Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בידוד רעשים ברכב - הסבר מפורט ע"י נציג STP


שימו לב! השרשור הזה בן 3265 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפרופו - ראיתי בדיוק עכשיו שחבר פורום מוכר ביד 2 שתי יריעות של דיינאליינר - הזדמנות טובה בשבילך

:-)

 

מממ.. קראתי קצת ב faq של הפורום אבל לא באמת הצלחתי להבין אילו חומרים באמת אני צריך בשביל לאטום שתי דלתות.

בינתיים נחשפתי רק לדינמאט, ולהמלצות לשים שתי שכבוד מהחומר הנ"ל.

החומר שאמרת שמוכרים עכשיו יספיק לי לאיטום, או שהוא יצטרך לבוא בנוסף למשהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 237
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא,



 

החומר שציינתי שם הוא השכבה האחרונה שאתה שם מעל גבי שכבת הבידוד.

 

יריעות הבידוד שאותן שמים ישירות על הפח הינן יריעות מחומר שמבוסס על בוטילן שזה סוג של תערובת של נפט עם גומי ועם זפת - הוא לא מסריח והוא לא רעיל.

 

הבוטילן נצמד היטב למשטח הפח - הוא עבה יחסית וכבד וגם גמיש (אבוי לי התיאורים האלה :shock: ) ולכן הוא מוסיף מסה רבה לדלת, מעבר לכך שכבת הבוטילן מצידה השני מצופה בשכבת אלומיניום מטופל בחומר שסופג רעידות וממיר אותן לחום.

 

היריעות הללו מגיעות בכמה צורות ויש כמה וכמה חברות שמייצרות אותן - דיינאמאט אקסטרים וסקנד סקין דאמפליפייר פרו הם השניים הכי מוכרים בשוק האמריקאי והמערבי - בברית המועצות STP שולטים בשוק. (סטנדארד פלסט השם המלא שלהם)

 

יש לך עוד חברות כמו DLS, פאטמאט (נדמה שלי שהם מיוצרים ע"י רוקפורד במקור), האשמאט, סטינגר, קאשה ואולי עוד כמה שאני מפספס

 

בידוד הדלת אמור להתבצע בעזרת שכבת בוטילן על הדופן החיצונית.

ריסוס של חומר מבודד בנקודות אליהן אתה לא מצליח להגיע ובין האזורים שבהם אין חפיפה - למשל דיינאשילד או "סליים" של סקונד סקין (אם אני זוכר נכון את השם), לSTP יש את הליקווידייטור וכו' וכו'

לאחר מכן אם אתה רוצה לטפל בגלים עומדים של הוופרים\מידבאסים - אז משתמשים בדיפיוזר כמו למשל הדיינא-אקסורב.

ובסופו של דבר אם אתה גם רוצה למנוע וויברציות על אותה שכבה למרות שזה נשמע לי מיותר ודבילי (לא עמיד למים כמו חומרים מסויימים של סטינגר או STP למשל) אז אתה תשים גם שכבה של חומר מבוסס קצף (לא ספוג!)

 

על הדופן הפנימית -

 

אתה צריך לסגור פתחים טכניים עם יריעות אלומיניום.

אחרי זה לעשות שכבה של יריעות בוטילניות

ואז לשים במקומות אסטרטגיים חומר מבוסס קצף\ספוג

 

על הדיפון - טיפול באזורים רועשים במיוחד (מוקדי רעש) בעזרת יריעות בוטילניות - כאן לדעתי לפחות, כדאי באמת לעשות שכבה טובה גם כן של יריעות בוטילניות, ממש לא יזיק להוסיף מסה לדיפון מקרקש. ואז לדאוג לשים שכבה מ-ל-א-ה שמכסה את כל שטח הדיפון מבוססת קצף\ספוג.

 

זה הטיפול המלא בדלת אחת - לשתי דלתות לדעתי יספיק לך:

 

1. באלק בודד של יריעות בוטילניות.

