Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנהלים עד 15,000 ש"ח


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5506 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שעדיף ללכת עם הראש (משהו שקל לי ליעץ לאחרים אבל אני אף פעם לא עושה בעצמי :D), ניסאן מכוניות אמינות. סאאב זה רכב מעולה, אבל החשש שאם משהו יתקלקל זה יהיה יקר מאוד לתיקון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

5 א"ג שלי -



 

חפש רכב עם כמה שיותר פשוט מכנית, ורצוי גם לא מפירמה שנחשבת ליוקרתית (בארץ).

 

לכן הייתי מוותר עם VW ווולבו.

 

לגבי ה406 - במידה והקילומטראז' שלה מתקרב או עבר את ה170K, שאל אם הגיר עבר שיפוץ, כי זה הק"מ שהגיר מיועד לו (כן, זהו אותו הAL4 הידוע לשמצה). העדף רכב עם גיר משופץ. רצוי גם שתבדוק את הרכב המוסך שמתמחה ברכבים צרפתיים.

 

לגבי המקסימה - מעניין גם אותי כי אני חושב רבות בכיוון של המקסימה מהדור של 95-00, ולכן אני מתעלק על השירשור

 

מה שמפחיד אותי ברכב, זה זה שהוא יחסית נדיר בארץ, ולכן אני מפחד שאתקע בלי חלקים (או עם חלקים במחירים מופקעים והשירות של קרסו) למנוע הV6 שלה, או עוד משהו ייחודי לדגם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ראיתי עכשיו סאאב 9-5 באתר יד 2, מנוע 3.0, ריפודי עור יד 2 שנת 2000 ב15K. נראה מעניין

hu: eclipse cd5030

spk: hertz hi-enrgy hsk165

amp: audison lrx 4.1k

sub: hertz es200

פורסם

מעניין אולי כן, אבל מי שמחפש רכב ב15 אש"ח, תקציב האחזקה שלו לא בדיוק אינסופי (אלא אם קוראים לו יוסי פרנקוס).

 

לא חסר BMW בחדרה, שעל המצב הכלכלי של בעליהן מעידים תדירות הנסיעות והצמיגים הסיניים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

יש בזה משהו.

אני תמיד מוצא מאיפה להוציא את הכסף על תחזוקה אבל ממש לא ממליץ לאחרים לעשות את זה באותה צורה.

ההוצאה האחרונה הייתה בסביבות ה12000 ש"ח על וולוו 740 שעלתה לי 8000.

(זה כלל החלפת מנוע ויישור קו כללי)

 

אם אתה רוצה היא למכירה במחיר פחות מזה.

פורסם
ראיתי עכשיו סאאב 9-5 באתר יד 2, מנוע 3.0, ריפודי עור יד 2 שנת 2000 ב15K. נראה מעניין

 

המחיר מגלם את העובדה שמדובר בגירסה מאד מסובכת ויקרה לאחזקה.

 

החלפת חגורת טיימינג למשל מחייבת הוצאת מנוע :shock:

 

שומר נפשו ירחק.

 

 

5 א"ג שלי -

 

 

 

חפש רכב עם כמה שיותר פשוט מכנית, ורצוי גם לא מפירמה שנחשבת ליוקרתית (בארץ).

 

לכן הייתי מוותר עם VW ווולבו.

 

לגבי ה406 - במידה והקילומטראז' שלה מתקרב או עבר את ה170K, שאל אם הגיר עבר שיפוץ, כי זה הק"מ שהגיר מיועד לו (כן, זהו אותו הAL4 הידוע לשמצה). העדף רכב עם גיר משופץ. רצוי גם שתבדוק את הרכב המוסך שמתמחה ברכבים צרפתיים.

 

 

 

מנסיון של כ-400000 ק"מ ו-20 שנה עם מכוניות וולוו מכל הדגמים משומשות יותר ומשומשות פחות מדובר באחת המכוניות הזולות ביותר לאחזקה בקטגוריה שלה.

 

הדגמים היחידים שנכנסים בתקציב מהם הייתי נמנע הם: דגם ה-850, וה-S80.

אתם שואלים איך S80 נכנסת לתקציב? ראו כמה שורות למעלה בעניין סאאב...

 

406? מהנסיון שלי עם צרפתיות - לא ממש....

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

הדגמים היחידים שנכנסים בתקציב מהם הייתי נמנע הם: דגם ה-850, וה-S80.

אתם שואלים איך S80 נכנסת לתקציב? ראו כמה שורות למעלה בעניין סאאב...

S80 עולה היום החל מ-25K לדגמים מוקדמים (1999) בגירסאות הבסיסיות (מנוע 2.4 5 צילינדר) ועד ל-35+ עבור דגמים קצת יותר חדשים 2002+.

מנוע 5 טורי זה לא אותו מנוע כמו נמצא בS70 שלך?

 

מנוע 6 טורי של S80 דורש הוצאה שלו כדי להחליף טיימינג? אגב, טיימינג ככל הידוע לי נעשה אחת ל-160Kק"מ או 5 שנים (תקנו אותי אם אני טועה).

