Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי צריכת דלק של קיה פיקנטו אוטומטית שגבוהה משמעותית מהצריכה המוצהרת [כ"ע]


אבי יפת
שימו לב! השרשור הזה בן 3456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צריכת דלק מחושבת לפי תקן אירופאי. תקן אירופאי לא עודכן שנים רבות ויצרניות רכב למדו לנצל את הפרצות לטובתן. תקן אמריקאי יותר נקושה ומציג צריכת דלק קרובה למציאות. בתקופה הקרובה תקן אירופאי יעבור עדכון ונתוני צריכת דלק יהפכו לשפויים יותר.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא יודע אם מותר להם להוציא נתונים כאלה או לא.

אתה יודע מה, אני נוטה לחשוב שהם התייעצו עם סוללת עורכי דין לפני שהם הוציאו נתון כזה ובסכוי סביר קיבלו את חוות הדעת שזה עובר מבחינה משפטית.

על זה נאמר בעברית סחה, כשר אבל מסריח.

האם אתה חושב לרגע שבקיה לא יודעים שהנתון אותו הם מפרסמים שגוי?

האם אתה חושב שיצרנים אחרים לא יודעים את זה?

אני חותם לך שכן. ברכבים רגילים זו חצי נחמה, מין שקר שווקי כזה שכולם מוכנים לבלוע אבל כשזה מגיע לתכונה עיקרית שאותה מפרסם היצרן בראש חוצות ככלי מכירתי משמעותי, כאן כבר יש בעיה. גם אם זה חוקי זה לא הוגן ואני מאמין שיחזור אליהם כבומרנג.

נכון שכולם קצת משקרים וקצת מעגלים אבל בקיה מדובר על כמעט פי 2. ההבדל בין ה1:10 שמושג אצל אנשים ל1:18.8 שמוצהר יחד עם מריחת הלקוחות שהם "לא יודעים לנהוג" כבר מוגזם.

 

תיראה... 1:18 לא ראיתי מישהו מעולם עושה, לא בדגם האוטומטי לפחות (שאני מאמין שהוא מובא לדיון).

 

וכן זאת חתיכת מריחה אם זה היחס שהם מקבלים כשהם אומרים להם שהם לא יודעים לנהוג...

 

הסוכן שממנו קניתי את הרכב בעצמו אומר שהנתונים לא משקפים ושזה 1:17-18 בדגם הידני!.

 

כשהם אמורים לעמוד עד 1:22+-

 

זה דיי מבאס, אני לא יודע איך הם הגיעו לנתוני יצרן האלה למען האמת.

 

אני עושה 1:15 לרוב ואני מתאמץ לזה. ואם יש איתי עוד מישהו ברכב... זה כבר לא רלוונטי.

 

כאילו היא הייתה צריכה לשקול 50-60 קילו פחות בשביל להיות יותר ריאליסטית.

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לקרוא את הכתבה בקישור הרצ"ב כדי להבין איך מבוצעת בדיקת מעבדה:

http://cartube.co.il/tech-green/98-tech-green-cat/506-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%93%D7%9C%D7%A7-%E2%80%93-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%96%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93.html

 

אחרי זה יהיה יותר ברור שאין צורך להתייחס לנתון של תצרוכת דלק ויותר נכון יהיה פשוט לדרג את המכוניות בסדר כרונולוגי (למשל מ-1 עד 100) מי יותר חסכוני לעומת האחרים.

נהג א' שינהג בדגם A ישיג תוצאות שונות מנהג ב' שינהג באותו הדגם.

 

כדי לתת נתון אובייקטיבי - חייבים בדיקה בתנאי מעבדה. זה שהמעבדה לא כל כך משקפת מציאות, זה כבר ענין אחר, אבל היא עדיין משקפת סדר יחסי וזה נתון שעליו ניתן להסתמך יותר.

 

גם נתוני זיהום אויר הם נתונים יחסיים שנבדקים בתנאי מעבדה ובכל זאת לפי זה נקבע הציון הירוק של הרכבים.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לקרוא את הכתבה בקישור הרצ"ב כדי להבין איך מבוצעת בדיקת מעבדה:

http://cartube.co.il/tech-green/98-tech-green-cat/506-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%93%D7%9C%D7%A7-%E2%80%93-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%96%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93.html

 

אחרי זה יהיה יותר ברור שאין צורך להתייחס לנתון של תצרוכת דלק ויותר נכון יהיה פשוט לדרג את המכוניות בסדר כרונולוגי (למשל מ-1 עד 100) מי יותר חסכוני לעומת האחרים.

נהג א' שינהג בדגם A ישיג תוצאות שונות מנהג ב' שינהג באותו הדגם.

