Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"יורשת העצר" (דופין) החדשה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5523 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הדופין המדוברת היא ישראלית ללא ספק.

 

כמה נקודות בהתייחס לשאלות שעלו כאן, ואח"כ זיהוי הרכב.

 

ראשית, בכל הנוגע לסימון רנו מתוצרת הארץ - אין כיום כל דרך להבחין בין רנו בהרכבה מקומית ובין רנו שהושלמה בצרפת. בניגוד לקייזר ולוויליס לפניהן, ולמוצרי הינו אחריהן, כאן לא היה כל סימון מקומי - זוג הלוחיות וההטבעה צרפתיות ללא שינוי. שוב - אין H, ואין KF או כל סימון אחר. התכולה המקומית, עם זאת, היתה גבוהה באופן מפתיע, והגיעה גם לקפיצי המושבים, למשל.

 

שנית, סימון שם היצרן ברשיון הרכב עבר גלגולים שונים. כיום, הוא משוייך למאגר שמות יצרנים כהגדרתם (המגוחכת כשלעצמה, אבל זה כבר עניין אחר) במחשבי אגף מערכות מידע. מעשית, יש "רנו צרפת" ואפילו "רנו אנגליה" (כתבתי כבר שזה מגוחך?), אבל אין "רנו ישראל", ולא נראה לי שמישהו יקים גם את הגדרת היצרן הזו. לכן, השיוך שבוצע - בין אם באופן שרירותי, במחשבה תחילה או מחוסר ידע, נעשה ליצרן קיים. רנו צרפת היא בחירה טובה, יחסית...

 

ועכשיו לרכב עצמו. מבלי לנקוב במספר השלדה הספציפי של הרכב הזה, אציין שהסדרה שבין 3021798 ו- 3021847, שכללה 50 יחידות ברציפות, נשלחה לקייזר-אילין תעשיות מתישהו בתחילת 1958 (אולי אפילו בסוף 1957). בשנת הדגם 1957 נשלחו לחיפה 735 יחידות, ובשנת הדגם 1958 - 945 יחידות. המכונית הזו משתייכת לאצווה השניה מביניהן (שכללה את המכוניות מס' 51-100). חשוב לציין שאילין לא עבדו, בדרך-כלל, בהתאמה מלאה עם החומרים שהגיעו, ולכן אין הדברים האלו משום הוכחה כלשהי למיקומה של הדופין הזו על הליין.

 

בסך-הכל הורכבו בחיפה 2,180 דופין מדגם R1090, ומועדי ההרכבה המשוערים הם יוני 1957 - נובמבר 1959.

 

שכחתי לציין שרכבי בקבוצה הראשונה (לפי מס' השלדה) ותאריך הרישום שלו הינו יוני 1958

שוב תודה,

עפר

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
שלום רב,

תודה רבה על המידע ועוד שתי שאלות ... האם הדגם R1090 הינו הדגם הישראלי? שהרי למיטב הבנתי הדגם הצרפתי נקרא 1093 ??? האם ה- 50 רכבים הראשונים שהגיעו (שלי, לפי מס' השלדה, בינהם) הורכבו באופן מלא בארץ או שהראשונים זכו רק לגימור בחיפה?

שוב תודה על המידע המועיל,

עפר

 

 

עפר שלום,

 

ראשית, הבהרה קלה. הרכב שלך נמנה על הקבוצה השניה (מכוניות 50 עד 100) שנשלחה לישראל בשנת הדגם 1958. כאמור, בדגם 1957 נשלחו לישראל 735 יחידות, ולכן שלך נמצאת בין 785 ו- 834 (ככל שהדברים אמורים ברנו עצמה, לא בהכרח באילין!).

 

שנית, במינוח של רנו באותם ימים, R מציין רנו, הספרה אח"כ את סוג המוצר (1 - רכב פרטי, 2 - מסחרי קל), ויחד עם ספרות שתיים ושלוש קיבלנו את שם הפרוייקט (כאן '109' - דופין ואחיותיה). הספרה הרביעית מסמנת את הגרסה, כאשר זו הראשונית והבסיסית סומנה בספרה '0' (ויש יוצאי דופן, כמובן). לכן, R1090 היא פשוט הדופין הראשונה - בצרפת וגם להרכבה בחו"ל (אילין, למשל).

 

R1093 היתה הדופין הספורטיבית. למיטב ידיעתי היתה אחת כזו בארץ בלבד, מדגם 1961, וכמובן ממש לא בהרכבה מקומית.

 

מאחר במקרה שלך המדובר ברכב ה- 800 לערך, שהורכב במחצית 1958 לערך, אין ספק שהוא הורכב בארץ באופן מלא. ב- 4 ביוני 1958 מכינה הנהלת א. אילין מסמך ובו מנויים לא פחות מ- 215 פריטים שמיוצרים בישראל עבור מכוניות רנו. להלן העמוד הראשון שבו.

