובים לתנאים

האמיתיים ברכב. המידע שנאסף מבדיקת חומרים רבים הראה שכל חלקי היצרן

המקוריים עמדו היטב בתערובת מתנול עד %5. רק סוג אחד של מסנן-דלק

מתוצרת הארץ נכשל לאחר זמן קצר יחסית.

 

תאור הניסוי בתחנות ציבוריות

 

הנסוי נערך בשלוש תחנות-דלק ציבוריות בחיפה, חולון וירושלים. הוכן

נוהל ניסוי מפורט, אשר קיבל את אישור מינהל-הדלק ומישרד-התחבורה.

במקביל, פנה מישרד-התחבורה אל יצרני הרכב הנמכר בארץ, באמצעות

היבואנים של רכב זה, כדי לקבל את אישורם לשימוש בבנזין המכיל 5%

מתנול במכוניות מתוצרתם. התקבלו תשובות חיוביות מרוב היצרנים ועם

החברות האחרות ממשיכים להתנהל מגעים לברור נקודות טכניות שונות,

לפני שניתן יהיה לקבל את אישורן.

על-פי ההנחיות בנוהל-הניסוי, נוקו המכלים התת-קרקעיים בתחנות-הדלק

שיועדו לאיחסון תערובת-בנזין ומתנול. הניקוי בוצע באמצעות ציוד

מיוחד להתזת מים בלחץ גבוה על הדפנות הפנימיות של המכלים, כדי לסלק

שאריות חלודה ושרפים (שרפים - gums - חומרים בלתי יציבים שמתקבלים

בתהליך הזיקוק של הבנזין, הממשיכים להיות אקטיביים ויוצרים פולימרים

עם הבנזין. בתהליך השריפה במנוע יוצרים השרפים שכבת פחמן בתאי

היניקה ולכלוך בקרבורטור) העלולים לגרום לסתימות במערכת-הדלק של

המכוניות. לפני תחילת השיווק בפועל, נלקחו דגימות של תערובת-בנזין

ומתנול, שאוחסנה במכלים לפרק-זמן וזאת כדי לוודא שרמת השרפים בהן

אינה עולה על המותר בתקן.

בתחנות-הדלק הוצבו שלטים מיוחדים על המשאבות המוכרות תערובת

מתנול, וכן בכניסה אל התחנות, כדי לתת לנהג אפשרות בחירה בין בנזין

רגיל ובנזין המכיל מתנול. בניסוי זה שווק רק בנזין 96 אוקטן שהכיל

3% מתנול. בלילת המתנול נעשתה, במידת-האפשר במסוף, ישירות לתוך

המכלית שהובילה את התערובת לתחנת-הדלק. הוספת המתנול נעשתה באופן

הדרגתי, בקצב של אחוז אחד לחודש. צורה זו של הוספת המתנול נועדה

להבטיח ניקוי מערכות-הדלק במכוניות, במידת-הצורך, בצורה מבוקרת.

לפני תחילת הניסוי נבדקה תקינות מערכת הדלק בכל מכונית שהגיעה

לתידלוק. בדיקה זו נועדה להבטיח שכל החלקים במערכת הדלק מתאימים

לשימוש בתערובת בנזין ומתנול.

לאחר המילוי נעשה רישום מלא של פרטי הנהג והרכב, לצורך עיבוד

במחשב, הודבקה על הרכב תוית מיוחדת, כדי שניתן יהיה לזהותו בזמן

תידלוק חוזר, וכן ניתן לנהג עלון ובו הסבר על הדלק החדש - כולל

מיספר טלפון להתקשרות במיקרה של שאלות או תקלות. בתידלוק חוזר נרשמו

מיספר הרכב ופרטי התידלוק בלבד וכן נשאל הנהג להתרשמותו מהשימוש

בתערובת בנזין ומתנול. התרשמות זו עובדה לאחר-מכן במחשב, כדי לקבל

את המדד הכללי לשביעות הרצון מהתערובת. למקרה של פניית נהג, נמצא

בכל תחנה צוות טכני שתפקידו היה לברר את מהות הפנייה. כאשר הטיפול

היה כרוך בכיווני מנוע או מאייד, נעשה הדבר בתחנה עצמה ללא תמורה,

כשירות לנהג המתדלק. במיקרים בהם לא היה קשר בין התקלה לשימוש

במתנול, הומלץ בפני הנהג לפנות למוסך. כל פניה תועדה בטופס מיוחד

לצורך מעקב.