2. שתי יריעות של חומר מבודד וויברציות.

3. שני דיפיוזרים.

4. אם אתה ממש רוצה - חומר בידוד בהתזה.

 

כל זה ביחד אמור לעלות לך כמו שני באלקים אבל התועלת תהיה הרבה יותר גדולה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא,



 

החומר שציינתי שם הוא השכבה האחרונה שאתה שם מעל גבי שכבת הבידוד.

 

יריעות הבידוד שאותן שמים ישירות על הפח הינן יריעות מחומר שמבוסס על בוטילן שזה סוג של תערובת של נפט עם גומי ועם זפת - הוא לא מסריח והוא לא רעיל.

 

הבוטילן נצמד היטב למשטח הפח - הוא עבה יחסית וכבד וגם גמיש (אבוי לי התיאורים האלה :shock: ) ולכן הוא מוסיף מסה רבה לדלת, מעבר לכך שכבת הבוטילן מצידה השני מצופה בשכבת אלומיניום מטופל בחומר שסופג רעידות וממיר אותן לחום.

 

היריעות הללו מגיעות בכמה צורות ויש כמה וכמה חברות שמייצרות אותן - דיינאמאט אקסטרים וסקנד סקין דאמפליפייר פרו הם השניים הכי מוכרים בשוק האמריקאי והמערבי - בברית המועצות STP שולטים בשוק. (סטנדארד פלסט השם המלא שלהם)

 

יש לך עוד חברות כמו DLS, פאטמאט (נדמה שלי שהם מיוצרים ע"י רוקפורד במקור), האשמאט, סטינגר, קאשה ואולי עוד כמה שאני מפספס

 

בידוד הדלת אמור להתבצע בעזרת שכבת בוטילן על הדופן החיצונית.

ריסוס של חומר מבודד בנקודות אליהן אתה לא מצליח להגיע ובין האזורים שבהם אין חפיפה - למשל דיינאשילד או "סליים" של סקונד סקין (אם אני זוכר נכון את השם), לSTP יש את הליקווידייטור וכו' וכו'

לאחר מכן אם אתה רוצה לטפל בגלים עומדים של הוופרים\מידבאסים - אז משתמשים בדיפיוזר כמו למשל הדיינא-אקסורב.

ובסופו של דבר אם אתה גם רוצה למנוע וויברציות על אותה שכבה למרות שזה נשמע לי מיותר ודבילי (לא עמיד למים כמו חומרים מסויימים של סטינגר או STP למשל) אז אתה תשים גם שכבה של חומר מבוסס קצף (לא ספוג!)

 

על הדופן הפנימית -

 

אתה צריך לסגור פתחים טכניים עם יריעות אלומיניום.

אחרי זה לעשות שכבה של יריעות בוטילניות

ואז לשים במקומות אסטרטגיים חומר מבוסס קצף\ספוג

 

על הדיפון - טיפול באזורים רועשים במיוחד (מוקדי רעש) בעזרת יריעות בוטילניות - כאן לדעתי לפחות, כדאי באמת לעשות שכבה טובה גם כן של יריעות בוטילניות, ממש לא יזיק להוסיף מסה לדיפון מקרקש. ואז לדאוג לשים שכבה מ-ל-א-ה שמכסה את כל שטח הדיפון מבוססת קצף\ספוג.

 

זה הטיפול המלא בדלת אחת - לשתי דלתות לדעתי יספיק לך:

 

1. באלק בודד של יריעות בוטילניות.

2. שתי יריעות של חומר מבודד וויברציות.

3. שני דיפיוזרים.

4. אם אתה ממש רוצה - חומר בידוד בהתזה.

 

כל זה ביחד אמור לעלות לך כמו שני באלקים אבל התועלת תהיה הרבה יותר גדולה.

 

תודה רבה על התגובה המושקעת!

כמה שאלות:

 

א. איפה נכנס כאן הדיינאליינר שאמרת שמוצע כרגע למכירה.

