Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5220 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה משווה בין דברים שאינם ברי השוואה.

להשוות בין ללמוד מתמטיקה ונהיגה אי אפשר. תטעה במתמטיקה, תיכשל במבחן. תטעה על הכביש אתה עלול למות או להפצע(או להרוג ולפצוע אחרים).

במקרה הזה דווקא, אדם בעל נסיון וידע(להלן מדריך) כן נחוץ על מנת ללמוד.

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
SMIRO, לדעתי אתה טועה, כל אחד יכול ללמוד לבד, לא בכל דבר צריך לשלם כסף בשביל מדריך.

בשביל ללמוד לבד יש חוש. האם היית הולך לרופא אוטודידקט? אחד שיש לו חוש חבל על הזמן?

 

ככה בכל התחומים בחיים, קח דוגמא של הטיסנים על שלט, גם את זה, למדתי להטיס עם מדריך, אבל באמת יכלתי ללמוד לבד, אולי עם יותר ריסוקים, אבל בסוף לומדים. בדיוק כמו בכביש! כמה ריסוקים, אבל בסוף לומדים. אתה בטח רואה לבד את האבסורד, לא?

גם עכשיו אחרי איזה 4 שנים שלא נגעתי בשלט, אני יחזור להטיס, יקח קצת זמן עד שאני יהיה חד ומקצועי, אבל בסוף אני ילמד.

 

ככה גם בצפר, לא באמת צריך מורים וכל זה בשביל תעודת בגרות, מספיק היו ספרים עם הסברים טובים, והיה אפשר ללמוד לבד. אני נשמע לעצמי מה זה זקן, אבל הגישה הזו היא אחת הבעיות הגדולות של הדור שלכם. נכון שתעודת בגרות אינה מדד לכלום, נכון שניתן להוציא אותה בלי לבקר יום אחד בבית ספר, אבל המסגרת כולה תורמת הן לידע והן להקניית כישורים חברתיים. לא סתם זקנה וחוכמה הולכים יד ביד. לא סתם המורים הטובים, אנשי הרוח המפורסמים והמדריכים השונים אינם בגילך.

הבצפר זה רק מסגרת שתפקידה להעניק חינוך וחברה. בית הספר.

אני שאני לומד בבצפר חשמל, נראה לך אני מבין מה שהמורה אומרת?

אני רק כותב ומעתיק, לפני מבחן לומד לבד הכל, וככה יש 100. (מזל רק שהמורה מסדרת טוב את החומר.) מזל שהמורה יודעת לעשות את העבודה שלה, אה? אחרת היה קשה יותר. תקביל את זה להדרכת נהיגה מתקדמת. המדריך לא ילמד אותך כמו תוכי, אלא יסדר עבורך את החומר (שאת חלקו אני בטוח שאתה יודע, אבל לא ממש מבין איך הכל מתחבר לתמונה גדולה).

 

אני כן מסכים עם "בטחון מופרז=מתכון לאסון".

ובגלל זה אני "לומד" בעיקר שאין לי חברים ברכב ובלי מוזיקה בווליום גבוהה.

(כמו שכתבתי בהודעה הראשונה, "ריסנתי את עצמי" או במילים שכתבתי שם.)

 

יאיר, השגיאות כתיב באות שאני כותב בשעות מאוחרות, אני יודע, לא פתחתי ספר בחיים. (חוץ מספרים של מכונאות וספרים טכניים באנגלית בהרבה מאוד תחומים).

לגבי שאר מה שכתבת, כל אחד רואה מה שהוא רוצה מהנקודת מבט שלו.זה תמיד נכון. כל אחד ונקודת המבט שלו, כל אחד והניסיון שהוא סוחב עימו. אנשים גדולים, מוצלחים, תקרא לזה איך שתרצה, יודעים גם לנסות ולראות דברים מנקודת מבט של אחרים על מנת לקבל פרופורציות. כמאמר הפתגם "אם שלושה אנשים אומרים שאתה שיכור אולי הגיע הזמן ללכת לישון" - תראה לבד כמה אנשים כאן מבקרים את גישתך, תסיק לבד את המסקנות.

 

הערותי באדום

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

מצב S????

היגוי מדוייק????

קווים ישרים????

יציאה נכונה מפנייה???

 

 

זה פאקינג כביש ציבורי שאנשים נוסעים עליו לעבודה יא גמור!!!

מה נראה לך, שאתה באמצע מירוץ פורמולה 1? אתה צריך שמאלה?פשוט תפנה שמאלה, אל תז#$ן את השכל על קווים ישרים ויציאה נכונה. כשאני נוסע לעבודה מעניין לי את הביצה השמאלית "היגוי מדויק" "קווים ישרים" ועוד כל מיני בולשיט שכתבת.

