Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פאביה 08': האם מערכת TPMS עובדת מתי שמתחשק לה? או: המערכת לא נכנסה לעבודה בזמן אמת


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 4705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שאתה מכיר מאודי מאוד מיושן ומתוכנן באמת בצורה מורכבת מידי ומיותרת. ברוב הרכבים זה בדיוק כמו שכתבתי, פשוט וקל.

 

אפשר להשיג חיישנים כאלו ב 100$, אז הוצאה כזו אחת ל 10 שנים בערך (בממוצע) לא כזו נוראה לעומת התמורה שמערכת כזו מציעה לנהג.

 

אתה מוזמן לבדוק מחירים של החיישנים האלו לדוגמא כאן.

 

בדקתי את המחירים בקישור שצירפת והמחיר הוא בסביבות 525 שקלים לחלק לא מקורי כאשר מוסיפים למחיר הנקוב קיט שסתום+דמי משלוח של כ-25-35 דולר.

אל תשכח שלפעמים הדואר בישראל גובה מע"מ ועוד כול מיני עלויות.

 

באיזה רכב קיימת מערכת 'פשוטה' יותר מהמערכת של VAG היישנה ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדגיש כי לא היתה שום בעיה לצאת מהחניה, ההגה הגיב כרגיל. רק לאחר התחלת נסיעה שמעתי רעשים מוזרים + הגה מושך לימין. אפשר לומר בוודאות שאם אמי היתה נוהגת היא לא היתה שמה לב והצמיג היה הולך קפוט (בדיוק כמו שקרה בזמנו עם הפיאט).

ככה נראה הצמיג:

 

חבר פורום יקר, אני נזכר שבמילואים כאשר הייתי צריך לבצע נסיעה עם רכב צבאי ראיתי הנחיה שיש לבצע בדיקת נוזלים ברכב ולבצע סיבוב מסביב לרכב לפני הנסיעה וגם לבדוק שאין חוסר אוויר בצמיגים והצמיגים תקינים לכן אני מציע ללמד את אימך לבצע בדיקת ראיה פשוטה של הצמיגים.

 

יש נהגים שגם אם תתקין צ'קלקה+ביג בן בלוח השעונים הם ימשיכו לנסוע עם הרכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את המחירים בקישור שצירפת והמחיר הוא בסביבות 525 שקלים לחלק לא מקורי כאשר מוסיפים למחיר הנקוב קיט שסתום+דמי משלוח של כ-25-35 דולר.

אל תשכח שלפעמים הדואר בישראל גובה מע"מ ועוד כול מיני עלויות.

 

באיזה רכב קיימת מערכת 'פשוטה' יותר מהמערכת של VAG היישנה ?

כנראה אתה מחשב לפי שער מטבע מלפני 5 שנים וגם 500 ש"ח למערכת בטיחותית אחת לכמה שנים זה לא נורא.

 

רוב הרכבים זה ככה, כל מה שלא VAG כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדבר הזה נכנס במקום הונטיל?!

נראה לי שזה פתח לצרות עם איזון הגלגל. כל המבנה נראה לא אידאלי מבחינת חלוקת מסה ולא מי יודע מה מאסיבי.

 

אני בעד מערכות בטיחותיות; עם זאת מסופקני שסוללה כזו תחזיק בחום הישראלי 15 שנה. האמת שאני סקפטי לגבי אפילו חצי מזה. דווקא סוללות ליתיום רגישות מאד לעליית טמפ'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדבר הזה נכנס במקום הונטיל?!

נראה לי שזה פתח לצרות עם איזון הגלגל.

 

במכוניות עם המערכת הנ"ל יש ג'אנט מיוחד, עם משקולת מובנית בצד הנגדי לונטיל. זה פותר את בעיית האיזון.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדבר הזה נכנס במקום הונטיל?!

נראה לי שזה פתח לצרות עם איזון הגלגל. כל המבנה נראה לא אידאלי מבחינת חלוקת מסה ולא מי יודע מה מאסיבי.

 

אני בעד מערכות בטיחותיות; עם זאת מסופקני שסוללה כזו תחזיק בחום הישראלי 15 שנה. האמת שאני סקפטי לגבי אפילו חצי מזה. דווקא סוללות ליתיום רגישות מאד לעליית טמפ'.

 

לפי מבדקי הייצרן VW הסוללה אמורה להחזיק 7 שנים (כמובן בתנאי הבדיקה של הייצרן) לפי דבריו של דניאל הסלולה אמורה להחזיק 10-15 שנים.

בכול מקרה צירפתי לך תמונה של המכלול כפי שמותקן ברכבי קונצרן VAG (הדגם היישן).

גם לפי דעתי האישית המנגנון מסובך כאשר מוסיפים 4 אנטנות+מחשב+צמה.

untitled.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדבר הזה נכנס במקום הונטיל?!

נראה לי שזה פתח לצרות עם איזון הגלגל. כל המבנה נראה לא אידאלי מבחינת חלוקת מסה ולא מי יודע מה מאסיבי.

 

אני בעד מערכות בטיחותיות; עם זאת מסופקני שסוללה כזו תחזיק בחום הישראלי 15 שנה. האמת שאני סקפטי לגבי אפילו חצי מזה. דווקא סוללות ליתיום רגישות מאד לעליית טמפ'.

המערכת הזו מותקנת בלגונה 2 המואבזרת ויש לנו אחת כזו שאנו מתחזקים ועדיין החיישנים פעילים (7 שנים כבר) ואין בעיה לאזן את הצמיגים ואין תקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמשהו אלקטרוני יחזיק ברנו 7 שנים?! בהחלט הישג מרשים.

אם VAG מצא שהסוללה מחזיקה 7 שנים, ע"פ אינדוקציה מדברים אחרים של VAG אפשר לצפות שהיא תחזיק 3 במקרה הטוב :-)

 

בטח עוד כמה שנים כל עסק הזה יהיה בגודל של ונטיל, בלי כל הבומבה מסביב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות שלי, הרכב הוא 2002 זאת אומרת החזיק 9 שנים

ברכב הוחלף רק חיישן אחד לאחר החלפת צמיגים ע"ח הצמיגאי שעשה סטאז' או סיפתח על המערכת הזו :lol:

אגב,,,החיישן שוקל מעט מאוד ואין כל בעיה לאזן את הצמיג איתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם זה שאין בעיה לאזן אני לא יכול להתווכח. גם אתה מדבר מנסיון ולמעשה כמעט בכל מצב אשר לאזן בצורה זו או אחרת.

עם שוקל מעט אני יכול להתווכח- במהירות הסיבוב של הגלגל כל גרם משפיע על האיזון, ככה שהמשקולת הזאת משמעותית מאד לאיזון. בטח לא משהו זניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העסק הזה שוקל עשרות גרמים בלבד, לא משהו שאיזון גלגלים פשוט יוכל לקזז.

 

לגבי סוללה, חיישני TMPS מודרניים תוכננו להחזיק כ 7000 שעות עבודה, בהתחשב שהחיישן פעיל בנסיעה בלבד (אם אין איבוד אויר בזמן חנייה) ורק לסרוגין, משרד אחד לכמה דקות, אין בעיה לחיישן להחזיק יותר מ 10 שנים, בנסועה נומרטיבית כמובן.

 

לגבי הטמפ', הטמפ' בצמיג תושפע יותר ממהירות הנסיעה מאשר החום הסביביתי ולכן הייתי חושש שתהיה בעיה של טמפרטורות דווקא במדינות בהם מהירות הנסיעה גבוהה מאוד אבל אין חשש, אלו דברים שנלקחו בחשבון בתכנון החיישנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...