ב. אני מבין שההוראות שכתבת לי כאן הן אלו שאתה מאמין בהן שישיגו לי בידוד איכותי. איך זה מסתדר עם הכתבה שפרסמת? אתה ממליץ בעצם לטפל גם בחלקים הקטנים שנשארים נקיים ע"י נוזל, בזמן שהבחור בכתבה אומר שמספיק לכסות כ 75 אחוז מהשטח, וכבר אמרת שאתה נוטה להסכים ולהאמין שאין לו אינטרס.

ג. אנחנו מדברים פה על בידוד בתקציב של 1800 ש"ח +-, לפני עבודה. זה יותר יקר מכל הצעת מחיר שקיבלתי לבידוד הדלתות כולל חומרים. מה זה אומר בעצם? שהבידוד שמוצע לי ע"י המתקינים פחות מקיף? חומרים יותר זולים? או שההצעה שלך זה ממש אוברקיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים



 

אל תעשה סלט בין עלות החומרים לבין עלות העבודה.

 

יש בארץ מתקינים שיעשו לך עבודה טובה יחסית בסכום מאוד זול, הרוב יעשו לך עבודה שתהיה שווה לגרושים ששילמת עבורם.

ויש גם כמה שיקחו קצת יותר על העבודה אבל יעשו אותה בצורה פרפקטית.

 

זה שוק פתוח ואתה לא יכול להקיש מזה שום דבר על המחיר הכולל של בידוד רכבך לצערי.

 

בוא נאמר ובאלק עדיין עולה 900 שקלים.

 

קודם כל - אמרתי שהספריי הזה הוא רק למי שממש רוצה להיות שקט - בקבוק שכזה עולה סביבות ה100 עד 150 שקלים עד כמה שזכור לי מהפעם האחרונה שקניתי אחד והוא מכסה שטח מאוד גדול - מספיק לשתי דלתות ומגש אחורי שלם עד כמה שזכור לי.

 

לגביי האקסורברים - גם הם ממש לא חובה - וגם מחירם הוא סביבות ה120 שקלים לזוג.

 

 

אני מתייחס להגזמות המטורפות שאנחנו רואים כאן של שלוש שכבות על כל דופן - לא על כל הדלת, על כל דופן

 

זה אומר שעל כל דלת זרקו בערך באלק וחצי - זה שלושה באלקים, 2700 שקלים במחיר הישן בשבילך.

 

ובנוסף לכך - כל נושא הוויברציות לא טופל עד הסוף היות והחומרים האלה לא יכולים לטפל בוויברציות ביעילות מוחלטת.

 

 

מה שאני רשמתי למעלה זה בעצם טיפול כולל בכל התופעות שקשורות לרעשים וגם את זה אתה חייב לקחת בערבון מוגבל - זה עוזר בהחלט אבל זה לא יכול להפוך את הרכב שלך לבועה אטומה אם זה מה שאתה מחפש.

 

אני התייחסתי לבעיות של יג"ע, לבעיות של וויברציות ולבעיות של רזוננס ולבעיות של רעשים נלווים מכביש ורוח - היריעות הבוטילניות בלבד לא יכסו את זה באותה יעילות כמו שימוש בכל אותם החומרים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל השרשור וההסברים לא ראיתי שינוי בתפיסה שנהוגה עד היום פרט שדיברת על הצורך בשכבה אחת בחלק החיצוני של הדלת.

 

 

75% משטח הדלת?!, אני בטוח שגם במערכת הבאה לא תבודד רק 75%, כל החיסכון זה אולי 2 יריעות, אגב אצלי ברכב הדבקתי 2 שכבות בחלק החיצוני, אפקטיבי או לא?? לא מדדתי, ושוב ,גם STP לא הראו מדידות, העיקר שאני רגוע. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהולך אצלי באוונסיס זה באלק שלם שפוזר על שתי הדלתות



 

דופן חיצונית כיסוי מלא.