לעתים מזומנות נלקחו דגימות מהבנזין הרגיל ומתערובת הבנזין המכיל

מתנול לצורך עריכת בדיקות במעבדות הטכניון. בדיקות אלו כללו מיספר

אוקטן, שיעור המתנול, לחץ-אדים ושרף קיים.

במשך הניסוי נערכו ביקורים סדירים של נציגי הטכניון בשלוש תחנות

הדלק. הטכנאים והדיילות שהוצבו בתחנות-הדלק נתבקשו לספק מידע עדכני

על מהלך הניסוי. במיספר רב של מיקרים, היו נציגי הטכניון עדים

לשיחות בין הנהגים המתדלקים ובין הטכנאים והדיילות. לאורך כל הניסוי

נשמר קשר הדוק בין נציגי הטכניון לבין האחראים לניסוי בחברת דור

כימיקלים, ולעיתים מזומנות הוחלפו דעות עם נציגי מינהל-הדלק ומישרד

התחבורה, שלהם סופק מידע שוטף על מהלך הניסוי.

 

תוצאות הניסוי

 

התוצאות מראות, כפי שניתן היה לצפות, על עליה בלחץ האדים של

תערובות מתנול. כן אובחנו שינויים בלחץ-האדים של הבנזין הבסיסי,

בהתאם למקום הגאוגרפי של תחנת-הדלק. ברוב הבדיקות היתה העליה בלחץ

האדים של תערובת 3% מתנול מתחת 9.5-ל p.s.i. p.s.i.) - יחידת-לחץ.

14.7 p.s.i. שווה ללחץ של אטמוספרה אחת) ובמיספר קטן של דגימות נמדד

לחץ גבוה מזה. לעליה האופיינית הזאת בלחץ האדים לא היתה כל השפעה

שלילית על נהיגות הרכב, כפי שניתן היה להסיק מתגובות הנהגים.

התוצאות אף מצביעות על-כך שניקוי נאות של המכלים התת-קרקעיים

בתחנה מבטיח שיווק של בנזין הנקי מחלקיקים, ושרמת השרף הקיים בבנזין

המכיל מתנול דומה לזו של בנזין רגיל.

מיספר-האוקטן של תערובת 3% מתנול עלה 0.5-ב עד 0.9 יחידות.

הבדיקות היומיות להימצאות מים בתחתית מכלי התחנה היו כולן שליליות.

בסיכום של כל כלי-הרכב שתידלקו בבנזין המכיל מתנול, לפי סוגי

היצרנים ושנת-היצור נראה כי ההתפלגות של למעלה 16,000-מ הרכבים

שהשתתפו בניסוי מראה כי למעלה 90%-מ של אוכלוסית הרכב בישראל היתה

מיוצגת בניסוי באופן יחסי.

בבדיקת נתוני-המכירה ומיספר התידלוקים בשלוש תחנות-הדלק, נראה כי

המכוניות שתידלקו בתערובת מתנול צברו למעלה 25-מ מיליון ק"מ, ואחוז

המתדלקים החוזרים היה למעלה מ-%08.

על-סמך ניסויי המעבדה היה ברור שיש צורך להחליף סוגים מסוימים של

מסנן וצינוריות-דלק לפני תחילת השימוש בתערובת מתנול. במהלך הניסוי

הוחלפו מסננים 7%-כב מהמכוניות שתידלקו וצינוריות דלק ב-%79.0. ראוי

לציין שהמסננים והצינוריות היו בכל המקרים חלקים לא מקוריים ברכב.

כמו-כן, בתחילת הניסוי הוחלפו יותר חלקים כאלה ובהמשכו, לאחר צבירת

ניסיון בנושא, פחתה תדירות ההחלפה.

מתגובות הנהגים לשימוש בתערובת מתנול, ניתן לראות בברור שמרביתם

היו מרוצים ואף מרוצים-מאוד מהדלק החדש. מיספר הפניות של הנהגים

שתידלקו במתנול הסתכם בפחות 1%-מ מסך המכוניות שתידלקו. ברוב הפניות

התברר שמהות התקלה לא היתה קשורה בשימוש במתנול. וברור ששיעור

התקלות אינו משמעותי בהשוואה למיספר המכוניות שתידלקו בתערובת

מתנול.