כשנהגתי על R8 V10 בגרמניה על מסלול חובבים אז גם אני חיפשתי "קווים ישרים" ופנייה נכונה.

 

אתה חייב לצאת מהסרט שהכביש הוא מסלול מירוצים.

פורסם

צ'סטר אני לא כלכך מסכים איתך. גם אני שומר על קווים בעת נהיגה בכביש ציבורי(אם הכביש ריק אז לכל רוחב הכביש ואם יש רכבים אחרים אז רק בנתיב שלי) והדבר אינו מסכן אף אחד. יתרה מכך, הדבר מאפשר נסיעה חלקה יותר ונעימה יותר. כמו כן גם מוריד מהבלאי של הרכב. למשל ישנם מקומות כמו עיקולים מסויימים וכו', שאם תכנס אליו במהירות מתאימה, לא תצטרך לבלום כלל, האחיזה תהיה מירבית והמעבר בו יהיה נעים יותר לנוסעים ברכב.

ישנה כתבה שראיתי לפני כמה שנים שמסבירה את היתרונות של שמירת קווי נהיגה ועל היתרונות של זה. אולי מישהו יודע על מה אני מדבר ויכול לשים פה קישור.

לפעמים נסיעה בקווים הנכונים גם חוסכת לי זמן(אמנם לא הרבה, אבל לעיתים גם 2 דק' הן קריטיות בשבילי).

פורסם
לפעמים נסיעה בקווים הנכונים גם חוסכת לי זמן(אמנם לא הרבה, אבל לעיתים גם 2 דק' הן קריטיות בשבילי).

 

בכוונה אני לא מתייחס לכל הדברים האחרים שכתבת אבל, כשמדובר על כביש ציבורי, הציטוט לעיל הינו בפשטות חRא של שוורים.

51 קג"מ :shock::lol:

פורסם

קווים נכונים הם תמיד דבר טוב. הגדלת האחיזה יכולה להיות בעלת משמעות, גם בדרך יבשה ובנהיגה מנהלתית. אבל התרומה העיקרית בחלק מן המקומות היא דווקא לשדה הראיה: אם אתה נכנס לסיבוב שאינך יודע מה נמצא מעבר לו, כדאי לך להישאר בקו החיצוני (בגבולות הנתיב) ולהיכנס "פנימה" רק לקרת סוף הסיבוב, כדי להרוויח שדה ראיה פתוח להמשך הדרך. גם בהשתלבויות בעיר, לקיחת קו דומה שיאפשר להשתלב בקו "שטוח" ובזוית קהה - מאפשרת להקל על מלאכת ההשתלבות.

 

אגב, אם מישהו עוקב אחריך (וכדי לוודא זאת רצוי לנסוע במעגל או לעשות "הקפות" בתוך כיכר) אפשר לעצור לרגע ולעשות את עצמך יוצא מהרכב, ואז להמשיך לנסוע. אפשר גם לנסוע למקום הומה אדם או לעבר תחנת המשטרה המקומית. בכל מקרה, יש להיזהר מנהגים שיושבים לך על הזנב על ידי האטה של מהירות הנסיעה!

 

ולפותח השרשור: נהיגה אי אפשר ללמוד לבד. חייבים התערבות מקצועית של מדריך, לפחות פעם אחת (ורצוי יותר). ואם אתה חושב שהדרכה שכזאת מתמקדת ב"משחקי דוושות" וקווים בסיבוב אז אתה טועה - קודם כל תלמד ללכת: תחזוקה חכמה, תנוחת ישיבה יעילה, עבודה עם המבט, שמירת רווח, שימוש במראות וניהול התנועה לאחור, הם דברים שלומדים לפני שמתיימרים להחזיק דריפט בתוך שיקאן, ואני מתערב שגם בדברים הללו יש לך הרבה מה לשפר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מצב S????

היגוי מדוייק????

קווים ישרים????

יציאה נכונה מפנייה???

 

 

זה פאקינג כביש ציבורי שאנשים נוסעים עליו לעבודה יא גמור!!!

מה נראה לך, שאתה באמצע מירוץ פורמולה 1? אתה צריך שמאלה?פשוט תפנה שמאלה, אל תז#$ן את השכל על קווים ישרים ויציאה נכונה. כשאני נוסע לעבודה מעניין לי את הביצה השמאלית "היגוי מדויק" "קווים ישרים" ועוד כל מיני בולשיט שכתבת.