דופן פנימית כיסוי מלא.

דיפון כיסוי מלא.

 

כל אחד מהם שכבה אחת בודדה.

 

אני לא מתכוון להוסיף עוד שכבה של יריעות כאלו אלא סה"כ על כל דיפון כיסוי של שכבה אחת של דיינא-ליינר עובי 6 מילימטר והשאריות ילכו לחלקים כמו - חיפוי ידיות הדלת (פנים הרכב אני מתכוון), מעבר מאחורי חיווט המנעולים (שגם ככה באוונסיס עובר מאחורי שרשיר מגן כמו של בלמים של אפניים) ובאזורים שמסביב לרמקול והמתגים של החלונות.

 

אם ישאר לי קצת חומר - אני שוקל לעטוף בו את הצמות חוטים של מתגי החלונות.

 

לדעתי זה יעשה הבדל - כמה הבדל? אחרי שנעשה נדע.

 

אני צריך לזכור למצוא טרק רעשני ( לא בעיה - כל טרק של פורטיסהד מפרק דלתות) באזור המידבאס ולהוריד לאייפון מד דציבלים לפני שאני עושה זאת - זה צריך לתת לי חיווי מספיק טוב - כמובן יש לי גם מד דציבלים של רדיו שאק - אולי אשמיש אותו בחזרה.

 

עריכה - כשאני חושב על זה, מד דציבלים לא יעזור לי על מוזיקה - אני אשתמש בטרק בדיקה של תדרים בודדים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי זה בדיוק מה שהתכוונתי, להוסיף דינאליינר+דיינקסורב למה שאמרת זה בדיוק בידוד דלת כהלכה. (כמובן כולל טיפול בצמות החוטים).

 

אולי אין טעם ביותר מזה, אבל בטוח גם אין טעם לכסות רק 75% מהדלת, הפער לא כזה גדול מבחינת חומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור - סה"כ לא מדובר כאן בעוד תוספת גדולה של חומר אבל אם אתה דל בתקציב ואתה רוצה להיות בטוח שאתה נותן את הטיפול המינימלי הנכון - זה צריך להספיק לעשות את העבודה.



 

אני זוכר שראיתי פעם הדגמה של הקיט למחשב שדיברתי עליו מקודם - הבן אדם פשוט לקח חלק קטן של יריעה כזו והדביק אותה בדיוק באזור שהפלח (כיסוי צד) של המחשב רעש בו - והופס, שקט.

 

אני משתמש כל הזמן במושג מוקד רעש - הפח של הדלת לא ישר לגמרי וגם החוזק המבני שלו לא זהה בכל נקודה ונקודה - יש בו נקודות חלשות יותר ולרוב הנקודות האלו יתאפיינו ביותר רזוננס ויהפכו למוקדי רעש - בנקודות האלו הכי חשוב לטפל.

 

אפשר לזהות דברים כאלה עם סטטוסקופ - יש לך ביוטיוב לא מעט סרטונים שמראים לך איך מזהים מוקדי רעש ורכיבים רופפים במנוע ובמרכב הרכב עם סטטוסקופ או מכשור ייעודי לכך. לפעמים אפילו מברג או חתיכת מוט ברזל דק יספיקו בכדי להבין איפה המוקד נמצא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון חם מהשטח!

 

ולפני שאני מתחיל, אני נשבע ביקר לי, שהתגובה הזו, עד כמה שתראה מוגזמת, עניינית לחלוטין ומבוססת על הרבה בדיקות.

 

ביצעתי היום את ריפוד הדיפונים בשכבת דיינאליינר ויש לי רשמים וגם מסקנות ראשוניות.

 

קודם כל לגבי החומר עצמו - הוא מאוד עבה! 6 מילימטר של ספוג מאוד גמיש, מאוד דחוס ושכבת דבק שנצמדת נהדר - חומר כיפי מאוד לעבודה.

 

האם נוח לעבוד עם החומר הזה?

