Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה שאלות על חוקי ישראל, ועל escort.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5696 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה יודע, זה לא חובה לגור פה. מי שלא מרגיש מטומטם, כנראה הגיע למסקנה שהיתרונות בכל זאת עולים על החסרונות.

 

לגופו של עניין, אני דווקא שמח שבארץ השיפורים האלה לא חוקיים. אני לא מכיר עוד מדינות מפותחות, מקום 15 ברשימת מדד ההתפתחות האנושית של האו"ם, בהן אנשים קונים צמיגים משומשים, נוסעים בלי ביטוח כי זה יקר, או ממלאים מים במקום נוזל קירור במנוע וסולר לתעשייה במיכל. במיוחד לא הייתי רוצה לחלוק את הכביש עם "משפר חצר" שכבר הוכיח שאין לו כבוד לחוקים.

 

נמרוד

 

מחזק מאד את דבריו של נמרוד.

אנחנו מדינה של "קומבינטורים" וככאלה, לא בטוח שכדאי שיחוקקו חוקים שיסמכו יותר מידי על האזרח. כן, אני מדבר רק על מכוניות. "שיפור" מכוניות...:?

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם
אחינו, קודם כל איך היה לך אסקורט בארצות הברית, זו נראה לי ציפור מה זה נדירה שם.... למה דווקא אסקורט?

 

פלסטיקים בדשבורד?? חחחחח.... הרגת אותי... :-D:-D:-D המציאו את האסקורט לפני הפלסטיקים, רק שתדע...:wink:

 

הגיר האוריגינל של אסקורט 4 הילוכים שווה ל.... אם תכניס לו מנוע יותר גדול מ-1300, חובה להחליף את הגיר, אחרת הוא לא יחזיק מעמד.... בקיצור... אני לא יודע איך נראו האסקורטים בארה"ב, אצלנו זה טיפ-טיפה אחרת.

 

אסקורט אכן נדירות בארה"ב, במקרה מצאתי אסקורט במצב קטסטרופי, וקניתי אותה בכ100$, היא הפכה לפרוייקט חצר במשך חודש, אחרי שהפשטתי אותה לבד, ניקיתי חלודה, ותיקנתי את הפח, הוחלפו הבולמים ללינקים של KW, הלכתי וקניתי מנוע של מיאטה NA, גיר ודפרנציאל של NB, והמנוע שופר קליל, והיא נזרקה במוסך בו עבדתי להכנסת המנוע וחבריו, נבנתה צנרת, ריתחנו כלוב, נצבע הרכב, ו2 כסאות ברייד.

אגב... הרכב היה חוקי לכביש באופן מלא.

 

היה רכב חמוד, במחיר מצחיק בסופו של דבר עלה לי פחות מ5000 ירוקים, ביום יום הסתפקתי בפורד פוקוס היקרה שלי.

חבל שמצב השיפורים פה בארץ ככה, קצת התאכזבתי, אני מניח שבאמת הייתי תמים, אבל לא נורא, בנתיים אסתפק ברכב ספורטיבי אחר, ניראה מה זה יהיה, אקח קצת זמן לחשוב מה אני רוצה.

אני לא אשכח שלחבר שלי שעבדתי איתו החזיק ניסאן S13 בארה"ב, קצת ישנה, אבל מכונית מדהימה... אפילו שזה לא קשור לרכבי אספנות, סדרת הS קיימות בארץ?

פורסם
מחזק מאד את דבריו של נמרוד.

אנחנו מדינה של "קומבינטורים" וככאלה, לא בטוח שכדאי שיחוקקו חוקים שיסמכו יותר מידי על האזרח. כן, אני מדבר רק על מכוניות. "שיפור" מכוניות...:?

 

ואני חושב ששניכם טועים: בגלל שיש 'חפרים' אז צריך 'לסגור'?

על אותו משקל, בואו נאסור על שיפוץ מכוניות אספנות. שהרי רב המשפצים עובדים בעצמם על הרכב שלהם מבלי שיהיה להם רשיון ממשרד התחבורה. מה? לא ככה?

