Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נסיעה חסכונית מדי עלולה לעלות לי ביוקר?


itamarg
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5502 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

הרכב הינו מיצובישי לנסר 93 1.5 אוט' עם 149000 ק"מ שמורה בפנאטיות.

 

זו הפעם השנייה שאני עושה זאת

היום, בשעה 9:30 אני מתייצב בתחנת הדלק "פז" ביציאה מבאר שבע. ממלא מיכל מלא, מאפס את הק"מ ויוצא לדרך. היעד: אשקלון. אופן הנהיגה: רגוע מאוד, לפני עליות צובר מהירות ובירידות מאיץ. מכבה מדחס מזגן בתאוצה ובעליות ומשתדל להשתמש במזגן כמה שפחות ובעיקר באויורור.

מהירות ממוצעת שעומדת על 80 קמ"ש. נסיעה קצרה באשקלון וחזרה לבאר שבע באותו האופן.

אני חוזר לתחנת הדלק וממלא שוב מיכל מלא. כמות הליטרים שנכנסת הינה 9 בדיוק. מנסה לדחוס עוד אך ללא הצלחה.

מס' הק"מ שנסעתי עומד על 140.8. בחישוב פשוט התוצאה המתקבלת הינה 15.6 ק"מ.ל', תוצאה מעולה עבור הרכב הנ"ל ושיפור זעיר מהנסיעה הקודמת (15.2 ק"מ/ל').

 

השאלה היא האם הכיבוי וההדלקה התכופים של המדחס יעלו לי ביוקר? מבחינת נזק מכאני אני מאמין שאין אלא להיפך מכיוון שהמנוע היה בסיבובים נמוכים רוב מוחץ של הזמן ובקושי הגיע ל 3000 סל"ד .

 

תודה,

 

איתמר ג'ורג'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אין בכך סיכון מעבר לבלאי על האלקטרומגנט של המזגן אולי שגם זה לא ממש משנה היות והמזגן בזמן פעולתו מתנתק ונכנס לפעולה כל מ"ס דקות ממילא

החיים יפים כשיש כסף למלא דלק ! :-P

כמה חבל שהדלק הולך ואוזל ואיתו גם שנות החיים היפות.:cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, עלול להגרם בלאי לאלקטרומגנט של של המאורר.

 

ד"א, תוצאות לא רעות בכלל...

אצלי (עם הרכב בסימלון...) נסיעה רחובות-ערד-רחובות באותו אופן נסיעה כמו שלך ומהירות ממוצעת של 90 קמ"ש (סל"ד של 2000) עשיתי 14.6 ק"מ/ליטר. לפעמים אני מדמיין מה יהיו התצאות אם אוכל לנתק זמנית 2 צילינדרים מתוך ה 6 בזמן נסיעה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר גורג שלום רב !

התוצאה של תצרוכת הדלק, היא יותר ממצויינת.

הייתי מייחס אותה בעיקר למהירות הנסיעה (80), לסלד הנמוך (שיוט של 2000/2500 סבובים לדקה) ולעובדה שהרכב מתוחזק היטב.

לתנאי הדרך, ולמהירות הנסיעה, יש השלכה רבה, על התוצאה המצויינת.

האם בדקת בעבר נסיעה בעיר בלבד?

הייתי שמח לקבל ממך נתון על תצרוכת דלק בעיר נטו.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה שלום,

 

אני בודק את צריכת הדלק כל שבוע ונצמד לתחנה אחת בלבד.

 

התוצאות שאני מקבל בעיר נעות בין 9.5 ק"מ/ל' ל8 ק"מ/ל' כמובן תלוי אם אני משתמש עם מזגן או לא.

 

האוטו באמת מתוחזק ברמה גבוהה (מטופל במוסך מורשה מיצובישי משנת 93) חודש לפני שקניתי אותו (לפני חצי שנה בערך)

 

הבעלים הקודמים השקיעו 3K ש"ח בתיקונים שכללו ניקוי קרבורטור, טיימינג, מצבר חדש וטיפול גדול.

 

אני משתדל לנסוע עליו מאוד בעדינות.

