Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5051 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רק תיקון קטן: אתה צריך ללמוד כמו משוגע בלי קשר לעבודה.

או ליתר דיוק, תלמד כל יום כמו משוגע אחרי שאתה מסיים לעבוד. :wink:

לא בשביל לרצות מישהו או לרצות איזו מערכת, אלא כי רק ככה זה עובד.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בוא אני אגלה לך סוד, כדי לעבוד בהיי טק, במשכורות מגוחכות, אתה לא צריך שום תואר לא במדעי המחשב ולא בהנדסת תוכנה ולא בהנדסת אלקטרוניקה.

 

אתה נראה בחור עם זיקה למחשבים וידע בnetworking הייתי ממליץ לך להתחיל ללמוד בעיקר לבד, תתחיל מהרמה הבסיסית ביותר, ללמוד מה הוא מחשב, מה הוא מעבד, מה הוא זכרון, מה הוא הקונספט של cache, הארד דיסק, לוח אם וממשיך הלאה להבין מה היא מערכת הפעלה.

אחרי שתבין את הבסיס, כמו שצריך (אתה תבין את זה רק אם זה באמת מעניין אותך) אתה צריך להתחיל בקטן, להריץ תוכנת HELLO WORLD בסיסיות בשפה שתבחר לעבוד עליה. הייתי ממליץ לך ללכת על מה שמבוקש בשוק - JAVA או C#.

 

תמצא לעצמך רעיונות לתוכנות שאתה רוצה לבנות, כמו נניח (סתם דוגמה) תוכנה שעוברת על אתר ומדפיסה לקובץ את כל הקישורים של האתר. משם יש לך עוד המון ללמוד אבל חשוב מאוד שתרצה ללמוד את זה לבדך.

 

בנוסף כדי לזרז תהליכים הייתי נרשם לכמה קורסים בסגנון ג'ון ברייס, מהמתחילים ועד המתקדמים. זה יכול לצאת לך כשנה של לימודים אינטנסיביים (עוד פעם, אם אתה לא תסתקרן ותלמד לבדך לא יצא מזה כלום).

 

אחרי שנה כזו, כשבאמת אגרת לעצמך ידע רציני בתכנות ועברת כמה קורסים, בנוסף עם הנסיון שלך בNetworking אני בטוח שתוכל למצוא עבודה כמתכנת ג'וניור באחת מחברות העבדות המודרנית (כח אדם).

 

אחרי שנתיים בעבודה כזו (אני מניח בסביבות ה10 אלף משכורת) אתה צובר המון נסיון וידע ואחר כך כבר תוכל לשאוף לכיוון ה20 אלף.

 

לפי נתוני הלימודים שלך (הפרעת קשב וריכוז וציונים על הפנים) אין לך שום יכולת ללמוד את התארים האלו.

הם משלבים מתמטיקה גבוהה (אגב - אין שום שימוש במתמטיקה, נמוכה או גבוהה בתכנות) ואין לך סיכוי לעבור אותה.

 

היכולות הלימודיות שלך לא משקפות את העולם האמיתי, הן אפילו רחוקות שנות אור.

 

אני מתכנת כבר בערך 13 שנה ומבטיח לך שהרמה (הפרקטית ולא התיאורטית) שלי פי כמה וכמה יותר גבוהה מכל פרופ' למדעי המחשב שתיקח מהאקדמיה - בכל זאת לא התקבלתי למדעי המחשב.

יש לי עסק מאוד מוכר וממותג היטב שהקמתי לבדי מ0, עם עובדים, שירות לקוחות, שיווק שוטף, משלוחים ולוגיסטיקה ענקית - ולא התקבלתי למנהל עסקים.

 

מי כן התקבל? בני 22 פלצנים\פלצניות שבמקרה הטוב ינהלו סניף מקדונלדס עם התואר או יעבדו אצל אבא במשרד...

 

לא חושב שתמצאו דוגמה טובה יותר לחוסר הקשר המוחלט בין ההצלחה בלימודים לבין המציאות

פורסם

מקס - הבעיה תיהיה להגיע לראיון הראשון שיתן לו צ'אנס.