אני הייתי רוצה לחיות במדינה שפקידיה 'מגדילים ראש' ובודקים כל מקרה לגופו. מכוניות "משופרות" באופן מסוכן, להוריד מהכביש, ומכוניות משופרות באופן מקצועי - לאשר.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

פורסם
ואני חושב ששניכם טועים: מותר לך וזה בסדר מבחינתי. מצד שני, אני חושב שאתה טועה ומטעה. בגלל שיש 'חפרים' אז צריך 'לסגור'? כל "מוסך מדרכה" או חצר, שאינו מוסך מורשה, נקרא חפר. גם אם בעליו מבין, בעל ידים טובות ויכולת לעשות דברים לבד. לפחות במערכות בטיחות הברורות לכולם, יש תמימות דעים על הצורך בביצוע על ידי בעל מקצוע אמיתי.

על אותו משקל, בואו נאסור על שיפוץ מכוניות אספנות. שהרי רב המשפצים עובדים בעצמם על הרכב שלהם מבלי שיהיה להם רשיון ממשרד התחבורה. מה? לא ככה? איני יודע מהיכן אתה לוקח את הנתונים הללו, אבל כידוע לי, רוב בעלי רכבי האספנות, נעזרים בבעלי מקצוע שונים לצורך השפוץ. מעטים מסוגלים לעשות זאת בעצמם.

אני הייתי רוצה לחיות במדינה שפקידיה 'מגדילים ראש' ובודקים כל מקרה לגופו. מי בדיוק יבדוק ומתי?? מכוניות "משופרות" באופן מסוכן, להוריד מהכביש, ומכוניות משופרות באופן מקצועי - לאשר.

בוא נדון במילה "מקצועי". בעיני, מי שעוסק במקצוע מסוים, למד, השתלם וקיבל הסמכה כזו או אחרת, נקרא בעל מקצוע. כל מי שיש לו ידים טובות, ידע בשפה זרה בשביל לקרוא תוכניות/תרשימים/נתונים באינטרנט ולעשות לבד, לא נחשב ל"מקצועי" גם אם הציוד שבו הוא משתמש מוגדר "מקצועי" על ידי היצרן שלו. שיפורי רכב מקצועיים נעשים על ידי בעלי מקצוע, למען נהגים שגם הם בעלי מקצוע כגון נהגי מירוצים וכו'.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

כן רק כמה בעלי מקצוע בארץ שיש להם את ההסמכה הם באמת מקצועיים? אני מכיר הרבה שאני עבודה יותר מקצועית מהם.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

פורסם

אבל הגישה הזאת של אף אחד לא מקצועי, אף אחד לא מבין בעצם שופכת את התינוק עם המים.

התוצאה היא שמי שבאמת מקצועי וישר לא עושה את העבודה במוסכים מורשים. ולכן מי שרוצה לבצע את העבודה בעל כורחו נאלץ להסתמך על מוסכי מדרכה, ועל אנשים לא בעלי הסמכה מקצועית.

 

כמו שניתן להקים צוות שיבחן רופאים , ויכשיר אותם ויבדוק אותם, בטוח ניתן להקים צוות שיבחן יכשיר ויתן רשיונות למשפרי רכב מקצועיים שצריכים לעמוד במספר דרישות כמו למשל להיות מכונאים מוסמכים X שנים , לעבור מספר מבחנים , לעבור ועדה וכד'.

 

אם לדוגמא אני רוצה להחליף את בלמי התוף המיושנים ברכב שלי לבלמי דיסק, וקיימות ערכות הסבה בעולם מדוע שזה יהיה אסור,

 

אני לא משפר את המנוע , רק את כושר הבלימה

 

אבל....

 

מדינת ישראל

 

אי אפשר איתה, אי אפשר בלעדיה...

 

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

לדעתי כל חובבי הרכב לגיטימיים ובניתוב נכון, העיסוק ברכב כתחביב תורם לתרבות מוטורית ולבטיחות בדרכים.