 

איתמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולקרוא בעיתון שאנשים גורטים לנסר כזה,(מודל 90)תמורת 3000 שקל, אינני יודע אם לבכות או לצחוק?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסוע בתבונה ולחסוך בדלק זה נהדר... אבל לא צריך להגזים - המשחקים עם מדחס המזגן די מיותרים לדעתי.

אתה יודע, צריך גם לשמור על השפיות ומומלץ להגיע מתישהו.

אני נוסע 90, מנסה לתזמן רמזורים (מאוד משפיע על הצריכה) ומאיץ במתינות וגם זה על גבול החירפון מבחינת סבלנות/הנאה מהנסיעה.

 

בהצלחה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, עלול להגרם בלאי לאלקטרומגנט של של המאורר.

 

ד"א, תוצאות לא רעות בכלל...

אצלי (עם הרכב בסימלון...) נסיעה רחובות-ערד-רחובות באותו אופן נסיעה כמו שלך ומהירות ממוצעת של 90 קמ"ש (סל"ד של 2000) עשיתי 14.6 ק"מ/ליטר. לפעמים אני מדמיין מה יהיו התצאות אם אוכל לנתק זמנית 2 צילינדרים מתוך ה 6 בזמן נסיעה....

מדובר ב 126 או 124 (קצת קשה לזהות בגלל הרקע החשוך בתמונה)? איזה מנוע?

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכור לי 126 או 124 עם 6 צילנדרים, נראה לי החושך זה לא מה שמפריע אתה צריך משקפיים, יש לו זוג מרצדסים :D

AmpTw: Zapco Ref 200.2| AmpWoofer :Zapco Ref 350.2

| Processor: Alpine H701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לרצון שלך להגיע לצריכת דלק טובה, הנהיגה שלך היא מעט אובססיבית.

מהירות ממוצעת של 80 בכביש בין עירוני!? כיבוי והדלקה של המזגן!?

אם תיסע במהירות החוקית , ללא האצות ובלימות תגיע לצריכת דלק טובה וגם תהיה מרוכז בתנאי הדרך ולא בתצרוכת הדלק. הטכניקה של "גלישה" (coasting) בירידות טובה מאד לחיסכון בדלק, צריך להרפות מדוושת הגז כך שתשמור על מהירות נסיעה קבועה, מבלי לגרום להאטת התנועה שמאחוריך.

 

לגבי כיבוי לסירוגין של המזגן, לידיעתך: טווח הטמפרטורה הנוחה לאדם בקיץ (בלבוש קל) היא 24.5-28 מעלות צלסיוס בלחות יחסית של 30% ו- 23-25.5 מעלות צלסיוס בלחות יחסית של 60%. אתה יכול להמנע לחלוטין להפעיל מזגן ברכב אם הטמפרטורה בתוכו נמוכה מ- 24 מעלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכור לי 126 או 124 עם 6 צילנדרים, נראה לי החושך זה לא מה שמפריע אתה צריך משקפיים, יש לו זוג מרצדסים :D

אם היית טיפה, אבל טיפה מבין במכוניות בכלל או במרצדסים בפרט, היית יודע שיש מספר לכל דגם של מרצדס. לדוגמה: W124, W126 לשניהם ,אגב, ידידי הקטן, יש מנועים של 6 צילינדרים. ל126 יש גם גדולים יותר ואילו ל124 קטנים יותר של 4.

אז עצתי לך, לך אל נמלה עצל, ראה דרכיה ולמד.:-D

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, לא לריב

:-P

מתנצל על איכות התמונה אך הרכב(ים) הם מרצדס C240 אוטומט (למרבה הצער) משנת 1998, דגם שלדה W202 דגם מנוע M112 (V6) הרכב שלי עם 140K ושמור בפנאטיות ושלה עם 190K לאחר ראש מנוע. דרך אגב, כאשר החלפנו מכוניות לתקופה מסוימת, צריכת הדלק לא השתנתה עם החלפת הרכבים. משמע, צורת הנהיגה היא הקובעת.

