Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5874 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי שראיתי איך מרכיבים את הרכב כמו לגו ,עולה בי השאלה:

 

למה היום עוד בשלב התכנון לא מייצרים רכב שאת החלקים ירכיבו כמו בלגו ?

תחשבו איזה מהירות יוכלו לייצר את המכוניות ובהתאם להוזיל את העלויות.

קיו לדוגמא את הסצנה בסרט של טום קרוז וספילברג "מינוריטי ריפורט" איך הרכב מיוצר בדקות.

ותחשבו על זה. :|

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

קו הייצור שראית בסרטון הוא פשוט (פרימיטיבי) ועתיר בכח אדם המבצע חזרות רבות על סדרה מצומצמת של פעולות.

שיטת ייצור זו חלפה כמעט לחלוטין מעולם הרכב כי היא פחות פרודוקטיבית ופחות מתאימה לאופי האנושי.

 

מה שנראה לך כ"לגו" קיים גם כיום בהרכבה של תת מכלולים.

בפורד T יש שלדה נפרדת אליה מתחבר תא הנוסעים שנבנה בנפרד על פי המסורת של ייצור מרכבות.

 

רכב מודרני מורכב בפס ייצור מתוחכם יותר, עתיר רובוטים. דווקא ברכבי יוקרה המיוצרים בסדרות קטנות יש עבודה ידנית מרובה יותר.

פורסם

אדרבא, היום מכלולים שלמים מיוצרים כיחידה ומורכבים על הרכב בפס הייצור. למשל ברכב בעל הנעה קדמית, המנוע ותיבת התמסורת כולל המיתלים מועלים מלמטה אל תוך תא המנוע כיחידה אחת וכל שנותר לפועלים הוא לסגור כמה ברגים. ראיתי גם קטעי ווידאו ביוטיוב איך דשבורד שלם מורכב מוכן מוכנס אל הרכב, חיבור כמה צמות חוטים סגירת ברגים וזהו...

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

פורסם

כן, אם שמת לב חלק מהעובדים זזים לאורך פס הייצור עם הרכב,

ובחלק מהסרטון פשוט עוצרים את תנועת הפס.

 

לגבי שאלתי, מדוע לא עושים את אפשרויות החלפת המכלולים דוגמת מנוע, גיר , בצורה של פלאג אנד פליי [או משהו בסגנון].

אם לדוגמא אני רוצה להחליף מנוע, אז אני לוחץ על שני כפתורים,

חזית הרכב זזה הצידה או למטה,

ואז אפשר לשלוף את המנוע בקלות.

כמובן כל המחברים של החשמל , צנרת מים גם יהיו במין חיבור של נכנס פנימה בהחלקה.

יכול להיות פשוט.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

שומדבר כאן לא "פשוט". יש כאן תהליך תכנון שלם שמחבר 4 שכבות של יצרנים שונים, מרמת חומר הגלם, דרך רכיבי הבסיס וכו'.

לרצות שהכל יהיה פשוט כמו לגו?

אני מניח שיש מגבלות של התנהגות החומר, מורכבות תכנון פס הייצור, התאמה בין חלקים שונים (וכו') שהופכות מכונית למשהו שיותר מורכב מלגו. עם זאת, כקונספט, פס הייצור המודרני/מודולרי לא רק מכך, מבחינת חשיבה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

למי שהיה בחיל אוויר וראה את קלות אפשרות הטיפול במטוסים או מסוקים חדישים לעומת ישנים ,

למשל באפאצ'י או בלאק הוק אתה לוחץ על שני תופסנים וכל הפאנל נגלה לך באופן שקל לשימוש.

לעניות דעתי מסוק עומד בלחצים ועומסים גבוהים יותר מרכב.

ואם הדבר אפשרי שם אז למה לא במכוניות ?

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

+1. הרכב מתמודד נהדר עם שטח קשה. אני חושב שרכב משפחתי מודרני לא יתמודד באותה קלות. כנראה שילוב של משקל נמוך מאד וגובה.