 

zvit, אתה בטוח שבסאאב (אולי גם בוולוו) צריך להוציא את המנוע לגמרי? כי אם זה להרים רק צד אחד של מנוע, זה לא נחשב - אותו תהליך עוברות VAGיות עם 90K ק"מ עם מנועים 1.6 (ולדעתי גם 2.0), לגבי הדיזל - אינני יודע.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

tzvipper, האם יש סיבה להעדיף וולוו 940 על 406 ומקסימה (רק אל תגיד הנעה אחורית, כי זה לא כ"כ חשוב לי, אני מחפש רכב שיוט נוח)?



 

ב406 מטריד אותי הגיר (חוץ מזה, זה רכב מאוד דומה לקסנטיה מינוס ההידראוליקה), במקסימה מנוע הV6 והנדירות של האוטו בארץ (עקב מחיר גבוה כחדש, ופולחן המזדה1600אוטומט), ובוולבו - עלויות אחזקה.

 

בקיצור, הכל מסתכם בעלויות אחזקה, וכמובן באמינות (של אקזמפלר שמור מסוף שנות ה90) ונוחות (אני רגיל לסיטרואן).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

Fat Bastard, כן יש סיבה. וולוו 940 זה רכב לא מסובך מכנית שקל לטפל בו (מאוד מרווח מתחת למכסה המנוע, זה אחד היתרונות ברכבים שמנוע מותקן לאורך ולא לרוחב). מדובר על מנוע אמין עם בלוק ברזל בעל היסטוריה ארוכה (בדגמים של 940 הטיימינג רצועה, בדגמים הישנים ככל שאני זוכר היה פוש רוד), גיר אוטומט תוצרת יפן של אייזין.

 

מלבד החלק הטכני, הרכב נוח למדי, מרווח, יש לו היגוי לאישית מאוד אהבתי (הסיבה לכך הנעה אחורית), קוטר סיבוב קטן (שוב הנעה אחורית).

 

לדעתי מדובר על רכב טוב מאוד למחיר שלו בתור משומש. וולוו משנים האלו, אלה מכוניות ששורדות יפה.

 

אה, כימעט שכחתי: הנעה אחורית :D

 

עריכה:

עלויות אחזקה?

אצלינו היה סטיישין עם מנוע 2300 טורבו לחץ בינוני (7 PSI ולא 4) - היה מאוד חסכוני 1 ל-10 ונסע יפה. לא יודע אם החיסכון בגלל שרכב הזה עבר סדנא או בגלל המנוע. מנוע 2000 טורבו לא ממש חסכוני למיטב ידיעתי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

עוד כמה שאלות.



 

יש כמה דגמים - 944, 945, 960 - מה ההבדלים בינהם? אני מבין שה960 זה הדגם המפואר, אבל מה השאר?

 

עוד משהו - דגם עם מנוע 2000 אטמוספרי גם בא עם בלוק ברזל ותיבה של אייסין?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לדעתי, רכב בשנתונים שאתה מחפש (או בתקציב), מחייב שיהייה פשוט ככל הניתן מבחינה מכאנית. לכן עם כל הצער והכאב, הייתי פוסל גם סאאב (שגם ככה עלויות האחזקה יעברו מהר מאוד את עלויות הקנייה), וגם וולבו שאיננה אטמוספרית.

הרשה לי לציין רכב נוסף - מאזדה 626, אולי קצת נדירה, אבל ראיתי כמה ביד 2, סביב שנת 95' - 96' שתכנסנה בתקציב.

alfa 156 2.5.

פורסם

עוד כמה שאלות.



 

יש כמה דגמים - 944, 945, 960 - מה ההבדלים בינהם? אני מבין שה960 זה הדגם המפואר, אבל מה השאר?

 

עוד משהו - דגם עם מנוע 2000 אטמוספרי גם בא עם בלוק ברזל ותיבה של אייסין?

 

כדי להבין מספר הדגם צריך לפענח:

XYZ

X - סדרה למשל 2, 7, 9

Y - כמות צילינדרים

Z - מספר דלתות

944 = סדרה 9, 4 צילינדרים, 4 דלתות. למעשה זה ניקרא 940.

960 = זה הדגם המפואר עם 6 צילינדר או גירסא החזקה של טורבו 2300. אני כימעט בטוח שמאחורה יש לו מתלה נפרד לגלגלים ולא סרן חי כמו בדגמים הפשוטים יותר

945 = סטיישין 4 צילינדר, גם ניקרא 940, אבל כמה שאני זוכר ברישיון כתוב 945.

 

 

מנוע 2000 ו2300 מבוססים על אותו בלוק ברזל. אני מניח שגם שם התיבה של אייזין. מקסימום, אם תיראה את הרכב בידית הילוכים צריך להיות סימון: L,2,D ובידית יש כפתור לביטול הילוך הרבעי. אם זה 1,2,3,D זו תיבה של ZF 4HP22 התיבה הזאת פשוט *%#@ (תחליף במילה עסיסית כלשהי).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

טוב אחרי הרבה התלבטויות, נשארו כרגע 2 מכוניות.

סאאב 9-5 2001 מנוע 2300 טורבו שמורה ומטופלת.

לאנצ'יה קאפה 97 מנוע 2000 (לפי מה שהבנתי לא טורבו).

שני הרכבים פחות או יותר, אם קילומטראז' ומס' ידיים דומה, ההבדל הוא במחיר, (כמובן הסאאב יותר יקרה משמעותית).

מה עדיף בין שניהם. צריכת דלק, עלות טיפולים, ואמינות כללית. כמובן ששניהם טופלו טוב, ושמרו עליהם.


×
×
  • תוכן חדש...