אני חושב שזה לא הוגן לבטל את אלו שרוצים לשפר את מכוניתם (באופן חוקי). אנחנו, חובבי מכוניות האספנות, מרשים לעצמנו להחזיק ולנהוג ברכב ישן, שמבחינה בטיחותית נחות מאד ביחס למכונית מודרנית: בלמי תוף רופסים, הגה הדורש הרבה סיבובים מנעילה לנעילה ולכן הוא איטי בתגובה, מתלים שלא יכולים לטפל בתמרונים חריפים שלעתים נדרשים כדי להתחמק מתאונה, מנוע חלש שאינו מאפשר להשתלב בתנועה בביטחון.

יש מי שיחשוב שאנחנו הם אילו שמסכנים את שכנינו על הכביש. אז איזו זכות יש לנו למנוע מחובבי רכב אחרים לעסוק בתחביבם?

 

דורון סגל שואל: "מי בדיוק יבדוק ומתי?"

במסגרת 'חוק הספורט המוטורי' נדרש לרשיין את כל מכוניות המרוץ שקיימות היום בארץ וגם את אילו שיבנו או ייובאו ארצה מחו"ל. כל רכב לפני שישתתף במרוץ, יהיה חייב לעבור בדיקה של 'בוחן כלי תחרותי'.

מי שנקבע כ'בר-סמכה' לרשיין את המכוניות הם מכון התקנים והטכניון. נכתבו מערכי בדיקה והוסמכו בוחנים.

במקביל, המכללה הטכנולוגית לרכב ואיגוד המוסכים, קיימו כל אחד מהם קורס להסמכת 'בוחן כלי תחרותי'. כרגע ישנם כ - 50 איש שעברו את הקורסים בהצלחה (אני אחד מהם). כל מי שביקש להשתתף בקורס נדרש שיהיה בעל תעודת הסמכה לניהול מוסך או בעל תעודת שמאי רכב וזאת בתוספת לניסיון מוכח בתחום המרוצים.

הקורסים כללו שלוש מגמות: מכוניות, אופנועים/טרקטורונים וקארטינג.

למה אני כותב את כל זה? כדי להראות שאם המדינה "רוצה" היא "יכולה". ניתן לכתוב תקנות ומערכי בדיקה למכוניות משופרות וכל מי שמבצע שינוי ברכב, שינוי מהמקור, יכול לפנות למעבדה מוסמכת (מכון התקנים או הטכניון) ולעבור בדיקה.

זה מה שאני הנאיבי הייתי מצפה מהמדינה שלי.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

פורסם

ניר זה נישמע פשוט וקל, אבל שכחת לציין את דרך היסורים שעבר החוק ועד ומצב הקיים היום!

מה שאתה מתאר הוא שינוי חוק, שינוי תפיסה, ושינוי מדיניות של כלל הרשיות, משטרה מדינה

רשויות, משרד התחבורה, משרד הרישוי ביטוח וכו'.

 

המנגנון הזה מקדש כרגע את הקיים כיוון שהוא נהנה ממנו והשינוי לא יבוא בקלות, המנגנון הזה

חולה בניוון, בקומבינה, ובעבירות רבות. וזה רק קצה הקרחון,

בכדי להשיג שינוי אמיתי לא צריך רק להיות צודקים הגיוניים או חכמים, צריך לנצח את השיטה

וזה לא פשוט ולא קל ויקח עוד זמן וממון רב.

 

הכיוון של חוק המרוצים נכון וחכם ונקווה שבעקבותיו יגיעו עוד חוקים לטובת התרבות המוטורית

בא"י המנדטורית. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
ניר זה נישמע פשוט וקל, אבל שכחת לציין את דרך היסורים שעבר החוק ועד ומצב הקיים היום!

מה שאתה מתאר הוא שינוי חוק, שינוי תפיסה, ושינוי מדיניות של כלל הרשיות, משטרה מדינה

רשויות, משרד התחבורה, משרד הרישוי ביטוח וכו'.

 

המנגנון הזה מקדש כרגע את הקיים כיוון שהוא נהנה ממנו והשינוי לא יבוא בקלות, המנגנון הזה

חולה בניוון, בקומבינה, ובעבירות רבות. וזה רק קצה הקרחון,

בכדי להשיג שינוי אמיתי לא צריך רק להיות צודקים הגיוניים או חכמים, צריך לנצח את השיטה

וזה לא פשוט ולא קל ויקח עוד זמן וממון רב.