פורסם
למה לא במכוניות ?

כי יש תעשייה שלמה של מרכזי שירות ומוסכים שמתקיימת מזה. לפי דעתי אין שום מגבלה טכנית לעשות את זה ברכב.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לפני חצי שנה ראיתי משהו כזה דומה מודל 33 כמדומני, חוצה בקלילות מדהימה אי תנועה גבוה בכניסה לרחבת החמש בנוקיה, לקח לי זמן לעכל מה שראיתי, באיזו קלות וללא מאמץ.

 

גם מבנה האופנים ורוחבם ופסיעתם תורם רבות.

פורסם
למי שהיה בחיל אוויר וראה את קלות אפשרות הטיפול במטוסים או מסוקים חדישים לעומת ישנים ,

למשל באפאצ'י או בלאק הוק אתה לוחץ על שני תופסנים וכל הפאנל נגלה לך באופן שקל לשימוש.

לניות דעתי מסוק עומד בלחצים ועומסים גבוהים יותר מרכב.

ואם הדבר אפשרי שם אז למה לא במכוניות ?

בתעופה יש חשיבות רבה לזמינות (availability) של המטוס לביצוע המשימה. על מנת לקצר את הזמן הנדרש לתיקון תקלות מקצרים על ידי החלפה של רכיבים שלמים הנקראים LRU=line replaceable unit. המטוס מתוכנן מראש לתחזוקתיות , בין היתר על ידי אפשרות גישה מהירה לרכיבים אלה . כמובן שיש לכך מחיר - עלות פיתוח וייצור גבוהה, הצורך במתאמים ,מקבעים ומחברים סטנדרטים על מנת שהתחליפיות תהיה מלאה.

בנגוד למכוניות שהן מוצר צריכה שאורך חייו קצר יחסית, מטוסים נבנים לשירות של עשרות שנים ומחוייבים לשמירה על בטיחות ורמת ביצועים גבוהה לאורך כל חייו. תחזוקת המטוס אינטנסיבית מאד וכמובן יקרה מאד. בשונה ממכונית, במטוס מוחלפים חלקים רבים במסגרת תחזוקה מתוכננת, לפני שהם מתבלים או נשברים.

כמובן שאפשר לתכנן מכוניות באופן כזה, אך אין לכך הצדקה כלכלית. יצרני הרכב משתמשים במנועים ובפלטפורמות אחידות על מנת לחסוך בעלויות פיתוח ומנצלים את נפח הייצור הגדול (מאות אלפי, ואף מיליוני רכיבים אחידים) על מנת להוזיל עלויות.

 

לצורך השוואה, מחירו של מושב מחלקה ראשונה במטוס נוסעים מודרני הוא כמחירה של מכונית קטנה.

פורסם

הדבר דומה לביצה ותרנגולת.

הרי אם ישקיעו בפיתוח ראשוני המחירים יעלו ,אולם לאחר מכן בגלל שהטיפולים יוזלו או קלות התיקונים אז רוב האנשים יעדיפו מכונית שתחזוקתה קלה לעומת מכוניות "רגילות".

ואז מחירי החלפים ירדו.

לגבי תחזוקה מונעת לפחות 10 שנים ויותר יצרנים MTBF [MEAN TIME BETWEEN FAILURES[ שאומר בעצם משאבת מים תחזיק 81.000 ק"מ אז תחליף כבר ב 80K.

ועוד ועוד.

אני באמת מאמין שהיצרן הראשון שיעבור לשיטה שהצעתי יזכה בנפח קניה רב יותר [גם אם הרכבים שהוא ימכור יהיו יקרים יותר בתחילה].

שוב מוסכים יוכלו לתקן את הרכב מהר יותר ,יספיקו לתקן יותר מכוניות פר שעה מה שיוריד את עלות הרכב .

ותחשבו על זה.

טוב שם טוב משמן טוב

×
×
  • תוכן חדש...