Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי ג'ימני - שיפורים נחוצים


satanir
שימו לב! השרשור הזה בן 5048 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מבין את הקביעה השגויה הזו. ג'ימני סטנדרטי יעבור כל מה שעובר טראנו/טרופר/פאג'רו סטנדרטיים.

 

אני אתחיל ואומר שאני לא מזלזל בג'ימני אבל אנשים נוטים לייחס לו מעל ומעבר למה שהוא באמת שווה.

אי אפשר להשוות ג'ימני לגיפים כמו טרופר סטנדרטי כי הם לא באותה קטגוריה.

פעם שמעתי בפורום הזאת בדיחה שג'ימני טוב בשטח כמו היילקס :>

 

המשך שבוע טוב,

עדי.

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדי שלום, ג'ימני עובר כל מה שטרופר עובר, אני מוכן להראות לך את זה גם אם תביא לי ג'ימני, מנסיון של 10 חודשים על הרכב, גם ללא שיפורים.

 

לגבי עניין ההחלפה של הקפיצים:

אני נסעתי עם הרכב כ5000 קמ ראשונים מקורי לחלוטין, אחכ אכלתי תסביך על עצמי ושיפרתי אותו ביום אחד מקצה לקצה

 

אז ככה:

הגבהה באמצעות החלפת קפיצים, לא גורעת מההתנהגות כלל וכלל, אלא להיפך הרכב נהיה יותר טוב.

כל זה בגלל קפיצים מקוריים מאוד רכים שגורמים לרכב להיות נדנדה/קופצני, בעת ההחלפה לקפיצים HD מקבלים קפיץ יותר קשיח ואז הרבה יותר נעים לנסוע ברכב וגם יותר גבוה.

 

החלפת בולמים בלבד לא תספיק כדי לטפל בבעיה, שכן הקפיץ הוא אחרי לתנודות הרכב ואילו הבולם משכך את הנושא, יש להחליף סט שלם ע"מ להנות מנוחות נסיעה כמו שצריך ולא לסבול.

 

אני אישית המלצתי לא לשפר ישר, אלא לנסוע עם הרכב, מה שכן כדאי לעשות מיידי זה הצמיגים כדי למכור אותם ולכסות את ההשקעה של החדשים, עם כל השאר חכה קצת, סה"כ לדעתי 70% מהג'ימני בארץ לא משופרים בכלל, משמע ניתן לחיות עם הבעיה ואני סתם משוגע.

 

תתחדש :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה אישית שלי, ואומר מראש: יהיו כאלה שיחלקו עליי אבל שוב, זה לאור הנסיון שלי:

ברשותי סוזוקי ג'ימני משנת יצור 2009.

לפני כן היה לי ג'ימני משנת יצור 2001.

בג'ימני הקודם היו לי נעילות אחוריות ובשלב מאוחר יותר צמיגי 50/50.

מעבר לזה לא החלפתי כלום ולא הוספתי כלום ב- 2001.

היום, כשאני עם הג'ימני 2009 שלי, נועל ברידג'סטון רגילים לגמרי.

בנוסף (וזה מטועמי נוחות, כי אני אישית רוצח בשטח ואוהב להנות מהרכב) לג'ימני החדש שלי הוספתי מיגון תחתון מלא

(של אספיר)., מלבד זאת, לא נעילות ולא כלום.

בשלב מאוחר יותר אחליף (כי כרגע אין לי צורך בזה) לצמיגי 50/50

בנוגע לרכב עצמו, אם תוסיף תוספות כאלה ואחרות שאינן "מקובלות" על החברה (מכשירי תנועה), אין בעייה עם זה, רק תאמר שלום לאחריות היצרן.

המיגונים שהורכבו עולים בשוק החופשי כשלושת אלפים עד ארבעת אלפים שקלים.

בגלל שאני ניג'ס (סתם אוהב לשכנע) קיבלתי את זה במחיר של מחצית מהסכום.

 

נקודה מעניינת שנגעו בה חבריי לפורום:

"זה לא ג'יפ לטעמי" "יש יותר גדולים ממנו" ושאר תגובות נוספות.

אישית, לא קרה לי מעולם שעצרתי, לא בכל מיני תהומות כאלה ואחרות, לא בירידות, לא במעברי מים ולא בחולות.

כל ה"גדולים" לדוגמא קינג או טרופר, סופה או רנגלר, מיד היו חוטפים עליי קריזה: לך תזד*** אתה והג'ימני שלך, הרכב שלנו יותר גדול משלך, עולה הרבה יותר, ממוגן הרבה יותר ובכל זאת אתה קורע אותנו?