 

הכיוון של חוק המרוצים נכון וחכם ונקווה שבעקבותיו יגיעו עוד חוקים לטובת התרבות המוטורית

בא"י המנדטורית. - רן

 

אתה צודק בהחלט - חוק הספורט המוטורי נולד בעקבות בג"ץ של נהגי המרוץ כנגד המשטרה.

מי יעשה בג"ץ עבור בעלי המכוניות המשופרות?

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

פורסם

בדיוק, בשביל להילחם במנגנון צריך להעזר במנגנון. ביטול חוקיות מכשירי המדידת המהירות של המשטרה

בא בעקבות עירעורים בבימ"ש, ביטול חוקיות הינשוף כנ"ל.

 

שינוי החלטת שמאי רכב (זלטין) בא בעקבות איום בבימ"ש (ע.ע דני לוי).

 

בקיצור מי שרוצה להזיז דברים צריך להתכוון לכך ולהיות מוכן להשקעה, דני עשה זאת מחוסר ברירה

חוק המרוצים עשה זאת בעיקר כי יש כאלה שמבינים שהרבה כסף נימצא שם, וניתן לשלב בין האהבה לתחביב

ובין הכסף הגדול.

 

הבונוס ותוצרי הלואי נופלים כפרורים לידי חובבי הרכב, השאלה האם מישהו מכיר גוף גדול, של נניח 800 איש

או מס' דומה, שמאגדים בתוכם אהבה מסויימת לתחום משותף, שיוכל להוביל מהלך חכם ואמיתי שיביא לשיפור

המצב הקיים, לטובת חבריו?

 

גוף כזה בתמיכה מלאה של כל חובבי התחום יוכל להגיע להישגים מופלאים ולא רק לספק את הרעב של חבריו בפרורים.

אלה בארוחה המלאה-לגוף כזה אשמח להצטרף בתשלום מלא של דמי חבר, ואפילו לנסות לעזור בכל מה שצריך!

 

הבעייה הגדולה שאין גוף כזה בארץ, יש הרבה קוטריים שהמצב בארץ לא מוצא חן בעינהם אבל לא מוכנים

להזיז את ישבנם הענוג מכיסא הטרנטה, ולחלום חו"ל....אגב הם משלמים את המחיר המלא בגין חוסר עשיתם.

 

אם נניח יקום מישהו כזה שיצביע ברגלים ויגיד בקול ברור, "את דמי החבר שלי יקבל רק גוף שייצג אותי וילחם עבורי

את כל המלחמה, ולא רק בקרבות ראווה ומלחמות שעשועים לעניים." ויצטרפו אליו עוד 799 אז אולי מישהו יבין

שבמצב הנוכחי יש משקל לצרכיי ה"לקוחות שלו" ואולי יתחיל באמת לעשות מה שהיה אמור לעשות מזמן שעוד אפשר

היה להגיע להישגים טובים בקלות יחסית...

 

מצטער אם מישהו נפגע מהאמת, אבל לא התכווניתי למישהו מסויים אלה "לרוח הכללית" - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
אני לא שואל מה מותר בחוק היבש, אני שואל עם מה שאפשר "לברוח" שלא ישימו לב.

 

אני מניח שבולמים זה אפשרי לעשות, ולהפשיט את הרכב, שינוי שאסי גם ככה לא רואים.

מה מותר לשנות במנוע, מכיוון שבחלק מרכבי האספנות המריקאים מספרי מנוע לא היו בלקסיקון שלהם..?

האם לרכבי אספנות גם יש מידות גלגלים ברשיון?

 

האדום,זו הבלטה שלי של הכתוב במקור.

 

רן, רק תראה מהיכן התחיל פותח השרשור, בהודעתו השניה ולאן השרשור הגיע....

לא מדובר על רכבי ונהגי מירוצים מקצועיים, אלא רק על שיפורים לסוגיהם, כך שכל "תופסי הטרמפ" על הבמה, רק רצו להביע את דעתם, בלי כל קשר לנושא השרשור. ממש אופייני ...

איני מכיר מועדון שכזה, שיתמוך בהפרה בוטה של החוקים במדינה, גם אם הם לא לרוחם של כמה מחבריו/עמיתיו.