 

מאוד! אין יותר קל ופשוט מזה.

 

מניחים את היריעה על הרצפה כאשר הספוג נוגע ברצפה ונייר המדבקה פונה כלפי התקרה.

מניחים על זה את הדיפון ובעזרת טוש עוברים לפי קווי הדיפון.

בעזרת סכין יפני אתם פשוט צולחים כמו דרך חמאה בספוג ולא חותכים לפי הקווים אלא 5 ס"מ פנימה - אסור שהספוג הזה יתקרב לשולי הדיפון כי שם הדיפון צריך להצמד למתכת הרכב, להכנס לתוך מסילות וכו' וכו'.

 

תדאגו לעשות פתחים לחורי הברגה, ידיות, תאורה וכל מה שיכול להתלבש על הדיפון.

 

כמה חומר צריך?

 

אני קניתי שתי יריעות, כל אחת 12SQFT - בפועל, הייתי יכול להסתדר עם יריעה אחת! אפשר לאמר שנשאר לי לשתי דלתות בעבודה קצת פחות נוחה ומסודרת לרכב השני אם רק ארצה (אבל אני לא רוצה).

 

ובסופו של דבר - מבחן התוצאה.

 

וובכן - אחרי הרבה מחשבה החלטתי שלנסות למדוד עם מד דציבל וRTA לא יתן לי כלום - רוב הסיכויים שאני לא אצליח לראות הבדל מהותי וגם אם היתה רעידה - מי אמר שדווקא הרעידה תיקלט בצורה ברורה בRTA???

 

החלטתי לבודד דלת אחת ואז לשמוע -

 

טרק של טונים בודדים.

כמה טרקים של מוזיקה.

 

בודדתי את דלת ימין ראשונה - קצת הגזמתי עם כמות החומר ובודדתי גם קצת על הדלת - הדיפון נסגר על הברגים שלו אבל רק על שלושה קליפסים בצד של הדלת שקרוב לתא המנוע - יחד עם זאת, אפס קרקושים והוא יושב טוב. אני אצטרך לעשות מקצה שיפורים.

 

מפעיל את המערכת ולתדהמתי - הקרקוש היחיד שאני מצליח לזהות נובע מחלק שבור בגריל של הרמקול בדיפון ובשביל זה אני אצטרך לבדוק אם אפשר להזמין חלק כזה מטויוטה - כאן, שום דבר לא יעזור וזה גם היה לפני.

 

באופן מפתיע - שתי הדלתות נטולות וויברציות באותה מידה! כאילו שלא קרה כאן בעצם כלום... 300 שקל של יריעת חומר מבודד וויברציות - אז למה לא קורה כאן כלום???

 

ואז אני שם לב באמת מה ההבדל...

 

אני מקשיב טוב, טוב מאוד למוזיקה שאני שומע ומשום מה אני מקבל את התחושה שצד ימין של הרכב הרבה יותר שקט, הכל נשמע עמוק יותר וברור יותר בקצה הימני של הרכב. כאילו שבצד שמאל אני בכלל פתחתי חלון - ולא, אני עם חלונות סגורים ומזגן ברכב.

 

עשיתי בדיקה פשוטה - לקחתי טרק שבודק רוחב במה - כל הזמן אותם צלילים מתחלפים בינם בין ימין לשמאל כאשר כל פעם חלק מהצלילים בצד ימין וחלק בצד שמאל ואז אותם צלילים מתחלפים לסירוגין.

 

לא! אני לא חולם! כל צליל שעובר לצד ימין של הרכב, ברור יותר, מודגש יותר, מלא יותר!

 

עליתי למעלה עם דיפון שמאל ובודדתי גם אותו אבל הפעם בלי להגזים בכמויות ובודדתי רק את הדיפון.

 

חזרתי לרכב, הרכבתי ומה אני אגיד לכם - זה פשוט לא להאמין.

 

זה כאילו שהרכב הוחרש מרעשי הסביבה שלו. ממש קיבלתי תחושה שאני בחדר סגור, אולם קטן.