 

בסופו של יום הכסף הוא שלך ורק שלך, עזוב מה ישכנעו אותך, זה בכלל לא משנה, כי ההחלטה הסופית היא שלך.

צא לנסיעות מבחן עם ג'פים של חברים, שא שאלות את החברים, דוק מה עדיף לך יותר ומה פחות, מה נוח ומה פחות.

נקודה פיצפונת לסיום:

אם תבחר בידני ולא באוטומט, בסופו של דבר תטגן את הדסקיות אפילו יותר מביצה שתכן בשטח.

אם תבחר באוטומט, תשלם הרבה יותר דלק, מאשר בידני, אבל נוחות הנסיעה היא לגמרי שונה מאשר בידני.

תהנה בדרככך החדשה.

סוזוקי ג'ימני - רכב שחונה כמו מאזדה 2, נוסע כמו דיפנדר בשטח, כמו גולף 1600 בכביש והעלות שלו כמו היא כמו של אופניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האחריות:

יש לציין כי שום חלק בג'ימני שלי לא נשאר שלם, פגושים שבורים (קדמי נבנה מצינורות לבד בבית), ספים שבורים, הגבהה של 10 סמ (כן, אני מטומטם אני יודע תודה) ועוד ועוד.

הרכב היה מבקר ע"ב שבועי במוסך דרך השטח בת"א, לתיקונים במסגרת האחריות, בתוך 10 חודשים הוחלף חצי אוטו, וזה כולל 2 מצברים, פעמיים חיישן 4*4 שפוצץ ברשלנות שלי וראו את זה גלוי לעין, אבל החליפו בכ"ז

אני גם אגיד יותר מזה, הרכב אפילו לא עבר טיפולים במוסך מורשה יבואן, הוצאתי חשבונית אצלי במוסך שעבדתי על הטיפול, והאחריות כוסתה (תוך שימוש בחלפים מקוריים ע"פ הוראות יצרן)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדי שלום, ג'ימני עובר כל מה שטרופר עובר, אני מוכן להראות לך את זה גם אם תביא לי ג'ימני, מנסיון של 10 חודשים על הרכב, גם ללא שיפורים.

 

 

תתחדש :)

 

שלא תטעה , אני לא אומר או חושב שבכלל שהטרופר גדול יותר פיזית מהטרופר או קינג אז הוא טוב יותר.

אני גם חושב שתרומה כספית של הגיימני היא טובה . הרבה יותר מהקינג טרופר וכל השאר בקטגוריה.

יחד עם זאת צריך גם להכיר במגבלות - ויש לגיימני מגבלות.

אני לא יודע מה אתם מגדירים "שטח" אבל יש המון מקומות שבהם ג'יימני נשאר במקום.

דוגמא מהחורף האחרון , כשבועים לפני השטפון הגדול נסענו ביום גשום לעלות את נחל דישון מלמטה למעלה.

אני הייתי עם טנדר וויגו סטנדרטי לחלוטין ואפילו יש לו מדרגות צד. ברוב המסלול המים הגיעו לגובהה של כ30 ס"מ ובחלק מהמסלול גם יותר.

נסעתי עם חברה שלי שהיא גם נהגה ברוב הזמן ( בפעם השלישית שלב בשטח ) עם אבא שלה ( רנרגל משופר ) ועוד בחור עם ג'יימני מוגבההת עם צמיגים.

בהמון מקומות הוא לא הצליח לעלות מה שהוויגו עלתה בHIGH בלי מאמץ , כמעט על הטורים ( אני יעלה תמונות כשאני איהיה במשרד שתבינו על מה אני מדבר )

דוגמא נוספת - בל'ג בעומר נסענו לעשות מדורה בים ואני עם אותה וויגו וחבר עם ג'יימני כשאני עם עגלה שמלאה בציוד (באזור ה600 קילו כולל עגלה ) ולא רק שהוויגו נסעה כמו גדולה וטיפסה הכל אפילו חילצתי את הגיימני מספר פעמים עם העגלה ביחד.

 

לסיכום, אם תשאלו אותי על הגיימני אני יגיד שהוא נותן תמורה טובה . אבל זה לא מה שמייחסים לו כג'יפ שעובר הכל.

ואני פתוח לאתגרים עם מישהו חולק עלי - עם מסלול שהוא בוחר וקפה עלי.

 

המשך שבוע טוב,

עדי.