בנוסף לזה אם זה היה כ"כ טריוויאלי כמו שאתה מציין וכו - אז כולם היו עושים את קיצור הדרך הזה.

עובדה שגם רוב מי שמנסה את זה - לא מצליח.

 

ומה שהאנס כתב זה הכי נכון.

לא משנה כמה אתה לומד בתואר , קורס וכו - כדי להישאר מקדימה ורלוונטי - אתה תמיד תמשיך ללמוד (בעצמך ובזמנך).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

תודה רבה על התגובות , בן אדם צריך להכיר גם ביכולות שלו , אך החכם יכיר גם בחסרונות .

החיסרון שלי , שנולדתי לבית חרדי וממזמן אני לא במקום הזה , אז זה לא שהייתי גרוע בלימודים וכו' האבחון של ADD אובחן מאוד מאוחר יא'

שכבר רוב אנשים מסיימים כמעת את הבגרויות שלהם .

 

אז לא נורא לא כולם הולכים באותה הדרך בחיים .

יש כאלו שעושים זאת ע"פ הספר , תיכון , צבא , אוניברסיטה.

 

אני למדתי גם את מה שאני עוסק בו היום לבד, לא ישבתי במכללה או קורס כל שהוא .

 

שוב תודה לכולכם על התגובות ועל התמיכה :)

 

נתי

פורסם

איך בוקי אומר (וכשאני חושב על זה, איך לעזזל לא היה טרד של הישרדות VIP?!?!)

תקשיב לי טוב טוב טוב טוב טוב, אבל תקשיב לי טוב

יש לי משפט שאומר שאני כבר לא אהיה ביל גייטס או סטיב גובס

יודע למה?

כי אף אחד משניהם לא סיים את התואר שלו במדעי המחשב ואני כן...

 

התואר הזה פותח דלתות, אבל הוא לא עניין שבלעדיו אי אפשר בחיים, עובדה שיש מספיק שמסתדרים בלי ובראשם אלה שציינתי.

התואר הזה נותן המון כלים, המון, ברובם לא תשתמש אחרי סיום התואר בחלקם כן, את רובם אתה יכול ללמוד מאנשים שמסביבך בזמן שאתה צריך.

הבעיה שאני מזהה היא שאין לך נסיון להציג במקום התעודה כרגע

אם מתכנת שולח לי קורות חיים של עבודה מרשימה בתכנות בחברות נחשבות, הוא יהיה מוזמן לראיון, במידה ויפגין הבנה עמוקה באספקטים שאנחנו מחפשים הוא יקבל הצעה אבל מישהו שישלח לי קורות חיים "קורס JAVA בגון ברייס" ללא שום הסטוריית מתכנת בשום מקום, וללא תואר ראשון במדעי המחשב, בוא נגיד שהרבה טלפונים הוא כנראה לא יקבל.

 

לא הבנתי עדין מה אתה עושה היום ומה אתה חושב שתעשה בתור מתכנת ואם בכלל אתה מחפש להיות מתכנת, ואם כן של מה.

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם
בוא אני אגלה לך סוד, כדי לעבוד בהיי טק, במשכורות מגוחכות, אתה לא צריך שום תואר לא במדעי המחשב ולא בהנדסת תוכנה ולא בהנדסת אלקטרוניקה.

 

אתה נראה בחור עם זיקה למחשבים וידע בnetworking הייתי ממליץ לך להתחיל ללמוד בעיקר לבד, תתחיל מהרמה הבסיסית ביותר, ללמוד מה הוא מחשב, מה הוא מעבד, מה הוא זכרון, מה הוא הקונספט של cache, הארד דיסק, לוח אם וממשיך הלאה להבין מה היא מערכת הפעלה.

