Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בפענוח קודי תקלה - אודי 80 95 אוטו'


erezfed
שימו לב! השרשור הזה בן 5081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר הסכמנו שאוטודאטה לא הכי מדויק, לא? :lol:

 

זכריה, רד מזה, מתח הטעינה הוא לא הבעיה פה, אחרת הייתי מרגיש שלל תקלות שונות ומגוונות מכל רכיב ברכב שעובד על 12V (שלא בעל טולרנסט של ~15V.... ושלא בעל מייצב מתח כזה או אחר)

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הסכמנו שאוטודאטה לא הכי מדויק, לא? :lol:

 

זכריה, רד מזה, מתח הטעינה הוא לא הבעיה פה, אחרת הייתי מרגיש שלל תקלות שונות ומגוונות מכל רכיב ברכב שעובד על 12V (שלא בעל טולרנסט של ~15V.... ושלא בעל מייצב מתח כזה או אחר)

אני ארד מזה אבל שתדע כדי לבדוק אם זה מהאלטרנטור אתה בסה"כ צריך להוריד רצועה בדיוק 2 דקות ושללת את האפשרות הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתם טועים פה. והאוטודטה יצדיק אותי פה. אודי 80 זה כבר רכב מודרני , ולהלן צירפתי את הנתונים מאוטודטה.

 

יכול להיות שאתה צודק שזה לא ישפיע על המחשב עצמו אך יש רכיבים שעובדים עם המחשב שמקבלים מתח פעולה של 12 וולט שיכול להשפיע עליהם. ביניהם מנוע הצעדים וחיישן MAF ועוד.

 

זכריה, לפעמים צריך להיכנס בעובי הקורה :shock:

 

הנתון הרשום באוטודאטה מתייחס לאלטרנטור של בוש שבמהירות סיבוב של 3000 סיבובים לדקה של המנוע כאשר צריכת הזרם היא 60 אמפר מתח המוצא של האלטרנטור הינו 14.0 וולט.

 

אני בטוח אם ארז יניע את הרכב ויעלה סל"ד ל-3000 (אם המנוע שלו לא ייחנק :arrow:) וידליק מזגן+מפשיר אדים+אורות גבוהים ויחבר עוד 4 מנורות H7 במקביל מתח הטעינה יירד ל-14.3 וולט.

 

אוטודאטה וגם הייצרן בוש ממליצים על אלטרנטור X לרכב Y על-סמך בדיקות שלהם וזה לא בהכרח חלק תחליפי מדוייק לחלק המקורי של הייצרן וגם הנתונים לפעמים עשויים להיות מעט שונים.

 

לדוגמא: הייצרן בוש הפסיק לייצר אלטרנטור בעל מתח מוצא של 14.0 וולט וזרם מוצא של 60 אמפר שנתאים בול לדרישות הייצרן ובמקום אלטרנטור זה הוא ממליץ על אלטרנטור בעל זרם מוצא של 80 אמפר בסל"ד של 2800 סיבובים לדקה.

 

אני גם בטוח שהאלטרנטור של ארז עבר שיפוץ במהלך החיים שלו והותקן מייצב מתח סיני שבדרך כלל מנסיוני בשיפוץ אלטרנטורים מתח המוצא שלהם תמיד גבוה סביב 14.5 וולט בסל"ד סרק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת בעייתי להוריד את הרצועה של האלטרנטור, היא אחרונה בתור על הפולי , כדי להוריד אותה לגמרי אני צריך לפרק את כל הרצועות ופולי מנוע תחתון, קצת בלאגן.

 

מרק- מעניין מה שאתה אומר, האמת אין לי מושג אם האלטרנטור עבר שיפוץ, הרכב אצלי ~7 שנים ואצלי הוא לא שופץ. ייתכן שחלק סיני יחזיק 6 שנים? :shock: לי אישית האלטרנטור נראה די מקורי שלא נפתח מעולם, אבל אי אפשר לדעת אם במהלך 15 שנה האלטרנטור עובד יופי ללא שיפוץ.