 

התגובה של הבאס כל כך ברורה, הכל מהדהד ממש כמו בתוך חדר מבודד.

הווקאל מודגש ברמה אחת למעלה וכל הצליל הגבוה פשוט מקבל פירוט ברמה שהיא לכל הדעות - הבדל שמיע.

 

מסקנות

-------

 

באופן מאוד מוזר - היריעות הבוטילניות שהתפקיד העיקרי שלהן הוא לנגוד רזוננס, גם טיפלו בעצם בכל הוויברציות על הדרך (נעשתה שם עבודה מדהימה של בידוד איתן).

 

והחומר שנועד לספוג וויברציות - באופן מפתיע, הדבר שהוא עושה הכי טוב זה דווקא לבודד! והחומר הזה עושה את זה בצורה בה יש הבדל שמיע מאוד גדול בין האחרי לבין הלפני. הספוג הזה פשוט בולע כמעט כל דבר שמנסה לחדור לרכב דרכו מבחוץ ובו זמנית גם משתיק את כל הסביבה שהוא בא איתה במגע מיידי.

 

האם אני ממליץ לעבוד עם החומר הזה?

 

לא רק שאני ממליץ, אני חושב שזה פשוט מחייב!

 

תעשו שכבה אחת טובה על כל דופן של כל דלת ועל הדיפון ואז תעשו שכבה אחת טובה של חומר מבודד וויברציות על הדיפון.

 

מחר אני אבדוק איך הרכב מרגיש לי בנסיעה (עם מערכת ובלי מערכת).

 

קצת תמונות - תהנו.

1.JPG

2.jpg

3.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל שיהיה ברור - אני לא מנסה לעשות פרסומת לדיינאמאט - אני פשוט בחרתי לרכוש את החומר הזה כי היה לי נוח לרכוש אותו.



 

בהתחלה בכלל שקלתי להזמין או את האובר קיל של סטינגר שהוא מעולה - הנה קישור

 

http://www.ebay.com/itm/STINGER-RKO12-ROADKILL-OVERKILL-25-FOAM-PAD-/290711520558?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43afc1c52e

 

או את הביטופלסט של STP דרך נקודת מכירה שלהם בראש העין (כן, מתברר).

 

יש כאן חבר פורום שמוכר שתיים כאלה וניסיתי ליצור איתו קשר אבל בסוף החלטתי לרכוש ישירות דרך דרור (יבואן אודיסון) שתי היריעות כולל מע"מ עלו לי 650 שקלים ולמען האמת - הייתי כנראה צריך לרכוש אחת. נשאר לי יותר משליש מהחומר הזה.

 

יש גם חומרים כאלה לסקנד סקין.

 

----------------------------- מבחן התוצאה לאחר נסיעת בוקר ארוכה לעבודה 20 ק"מ על כביש 5 ואזור רמת החי"ל

 

 

בניגוד ליריעות הבוטילניות שמשנות את רזוננס הדלת, מתברר באמת שהגדולה שביריעה המוקצפת הזאת היא באמת - יכולת הבידוד שלה.

 

זה כאילו שהסאונד בתוך הרכב נשאר כלוא בפנים בזמן שרעשים מחוץ לרכב מתקשים הרבה יותר להכנס פנימה.

 

נסעתי לחדר כושר בלי מערכת פועלת (ליד הבית) והמנוע היה קר - לא הרגשתי כאן הבדל רציני מבחינת רעשי מנוע וסביבה, לא ממש הרגשתי כאן הבדל.

 

דוממתי מנוע ופשוט ישבתי ברכב והקשבתי - הרעש הסביבתי היה מאוד נמוך.

 

פתיחת הדלת גילתה הפרש ניכר מאוד בין הרעש הסביבתי כאשר הדלתות היו סגורות ואני בטוח שהשימוש בדיינאליינר הגדיל את הבידוד של הרעש הסביבתי.