אני מלא התפעלות מהצריכה החסכונית של הטנקים הקטנים האלה (בוא לא נשכח שאנחנו מדברים על הדגם העליון בסגמנט המנהלים ששוקל לא מעט) ודיי משועשע מתגובות האנשים שהם שומעים על הצריכה הנמוכה. אני מייחס אותה בעיקר למהירות נסיעה שפויה של 90 (בדרך כלל עם בקרת שיוט) ולתכנון החכם מאוד של מרצדס. במהירות זו משולב הילוך חמישי והמנוע משייט בסל"ד של 2K, בנוסף מבנה המנוע כ V6 ושסתום התהודה בסעפת היניקה מגדילים את המומנט בסל"ד נמוך כך שגם בעליות מתונות אין צורך להוריד הילוך.

מניסיוני, לאחר מדידה דיי אובססיבית במשך שנה וחצי בה אני נוהג למלא לאחר 400 ק"מ כ 31-32 ליטר באותה תחנה ובאותה משאבה, הרכב שלי עושה 1 ל 13 ק"מ/ליטר בנסיעה רגועה (ללא מזגן) ש 70% ממנה הוא בין עירוני.

הרכב של אשתי להבדיל עושה 1 ל 10 ק"מ/ליטר בנסיעה לא ממש רגועה (ועם מזגן) ש 70% ממנה הוא עירוני וכן עם המון נסיעות קצרצרות עם מנוע קר.



התוצאות שאני מקבל בעיר נעות בין 9.5 ק"מ/ל' ל8 ק"מ/ל' כמובן תלוי אם אני משתמש עם מזגן או לא.

קצת מוזר לי ההפרש האדיר (כמעט פי שניים) בין נסיעה עירונית לבין עירונית. זה מוזר איך עם רכב בנפח כזה אתה מגיע ל 8 ק"מ/ליטר אלא אם אתה מדבר על פקקים נטו.



עם כל הכבוד לרצון שלך להגיע לצריכת דלק טובה, הנהיגה שלך היא מעט אובססיבית.

מצטער, ממש לא מסכים איתך, הוא לא אובססיבי(אם כבר, אז אני הוא האובססיבי), אל תשכח שברכב ששוויו פחות מ 3K ותוחזק היטב בעבר ההוצאה היחידה היא דלק, ודלק בלבד. אם תשווה בין הרכב שלו (או שלי) למשפחומטית 1600 חדשה העושה 1 ל 10 ק"מ/ליטר תקבל הפרש כספי לא קטן בנסועה שנתית ממוצעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שיש הבדל ניכר בין נהיגה "חסכונית" לנהיגה "רגילה" עיקר ההפרש בצריכת הדלק בין הרכב שלך ושל אישתך נובע בעיקר מן המינון השונה של נסיעה בינעירונית לעירונית.עניין של פיזיקה, האנרגיה הנדרשת להאצת הרכב גדולה יותר מזו הנדרשת לשמירת מהירות.

 

ברכב שלי יש מחשב צריכת דלק וניתן לראות בבירור את ההבדל בין שיוט בינעירוני בהילוך חמישי לבין נסיעה עירונית בהילוך שלישי באותו סל"ד.

 

הערתי לגבי האובססיביות מתייחסת לכיבוי והדלקת המזגן ולהתמקדות ב"חיסכון" כגורם הדומיננטי בנהיגה. מבחינה בטיחותית , רצוי לנהוג בהילוך שיאפשר תגובה מהירה. הימצאות בהילוך גבוה (ברכב ידני) תחייב הורדת הילוך או שניים אם נדרשת האצה פתאומית. יש גם חשש שהרכב יכנס לפניה בהילוך גבוה מדי, דבר שיקשה על יציאה ממצב החלקה באמצעות האצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני דברים:

רצוי לנהוג בהילוך שיאפשר תגובה מהירה. הימצאות בהילוך גבוה (ברכב ידני) תחייב הורדת הילוך או שניים אם נדרשת האצה פתאומית. אני תמיד העדפת לבלום מאשר להאיץ כדי למנוע בעייה. ובנוסף, ברכב עם מנוע 1.5 סביר להניח כי יכולת ההאצה היא לא מדהימה. דרך אגב הוא כתב "מיצובישי לנסר 93 1.5 אוט'" יש גם חשש שהרכב יכנס לפניה בהילוך גבוה מדי, דבר שיקשה על יציאה ממצב החלקה באמצעות האצה. האם ישנה הנעה אחורית בלנסר 93?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...