 

בכל אופן, המתח שציינתי הוא במדידה אקראית שנעשה ללא מטרה כלשהי, כעת אנו סתם סוטים מהנושא. לאחר פתרון הבעיה אערוך סט בדיקות ואז באמת ניכנס לעובי הקורה בנושא זה.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז מה שאני מנסה להגיד זה שמדובר הרבה מעבר לבדיקות שציינת כדי לקבוע שהמנוע תקין. צריך לבדוק אותו בתנאים דינמיים וברור שזה לא אפשרי בתנאים ביתיים. אם אגב היית רואה מנוע כזה גמור היית מבין בדיוק מה הסיבה- ישנם אזורים ספציפיים שחוקים על הקומוטטור ולכן כשהמנוע נדרש לעצור במקום הוא לא מסוגל. מאחר והשחיקה תמיד מופיעה בנקודה שבה הוא נדרש לשמור על idlle יציב הבעיה מורגשת. אני לא אומר שזו הבעיה אצלך, רק שזהו מצב מעשי שקשה מאד להבחין בו בבדיקות שאתה מתאר. זה אגב מה שקורה בכל המצערות הבעייתיות של VW.

 

בעיה דומה בפוטנציומטר וכמו שציינת גם זה כיוון אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך אביב, ומקבל את דעתך, על כן בכל מקרה קניתי מנוע צעדים חדש (מחר הוא מגיע אלי).

 

בינתיים, אני בודק את חיישן מצב המצערת, על פניו לא ממש נראה שהוא תקול, אך עם זאת אני מתחיל לגשש היכן אוכל לרכוש חדש. מסתבר שהחלק הזה די בעייתי להשגה (לא נמצא ב-EBAY אפילו).

 

מספרו - מס' של בוש - חיישן 7 מגעים:

 

align 3 437 022 (המילה ליישור המספר משמאל לימין)

 

נקווה שמחר ארכיב את החיישן החדש והופ....כבמטה קסם הכל יחזור לקדמותו :wink:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אני מכיר את התופעה הזאת שאתה מתאר והיא באמת

יכולה להגיע או ממנוע הצעדים או מחיישן מצב המצערת

אין לך מה לחפור יותר מזה זה אחד משניהם

אם מנוע הצעדים מגיע מחר אז מחר תידע בטוח

הסיכוי הוא 50 אחוז .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רון , אני באמת מקווה שזו אחת מהבעיות האלה , כי אחרת זו הופכת להיות בעיה שלך :lol:

 

אם לא אחד מהשניים, אין לי יותר רעיונות מה לבדוק :?

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף טוב הכל טוב:

 

המנוע צעדים הגיע, הורכב על הרכב ו..... כלום ! התקלה עדיין ישנה. פה כבר החלטתי לא להקשיב למחשב הרכב אלא לאינטואיציה שלי. לפני כשנה דיווחתי על בעיה דומה עם מאפיינים זהים , ולמרות שמאז הכל היה בסדר (עד עכשיו), הרגשתי שתוצאת התקלה ההיא עוד איתי.

 

היום לראשונה מצאתי את ה- ECU (מסתבר שהמחשב שמעל רגלי הנהג הוא מחשב הגיר), בדיקת רציפות בין החוטים הראתה שיש חגיגה בחוטים מה-ECU אל יחידת ההזרקה.

 

פירקתי את הצמה הראשית ואכן כמו שציפיתי, היה חוט גדול שבידודו נמס (אותו חוט שקוצר בטעות לפני שנה), ואליו דבוקים כמה חוטים אחרים, ובמקומות מסויימים החוטים הללו והחוט הגדול היו מקוצרים ביניהם.

העבודה הזו הצריכה פירוק צינורות מערכת קירור (של רדיאטור החימום) , פירוק בוסטר, פירוק מערכת וואקום ועוד הרבה פירוקים משניים.

 

בום טרח כ-10 שעות עבודה , וכעת הכל בסדר. אני חושב שהמערכת עוד צריכה כיוון קל, אך את זה אעשה אחרי שאסיים לטפל בכבל גז.

 

הכבל גז נכנס לקיר האש דרך קופסה קטנה מוזרה שבתוכה קפיץ, הקופסה הזו בעלת 2 פיני מתכת שמחזיקים אותה אל החלק שנמצא בתוך קיר האש.

האם למישהו יש מושג מה תפקיד הקופסה הקטנה הזו? אצלי היא די רעועה ומפורקת, ואני חש שיש לה תפקיד נוסף מעבר להכלת הכבל עצמו.

08-06-10_1848.jpg

08-06-10_1849.jpg

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן, זה רעיון נחמד ושווה בדיקה.

 

אני אחזור עם תשובות יותר ברורות לאחר מחקר נאות.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

כן זה מתג קיק דאון .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...