אחרי שתבין את הבסיס, כמו שצריך (אתה תבין את זה רק אם זה באמת מעניין אותך) אתה צריך להתחיל בקטן, להריץ תוכנת HELLO WORLD בסיסיות בשפה שתבחר לעבוד עליה. הייתי ממליץ לך ללכת על מה שמבוקש בשוק - JAVA או C#.

 

תמצא לעצמך רעיונות לתוכנות שאתה רוצה לבנות, כמו נניח (סתם דוגמה) תוכנה שעוברת על אתר ומדפיסה לקובץ את כל הקישורים של האתר. משם יש לך עוד המון ללמוד אבל חשוב מאוד שתרצה ללמוד את זה לבדך.

 

בנוסף כדי לזרז תהליכים הייתי נרשם לכמה קורסים בסגנון ג'ון ברייס, מהמתחילים ועד המתקדמים. זה יכול לצאת לך כשנה של לימודים אינטנסיביים (עוד פעם, אם אתה לא תסתקרן ותלמד לבדך לא יצא מזה כלום).

 

אחרי שנה כזו, כשבאמת אגרת לעצמך ידע רציני בתכנות ועברת כמה קורסים, בנוסף עם הנסיון שלך בNetworking אני בטוח שתוכל למצוא עבודה כמתכנת ג'וניור באחת מחברות העבדות המודרנית (כח אדם).

 

אחרי שנתיים בעבודה כזו (אני מניח בסביבות ה10 אלף משכורת) אתה צובר המון נסיון וידע ואחר כך כבר תוכל לשאוף לכיוון ה20 אלף.

 

לפי נתוני הלימודים שלך (הפרעת קשב וריכוז וציונים על הפנים) אין לך שום יכולת ללמוד את התארים האלו.

הם משלבים מתמטיקה גבוהה (אגב - אין שום שימוש במתמטיקה, נמוכה או גבוהה בתכנות) ואין לך סיכוי לעבור אותה.

 

 

הכל טוב ויפה, אבל תואר במדעי המחשב / הנ. תוכנה לא מסתכם רק במי מתכנת יותר טוב.

יכול להיות שאין הרבה הבדל (אם בכלל) בין מהנדס שעובד כמתכנת, לבין אוטודידקט שלמד לתכנת, אבל מה שתואר נותן לך (וכן, כל המתמטיקה גם) זה היכולת להתמקצע דווקא בתחומים מתקדמים יותר.

בינה מלאכותית/אבטחת מידע/הצפנת מידע/עיבוד תמונות/מנועי חיפוש/אנשי אלגוריתמים, כל אלה הם תחומים מבוקשים שלא כל מתכנת שלמד כמה שפות יכול להתעסק בזה. יש בזה הרבה תיאוריה והרבה מתמטיקה. בסופו של יום, זה מה שהתואר באמת נותן לך ומי שירצה להתעסק בזה, יהיה לו מאוד (מאוד) קשה ללמוד את זה לבד.

פורסם

כן ולא. לספר לך מי הם ההאקרים, או לחלופין,

מי הם מומחי האבטחה הכי גדולים, ושננסה לבדוק לכמה מהם יש תואר?

לטובים ביותר, גם בתחום האלגוריתמיקה או תחומים שנראים יותר "אקדמאיים" על הנייר,

אין תואר.

 

אז נכון שאוטודידקטים שלמדו הנדסת חשמל הם חיות נדירות להפליא,

אבל הבחור מעוניין בתכנות, ולדעתי זה תחום הרבה יותר רחב וגמיש.

 

כבר כתבתי את זה מספר פעמים בעבר - אחת הסיבות שכן כדאי להירשם לקורס ערב שקרכלשהו

היא שיש בקורסים האלה אנשים שעובדים בתחום, ומגיעים להשתלמויות וכו',

ודרך אותם אנשים אפשר להשיג דריכת רגל ראשונה בשוק העבודה.

לא רק אפשר, זה מה שקורה בשטח.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

זה לא כן ולא, אלא לא ולא.

 

אתה עושה תואר כדי לעסוק בתחום והרוב המוחלט רוצים לתכנת.

