Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(סוג של) בעיה עם רכב בן חצי שנה


שימו לב! השרשור הזה בן 4335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4-5 שנים, אל על החליטה להוציא זית אחד מהמנה המוגשת בטיסות (במקום 4 להגיש 3, או במקום 3 להגיש רק 2), הסתבר שהזית האחד הזה חסך להם בחשבון שנתי עשרות אלפי דולרים.

אם זית אחד חוסך כל-כך הרבה, אז שני שפריצים של צבע, חוסכים יותר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופופו חסכונות

 

בג'מבו של סויסאייר( פעם הייתה חברה כזו ) 380 מושבים באל על 430-450 מושבים בJAL היו 480 מושבים . קטנים היפנים :-D

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באל על הם חסכו זית, ומרוב שחסכו כבר אף אחד לא רוצה לטוס איתם.

טסתי כבר בחרות תעופה של מדינות אפריקאיות נכשלות (בלי שמות) שהמטוסים, האוכל והחוויה היו הרבה יותר מוצלחים מבאל-על.

 

מה למדנו היום? שמי שמנסה לחסוך בטווח הקצר יפסיד בארוך.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סולל הדרך

 

היום כל חברות התעופה חסכניות במח' תיירים.

חברת תעופה לא נמדדת רק בכמות המושבים ואיכות האוכל. היא נמדדת קודם כל בבטיחות המטוסים ואחזקתם וכן במיומנות הטייסים.

במקרה של אל-על יש גם הוצאות ביטחון גבוהות, שלא מושתות על חברות אחרות. אם אתה רוצה להיות תחרותי מול האחרות, אתה צריך להחליט במה אתה מקצץ.

תאר לעצמך שאתה צריך לטוס באל על ולקבל את אותה רמה שאתה מקבל בבריטיש, אבל מנגד אל-על תסביר לך שאצלה הכרטיס עולה עוד 200 דולר רק כי היא מבטיחה יותר בטחון מהאחרות.

אז אלעל דוחפת עוד כמה שורות ולוקחת רק עוד 40 דולר.

 

אם אתה מחפש להשוות לחברה חסכונית, קח את איזיג'ט כדוגמה. אתה קונה רק כרטיס טיסה הכולל רק מטען יד אחד וזהו. אני יודע שלפעמים הם מעלימים עין מתיק גב קטן שנוסף למזוודה.

כל דבר נוסף עולה כסף: מזוודה נוספת עולה כסף, ארוחה עולה כסף, מושב ספציפי עולה כסף (לא בטוח שאתה וזוגתך תשבו זה ליד זה אם לא שילמתם על בחירת מושב). שתיה עולה כסף. אתה רק קונה כרטיס טיסה. אם תבדוק, תגלה שלשלם עבור כל התוספות יוצא יותר יקר מכרטיס טיסה בחברה רגילה.

 

אל-על מפסידה לא בגלל שהיא חסכה זית, אלא בגלל מגבלות שיש עליה בעיקר בגלל הדתיים. בכל זאת הם פלח שוק נכבד בנוסעים שלה והם לא ממש חסכנים במחירי הטיסות, הם דוקא משלמים מחירים גבוהים על הטיסות. בכל זאת מדובר בחברה לאומית, כך שהיא לא יכולה להתנער מהכל ולפעול רק מסחרית. אילו היתה טסה בשבת, סביר שדברים היו נראים אחרת.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ומימנתי את הדתיים בתשלומי המס שלי, מימנתי את החרדים בשרות הצבאי שלי אז...נגמר לי הכוח לממן אחרים.

שהם יטוסו איפה שהם רוצים ואני יטוס איפה שנוח לי לדחוף את הרגלים.

אגב, אני טס המון בחברות הלאו קוסט באסיה. נכון אני מוסיף על מזוודה והקולה עולה כסף ולמרות הכל זה עולה עד כדי מחצית מחברה סדירה (לא תמיד) ומרווח הרגלים עדיף מאל-על...איך זה?

 

עזוב, זה לא הרקדנים זה הרצפה עקומה.

 

גילוי נאות, הח"מ עבד מספר שנים באל-על ובני משפחתו מדרגות שונות (כולל אב) עדיין עובדים שם.

עזוב אותך, זה דראק אחד גדול.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוג של בדיחה לא מצחיקה, החסכון המכוער הזה. אפילו שמדובר ברכב זול מאוד.

 

וסתם בא לי לשתף על מקרה מכוער שקרה לי עם רכב דומה.

 

לפני קצת פחות משנה קניתי קיה פיקנטו כרכב שני למשפחה, אותה כבר הספקתי למכור.

לאחר שבוע בערך שהרכב היה ברשותי, שמתי לב לקרע צמוד מאוד לדופן הצמיג האחורי שמאלי.

ניגשתי מייד לפנצ'ריה בה אני לקוח קבוע וביקשתי שיבדוקו את הצמיג.

