Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריח חריף ואדים ממצבר - Citroen C4


iziatg
שימו לב! השרשור הזה בן 4999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום שמתי לב לריח חריף של חומצה ואדים שיוצאים מפתח האיוורור של המצבר בסיטרואן שנת 2006 שלי. אין נורת אזהרה כל שהיא שדולקת ברכב. העמדתי את הרכב לאחר נסיעה של מספר ק"מ בודדים מהרגע שהבחנתי בריח.

 

נראה כמו טעינת יתר למרות שאין שום התראה על לוח השעונים. אני מניח שהדבר הנכון יהיה לגשת למוסך או חשמלאי רכב. אשמח להמלצה על חשמלאי רכב שמתמחה ברכב הנ"ל.

 

תודה

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת נראה כמו טעינת יתר.

חשמלאי מומחה בדגם= מוסך מורשה.

חשמלאי מעולה ואמין מנסיוני האישי - אהרון 050-6780700.

אזור התעשיה הישן ברשל"צ.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה שי. האם אתה זוכר את הכתובת של המוסך?

בנוסף, לפני כשלוש שנים הוחלף מצבר שהיה אז בן פחות משנתיים, האם הדבר מצביע על בעיה ברכב שמצריכה בדיקה מעמיקה יותר?

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תזהר מאוד: מכאן הדרך להתפוצצות מצבר ושרפה, קצרה. וראיתי במו עיניי כמה רכבים אחרי התפוצצות כזאת.

מה הכוונה? האם אסור לנסוע עם הרכב כלל?

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה? האם אסור לנסוע עם הרכב כלל?

האם מותר לנתק את חוט הטעינה מהאלטרנטור וליסוע כך? הדבר דומה לנסיעה ללא רצועת אביזרים.

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

IZIATG

אכן דיאגנוזה סבירה שיש טעינת יתר שגורמת לאיבוד מים בקצב מואץ ועם הגזים יוצא גם רסס של חומצה.

אני מניח שהמצבר שלך אינו בעל מכסה כפול אלא פקקים ולכן התופעה מורגשת.

כדי לדעת אם הבעיה במצבר או ברכב פשוט מדוד מתח על המצבר בסל"ד נמוך (לא סרק) ללא צרכני חשמל:

אם המתח מעל 14.4 יש טעינת יתר, אם המתח מעל 14.7 הטעינה חורגת מאד.

במידה והטעינה נמוכה מ14.4 אני מעריך שהבעיה היא במצבר.

 

אשמח לשמוע את גזר הדין של המוסך מחר

 

יש לי שאלה לחשמלאים בפורום:

האם ניתן לשחרר את נעל הכבל המחוברת לקוטב השלילי לאחר שהרכב מונע ואז לסוע רק על המתח של האלטרנטור (ללא הפעלת אורות ומזגן) במטרה למנוע נזק למצבר עקב טעינת היתר. כמובן כפתרון זמני עד להגעה למוסך.

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה שי. האם אתה זוכר את הכתובת של המוסך?

בנוסף, לפני כשלוש שנים הוחלף מצבר שהיה אז בן פחות משנתיים, האם הדבר מצביע על בעיה ברכב שמצריכה בדיקה מעמיקה יותר?

לא זוכר את הכתובת אבל הוא במרחק הליכה מטיב טעם. אם תבחר להגיע אליו אני בטוח שאהרון יכוון אותך, ואתה מוזמן למסור ד"ש משי עם האלפא 166+GTV.

מצבר שהולך אחרי פחות משנתיים מעיד על בעיה כל שהיא במערכת הטעינה - טעינת יתר/חסר.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שי ממליץ לך על מוסך שרתון מורשה דוד לובינסקי

הכתובת פלוטיצקי 20

039694481

שלמה כהן הוא מנהל המוסך ובעליו

אם יהיו לך שאלות על המצבר עצמו תבקש משלמה שיצלצל אלי לפלאפון, אשמח לעזור

רן שביב

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ניתן לשחרר את נעל הכבל המחוברת לקוטב השלילי לאחר שהרכב מונע ואז לסוע רק על המתח של האלטרנטור (ללא הפעלת אורות ומזגן) במטרה למנוע נזק למצבר עקב טעינת היתר. כמובן כפתרון זמני עד להגעה למוסך.
אין תשובה ברורה, זה תלוי בדגם הרכב, או ליתר דיוק בתכנון בקר הטעינה (עם/בלי פילטר פנימי).

 

חלק מבקרי הטעינה האנאלוגים כוללים מסנן לחיבור הדוגם את מתח היציאה של האלטרנטור (= מתח המצבר) ושם זה אפשרי (אם כי עדיין לא מומלץ). בבקר טעינה שאינו כולל מסנן, מתח המוצא של האלטרנטור יכול להתחיל להתנדנד (בדרך כלל בסל"דים מאוד מסוימים) בין 10 ל 18 וולט.

