Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5900 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נמצאו כמה בקבוקים של אלכוהול ישן (מאוד) במצב סור ואטום ורציתי לדעת האם זה עדיין ניתן לשתיה או שזה לא שווה כלום?

 

1. פינו שרנט של לואיס רויאל

2. ברנדי שטוק 84 זהב

3. וויסקי famous grouse

4. ברנדי 100 של כרמל

5. גרנד 85

6. ליקר דובדבן של צ'לס רובין

7. ברנדי מרתף ישן שנת 89

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

1. פינו שרנט של לואיס רויאל כן

2. ברנדי שטוק 84 זהב כן

3. וויסקי amous grouse כן

4. ברנדי 100 של כרמל כן

5. גרנד 85 לא מכיר, לא יודע

6. ליקר דובדבן של צ'לס רובין לא ממליץ

7. ברנדי מרתף ישן שנת 89 כן

 

בגדול, אלכוהול לא מתקלקל (כלומר הוא כן אבל לוקח לו עשרות שנים), אלכוהול הוא בעצם חומר משמר מאוד טוב וכשמוצר מורכב מ40% חומר משמר ו60% מים רוב הסיכויים שהוא לא יתקלקל.

 

אחרי שאמרנו את כל זה, משקאות אלכוהוליים שמכילים אחוז אלכ' נמוך (בירות, יין, ליקרים מסויימים) נוטים כן להתקלקל ביחס במהירות שבאה ביחס הפוך לכמות האלכ' או משקאות שמכילים כל מיני תוספים למיניהם (שוב ליקרים בעיקר) יכולים גם להתקלקל (התרכבות ותגובות כימיות בין כל התוספים לאורך זמן).

 

מכאן שאת כל הברנדים וויסקים ויינות אפשר לשתות, ליקרים למיניהם ממליץ לבדוק לפני כן.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

גם אני נתקעתי עם 2 בקבוקי ליקר דובדבן של הרובי הזה... בפעם האחרונה שטעמתי אותו הוא לא היה להיט בכלל.

Twincharger Stratified Injection

פורסם
השאלה היא למה שתרצה לשתות שטוק 84?

 

אין לי מושג היתי תינוק בתקופה הזאת ואני לא מכיר את המשקה הזה בכלל.

 

יש פשוט מציאות שכאלה אצל סבא בבית

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

משקה זול בסגנון ברנדי. לא יהרוג אותך. מקסימום תשתמש בו לבישול.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אני גם מתענג בימים אלו על בקבוק famous grouse שנמצא אחרי כמה שנים טובות.

24042010(001).jpg

רובר 214 SI למכירה אלפא 75 טורבו למכירה

"הפחד הוא רק תחושה, האומץ לנסות - זאת המעלה" (א.איינשטיין).

פורסם
משקה זול בסגנון ברנדי. לא יהרוג אותך. מקסימום תשתמש בו לבישול.

 

בד"כ לא ממליצים לבשל ביין שלא היית שותה.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם
בד"כ לא ממליצים לבשל ביין שלא היית שותה.

:mm_yeah:

בזמן עבודתי כמדריך יינות שמעתי הרבה את הדעה אצל אנשים שאם היין כבר לא טוב לשתיה, אז כדאי לבשל איתו.

יין טעים וטוב לשתיה יתן משהו טוב וטעים לבישול איתו.

יין לא טעים לשתיה (למשל כזה שהחמיץ) לא ממש ישבח או יוסיף לבישול.

פורסם

מה שממליצים בתוכניות מפולצנות של יצורים מפולצנים

שמכנים את עצמם שפים לא תמיד עומד במבחן המציאות.

 

אפשר לבשל גם עם יין שהוא טיפה מקולקל,

ואפשר לבשל עם יין שהוא תקין אך לא טעים,

ובהתאם לשאר התבלינים שהוספת לתבשיל, אף אחד בעולם לא יזהה

שלא מדובר בשאטו לה טרופו דה לה ארלה-דירלה-דה-דה.

רוב המתכונים שמשתמשים ביין כוללים בנוסף בישול ארוך,

מה שמטשטש עוד יותר את ההבדלים בין יין ליין.

 

חוץ מזה, אני מעולם לא הזכרתי יין, מדובר בכלל בברנדי,

או במשקה בסגנון ברנדי, שהוא סתם לא טעים במיוחד

אך אין שום בעיה להשתמש בו באפייה, והוא לא יקלקל שום מתכון.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הדברים שרשמת הם עובדות מוצקות או מדברים על מקרה שכיח שבו הסועדים הם פשוטים/ממוצעים ?

זה שאתה לא תבדיל בטעם לא אומר דווקא שהאחר לא יבדיל.

אפשר לבשל עם יין פחות טוב, בטח שאפשר..אפשר גם לבשל עם שמן "מכונות" במקום עם שמן קנולה ואפשר גם לבשל עם אנטריקוט קפוא או אנטריקוט טרי שנשחת לפני 3 דקות, לרובנו הבדלים כאלו לא יורגשו ממש.

אחרי 6 שנים של עבודה ביקב (מה מסתכם הניסיון שלך עם יין?) אני יכול להבחין היטב בין יין פשוט ליין איכותי, אולי גם בבישול זהה לחלוטין עם 2 היינות השונים (אני כותב "אולי" כי לא העמדתי את עצמי לעולם במבחן כזה).