Dauphine 6-1958.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם
עפר שלום,

 

ראשית, הבהרה קלה. הרכב שלך נמנה על הקבוצה השניה (מכוניות 50 עד 100) שנשלחה לישראל בשנת הדגם 1958. כאמור, בדגם 1957 נשלחו לישראל 735 יחידות, ולכן שלך נמצאת בין 785 ו- 834 (ככל שהדברים אמורים ברנו עצמה, לא בהכרח באילין!).

 

שנית, במינוח של רנו באותם ימים, R מציין רנו, הספרה אח"כ את סוג המוצר (1 - רכב פרטי, 2 - מסחרי קל), ויחד עם ספרות שתיים ושלוש קיבלנו את שם הפרוייקט (כאן '109' - דופין ואחיותיה). הספרה הרביעית מסמנת את הגרסה, כאשר זו הראשונית והבסיסית סומנה בספרה '0' (ויש יוצאי דופן, כמובן). לכן, R1090 היא פשוט הדופין הראשונה - בצרפת וגם להרכבה בחו"ל (אילין, למשל).

 

R1093 היתה הדופין הספורטיבית. למיטב ידיעתי היתה אחת כזו בארץ בלבד, מדגם 1961, וכמובן ממש לא בהרכבה מקומית.

 

מאחר במקרה שלך המדובר ברכב ה- 800 לערך, שהורכב במחצית 1958 לערך, אין ספק שהוא הורכב בארץ באופן מלא. ב- 4 ביוני 1958 מכינה הנהלת א. אילין מסמך ובו מנויים לא פחות מ- 215 פריטים שמיוצרים בישראל עבור מכוניות רנו. להלן העמוד הראשון שבו.

 

תודה רבה על המידע המדהים הזה ... במכונית שלי ישנה סתירה כלשהי בנתונים ! מס' השילדה נופל בתוך הקבוצה של ה-50 הראשונות (קרי: בין 3021798 ו- 3021847) ומאידך, תאריך הרישום הינו יוני 1958 ?!!

תודה רבה,

עפר

פורסם
תודה רבה על המידע המדהים הזה ... במכונית שלי ישנה סתירה כלשהי בנתונים ! מס' השילדה נופל בתוך הקבוצה של ה-50 הראשונות (קרי: בין 3021798 ו- 3021847) ומאידך, תאריך הרישום הינו יוני 1958 ?!!

תודה רבה,

עפר

 

 

נעשה קצת סדר בדברים...

 

רנו דופין R1090

תוצרת רנו, פאריס, צרפת, תחילת 1958 (לערך)

מס' זיהוי 3021xxx

זהו רכב מס' 8xx שנשלח לישראל כערכה להרכבה

הרכבה - א.א אילין תעשיות, קיץ 1958

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם
נעשה קצת סדר בדברים...

 

רנו דופין R1090

תוצרת רנו, פאריס, צרפת, תחילת 1958 (לערך)

מס' זיהוי 3021xxx

זהו רכב מס' 8xx שנשלח לישראל כערכה להרכבה

הרכבה - א.א אילין תעשיות, קיץ 1958

 

מאיפוא המידע ? ספר לנו קצת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
מאיפוא המידע ? ספר לנו קצת

 

מן הגורן ומן היקב...

 

אתה מוזמן לשאול ואני אנסה לענות.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם
נעשה קצת סדר בדברים...

 

רנו דופין R1090

תוצרת רנו, פאריס, צרפת, תחילת 1958 (לערך)

מס' זיהוי 3021xxx

זהו רכב מס' 8xx שנשלח לישראל כערכה להרכבה

הרכבה - א.א אילין תעשיות, קיץ 1958

רק תיקון קטן:

הרכבה: קייזר פרייזר לישראל בע"מ

(ר' הפירסומת ששמתי)

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
מן הגורן ומן היקב...

 

אתה מוזמן לשאול ואני אנסה לענות.

שפכת כאן מידע על הדופין ועל קורותיה אצל אילין אפילו הבאת מסמך מאותם ימים.

 

אז יאללה :lol: מהיכן שאוב המידע ?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
רק תיקון קטן:

הרכבה: קייזר פרייזר לישראל בע"מ

(ר' הפירסומת ששמתי)

 

הצדק עימך, בוודאי במועד היצור של הדופין הזו!

KAFRIS.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

המפעל נקרא "קייזר פרייזר עד שנת 1960 (כולל). משנת 1961 הוא נקרא "קייזר אילין". בשנת 1964 שמו שונה ל א. אילין תעשיות.

