Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אצלי באוטו (סיאט איביזה 99) יש מצבר 55AH 12V ואלטרנטור של 90A.

 

הם מתאימים זה לזה או שאני צריך מצבר עם הספק גבוה יותר כמו 60A ומעלה.

 

אני שואל כי לפעמים יש לי בעיה להתניע את הרכב.

פורסם

מתאימים (עד כמה שיש משמעות להתאמה כזו).

 

אם יש לך בעיית התנעה, היא לא בגלל זה.

 

דני

פורסם

אין קשר. אצלי ברכב אחד יש מצבר 74Ah ואלטרנטור 150A. ברכב אחר מצבר 55Ah ואלטרנטור 90A.

 

תפקיד האלטרנטור הוא לספק זרם לצרכנים כאשר הרכב מונע - וגם לטעון את המצבר.

 

תפקיד המצבר הוא רק להניע את האוטו (ולתת ממש מעט זרם עבור מערכות אלקטרוניות שזקוקות לגיבוי כאשר הרכב כבוי).

 

המצבר ברכב אינו מיועד לפריקה עמוקה לכן הוא גם אינו מיועד להפעיל מערכת סטראו "כבדה" במשך זמן כאשר הרכב לא מונע.

 

פרט את בעיות ההתנעה שיש ברכב ואולי נוכל לסייע בפתרון דרך הפורום.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בוודאי שקיים קשר בין קיבולת המצבר והספק האלטרנטור.

בחירת הספק האלטרנטור וגודל המצבר נעשית בשלב תיכנון מערכת אספקת האנרגיה ברכב ונעשית בחירה מדוקדקת של הרכיבים לשם השגת טעינה מאוזנת.

כמובן שנלקחים עוד פרמטרים רבים בזמן התיכנון אבל זה לדיון נפרד.

 

למצבר הרכב יש עוד תפקידים והם:

 

1. לספוג קפיצות (PEAK) מתח בכדי למנוע נזק למערכות אלקטרוניות רגישות.

2. בסל"ד סרק כאשר מפעילים צרכנים רבים מעבר ליכולת האלטרנטור לספק את הזרם הדרוש לצרכנים ובכדי לשמור על מתח קטבים של 12 וולט לפחות המצבר מספק גם את הזרם הדרוש לפרק זמן מסויים.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...