אחרי שהסתכל הבחור, אמר: "מה אתה שואל אותי על זה, כבר תיקנת"

ואני מופתע, "מה זאת אומרת תיקנתי ? הרכב אצלי שבוע, רק אני נוהגתי ברכב עד עכשיו ולא נכנסתי לשום פנצ'ריה!"

 

בסופו של יום, מתברר שברכב תוקן פנצ'ר לפני שהגיע לידיי.

נכון שברוב המקרים אין צורך לדווח על מקרה כזה.

אבל במקרה שלי, הצמיג נפגע במקום בו היה אסור לתקן את הפנצ'ר והציג היה פסול !

נסעתי במשך שבוע ימים עם צמיג שסיכן את הבטיחות שלי ושל היקרים לי !

וכל זה בשביל צמיג שעולה 350 ש"ח!

 

עצוב עד כמה נמוך יבואני רכב יורדים (תרתי משמע) בשביל להרוויח/לחסוך כמה גרושים.

מחשבה בוראת מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואנים והיצרנים כאחד. רבאק, אז נכון שלא קנינו גראנד-ויטארה, זה אומר שאפשר למכור לנו רכב בצורה הכי מצ'וקמקת וקמצנית שאפשר? זה יחס פשוט מגעיל.

 

@ סולל הדרך: אתה חד משמעית צודק. אני הייתי צריך לטוס לאירופה שנה שעברה. טסתי עם אייר סוויס. גם יצא לי יותר זול, וגם היה מלא מקום לרגליים. אולי לשוויצרים האלה יש איזה פטנט מתקפל להארכת המקום שלא הגיע עדיין לאל-על :|

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, אני טס המון בחברות הלאו קוסט באסיה. נכון אני מוסיף על מזוודה והקולה עולה כסף ולמרות הכל זה עולה עד כדי מחצית מחברה סדירה (לא תמיד) ומרווח הרגלים עדיף מאל-על...איך זה?

אתה שוכח ששיטת התימחור בחברות הלאו-קוסט, הן שונות. תזמין את הכרטיס חצי שנה מראש ותשלם 5 אירו (טיסות פנים), תזמין את הכרטיס ברגע האחרון ותגלה שהוא עלול להיות יקר יותר מחברה סדירה.

לגבי מרווח רגליים, כבר אמרתי - הוצאות הביטחון של אל-על גבוהות מאוד. מדובר בהוצאות ביטחון שחברות אחרות בעולם לא מתמודדות איתן. רק לידיעה, אל-על היא זאת שאמונה על הביטחון בכל חברות התעופה הישראליות ואילו החברות הנוספות לא נושאות בנטל הביטחון במלואו, כך שיוצא שאל-על מסבסדת את הביטחון לארקיע וישראייר. נכון, המדינה משתתפת, אבל זה עדיין לא מכסה את העלויות.

הפתרון של אל על, זה למכור עוד כמה מושבים, לצמצם רווחים ולצמצם הפסדים.

אף אחד לא מונע ממך לטוס בחברות אחרות. כל אחד עושה את השיקול שלו ליום צרה שמקווים שלא יבוא. עדיף אי-נוחות מסויימת וביטחון מוגבר או שאולי עדיף נוחות ומחיר זול עם פוטנציאל סיכון גבוה יותר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קייזר - לגבי מרווח הרגליים - לי היה נסיון בדיוק הפוך - שתי טיסות (הלוך ושוב) עם קטע באל-על וקטע בסויס. הטיסה בסויס היתה הרבה יותר צפופה. בדיקה ב-seatguru העלתה שמרווח הכסאות באל-על (737) הוא "32 ובאותו A321 של סויס - "31. אם אתם רוצים לנסות טוס צפוף באמת נסו פעם את ה-757 של ארקיע. תחושתי היא ששם הצפיפות באמת יותר גדולה, אבל אולי זה רושם מוטעה.

אני ממליץ לכל המלעיזים על מרוח הרגליים באל-על לבדוק מה באמת צפיפות המושבים בהשואה לחברות אחרות, אפילו כאלה הנחשבות בעלות שירות טוב במיוחד - ותגלו שבמחלקות התיירים מדובר בדיוק באותו מרווח. יש לאל-על חסרונות אחרים - למשל בבידור תוך טיסה, אבל מרווח הרגליים אינו נופל משום חברה אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במטוסי 747-300 ו- 747-400 אפשר ומותר להטיס 660 נוסעים.

חברת ANA טסה בתצורה זו בדגם 747-400D בטיסות פנימיות ביפן.

בתאונה של JAL 123 נהרגו 509 נוסעים ו- 15 אנשי צוות במטוס 747-100.

 

אגב, הפסיעה (pitch) של המושבים לא תמיד מעידה על מרווח הרגליים. יש כיום מושבי נוסעים המיועדים לתצורות high density המאפשרים בפסיעה של 30 אינץ' מרווח רגליים זהה לזה שהיה מושג בפסיעה של 32 אינץ' במושבים הישנים. משיגים זאת על ידי קימור של משענת הגב ועל ידי שימוש בספוגים דקים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...