אגב, חברת השיווק נקראה "קפריש" שזה ר"ת של קייזר פרייזר ישראל. כך הם נקראו גם כשהפכו להיות הסוכנות של אלפא רומיאו ודלתה הרומניות.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
המפעל נקרא "קייזר פרייזר עד שנת 1960 (כולל). משנת 1961 הוא נקרא "קייזר אילין". בשנת 1964 שמו שונה ל א. אילין תעשיות.

אגב, חברת השיווק נקראה "קפריש" שזה ר"ת של קייזר פרייזר ישראל. כך הם נקראו גם כשהפכו להיות הסוכנות של אלפא רומיאו ודלתה הרומניות.

כאן הגענו לסגירת מעגל קטן והוא : שהן הדופין והן הקטר שבו הורכבו גם במפעלי אלפא רומיאו ... ונחשו איזה דגמים הכי שווים ?

אגב גם לי יש קטר שבו ש"מחפש " בית חדש ... נמאס לו אצלי :-) .

אודי.

פורסם
כאן הגענו לסגירת מעגל קטן והוא : שהן הדופין והן הקטר שבו הורכבו גם במפעלי אלפא רומיאו ... ונחשו איזה דגמים הכי שווים ?

אגב גם לי יש קטר שבו ש"מחפש " בית חדש ... נמאס לו אצלי :-) .

אודי.

 

רנו ואלפא חתמו ב- 1958 על חוזה הפצה והרכבה, במסגרתו הפכה רנו למפיצה הרשמית של אלפא בצרפת, ואילו אלפא הרחיבה את היצע הדגמים שלה באמצעות הדופין (תחילה). ה- 4CV לא היתה חלק מהעסקה, כנראה עקב גילה המתקדם (Alfa Romeo, production cars, 1910-1962, d'Amico+Tabucchi). אחר-כך היו גם מסחריות של סאווים-רנו שהורכבו בנאפולי, במפעל מנועי-המטוסים-לשעבר והאלפא-סוד-לעתיד, בפרבר פומיליאנו ד'ארקו.

המפיץ הראשון של אלפא רומיאו בישראל (לא, זה לא היה אפרים אילין!) יבא לכאן בקיץ 1965 כמה עשרות דופין שיוצרו שנה קודם לכן באיטליה. זה היה אחרי שהרכבתה של הדופין באיטליה כבר נסתיימה והמלאי עמד בחצר המפעל הישן בפורטלו. נסיון היבוא הזה, קומבינה ישראלית לתפארת, הביא לכאן מכוניות שהכיתוב "דופין אלפא רומיאו" הופיע על מכסה המנוע שלהן. פרט לשוק הישראלי, את הדופין המילנזית קנו בערוב ימיה גם ב...ויטנאם. קוד הדגם, אגב, היה R1094.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

שלום ידידי,

בעוד אתם עוסקים בהסטוריה (החשובה מאוד בעיני) אני התחלתי היום (שיא ההווה) בעבודות האחזקה והשיפוץ. עם הבנתי הטכנית המועטה אך עם הנחייתו המקדימה של רני הרניק, פירקתי את הרדיאטור, משאבת המים, סטרטר ודינמו. למרות שהדינמו נראה (ביום לקיחת הרכב מבאר שבע) כפועל כשורה והסטרטר החליק מעט הם נתנו לשיפוץ והרדיאטור ימסר בעוד יומיים. משאבת מים מחפש לרכוש (ב- Ebay רואה רק עבור גורדיני עם הרבה יציאות כנראה לחימום ...) ובאם לא אמצע אשפץ.

הינה מספר תמונות מעבודות היום: החלקים המפורקים, וחללים בתא המנוע (לאחר הפירוקים) והדף בו רושם כל בורג.

עפר

דופין 009.jpg

דופין 008.jpg

דופין 017.jpg

דופין 006.jpg

דופין 007.jpg

פורסם

ראשית ..מברוק על הרכישה.

אם אתה מעוניין יש לי דופין לחלקים.

יש מנוע, גיר, גלגלים , חלק מהניקלים, פנים של האוטו כולל לוח שעונים...בקיצור אם אתה מעוניין תפנה אלי בפרטי .

כל החלקים שציינתי מורכבים על השלדה אך השלדה לא במצב הניתן לשחזור.

פיאט 128 SL קופה

פורסם

במידה ואתה צריך עזרה ברכש רשת לרדיאטור, צור קשר בפרטי

לילה טוב

נתי

(כמה טוב שאין בדה שבו מערכת מים)

=================================

גם אני מגיע קבוע למפגש שישי הצפוני של מועדון ה-5, Outlet חוצות המפרץ קפה Greg :lol:

Classic car parts hunter


×
×
  • תוכן חדש...