אני עוסק בתוכנה כבר המון זמן וייעצתי להרבה חברות מהגדולות בארץ וגם סטארטאפים חמים כאלו או אחרים,

לא יצא לי מעולם להתעסק במתמטיקה בהקשר לתוכנה ובניתי באמת דברים שהותירו חותם לא קטן.

אם בעתיד אני אצטרך לעסוק ב3d או משהו שדורש מתמטיקה, אני אביא מתמטיקאי עם זיקה למחשבים שיפתור לי הבעיות האלו.

מי שרוצה להיות אלגוריתמאי מומחה, שילמד אלגוריתמיקה ברמה הגבוהה ביותר.

מי שרוצה לעשות dsp שילמד.

 

אני יכול להגיד לך מנסיון עשיר מאוד באבטחת מידע, שהרוב המוחלט בצורה קיצונית של תותחי אבטחת המידע בעולם, אלו שמוציאים את החולשות החזקות ביותר ומוצאים את הפרצות הנדירות ביותר - אין להם שום קשר לתואר או מתמטיקה.

 

אני יכול להגיד לך מנסיון עשיר בתכנות ב100% מהמקרים אני מעדיף אנשים עם נסיון אוטו דידקטי מהבית\צבאי על פני תואר שלישי במדעי המחשב ומצידי שגם יהיה מצטיין דיקן זה מעניין לי את האף.

 

עבדתי בצמוד עם מיטב המהנדסים המצטיינים\מתכנתים מ"הבית" בהרבה מאוד פרויקטים בעיקר בצבא בכל מיני שפות\פלטפורמות וכו', אין מה להשוות בכלל ידע או אפילו מוטיבציה של אוטו דידקט למישהו שלמד את זה ב"כח".

 

ההיי טק מורכב ממתכנתים בעיקר, מי שרוצה לתכנת, לא צריך את המתמטיקה בתארים האלו - חד משמעית.

כשתרצו פתרון שקשור למתמטיקה, תשכרו מתמטיקאי שיפתור לכם כי רוב הסיכויים שלבדכם גם ככה לא תצליחו לפתור את הבעיה.

אני יכול לספר לכם ש95% מפתרונות התוכנה לא כוללים שום מתמטיקה מיוחדת מעבר לחיבור, חיסור, כפל או חילוק.

 

ברור שמי שעשה כבר את התואר יגיד (למעט בחור אחד כנה שהודה) שמתמטיקה היא דבר חשוב והיא עוזרת לך לפתח את החשיבה שלך. אני אגלה לכם את האמת, היא עוזרת לכם לבזבז זמן ולהגיד שלמדתם מתמטיקה גבוהה.

 

מה לעשות, מדעי המחשב נחשב לתואר "כבד" ולמקצוע "מכובד" לכן היו חייבים לדחוף מתמטיקה לעניין. ככה העולם האקדמי עובד.

הרי במקום ללמד מקצועות רלוונטים כמו פיתוח web, פיתוח אפליקציות לסלולר, אבטחת מידע למתכנתים, mvc, css3, html5 המרצים החכמים שלכם מעבירים לכם מתמטיקה בדידה. ככה יוצא מצב שכל הסטודנטים שמסיימים תואר יוצאים לשוק ונכנסים להלם תרבותי, הם מכירים מהלימודים רשימה מקושרת ומחסנית (אפילו באנגלית הם שכחו איך קוראים לזה), הם יודעים לכתוב psuedo אבל לכתוב אתר web בסיסי ביותר יקח להם בערך חודש.

 

מישהו צריך לקום ולרענן את החרטה הפרימיטיבית הזו שנקראת תואר במדעי המחשב.

פורסם

כשהבן אדם שלמד תואר יצתרך ללמוד שפה חדשה או יכולת חדשה - הוא יוכל הרבה יותר בקלות - כי הוא מבין עקרונות , לא יודע לתכנת בשפה מסוימת. (לרוב)

 

יש דברים שאתה יודע לעשות ולהבין יותר טוב עם המתמטיקה והאלגוריטמיקה ויש דברים שלא.