כשנהגתי על R8 V10 בגרמניה על מסלול חובבים אז גם אני חיפשתי "קווים ישרים" ופנייה נכונה.

 

אתה חייב לצאת מהסרט שהכביש הוא מסלול מירוצים.

 

לא מסלול מירוצים, את זה מהיום הראשון על ההגה הפנמתי.

 

אבל לשפר את יכולות הנהיגה בהחלט על כל כביש.

 

לא צריך ליישם את ה"כללים" האלה רק במסלול חובבים עם רכב שעולה כמו בית.

אפשר וצריך לתרגל כל נהיגה ולו הכי קטנה, גם כדי להשתפר, וגם כדי שתגיע למסלול חובבים תדע מינימום להחזיק את ההגה, ושם תיישם את הכללים" הנ"ל ביותר מהירות ובלי לסכן ולהסתכן.

 

אני לא בפורמולה אחת, כבר אמרתי שאני שומר על הרכב, ולא עובר בכלל את ה3K סלד.

 

בולשיט לא בולשיט עובדה שיש פה אנשים מביני עניין שגם מסכימים עם חלק מהדברים שאמרתי.

 

צ'סטר אני לא כלכך מסכים איתך. גם אני שומר על קווים בעת נהיגה בכביש ציבורי(אם הכביש ריק אז לכל רוחב הכביש ואם יש רכבים אחרים אז רק בנתיב שלי) והדבר אינו מסכן אף אחד. יתרה מכך, הדבר מאפשר נסיעה חלקה יותר ונעימה יותר. כמו כן גם מוריד מהבלאי של הרכב. למשל ישנם מקומות כמו עיקולים מסויימים וכו', שאם תכנס אליו במהירות מתאימה, לא תצטרך לבלום כלל, האחיזה תהיה מירבית והמעבר בו יהיה נעים יותר לנוסעים ברכב.

ישנה כתבה שראיתי לפני כמה שנים שמסבירה את היתרונות של שמירת קווי נהיגה ועל היתרונות של זה. אולי מישהו יודע על מה אני מדבר ויכול לשים פה קישור.

לפעמים נסיעה בקווים הנכונים גם חוסכת לי זמן(אמנם לא הרבה, אבל לעיתים גם 2 דק' הן קריטיות בשבילי).

 

זה בידיוק כמה מהדברים שרציתי שאנשים יבינו ממה שכתבתי.

 

לגבי הזמן, בעייתי, אי אפשר למהר על הכביש. (אלה אם עוברים על החוקים, וחבל, הרבה כסף וסיכון.)

 

קווים נכונים הם תמיד דבר טוב. הגדלת האחיזה יכולה להיות בעלת משמעות, גם בדרך יבשה ובנהיגה מנהלתית. אבל התרומה העיקרית בחלק מן המקומות היא דווקא לשדה הראיה: אם אתה נכנס לסיבוב שאינך יודע מה נמצא מעבר לו, כדאי לך להישאר בקו החיצוני (בגבולות הנתיב) ולהיכנס "פנימה" רק לקרת סוף הסיבוב, כדי להרוויח שדה ראיה פתוח להמשך הדרך. גם בהשתלבויות בעיר, לקיחת קו דומה שיאפשר להשתלב בקו "שטוח" ובזוית קהה - מאפשרת להקל על מלאכת ההשתלבות.

 

אגב, אם מישהו עוקב אחריך (וכדי לוודא זאת רצוי לנסוע במעגל או לעשות "הקפות" בתוך כיכר) אפשר לעצור לרגע ולעשות את עצמך יוצא מהרכב, ואז להמשיך לנסוע. אפשר גם לנסוע למקום הומה אדם או לעבר תחנת המשטרה המקומית. בכל מקרה, יש להיזהר מנהגים שיושבים לך על הזנב על ידי האטה של מהירות הנסיעה!

 

ולפותח השרשור: נהיגה אי אפשר ללמוד לבד. חייבים התערבות מקצועית של מדריך, לפחות פעם אחת (ורצוי יותר). ואם אתה חושב שהדרכה שכזאת מתמקדת ב"משחקי דוושות" וקווים בסיבוב אז אתה טועה - קודם כל תלמד ללכת: תחזוקה חכמה, תנוחת ישיבה יעילה, עבודה עם המבט, שמירת רווח, שימוש במראות וניהול התנועה לאחור, הם דברים שלומדים לפני שמתיימרים להחזיק דריפט בתוך שיקאן, ואני מתערב שגם בדברים הללו יש לך הרבה מה לשפר.

