Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שימוש במפתח ניפלים ייעודי לא קשור אם מחובר צינור או לא.

ניפל בגלל היותו חלול רגיש לעיוות שיכול להיווצר על ידי מפתח רגיל בגלל זה משתמשים במפתח ניפלים שתופס אותו בכל צלעותיו ומונע את עיוותו.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קרה לי בסביבה הקרובה: צינורות הבלם לא נפתחו. מפתח רגיל, מפתח ניפל, כלום. המפתחות פשוט שחקו את "אום" הצינור.

הצלחתי אך ורק עם מפתח צינורות RIDGID במידה הקטנה ביותר שישנה וסיוע מתון של WD40

כמובן שצינורות בלם חדשים הורכבו לאחר מעשה.

שברולט קפריס 350, 88

פסח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימוש במפתח ניפלים ייעודי לא קשור אם מחובר צינור או לא.

ניפל בגלל היותו חלול רגיש לעיוות שיכול להיווצר על ידי מפתח רגיל בגלל זה משתמשים במפתח ניפלים שתופס אותו בכל צלעותיו ומונע את עיוותו.

 

נסה לעשות מה שאני עושה: לא מבין - לא מגיב.

 

מפתח ייעודי לניפל הוא הרע במיעוטו כאשר חייבים להשתמש ברינג פתוח על מנת להעביר את המפתח דרך צנרת.

 

אם לא מחוברת צנרת ומדובר רק על אום (כמו בתמונה שצרפתי) אז עדיף רינג מלא (סגור) או בוקסה, שתי האופציות הנל חובקות את האום מכל צדדיו ולכן טובות בהרבה ממפתח לניפלים שחובק רק חלק מהיקף האום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה לעשות מה שאני עושה: לא מבין - לא מגיב.

 

מפתח ייעודי לניפל הוא הרע במיעוטו כאשר חייבים להשתמש ברינג פתוח על מנת להעביר את המפתח דרך צנרת.

 

אם לא מחוברת צנרת ומדובר רק על אום (כמו בתמונה שצרפתי) אז עדיף רינג מלא (סגור) או בוקסה, שתי האופציות הנל חובקות את האום מכל צדדיו ולכן טובות בהרבה ממפתח לניפלים שחובק רק חלק מהיקף האום.

 

נסה לעשות מה שאני עושה, לא מתפלצן על אנשים וחושב שאני יודע הכל, מקבל גם דיעות והסברים של אחרים, אם אתה לא מעוניין אז אל תשתף באינטרנט. נראה שהשיתוף הוא יותר בשביל ניפוח האגו שלך.

אני בסך הכל הסברתי למה במקרים של ניפלים כדאי להשתמש במפתח ייעודי ואם ניתן ויש גישה אז רינג או בוקסה אכן יעשה את העבודה.

במקרה שלך, ממה שנראה בתמונות, בעבר כנראה שהשתמשו במפתחות רגילים על הניפל המדובר ולכן הוא כבר נשחק ולכן הצלחת לפתוח אותו רק עם מפתח צינורות.

עריכה אחרונה על ידי moriseven

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלך, ממה שנראה בתמונות, בעבר כנראה שהשתמשו במפתחות רגילים על הניפל המדובר ולכן הוא כבר נשחק ולכן הצלחת לפתוח אותו רק עם מפתח צינורות.

 

לא פותח השרשור השתמש במפתח צינורות.

אני השתמשתי

לא העלאתי תמונות. זה קרה לי בתיקון שטח. צינור בלם נפרץ, העמדתי את הרכב בצד וחזרתי עם צנרת חדשה.

שברולט קפריס 350, 88

פסח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

פרויקט חדש מתחיל - שם קוד "פרויקט 400" על שם 400 הסוסים שיגיעו עם סיום הפרויקט.

 

 

לצורך הפרויקט, קניתי מנוע נוסף על מנת לא להשבית את הרכב שלי בזמן השיפוץ.

 

 

התוכנית כוללת:

פירוק המנוע הישן לגורמים

ניקוי

מדידת כל החלקים בהם יעשה שימוש חוזר - עמידה באפיצות מותרת

חריטת הבלוק אם יהיה צורך

רינגים חדשים

בוכנות יוחלפו בהתאם לצורך

ראשים חדשים

סעפת יניקה חדשה

גל זיזים חדש

מרימי שסתומים חדשים

שרשרת תזמון + גג"ש חדשים

 

ההמשך יגיע...

SBC350_001.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפירוק נמשך - לא אתן לחום הגדול לשבור אותי :)

אחרי פירוק שני הראשים ואגן השמן הגיע הזמן לסמן את כל בתי המייסבים במספרים.

המיספור נועד בשביל שיהיה אפשר להחזיר כל אחד חזרה למקומו בזמן ההרכבה.

על פי הספרות, בתי מייסבים שלא חוזרים לבן הזוג המקורי שלהם זה מתכון בטוח להרס המייסב.

 

 

השלב הבא, הרכבת צינור גמיש על הברגים של המוט המקשר לפני הוצאת הבוכנה.

 

 

 

ולבסוף, הכלה העירומה

SBC350_004.jpg

SBC350_003.jpg

SBC350_002.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחפש המלצה למקום שיכול:

לכרסם אוברסייז 20

לבדוק סדקים בנוזל חודר או שווה ערך

ולנקות במכונת שטיפה סגורה או אמבט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקדחים (בקוטר כ 100ממ) בהם עוברות הבוכנות נשחקים עם הזמן ואז טבעות האטימה של הבוכנות כבר לא אוטמות.

זה השלב לחרוט (או נכון יותר לכרסם) מחדש את הקדחים,

להגדיל אותם לקוטר חדש ולהתאים בוכנות וטבעות אטימה חדשות.

 

בערב אנסה להעלות כמה תמונות משלב המדידה ואז אולי יהיה ברור יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...