 

גם אני במקרה גדלתי על אבטחה. האקרים ומתכנתים אוטודידקטים יש המון. אבל תמיד יש את מי שמוכיח את העקרונות מאחורה וכותב את האלגוריתמים. אלו מניסיוני כבר לא. אלא שבונים את ההצפנות , עושים את הHLDים של המערכות , בונים את הפרוטוקולים התיאורטים.

 

בא נסכים שלא כל אוטודידקט הוא גאון ולא כל מסיים תואר משיל קוד אלוהי

זה תלוי בבנאדם. ואכן הכי חשוב כמו שנכתב - ליצר התקדמות לנושא אתה רוצה - לצבור ניסיון.

 

א ב ל כשמדברים על מי ימצא סטטיסטית עבודה ומי יוכל להתמודד עם אתגרים חדשים, אני יודע על מי אני שם כסף.

 

ורוב התואר ממש לא ארכאי ומיושן, במיוחד בחלק מהמוסדות לימוד. זה נחמד שיש לך את הדעה המאוד שלילית על תואר - בתור משהו שכאמור לא עשה אחד , אבל יש מקומות ויש מקומות , ויש חלקים מהתואר שמאוד מעניינים ורלוונטים ויש דברים שלא.

 

תואר בין השאר נועד גם להעשיר אותך , לתת לך מקום להתפתח אקדמאית (שלאו דווקא ישירות לעבודה) , לאמר עליך ועל היכולות שלך משהו ולפתוח לך דלתות עכשיו (ראיונות) ובעתיד (ניהול וקידום , תארי המשך).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

יש לי עסק מאוד מוכר וממותג היטב שהקמתי לבדי מ0, עם עובדים, שירות לקוחות, שיווק שוטף, משלוחים ולוגיסטיקה ענקית - ולא התקבלתי למנהל עסקים.

 

מי כן התקבל? בני 22 פלצנים\פלצניות שבמקרה הטוב ינהלו סניף מקדונלדס עם התואר או יעבדו אצל אבא במשרד...

 

 

למה מישהו שישב כמו שצריך על התחת בתיכון ולמד לבגרויות ולפסיכומטרי הוא פלצן? אלא אם כן הכוונה היא לכך שהוא נופח נאדים לעתים קרובות, אבל אני לא מכיר מחקרים מדעיים שמראים על קשר מובהק בין אנשי עסקים בוגרי אקדמיה לפעילות מעיים חריגה.

 

 

 

 

אם כבר מדעי המחשב - אי שם ב2001 למדתי מדמ"ח שנה באונ' העברית. היום אני רופא שיניים. איזה עולם משעשע :shock:

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

בתור מי שהוא גם אוטודידקט ולמד לבד את מרבית התחום, ועסקתי בפיתוח גם בצבא וגם אח"כ באזרחות עוד לפני שהתחלתי ללמוד אני יכול להעיד ש90% מהחברה שלמדו איתי לא היו מגיעים לתחום בלי התואר.

אני יכולתי, והגעתי לתחום עוד לפני הלימודים בגלל האהבה שלי למקצוע, אבל אין קיצורי דרך ומרבית האנשים קרי 99% מהאנשים שכן מצהירים שהם רוצים להכנס לתחום צריכים את ההכוונה הזו, צריכים לשבת ללמוד 3-4 שנים מתמטיקה כדי להכנס לראש הזה וצריכים ללמוד בסיס איכותי וטוב ולדעת מה זה רשימה מקושרת, איך ממשים אותה, מה זה תכנות מקבילי אמיתי ולא להיות עוד מפתח-חרטא-ישראלי שכותב שתי שורות בשפה שנמצאת קילומטר מאסמבלי וחושב שהוא מבין מה הוא עשה.

האחוז הבודד הזה שלא צריך, לרוב בכלל לא יגיע להתייעץ ולכן אני לא מוצא בכלל טעם לא להמליץ לו ללמוד את התואר.