אני מאמין שיש אנשים שלמדו שנים והם בעלי ניסיון (שפים),כמו גם אנשים אחרים שיש להם חוש טעם טוב יותר, שיוכלו להבדיל בין תבשיל איכותי לבין תבשיל פשוט, משהו שאני בטח לא אבדיל.

 

מעניין אותי לדעת, מה זה "יין טיפה מקולקל"? (אחרי התשובה על זה, תסביר לי מדוע לדעתך טעמו של תבשיל לא ישנה את טעמו לרעה)

 

אגב, אתה יודע שבישול פטה עם קוניאק הוא בישול של 20/30 שניות (זה מספיק זמן כדי לטשטש?)? (אני לא מבין בברנדי/קוניאק)

פורסם

שכחתי לציין (זה לא נותן כבר לערוך) שיין משובח (ואפילו כזה שהתיישן היטב) לא בהכרח טעים יותר מיין פשוט.

יצא לי כמה פעמים לערוך מבחני טעימות לאנשים שהגיעו ליקב ומספר לא מבוטל הצביע על הכוס עם היין הפשוט (25 שח) בטענה שהוא הכי טעים להם, כאשר בכוס ליד שכב יין בעלות של כ-115 לבקבוק (14 חודשים של יישון בחבית עץ אלון צרפתי).

hans, אתה מוזמן להגיע למבחן טעימה, אולי תמצא שאתה בכלל ענין טעם ולא ידעת..

:-)

פורסם

תודה על ההצעה, קשה לסרב לטעימת יינות.:-)

 

לשאלתך, התכוונתי למקרה שכיח, ולבישול שכיח בסגנון צלי בקר ביין, או עוף ביין.

כשמדובר בבישול ארוך עם כמות גדולה של תבלינים (כמו שיש בלא מעט מתכונים של צלי/נזיד),

איכות היין משנית לחלוטין, ואפשר להסתפק ביין שכבר לא נמצא בשיא,

או שאפילו נפתח לפני שבוע והחמיץ קלות במקרר. עד כמה קלות? תשמע, אני לא יכול לתאר את זה באינטרנט...

 

כשאני רואה כל מיני "שפים" טלוויזיוניים שחוזרים על המנטרה הזאת

ומכינים תבשילים שבהם בכלל לא חשובה איכות היין עקב עודף מרכיבים שתלטניים,

זה מעצבן אותי. מותר להשתמש ביינות זולים לבישול, לא חייבים לגעות כמו שאר העדר.

 

ולאיזון:

בישולים קצרים, או מתכונים שבהם אמור להיות טעם בולט של המשקה שבו אתה משתמש,

דורשים כמובן חומרי גלם איכותיים. מן הסתם יהיו במתכונים מהסוג הזה מעט תבלינים נוספים

או טעמים נוספים שעלולים להשתלט על היין/ברנדי/קוניאק.

במצב כזה בטח שלא אשתמש בברנדי שטוק 84, או באיזה שהוא מוצר נחות או מקולקל.

 

לגבי מחירים של יינות והקשר שלהם להנאה, זה עניין אחר שאין לי ממש תשובה לגביו.

היו לי הפתעות לטובה ולרעה מכל הסוגים, הן בזולים והן ביקרים, אבל בהכללה גסה

יש איזה שהוא רף תחתון של 50-60 ש"ח שמעליו יש סיכוי טוב יותר שהיין יהיה ממש טוב.

 

אחד ההסברים לדוגמה שהבאת היא מידת הטאנינים ביין - בהחלט יכול להיות

שיש אנשים שלא אוהבים את תחושת היובש התוקפנית-משהו של יין ששהה הרבה זמן בחבית,

ומעדיפים את היין ה"נגיש" יותר - יינות ב-25 ש"ח לא מיושנים בדרך כלל בחביות עץ,

או מיושנים רק לזמן קצר. שוב, סתם דוגמה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אמת.

והמלצה למי שבכל זאת מחליט לנצל את היינות הישנים שיש ברשותו ולבשל איתם:

בישול עם יין לבן לא כדאי (בכלל!!) עבור יין לבן ישן ששכב הרבה זמן בארון, סביר להניח (ב-99.9%) שהיין יהרוס את הבישול.

יין לבן שותים צעיר ורענן, יין לבן ישן אפשר לזרוק או סתם להנות מחומץ.

(אלא אם כן מדובר באחד ממקרים מיוחדים של יינות שארדונה וסוביניון בלאן שכן מתיישנים, וסביר להניח שאם היו ברשותכם יינות כאלה, הייתם יודעים את זה).

בישול עם ייין אדום ישן- אם היין עבר יישון בחביות (דגש על חביות עץ צרפתיות ולא אמריקאיות) ומדובר ביין של למעלה מ-13% אלכוהול, אפשר לפתוח, לטעום אותו, לוודא שאין יותר מדי משקעים (הם מרירים) ואפילו לתת לו יום מנוחה או יומיים (לא חובה במקרר) לפני הבישול.

לפי הטעם (חמצמץ או לא, רב משקעים גסים או עדינים) תוכלו להחליט לבד מה לעשות איתו.

 

תתפלו אבל בחיפושים שונים בארונות אחרי מספר שנים יכולים ליפול הרבה הפתעות נעימות (קרה לי כבר פעמיים).

 

תבלו.

פורסם

הסיבה בעטייה אני נוטה לא לבשל עם יינות מחורבנים היא הנטייה שלי לסיים חצי בקבוק בטרם הוספתי את היין לתבשיל.

נסו ותהנו.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

×
×
  • תוכן חדש...