 

כדי לתת נתון אובייקטיבי - חייבים בדיקה בתנאי מעבדה. זה שהמעבדה לא כל כך משקפת מציאות, זה כבר ענין אחר, אבל היא עדיין משקפת סדר יחסי וזה נתון שעליו ניתן להסתמך יותר.

 

גם נתוני זיהום אויר הם נתונים יחסיים שנבדקים בתנאי מעבדה ובכל זאת לפי זה נקבע הציון הירוק של הרכבים.

.

 

 

לקרוא ולהפנים! (אני עוד לא קראתי הכל... אבל אני כבר הפנמתי) :wink:

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתוני מעבדה תמיד מאוד אופטימיים, אבל למעשה ניתן להתקרב לנתונים האלו על כביש מישורי בשיוט. אני מאוד השתדלתי היום ולא מצליח להגיע לצריכה מוצהרת על ידי היצרן. היצרן מצהיר על 4.8 ליטר ל-100 ק"מ (כלומר כימעט 1 ל21) ואני מצליח להוציא במקרה הטוב 5.2 ליטר ל-100ק"מ שזה 1 ל19.2.:evil:

נו טוב, היו קצת עליות, רמזורים, טמפרטורה 31 מעלות בחוץ ונסעתי עם חלונות פתוחים. עם מזגן אני לא מצליח להוריד מ6 ליטר ל-100 ק"מ. יצאה לי מהירות ממוצעת 70 קמ"ש בגלל כל הרמזורים, עליות וכד'. אני מאמין שבחורף ללא מזגן ועם חלונות סגורים אני אפילו ירד מתחת להצהרת היצרן. מה שנמדד זו צריכה לאורך מעל שעה נסיעה.

מצד השני, קיבלתי צריכה של סופר מיני עם רכב ששוקל מעל 1600ק"ג וגיר אוטומטי.

 

אנשים יתחילו לחסוך דלק רק כאשר יגיעו דיזלים בסופר מיני בנפחים 1.2-1.4. שום מנוע בנזין בחלומות לא מתקרב לצריכה של דיזל.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פיקנטו ידנית כשנה .

צריכת הדלק נעה בין 1:14 ל1:11 בקיץ עם מזגן בחיפה אז נשמה לי מאוד נורמאלי שהאוטומטית תצרוך קצת יותר.

מי שחושב שהרכב בהמשך יצרוך פחות אז הוא טועה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ChemGuy85, אתה צודק. במחיר כזה אני קונה דיזל בן 3~5 שנים. יש כמובן יתרונות לרכב חדש, זה כיף להוריד את הניילונים וריח של חדש. אבל יש גם את ההפסד של ירידת ערך הכי גדולה ב3 שנים הראשונות.

דיזלים עם צריכה של 1 ל14~ 1 ל16 הם יחסים זללנים. יש את מנועי דיזל 1.5/1.6 (ולא 1.9~2.0+) שעושים 1 ל-20 ויותר טוב.

אז נכון שזה לא רכב חדש, דיזל חדש עולה בערף כיפליים מ60K, אבל אם אתה נוסע הרבה אתה חוסך הרבה מאוד כסף נטו ויוצא אחרי כמה שנים אם להתחשב בירידת ערך שדיזל משומש משתלם יותר ממכונית מיני חדשה (חוץ מעיניין של חדש).

 

לא חוסך כלום כי החסכון יתזקק עם תיקונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ChemGuy85, אשמח לדעת כיצד מראש אפשר לנבא תיקונים ותקלות לרכב? רכב שמור ומטופל לא יהיו לו תקלות בתנאי שהוא ממותג שמכבד את עצמו לפחות קצת. דיזלים שורדים מאוד יפה קילומטרז'ים אסטרונומיים. כמובן אם יורדים בשנתון קונים יותר אוטו לאותו כסף. אני לא בטוח שמי שנוסע בקביעות נסיעות ארוכות כדאי לו לקחת רכב מיני חדש לאומת דיזל משומש.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון אבל זה לא רק מנוע,עמית מהעבודה קנה לפני כ שנה וחצי ג׳טה דיזל,גיר פיקס,מנוע פיקס אבל היו בעיות חשמל,נורית abs הייתה נדלקת מידי פעם,נורית כרית אוויר גם.

זה משהו ברכב חדש לא יהיה וגם אם כן יש אחריות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בגלל דיזל. אצלי היה פסאט בנזין גם עם בעיות דומות. גיזלים טובים זה שקודה, מרצדס ועוד כמה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פיקנטו אוטומטית מנוע 1,250, הדגם הפשוט, כבר 3.5 חודשים ונסעתי כ-4,000 ק"מ.

בלוח המכוונים אני מפעיל את החיווי המציג מצב ECO. באופן כזה ניתן לסגל הרגל נהיגה עם רגל קלה על הגז.