אחוז מסוים של נהגים התחילו לתדלק בתערובת בנזין ומתנול והפסיקו

לאחר פרקי-זמן שונים. הסיבות לכך נבעו מסקרנות טבעית של נהגים שבאו

ממקומות מרוחקים לתדלק בבנזין המכיל מתנול, למרות שהיה ברור שלא

יתמידו בכך לאורך-זמן. היו נהגים שפיתחו רמת ציפיות גבוהה לשיפורים

בביצועים של המכונית, ו/או תצרוכת דלק, אך ציפיותיהם לא עלו בקנה

אחד עם ההתרשמות שלהם. נהגים אחרים הושפעו מהמלצות המוסך שבו טופלו

מכוניותיהם. המלצות אלו, ברוב המיקרים, נבעו מחוסר מידע ומהערכות

מוטעות לגבי תופעות-הלוואי השליליות הנובעות משימוש בתערובת מתנול -

וזאת על-אף המלצות יצרן-הרכב.

ראוי לציין שלמעט חשיפה תיקשורתית מוגבלת בתחילת הניסוי, לא נעשה

כמעט פירסום פעיל או שימוש בטכניקות קידום-מכירות, שלא להשפיע על

תוצאות-הניסוי. עם-כל-זאת, כל שלוש התחנות שהשתתפו בניסוי דיווחו על

עליה במכירות לעומת התקופה שקדמה לתחילת השימוש בתערובת.

 

מסקנות

 

(א) ניתן להרחיב את השימוש בבנזין המכיל מתנול לכלל הבנזין בארץ.

לשם-כך, יש צורך להוסיף מיתקני-בלילה פשוטים יחסית במסופי הדלק וכן

לעשות עבודות-הכנה בתחנות-הדלק עצמן. יש גם להביא לידיעת הציבור את

ההשפעה של שימוש בתערובת מתנול על סוג מסוים של מסנן-דלק מתוצרת

הארץ ועל צינוריות-דלק לא תיקניות, כדי להחליפם לפני התחלת השימוש

בתערובת.

(ב) לחץ-האדים של תערובת בנזין ומתנול, למרות שהוא חורג מהמותר בתקן

הישראלי, עדיין אינו מהווה בעיה, אפילו בחודשי-הקיץ החמים.

(ג) תוצאות הבדיקות לשרף קיים מצביעות על-כך שלא היתה עליה ברמת

השרפים לאורך זמן-עקב שימוש בבנזין המכיל מתנול. הרמה הקבועה של שרף

קיים מוכיחה שניקוי נאות של המכלים התת-קרקעיים בתחנה הוא אפקטיבי

ומבטיח שיווק של בנזין נקי ממישקעים.

(ד) אופן הבלילה של המתנול במכלית המובילה את הדלק לתחנה והבדיקה

הסדירה להימצאות מים במכל-הדלק בתחנה מאפשרים שיווק תערובת בנזין

המכיל מתנול ללא צורך בשימוש בממס נוסף.

(ה) חתך המכוניות שהשתתפו בניסוי מייצג את אוכלוסית הרכב בארץ - הן

מבחינת הסוגים והן מבחינת שנת-ייצור. מיספר הפניות של נהגים

לטיפולים או לכיווני-מנוע היה למטה מאחוז אחד מסך כל המכוניות

שתידלקו בתערובת, כאשר רוב הפניות אינן קשורות לשימוש בתערובת

מתנול.

 

מיפרט הבנזין בארץ

 

בכל תחנות-הדלק בארץ יש בנזין שחיב לעמוד בתקן ישראלי מס' 90

הקובע: הדלק בארץ הוא בעל מיספר אוקטן 81 או 69, המכיל תוספת של

עופרת בריכוז מכסימלי של 0.42 גרם\ליטר.

 

* * *

בהבדל ממסקנות דו"ח הטכניון, מצוין בדו"ח האחרון של SAE

Engineers) Automotive yteicoS) בארה"ב משנת 6891, כי למרות שהשריפה

של המתנול יעילה יותר, הרי סך-כל צריכת הדלק עולה, בגלל היותו בעל

ערך קלורי נמוך. מוזכרת בדו"ח בעית הקורוזיה של חלקי המנוע, שמתבטאת

בבדיקות לטווח ארוך, וניתנת כנראה לפתרון ע"י החלפת חלקי המנוע

בחלקים עמידים.