 

יצאתי לעבודה - המנוע התחמם והרכב בהחלט שקט יותר.

 

הפעלתי את המערכת והחלטתי ללכת על אלקטרונית - אינפקטד וטרנטמולר - פחות או יותר בנצ'מארק לבדיקת הבידוד ושיכוח הוויברציות.

 

להזכירכם - דיפון ימין אצלי לא תפוס על רוב הקליפסים שלו בכלל.

 

אפס - אפס מוחלט של זמזומים או רעידות או קרקושים.

 

הדברים היחידים שמקרקשים לי שם זה הכרטיס לחניה, הגריל הסדוק בדיפון ימין והקפיץ של המושב בטיחות של הילדה - כל השאר - שקט מוחלט. לא משנה באיזה ווליום לא משנה מה אני עושה.

 

לגבי הגריל הסדוק - הוא מרעיש עד תדר 120 הרץ - ב150 הרץ הוא כבר מפסיק עם הזמזום הקטן הזה.

 

במילה אחת - תענוג.

 

לא היה לי מושג כמה פוטנציאל נוסף אפשר למצות מהמערכת הזאת רק ע"י הוספת השכבה הזו לכל דיפון - באמת שלא היה לי מושג.

 

ההבדל בהיענות הבאס הוא עצום, כי בצורה מאוד מוזרה, זה גם משפיע מאוד על הסאב וופר שפשוט נשמע הרבה יותר נקי והרבה יותר מדוייק - הרבה יותר, אי אפשר להסביר במילים עד כמה השינוי הזה שמיע לאוזן.

 

אני רק יכול לתאר לעצמי שבידוד של תא המטען היה מחדד את זה עוד יותר ובידוד נוסף של הגג ורצפת הרכב היה הופך את הרכב הזה פשוט לחרישי. אין מה להשוות בכלל באיכות הבניה של רכב יפני משפחתי גדול לרכב יפני 1.6 ליטר.

 

 

לכל חברי הפורום שעשו פרוייקט של בידוד בדלתות ברכבם - ההמלצה החמה שלי היא - תוסיפו שכבה של חומר מסוג זה לדיפון שלכם, זה אחד ה-שיפורים הכי זולים והכי יעילים שניתן לעשות למערכת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה :-)

 

אפשר לקבל כאן סיכום ביניים על "עשה ואל תעשה"? או ליתר דיוק מה מומלץ ומה לא מומלץ?

מהם התחליפים בארץ? חלק ראינו בהודעה הקודמת, אבל רק לצורך ריכוז.

 

אם אני מבין נכון מהסרטונים וגם מהעבודה שלך, אז המצב הוא כזה (לדלת לפחות):

1. בידוד רעידות - חומר מבוסס בוטילן/אספלט/ביטום (חול/חצץ/מלט/מים :-) ) עם חיזוק של שכבת אלומיניום. ליישם על דופן חיצונית של פח הדלת, דופן פנימית של פח(מבחוץ ? לכיוון דופן הפלסטיק?), מצד פנימי של דופן הפלסטיק. מהם החומרים (לפחות רשימה קצרה)

2. בידוד רעשים - חומר ספוגי (אם הבנתי נכון, ספוג עם תאים סגורים) הנדבק על שכבת בידוד רעידות. (גם רשימה קצרה אם אפשר)

3. סגירת פתחים טכניים - רדיד אלומיניום עבה עם דבק, פלטות מאלומיניום/עץ סנדוויץ' - ממה עוד? איך לחזק?

4.מניעת קירקושים הנובעים צמות חוטים, וכל מה שיש בדלת - טוב, על זה דובר רבות בפורום, יש מה לחדש?

5. גג, תא מטען, מנוע - מה שונה מהדלתות?