אבל אני חבר במועדון דומה מאד. כזה שנותן במה לתחביב המשותף, לאנשים עם המון רצון טוב וכל זה בהתנדבות! אנחנו לא רוצים שיפורים, טוב לנו עם הישן, העתיק והמקרטע. בשביל הבטיחות, רק לדוגמא, יש לנו את בני ל ואת קומפי/עמית ועוד רבים וטובים, שכל אחד מהם מייצג את הצד המקצועי שדואג שהרכבים שלנו יהיה בטיחותיים לנסיעה על הכבישים.

לי, אף אחד לא יספר מירוץ מהוא! השתתפתי, ניצחתי והבאתי גביע. כל זה בקפריסין. לא סתם, אלא רק בגלל שנהגתי בדיוק לפי החוקים והכללים. רכבי נבדק היטב על ידיד המארגנים, לפני המירוץ, לראות שלא בוצע בו שום שיפור/שינוי ועדות לכך היא תעודת פיב"א, שהמועדון "שלי" חבר בו, שהוצאה בארץ ומעידה על מקוריות הרכב. איני מכיר ארגון כלשהו, עם 800 חברים, בערך, ששם לרגליו לחיות על פי רצון חבריו, גם אם מדובר בעברות על החוק. במחשבה שניה, שמעתי על ארגונים כאלה ואתה, בתוקף עבודתך, בטח מכיר אותם טוב יותר...

המירוץ השני בו לקחתי חלק, בארץ, היה של רכבי שטח משופרים להפליא, סביר להניח שרובם שייכים למשפט המוגדר באדום. בסך הכל נסעתי כרכב מלווה, בשולי המסלול, בדרכים עוקפות וכו'. השוני בין שני המירוצים היה רק בקהל. כולם אוהבים מכוניות. בקפריסין, הקהל לא פרץ למסלול, נתן זכות קדימה מכוניות העתיקות והכל עם חיוך. בארץ, היו כמה נהגי רכבים שניסו בעצמם לעבור במסלולים והפריעו למתחרים בסגנון "למה מי יגיד לי מה לעשות ולאן לנסוע..."

זה הבדל של חינוך, סובלנות ורצון טוב. בקפריסין, אף אחד לא מרגיש פרייאר על הכביש, שחייב להידחף בכל מקום. כנגד, יש תרבות מוטורית אדירה. מירוצי ראלי לרכבים מודרניים, כמו גם למכוניות עתיקות...

מאחר והתירוץ שלך, אין לי עם מה לנסוע לשפלה התחרב....אשמח לראות אותך באחד מהמפגשים הקרובים ולהסביר לך יותר טוב.

לא...לא, בירה, אתה חייב לי, עוד מהעליה של השועל לטוביה...:wink:

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

ואיפה זה סותר את מה שכתבתי?

 

המגוון הוא מה שמייצר תרבות, חובבי מוסקה קלאסית ימשיכו להגיע להיכל התרבות, וארצי יזמר

בקסרייה בשיתוף עם זהבה בן. הביג באנד תזמרר לנו ג'אז בנחלת בניימין, ואום כול תוום תפיח חיים

ביפו. ולנו תהיה אפשרות בחירה מתוך המגוון.

 

רוצה פיקאסו, מיכאל אנג'לו סבבה, ואומנות מודרנית זה לא אומנות?

 

תרבות מוטורית היא מאסלס קארס ביחד עם פורמלה 1, מתערבב בקלאסי שמעורב בנגיעות מודרניות

קאסטום....לנער היטב ולהגיש קר.

 

אבל בשביל המגוון, גם וויליס 42 צריך להילחם במושגים, דעות והוויה מוטורית, מנדטורית!

אז ביחד עם מי שאתה מכיר ואוהב ועם מי שאני מכיר ורוכב, ויחד עם דני , בני ועמית, קובי (סו)

עמותת אור ירוק, מועדון חיפשיות/אלפות/טנדרים/וגלגלי העץ. יחד נביא שינוי.

 

אגב, את תשובתי לפותח השירשור שכתב באדום נתתי כבר אתה מוזמן לקרוא בהתחלה - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

×
×
  • תוכן חדש...