אני לא נוסע מהר ובכל זאת ה-GPS שלי מופעל קבוע כדי להתריע על מהירות חריגה, כך שגם אם בטעות אני עובר במעט את המותר, מיד אני משחרר גז.

לרכב חסר קצת כוח בעקיפות ובעליות גדולות, אבל הוא נוסע יפה מאוד.

90 אחוז מהנסיעות שלי, הן לבד ועם מזגן. מקסימום יש עוד נוסע.

אני מתדלק תמיד עד הסוף FULL, כך שהמדידות שלי הן ממיכל מלא ועד חזרה למיכל מלא.

אני נוסע בין תידלוק לתידלוק כ-500 ק"מ. כבר נסעתי גם 530 ק"מ.

בגדול אפשר לומר שאני נוסע 350 ק"מ מחוץ לעיר ו-150 ק"מ בעיר. מצד שני הנסיעה מחוץ לעיר היא לים-המלח, כך שלפחות חלק מהנסיעה הוא בוודאי לא בנתונים אידאליים כשצריך להתמודד עם העליות בדרך הלוך ושוב או האטות והאצות בסיבובים. (אני נוסע הרבה לים-המלח, כך שהמדידות והנתונים חוזרים על עצמם בתנאים דומים).

לא מדובר במדידה אחת והתוצאות חוזרות על עצמן פעם אחר פעם.

 

אני מגיע לצריכת דלק של 1:14 – 1:15.

 

כשהלכתי לקנות פיקנטו, ידעתי שצריכת הדלק לידני הוא 1:22 בתאוריה. הנחתי שלאוטומט זה יהיה 1:18. שיקול הדלק לא היה הגורם שבגללו קניתי פיקנטו. עכשיו כשאני קורא כאן שהרכב צריך לעשות 1:16, אני יותר ממרוצה מהתוצאות אצלי.

 

 

אם למישהו יש ספק בנתון שאני מגיע אליו, הוא מוזמן לתדלק את הרכב שלי ולהצטרף אלי לנסיעה לים-המלח. אפשר בחזרה למשוך עוד 50 ק"מ בנסיעה בעיר ולתדלק אחרי כ-400 ק"מ. אני מניח שהנתונים יהיו מאוד דומים.

 

ההתיחסות לנהיגה בשטח הררי לא כל כך משנה שכן בכל מקום שבו יש עליה, תהיה בחזור ירידה שמאפשרת נסיעה ללא שימוש בדלק כלל.

מנסיון , בנסיעה בעליה מכברי למעלות וחזור בירידה, הושגה צריכת דלק ממוצעת טובה יותר מנסיעה במישור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בגלל דיזל. אצלי היה פסאט בנזין גם עם בעיות דומות. גיזלים טובים זה שקודה, מרצדס ועוד כמה.

 

בוודאי,הכוונהשלי הייתה לרכב חדש לבין רכב בעל כמה שנים על כביש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

yulianx, עמית מעבודה שלך לקח פולקסווגן. רכב חדש כמשומש אם טופל טוב יהיה אמין בתנאי שהוא אמין בבסיסו (כלומר מיוצר על ידי יצרן שמייצר רכבים אמינים).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין לאן אתה חותר,דעתי מאנשים שיש להם רכבי פוולסוגן התמונה היא של רכבים טובים מבחינת אמינות,יכול להיות שיש לך נסיון אחר איתם.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ChemGuy85, אשמח לדעת כיצד מראש אפשר לנבא תיקונים ותקלות לרכב? רכב שמור ומטופל לא יהיו לו תקלות בתנאי שהוא ממותג שמכבד את עצמו לפחות קצת. דיזלים שורדים מאוד יפה קילומטרז'ים אסטרונומיים. כמובן אם יורדים בשנתון קונים יותר אוטו לאותו כסף. אני לא בטוח שמי שנוסע בקביעות נסיעות ארוכות כדאי לו לקחת רכב מיני חדש לאומת דיזל משומש.

 

אף אחד לא קונה דיזל כדי לנסוע 10 אלף בשנה. קונים דיזל כדי לנסוע 30-40-50 אלף ויותר. רכב זה לא רק מנוע וגיר. הסיכוי שיהיו תקלות יקרות ברכב שנוסע קילומטרז אסטרונומי הרבה יותר גבוה. חסכון בדלק זניח בהשוואה לרכב מיני. ברוב התחנות דיזל עולה יותר מבנזין. מצטער לאכזב את חסידי דיזל של הפורום, אבל מבחינה כלכלית נטו רכב דיזל משומש לא משתלם יותר מרכב מיני חדש. וכן, עשיתי את החישובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...