 

עכשיו נקודת קטנה, דיברת על כך שחלק גדול מהתעשייה הוא מפתחים, אבל צריך להבין שגם חלק גדול מהמפתחים האלו הם לא בדיוק העפרון הכי מחודד במגירה, במיוחד בארץ. לדעת לכתוב שני מסכים בhtml5 או אפליקציה שעושה כמה שטויות זה לא באמת הנדסה, זה די מקניט אפילו את המושג.

בארץ התופעה גרועה הרבה יותר, יש הרבה מאוד מפתחים שיוצאים מהצבא ללא השכלה פורמלית, מפתחים בשפות עיליות כגון java/.net ואין להם מושג באמת איך הדברים עובדים מתחת, המפתחים האלו אמנם מהווים את מרבית השוק אבל כשתסתכל קדימה לאנשים שבגיל 40-45-50 נמצאים בפוזיציות טכנולוגיות לא תמצא אחד בודד כזה שרמת ההבנה הטכנולוגית אצלו לא כוללת את הבסיס האקדמאי הנדרש.

אגב, ציין פה ליביו מקודם, זה שאתה מכיר api מסויים היטב היום, לא הופך אותך למומחה בשום אופן ומפתח טוב יוכל להכנס לפוזיציה הזו תוך שבוע-חודש ימים.

 

שורה תחתונה, אם אתה באמת רוצה להתעסק בתחום לך תלמד.

אבי.

פורסם

בו נראה איך תראה הקריירה שלך בהייטק:

אתה בן 24, שנתיים השלמת בגרויות - תהיה בן 26-27, תואר במדעי המחשב 3 שנים (כי BSC בתוכנה זה בזבוז זמן של שנה) -תהיה בן 30,

תעבוד כ10 שנים בתחום - בהנחה שתמצא עבודה ישר בסיום התואר (סיכוי לא גדול, בהתחשב בגיל המתקדם שבו תסיים את התואר).

בגיל 40 גג 43 אתה כבר מפוטר כי יעדיפו לקחת במקומך צעירים בני 25 בלי משפחה שיסכימו לעבוד בשכר רעב ולתת הרבה ש"נ.

ובגיל 45 אתה מתחיל את החיים מחדש בלי מקצוע ומתחיל לאכול את החסכונות, כי המנהלים 'המהוללים' בהייטק כבר לא יסכימו לקבל 'דינוזאורים' זקנים כמוך.

האם אתה מוכן לעתיד שכזה? אם כן, בהצלחה. אגב, המטרה לא חס וחלילה להוריד את המוטיבציה, אלו פשוט פני הדברים בשטח בתור אחד שעבד בתחום.

 

אגב, max2005b, אבטחת מידע אינו הייטק, אלא IT. ברור שלIT או כל לתחום שאינו קשור לפיתוח לא צריך מתמטיקה ברמה גבוהה.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

פורסם

חד משמעית מרבית האנשים לא יצליחו ללמד את עצמם ברמה כזו, בטח לא בגיל כזה.

מצד שני הבחור שמבקש עזרה אין לו סיכוי להתחיל ללמוד בשנתיים הקרובות תואר.

הוא צריך ללכת על הצד הפרקטי יותר מאשר על הצד התיאורטי.

בעולם ההיי טקי של היום הוא ימצא עבודה בלי שום בעיה. יש לו נסיון פרקטי בנטוורקינג ותהיה לו "שנת לימודים" עם מגוון קורסים ואולי גם פרויקטים קטנים שהוא יעשה לבדו. אז המשכורת הראשונה שלו תהיה 8 אלף, אז מה?

 

גיל, מה שאתה אומר על מתכנתים שיוצאים מהצבא ללא השכלה פורמלית, סלח לי, זה בולשיט.

הרוב המוחלט של החבר'ה שכותבים קוד בשפה עילית .net או java, מאיפה שאני הגעתי, יודעים פי כמה וכמה על כל התהליכים מאחורה בטח בהשוואה למהנדסים.