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי עם חברה שלי שהיא גם נהגה ברוב הזמן ( בפעם השלישית שלב בשטח ) עם אבא שלה ( רנרגל משופר ) ועוד בחור עם ג'יימני מוגבההת עם צמיגים.

בהמון מקומות הוא לא הצליח לעלות מה שהוויגו עלתה בHIGH בלי מאמץ , כמעט על הטורים ( אני יעלה תמונות כשאני איהיה במשרד שתבינו על מה אני מדבר )

 

המשך שבוע טוב,

עדי.

 

יש לי במחשב כמה תמונות אבל שלא מתארות יותר מידי את אופי השטח במקום.למרות שמי שהיה שם יודע על מה מדובר.

הוספתי בכל מקרה את התמונות.

דישון5.jpg

דישון 3.jpg

דישון 4.jpg

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי עדי, אני עדיין אמשיך לטעון שהכל מתחיל בנהג הרכב.

ראיתי את זה על בשרי, איך אני מטפס עם ג'ימני מעלה מסויים ועוד 2 ג'ימני אחרים, אותו מודל אותו צבע, לא מצליחים !

 

מעבר לזה, אין הרבה מה להוסיף.

טרופר ? הצחקת לי את האצבע הקטנה ברגל ימין, הרכב הזה ככ כושל, אני לא נכנס לענייני המכניקה והאמינות.

אני מדבר על העובדה שאם עולים מדרכה עם האוטו טיפלה באלימות שוברים קצה הגה.

 

וואלה אני את הג'ימני טחנתי על סלעים כאילו אין מחר, בחיים לא היו נזקים כתוצאה מזה.

חוצמזה, לרכב שטח אמיתי צריכים להיות 2 סרנים חיים לפחות.

 

האא, ושום ג'יפ שאין עליו את הסמל JEEP הוא לא באמת ג'יפ, לטעמי.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סורי על הדאבל, נזכרתי שמכר שלי מוכר סט מיגונים לג'ימני 3 חלקים (דלק טרנספר וגחון), של אספיר אשר נרכשו ע"י עם קבלות והורדו מהרכב בעת התהפכות, מוצעים כעת למכירה, יש גם צמד מגיני סף משולבים (משטח דריכה) של אספיר.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי עדי, אני עדיין אמשיך לטעון שהכל מתחיל בנהג הרכב.

ראיתי את זה על בשרי, איך אני מטפס עם ג'ימני מעלה מסויים ועוד 2 ג'ימני אחרים, אותו מודל אותו צבע, לא מצליחים !

 

מעבר לזה, אין הרבה מה להוסיף.

טרופר ? הצחקת לי את האצבע הקטנה ברגל ימין, הרכב הזה ככ כושל, אני לא נכנס לענייני המכניקה והאמינות.

אני מדבר על העובדה שאם עולים מדרכה עם האוטו טיפלה באלימות שוברים קצה הגה.

 

וואלה אני את הג'ימני טחנתי על סלעים כאילו אין מחר, בחיים לא היו נזקים כתוצאה מזה.

חוצמזה, לרכב שטח אמיתי צריכים להיות 2 סרנים חיים לפחות.

 

האא, ושום ג'יפ שאין עליו את הסמל JEEP הוא לא באמת ג'יפ, לטעמי.

 

 

אין ספק שלנהג יש משמעות רצינית , ולכן גם ציינתי שחלק מהטיול שהג'יימני התקשה בו בדישון עם נהג שלמיטב ידיעתי הוא נוהג מעל שנה בשטח ולעומתו חברה שלי שכמעט ואין לה ניסיון בשטח.

 

ושוב אני חוזר ואומר - טרופר , קינג וכל הקבוצה הזאת הם ג'יפים. לא המובילים אבל ג'יפים אף אחד לא אמר שהם חיות שטח כי הם בנויים לכביש יותר מאשר לשטח.

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'יפים ? לקינג המסריח הזה יש צריות מאחורה, גם בצחוק ובחלום הכי רע שלי לא הייתי מגדיר את המזבלה הניידת ומלאת המחלות הנ"ל בתור ג'יפ.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'יפים ? לקינג המסריח הזה יש צריות מאחורה, גם בצחוק ובחלום הכי רע שלי לא הייתי מגדיר את המזבלה הניידת ומלאת המחלות הנ"ל בתור ג'יפ.

 

 

לחצי מהבאגיים והטרופי טראק (ואני לא מדבר על חיפושית שחתכו לה את הגג אלא על באגים שעושות את הדקאר ) יש ציריות מאחורה.

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5048 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...