 

אני לא מפחד אם מישהו יעקוב אחרי, במקרה הזה גם ראיתי את הבנאדם ברמזור, אם הייתי יוצא מהרכב והולך לכיוונו הוא היה מפחד. (1.93, רזה אבל עם ז'קט שחור שהופך אותי לבנאדם רחב.)

מה שכן אני די פחדן, אני יודע להפחיד אבל ברגע האמת אני מניע תרכב וטס מהמקום.

 

 

לגבי כל מה שכתבת בפסקה האחרונה, זה ה א' ב' של הנהיגה, בשבועות הראשונים שנהגתי לבד תרגלתי את זה ועבדתי על זה.

לגבי הדריפט, אין לי ממש את הכלים, וככל הנראה גם לא יהיה.

פורסם

ברור שצריך "לרדת" ממנו....הרי מה בסך הכל רוצה הבחור להסביר לנו?

שקווים ישרים בסיבובים,חוסך לנו זמן.

 

אז חמוד כשאתה יורד מערד לים המלח,,,"בקווים ישרים" אתה יכול "לחסוך" ים בזמן....

 

ואולי גם לנו......ים בשטויות!!

 

 

בברכת חג שמח

:?:מהנסיון....גם תולעת בסוף לומדת !!:roll:

מגדל חיית מחמד...bufallo...עצלן בכביש:|

ענק בשטח!!!:-o

פורסם
איפה ראית שאני מתנשא?

 

בחייאת מאיפה אתם יודעים איזה וכמה ניסיון יש לי?

 

נכון שאני כמה חודשים על ההגה, אבל זה מספיק כדי לקבל מספיק כאפות, ולהתנסות במלא מצבים.

אתה חי בסרט שכמה חודשים מספיקים לך בשביל להתנסות ב"מלא" מצבים,ובטח ובטח ש"לקבל" כאפות.

אני כבר קרוב לשנתיים על הכביש ובשנה + הראשונות ,היו הרבה מצבים וכל פעם מחדש חשבתי שכבר התנסתי בהכל ,וכל פעם מחדש טעיתי. היום שכבר הנהג חדש נגמר עוד חודשיים ,נדירים המצבים שבאמת מפתיעים אותי ולא התנסתי בהם,אבל עדיין יש.

גם שנתיים זה נחשב ניסיון מועט , ואני אומר תודה לאבא שלי כל פעם על זה שעד לפני שנה הוא לימד אותי נהיגה ,כמו שמישהו אמר פה :כל נסיעה זה פי 10 יותר ידע ממה שלמדתי בכל שיעורי הנהיגה.

לסיכום, אין לך ניסיון על הכביש ,יש לך ניסיון תאורטי שלא שווה הרבה בלי ניסיון מעשי, כי תאורטית אני גם יכול להטיס מטוס,אבל כמובן שבפועל זה לא יקרה ללא הדרכה מקצועית.

תוריד את הביטחון שלך כי הוא קצת מוגזם, ואני למדתי על בשרי שביטחון מוגזם גורם לתאונות.(במצב שלי ברוך ה' זה היה רק פגישה לוהטת עם המדרכה)

פורסם

באפלו אני לא אמרתי שזה חוסך זמן.

 

חגי, אתה מדבר בלי ידע, אתה לא יודע כמה ניסיון יש לי ולכמה מצבים נכנסתי.

 

עוד פעם, מסכים עם זה שבטחון מופרז זה גורם משמעותי לתאונה.

 

בינתיים טפו טפו טפו התאונה היחידה שהיית לי וגם היא לא באשמתי, שבדואי לקח לי זכות קדימה (עבר לנתיב שלי בלי להסתכל במראה), החלקתי עד אליו עם הקוואליר (אין ABS), פגעתי בו ב20 קמש בערך, לרכב שלי לא קרה כלום חוץ מנקודה של ס"מ אחד קילוף צבע, אותו העפתי קצת, באתי לרדת מהרכב כדי לבדוק נזקים ולקחת פרטים, הוא ברח רדפתי אחריו 100 מטר וראיתי שסתם חבל על החיים והדלק שלי, והמשכתי ליעד שלי עם שוק קטן ותסביך אם אני אשם או לא.

 

שמח שלא קרה לי כלום, מפה למדתי שהכל יכול ליהיות ותמיד יהיה איזה טיפש על הכביש שיעשה את הפעולה הכי לא צפויה.

פורסם
בכוונה אני לא מתייחס לכל הדברים האחרים שכתבת אבל, כשמדובר על כביש ציבורי, הציטוט לעיל הינו בפשטות חRא של שוורים.

 

וזה כי..?


×
×
  • תוכן חדש...