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בסופו של דבר:

מתאנול - כן או לא?!

 

יצאתי די מבולבל

:-)

 

 

(ואיפה לעזאזל קונים מתאנול, לא זכור לי שראיתי את זה ב"חצי קופה")

:roll:

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון כן, אם אתה משתדל לשים באוטו רק חלקים מקוריים ולהחליף את המסנן דלק לאיכותי ואת הצינוריות לאיכותיים. לפי דעתי משהו שלא מצויין פה בדו"ח שמתאנול משפר טיפה את ביצועי המנוע (כפי שאנשים פה דיווחו)

ונראה לי שכדאי לאנשים לשקול גם את זה.

ואתה יכול לקנות מתאנול ממקומות שמוכרים כימיקלים- חפש בדפי זהב או שאל אנשים שמשתמשים במתאנול איפה הכי זול.

מאור.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאל אנשים שמשתמשים במתאנול


סלח לי... אתה "משתמש"?

 

:???:

 

מי, באופן כללי, משתמש במתאנול?

 

אגב תוספי דלק מעניינים... מישהו זרק לי פעם מילה בקשר ל"טולול"... אני אישית לא ממש יודע מה זה, או מה זה עושה (או אם יש דבר כזה בכלל)...

מישהו מכיר? שמע? יודע?

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליק בליק, אני "משתמש".

 

הבטחתי ולכן אקיים:

 

 

מפעל אשר מייצר את המתאנול ומוכר אותו: חן שמואל כימיקלים בחיפה

רח' שרה 7 (איזו סימטה קטנה ומגעילה)

הם לא עושים משלוחים, צריך לדאוג למשלוח או להגיע למשרדים שלהם ולקנות.

כמו כן, להגיד שזה בשביל טיסנים ולא להיות מפגרים ולהגיד שזה בשביל לשים ברכב

 

הטלפון: 04-8516555

 

בהצלחה.

 

איתי.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המאמר:

המאמר, בגדול, בא לבחון השפעה של תחליפים שונים לחומרים שיכולים לעזור לבעירה \ להפחית את זיהום האוויר שמכוניות פולטות. - אף אחד לא חשב שם במפורש על שיפור ביצועים - זו גם לא היתה הכוונה, ולכן הנושא לא מנוטר שם ולא נמדד לעומק, למעט בדיקת השפעה לרעה - או העדרה.

 

לגבי רכישת מתאנול:

בחן-כימיכאלים בחייפה ובעוד מספר מקומות לא מבוטל בתל אביב המחירים שדרשו ממני עבור המתאנול היו שערוריתיים, דיברו איתי על סדר גודל שנע בין 220-350 שקל עבור גאלון של 18 ליטר.

כמובן שבכמויות קטנות יותר היו מי שלא הסכימו בכלל למכור אלי או דרשו מחיר פר ליטר גבוה בהרבה.

אני בסופו של דבר קניתי את המתאנול בחנות תל אביבית, במחיר של 90 ש"ח לגאלון (של 18 ליטר).

הנה לינק לחנות, מקווה שישמש את האנשים פה... :)

 

http://www.gold.co.il/homepages/Hebrew/002980180000000000/index.html

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.בחן כימיכלים בחיפה כן עושים משלוחים - דרך אביב שיגור - 30 ש"ח למשלוח.

2. 18 ליטר עולה 70 ש"ח כולל

3.ניתן להוסיף במהילה של 5% ללא כל שינוי

4.ההבדל משמעותי ומורגש בכל מצב נסיעה

5. לאחר שימוש של כמה תידלוקים, המערכת מגיעה למצב של ניקיון מוחלט,המתאנול הוא חומר חזק מאוד , ואז ההבדל מורגש עוד יותר.

6.קישור למאמר מקצועי בעניין:

http://ww2.green-trust.org:8383/2000/biofuel/dwg/dwgch3.htm

7.לגבי החיישן לנפח נשמתו, ביש מזל , לא קשור למתאנול בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל המאמרים מדברים על דלק נטול עופרת...

האם המהילה הזו "תעבוד" גם ב-96 ומנוע המוזן ע"י קרבורטור

(קראתי שבטכניון השתמשו במנוע 1300 של פורד אסקורט, ואני מניח שהוא מהדור הישן - אבל אני רק רוצה להיות בטוח!)

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...