 

אצלי למשל, עם C240 משנת 98 זה עבד כשניסיתי את זה (בטיפשות דיי מרובה, אני חייב להודות) אולם קראתי בפורומי מרצדס בחו"ל כי ניסיון דומה עם C240 משנת 03 גרם לנזקים. כך שלא כדאי להמר על חומרת האלקטרוניקה של הרכב (ועוד בסיטרואן :?)

 

פיתרון טוב יותר הוא לנתק את האלטרנטור לאחר ההתנעה ולנסוע למוסך עם האנרגייה האגורה במצבר (כמובן, נסיעה קצרה ללא שום עומס לא חיוני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

IZIATG

אכן דיאגנוזה סבירה שיש טעינת יתר שגורמת לאיבוד מים בקצב מואץ ועם הגזים יוצא גם רסס של חומצה.

אני מניח שהמצבר שלך אינו בעל מכסה כפול אלא פקקים ולכן התופעה מורגשת.

כדי לדעת אם הבעיה במצבר או ברכב פשוט מדוד מתח על המצבר בסל"ד נמוך (לא סרק) ללא צרכני חשמל:

אם המתח מעל 14.4 יש טעינת יתר, אם המתח מעל 14.7 הטעינה חורגת מאד.

במידה והטעינה נמוכה מ14.4 אני מעריך שהבעיה היא במצבר.

 

אשמח לשמוע את גזר הדין של המוסך מחר

 

יש לי שאלה לחשמלאים בפורום:

האם ניתן לשחרר את נעל הכבל המחוברת לקוטב השלילי לאחר שהרכב מונע ואז לסוע רק על המתח של האלטרנטור (ללא הפעלת אורות ומזגן) במטרה למנוע נזק למצבר עקב טעינת היתר. כמובן כפתרון זמני עד להגעה למוסך.[/quote]

 

בשום מקרה לא מומלץ לבצע את מה שרשמת מכיוון שהדבר עלול לגרום להרס האלטרנטור ולא משנה איזה סוג בקר אנאלוגי/דיגטאלי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקת טעינה הכל נראה תקין, בסל"ד סרק מתח הטעינה הוא 13.9 עד 14 וולט. בדיקת עומס על המצבר הייתה תקינה גם כן. הבוקר האדים לא יוצאים מהמצבר.

 

לא ברור מה הייתה הבעיה. ממה שלמדתי בחיים תקלות קורות לבד לא נפתרות לבד.

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשום מקרה לא מומלץ לבצע את מה שרשמת מכיוון שהדבר עלול לגרום להרס האלטרנטור ולא משנה איזה סוג בקר אנאלוגי/דיגטאלי.

 

כיצד הדבר גורם לנזק לאלטרנטור?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקת טעינה הכל נראה תקין, בסל"ד סרק מתח הטעינה הוא 13.9 עד 14 וולט. בדיקת עומס על המצבר הייתה תקינה גם כן. הבוקר האדים לא יוצאים מהמצבר.

 

לא ברור מה הייתה הבעיה. ממה שלמדתי בחיים תקלות קורות לבד לא נפתרות לבד.

 

ולכן כדאי שתבדוק מגעים רופפים, למשל אפס (ארקה) של האלטרנטור. אם לא נמצאת שום בעיה, כדאי לבדוק את האלטרנטור / ווסת. כי אם הבעיה תחזור תוך כדי נסיעה, יתכן שהדבר יגרום לשריפה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון אחרי נסיעה של 30 ק"מ, הריח חזר, אדים נפלטים מהמצבר. אני לא יודע לומר אם כמות האדים נורמלית או לא. לי נראה שהריח לא הגיוני.

בנוסף, במוסך נבדק מתח הטעינה על ידי התחברות למחשב הרכב ופעולה של המנוע בסל"ד נמוך של 720 סל"ד, שוב לפי מחשב המנוע. בדקתי כרגע את מתח בשקע המצת עם מד מתח שמודד בוולטים בלבד (ללא נקודה עשרונית) ומתח הטעינה מוצג נע בין 13 ל-14 וולט בסל"ד של 2000 וגם 3000. מחר בבוקר נמדוד עם פלוק באופן מדוייק יותר על הדקי המצבר ישירות.

 

היות שהמצבר נבדק בעומס וכל הבדיקות במחשב הרכב תקינות, מה עוד יכול להיות בעייתי?

במידה והמצבר לא תקין (רן) מה הדגם המדוייק של המצבר שמתאים לרכב הזה?

למצבר יש פיתחי מילוי מים, כאלו עם סימון צלב מעליהם, האם מומלץ למלא מים מזוקקים במידה וחסר?

האם מותר לפרק את הדקי המצבר היות שהדבר נדרש לצורך פירוק כיסוי הפלסטיק מעל המצבר או שיש לחבר מצבר גיבוי בזמן הפעולה?

 

תודה,

איזי

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...