 

תודה

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע טוב. 650 שח לא הרבה בכלל. אדי, אפשר פרטים לגבי stp גם בפרטי אפשר. אני רוצה לבדוק גם. טוב. מסקנה לגבי כל זה היא אחת! כל דבר צריך להיות בשימוש שלו. חומר שהוא צריך לבודד, הוא מבודד רעשים וזה מה שצריך להיות.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קיי - אחד אחד



 

לגבי STP - התשובה הישירה שקיבלתי מסטנדרט פלאסט הפצות (STP דיסטריביושן) היתה לפנות ליוני סטריאו בראש העין.

 

לא פניתי אז אני לא יודע אם יש לו מלאי זמין ומה המחירים דרכו.

 

לגבי מה אני ממליץ - הדגשתי בכוונה את ה"אני" כי זה לא מצא חן כאן בעיניי מישהו, צודק לדעתי ולכן אני חוזר ומדגיש - זו תפיסת עולמי האישית.

 

1. לוודא קודם כל תקינות הדלת - מסילות חלון תקינות, מהדקי פלסטיקה שלמים ותקינים, כל הברגים נמצאים, אין מסילות או פתחי ניקוז חסומים, מנועי חלונות ונעילה מרכזית לא עייפים ותקינים, חיווט במצב תקין, גומיות אטימה של הדלת שלמות וידיות שלמות ותקינות, לוודא שאין צורך בפחחות או צבע.

 

למה? כי אין טעם להתחיל לעשות בידוד על דלת פגומה, קודם כל לוודא שאין לכם יישור קו מכאני טכני לבצע באזור בו מתבצעת עבודת הבידוד.

 

2. להוציא מהדלת את כל מיגון הגשם (ניילונים) והפלציב - לא מועילים בשום דבר כמעט - הבידוד שלהם שווה ל... וזה אחרי שראיתי מה ההבדלים.

 

3. להתחיל טיפול עם יריעות בוטילן - שכבה אחת של 70 עד 90 אחוז לפחות על כל דופן וכן, גם על הדיפון.

 

זה למניעת רזוננס וכן גם למניעת וויברציות.

 

4. לפני שסוגרים פתחים טכניים ומבודדים דופן פנימית - לבדוק אם תנאי הדלת מאפשרים להתקין דיפיוזר מאחורי הרמקול (דיינא-אקסורב למשל) - אם יש אפשרות, כדאי להשקיע בזה, נותן מענה יפה מאוד לנושא היג"ע. בהזדמנות הזו - אם יש רצון ויכולת - לקחת חומר בידוד בתצורת תרסיס ולנסות להגיע לאזורים שקשה לבודד אותם עם יריעה - לא להתיז על פתחי ניקוז!!!

 

התרסיס הוא רק המלצה - דוגמא לחומר שכזה, דיינאשילד.

 

5. לסגור מחיצות טכניות בעזרת רדידי אלומיניום דביק או פלח אלומיניום וברגים או פשוט לקחת יריעה בוטילנית ולא להוריד לה את גב המדבקה בכדי לשמור על קצת חוזק. לבודד את הדיפון.

 

6. לתת שכבה של חומר מבודד ומונע וויברציות על הדיפון.

 

 

הדיפיוזר והתרסיס זה מה שנקרא ל"מהדרין" - בגדר המלצה. הדיפיוזר - כדאי מאוד אם אפשר, התרסיס זה כבר בהסחפות בעיניי וגם יש לי נסיון עם התרסיס הזה - הוא לא עושה הבדל גדול במיוחד ולדעתי, לא שווה את הכסף אבל בשביל כיסוי מלא באזורים קשים - אין לו תחליף.

 

אני בטוח שמי שיקח את הגישה הזאת - יהנה הרבה יותר מאלו שהפגיזו את הדלת בשלוש שכבות על כל דופן, הספוג עבה יותר משלוש שכבות כאלו, עולה שליש מהמחיר לעומת ההשקעה ונותן תוצאה ברורה ומיידית כשזה מגיע לבידוד רעשים. טפלו ברזוננס ואחרי זה תדאגו לבודד היטב - לא צריך להסחף מעבר לזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3265 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...