Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משמעות המושג CLASS במגברים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4953 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,



 

כידוע מגברים מתוייגים לפי המושג CLASS, הייתי שמח לשמוע על מה הדבר מעיד ומה היא משמעות האותיות הנלוות (A\B, D)

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיפוש יש את התשובות.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבחור מעליי. לא מדוייק.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש חיפוש ושוב - חיפוש.



 

אבל - בגדול

 

הקלאס הוא בעצם שיטת העבודה של המגבר והקשר שלה לצריכת הזרם שלו במתח נתון.

 

קלאס A אומר שהמגבר כל הזמן פועל ועל שני צידי גל הקול - הוא מגביר גם את הצד החיובי של האות\מסילת מתח וגם את הצד השלילי של האות - כל הזמן, ללא הפסקה גם כאשר אין שום אות אודיו שעוברת דרכו.

 

מה שזה אומר שהמגבר צורך חשמל כל הזמן, הרבה ולמען האמת המון טוענים שסתם. אבל זה כבר וויכוח לשרשיר אחר - מה אנחנו כן מסוגלים לשמוע ומה אנחנו לא.

 

קלאס A/B זה קלאס שמגביר בכל רגע נתון (עד כמה שזכור לי - אני יורה מהזכרו ועלול לטעות או לא לדייק) רק צד אחד של גל הקול ובכך בעצם חוסך הרבה מאוד צריכת אנרגיה, הרכיבים שלו גם כן בעצם במצב עבודה כל הזמן כי כל פעם יש חצי גל שנמצא בהגבר.

 

קלאס D - איננו דיגיטלי במובן של דגימת האות היות והאות שנכנסת לרוב מגברי קלאס D היא אנלוגית וכך היא גם יוצאת

 

קלאס D אומר שהמגבר ממתג את עצמו לכיבוי והדלקה בקצב מאוד מהיר ובעצם חלק מהזמן המגבר בכלל כבוי ואתה לא מודע לכך רק שזה קורה כל כך מהר שאתה לא שומע את זה קורה.

 

מה שכן קורה בקלאס D זה שאחוזי העיוות הם גבוהים הודות לשיטת העבודה ולכן המגברים הללו לרוב מתאימים להגברת סאב וופרים או במקסימום מידבאסים.

 

בנוסף לכך הם חוסכים עוד יותר אנרגיה מהקלאסים האחרים ולכן עדיף להשתמש בהם להגברת סאבוופרים.

 

אבל היום ישנם מגברי קלאס D שהמיתוג שלהם כל כך מהיר ואחוז העיוות שלהם כל כך נמוך שכבר משתמשים בהם כמגברים לתווך תדר מלא -> -> -> לא ניכנס לזה כי זו תיבת פנדורה שאני במיוחד לא רוצה לפתוח :-D:-D:-D אהההמ :-P

 

ויש עוד קלאסים היום כמו T ועוד כמה וכמה שאני כבר לא זוכר

 

אבל בגדול מדובר על שיטות עבודה כאשר מה שאתה מקריב ומה שאתה מקבל בתמורה זה איכות האות לעומת צריכת\בזבוז האנרגיה

 

ולגבי מגברים דיגיטליים - זה כבר נושא אחר. תנסה להריץ חיפוש על מושגים כמו "המרות אנלוגי דיגיטלי" וההפך - DAC וDSP (עיבוד אות\צליל).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשווה את זה למנוע. קלאס A זה מנוע שכל הזמן עובד על סל"ד גבוה.

קלאס AB זה מנוע שעובד על סל"ד בינוני וכשצריך גם על סל"ד גבוה.

וקלאס D זה מנוע שעובד על סרק ורק כשצריך הוא נותן גז ועולה לטורים גבוהים של עבודה.

ז"א שהוא הכי חסכוני בדלק... :roll: הלוואי עליי! :-D

 

קלאס D לא מכבה ומדליק את עצמו. אלא יותר שולט במתח שמגיע לשלב האאוטפוט במגבר.

ואז במקום לתת 100% או 50% אאוטפוט הוא יורד לסרק עד שהוא מקבל אינפוט ולפי זה הוא יודע כמה מתח לתת פר יציאה.

אם זה ממש מענין אותך תעשה חיפוש על PWM ומוספטים וכמובן בגוגל לא חסר מידע.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...