לעומת זאת רוב המהנדסים הדגולים בהם נתקלתי באינספור חברות גדולות בארץ, אין להם חצי מושג.

עד היום יש לי מספיק חברים מהנדסים שמתקשרים אלי לשאול שאלות ולחפש פתרונות.

 

ליביו, הדעה השלילית שלי לגבי התואר באה מהחברים שכל היום נתקעים על מתמטיקה\פיזיקה בה הם לעולם לא ישתמשו.

לא צריך להיות גאון כדי להבין ש70% מהתואר הזה זה חרטה, מספיק להסתכל על הסילבוס.

ואם זה לא מספיק לך, בוא תסתכל עלי. אין לי מושג בפיזיקה (5 יחידות אבל לא מעבר) ואין לי מושג במתמטיקה גבוהה (גם 5 יח"ל ולא מעבר).

 

ברור שיש את המתמטיקאים שמפתחים את האלגוריתמים, אבל אלו הם כלים שאתה לא תצטרך לפתח. התעשיה מובלת על ידי סטארטאפים שמחפשים את ה"תכלס" זה אומר להפוך רעיון למוצר. בדרך אנחנו קונים\משתמשים בכלים שכבר פותחו על ידינו.

מי מפתח את ההצפנות? סטודנטים למדעי המחשב? תאמין לי, בתור אחד שמכיר את הנושא של האבטחה ממש ממש מקרוב, אני אומר לך חד משמעית, לא.

אם אתה בקטע של הצפנות, לך ללמוד הצפנות. לא צריך להלאות את כל הסטונדטים המסכנים שבסה"כ רוצים לתכנת במתמטיקה רלוונטית להצפנות.

 

אגב, דווקא לגבי הhld, אני אקח את האדם המנוסה ביותר שהוא לרוב יוצא 8200 ולא מישהו שסיים תואר.

 

בקבלה להייטק, אם אתה יוצא חיל המודיעין\ממר"מ או בעל תואר בהנדסת תוכנה\מדעי המחשב,

 

יוצא צבא מנצח בכל יום.

פורסם

max2005b אני חושב שאתה מציג את המצב בשוק הכי נכון, היום כבר לא משחק התואר או מה השם משפחה שלך , אלא מה אתה מביא איתך "מהבית" (מה אתה יודע ? והאם יש לך ניסיון.)

 

עם כבר העלת את עניין הצבא , ניסיתי גם להתנדב לצבא לממרם או דומות לה , אך הוסבר לי שלא יכולים להבטיח לי כלום , ואם אני רוצה אני יכול להתנדב ללא הבטחה לאן אני הולך .

אני גם ככה מפגר מאחור כמה שנים , אז גם התנדבות ללא תמורה ? בגיל 24 , קצת לא ריאלי .

פורסם

אתה בפירוש טועה ומטעה!!

התחום של הצפנה הוא תחום שגדל מתוך האקדמיה, יש לו מעט נגיעה בהמון תחומי הנדסה והמימושים של 99% מאלגוריתמי ההצפנה המקובלים בשוק מתבססים על מאמרים ועבודות אקדמאיות טהורות, ואני בכלל לא אגזים ואומר שבלעדיהן לא היה אפשרי ליישמם.

 

יישום הוא רק רבע עבודה, ואני מבטיח לך שבתחום של אבטחת מידע במיוחד יש הרבה מאוד שרלטנים בארץ, מעטים מומחים אמיתיים ואל תתרשם מכל ילד בן 20 שנוסע לכנס ומציג מוצר שהוא עבד עליו שבועיים מהבית.

 

תלך לחברות שמוכרות firewall או load balancers או ips שמעבדים גיגות של מידע בשנייה ותגיד לי שלא צריך שם בסיס אקדמאי חזק.

 

זה ספציפית כי רצית לגעת בתחום של אבטחת מידע, ולא לעשות pen testing או להגן מפני 10 owasp זה לא באמת מבטיח לך עבודה עוד כמה שנים.


×
×
  • תוכן חדש...