Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתאום כולם נהיו כתבי רכב (GTI)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

אני רוצה להצטרף לקובי ורוני בנוגע לכמה הבהרות בנושא מכוניות המבחן.

זה מאוד, אבל מאוד קל לבוא ולהפנות אצבע מאשימה אל כתבי הרכב אודות היחס למכוניות המבחן. אבל תרשו לי להאיר את עיניכם בנושא. יבואני הרכב, בעיקר כלפי מגזינים וגופי תקשורת מרכזיים, מתנהלים בצורה מאוד מקצועית. התפיסה שלהם את כתבי הרכב כאנשי מקצוע, אלו שעימם מתנהלת מערכת יחסי גומלין בהיקף רחב הרבה יותר מאשר לקיחת מכוניות מבחן - רחוקה מהתדמית הפרחחית שמנסים להצמיד לנו כאן. כאשר נגרם נזק, אתם יודעים מה אפילו לא נזק, גם בלאי לא סביר הדבר לא עובר בשתיקה. לפחות לא ממה שאני מכיר.

אני לא פוסל את המספר הנקוב של 20 כתבים מהסיבה הפשוטה, ישנם לא מעט מגזיני נישה/יוקרה/בוטיק בישראל, על חלקם הלא מבוטל בוודאי לא שמעתם. דוגמאות? 2LIVE, בקבוק, סיגאר, HD, פרסטיג' ועוד. מעבר לאלו ישנם מגזיני הנישה על כתבי הרכב שלהם דוגמת MAN TALK ופירמה מבית גלובס אם איני טועה, לGבר של לאישה וכו'. נכון, לא מדובר שם בכתבי רכב כפי שאתם (ולפעמים גם אני) הייתם מגדירים, אבל מבחינת אנשי השיווק ומשרדי יחסי הציבור הם בהחלט נלקחים בחשבון.

לצערי ולצערם של אנשי המכירות וכן הלקוחות במיוחד כמו בר 72 זה לפעמים המחיר של הרצון לרצות את כולם. לומר שגם אני מרוצה מזה שמדי פעם בהשקות אתה מוצא עצמך עם קבוצת אנשים בעלי ידע דל ברכב או נהיגה ועל אחת כמה וכמה בבחינת מכוניות כהלכתה? אני ממש לא. יותר מזה, העניין שהם מגלים בנושא ההשקה עצמו קרי- המכונית לעיתים דל כל כך שזה מביך להיראות בחברתם. הקטע העצוב הוא שלא פעם ולא פעמיים אנשים אלו מתועדפים על חשבון כתבי רכב, כי בינינו הרבה יותר נוח להוציא כתבת לייף-סטייל שלא תבלבל ת'מוח על היגוי ואיכות חומרים אלא פשוט תקשקש על איזה יופי היה בטירה ההיא, ואיזה יין מעולה שתינו ואת האינפורמציה על הרכב פשוט תעתיק מתיק העיתונאות המצורף. לצערי זה קורה יותר ויותר...

אבל, זה מחירה של התנהלות שיווקית בעולם רווי מדיות תקשורתיות.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

  • תגובות 176
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חושב שסטיתם מהנושא המקורי..

 

1. כל הכבוד שצ'מפיון התקשרו אל האדון כדי לבטל את הנסיעת מבחן (הם יכלו לא להתקשר וככה לטרטר את הלקוח)

2. אין שום פסול בזה שצ'מפיון ביטלו את הנסיעת מבחן מכיוון שעם צמיגים כאלה אף אחד לא יכול לנהוג.

3. זה לא בסדר שצ'מפיון לא תיאמו נסיעה חדשה סמוך למועד המקורי.

4. זו לא אשמת צ'מפיון שמי שלקח את הרכב, החזיר אותו לקוי, את זה הם לא יכלו לדעת.

5. זה לא עניין של אף אחד מה יהיה העונש של מי שהחזיר את הרכב ככה, זו בעייה של צ'מפיון.

פורסם
לומר שגם אני מרוצה מזה שמדי פעם בהשקות אתה מוצא עצמך עם קבוצת אנשים בעלי ידע דל ברכב או נהיגה ועל אחת כמה וכמה בבחינת מכוניות כהלכתה? אני ממש לא. יותר מזה, העניין שהם מגלים בנושא ההשקה עצמו קרי- המכונית לעיתים דל כל כך שזה מביך להיראות בחברתם. הקטע העצוב הוא שלא פעם ולא פעמיים אנשים אלו מתועדפים על חשבון כתבי רכב, כי בינינו הרבה יותר נוח להוציא כתבת לייף-סטייל שלא תבלבל ת'מוח על היגוי ואיכות חומרים אלא פשוט תקשקש על איזה יופי היה בטירה ההיא, ואיזה יין מעולה שתינו ואת האינפורמציה על הרכב פשוט תעתיק מתיק העיתונאות המצורף. לצערי זה קורה יותר ויותר...

אבל, זה מחירה של התנהלות שיווקית בעולם רווי מדיות תקשורתיות.

 

אני אולי לא יוצא למספיק השקות, אבל דווקא לאחרונה אני רואה ששולחים רק כתבים מגופים שמסקרים את שוק הרכב. אולי זה המצב הכלכלי :wink:

אני מניח שלהשקות של רכבי יוקרה קל יותר לשלוח גם כתבי לייף סטייל, אבל אני דווקא רואה את זה פחות כיום.

עוד זכורים לי "מבחנים" שראיתי מלפני מספר שנים בכמה מגזיני לייף-סטייל ידועים. באחד מהם, אני אפילו לא זוכר לאיזה רכב, הכתבת קשקשה לאורך כמעט 90% מהכתבה על הנופים, האוכל והמלון, ורק בסוף נזכרה לכתוב שהיא שאלה את אחד מכתבי הרכב איך האוטו - ואז כתבה בקצרה את מה שהוא אמר לה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אני אולי לא יוצא למספיק השקות, אבל דווקא לאחרונה אני רואה ששולחים רק כתבים מגופים שמסקרים את שוק הרכב. אולי זה המצב הכלכלי :wink:

אני מניח שלהשקות של רכבי יוקרה קל יותר לשלוח גם כתבי לייף סטייל, אבל אני דווקא רואה את זה פחות כיום.

עוד זכורים לי "מבחנים" שראיתי מלפני מספר שנים בכמה מגזיני לייף-סטייל ידועים. באחד מהם, אני אפילו לא זוכר לאיזה רכב, הכתבת קשקשה לאורך כמעט 90% מהכתבה על הנופים, האוכל והמלון, ורק בסוף נזכרה לכתוב שהיא שאלה את אחד מכתבי הרכב איך האוטו - ואז כתבה בקצרה את מה שהוא אמר לה...

 

רוני

 

וזה ידידי מבחינה שיווקית ויחצ"נית בעל פוטנציאל שיווקי לא פחות מכתבה במגזין רכב כזה או אחר...

יש הרבה יותר קוראי מגזיני לייף סטייל שיש להם את היכולת הכלכלית והצורך לרכוש גולף GTI חדשה מאשר קוראי "אוטו" או "הגה".

אז נכון שהכתבות במגזיני הרכב הן מקצועיות יותר ופונות גם למובילי דעה, אבל ת'כלס מבחינת קהל יעד שיקנה, הפוטנציאל במגזיני סגנון חיים קיים ובגדול!

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

אני לא לא מסכים, אבל אני חושב שגם במגזינים כאלה צריך לדאוג לרמה מספקת. אם מגזין הלייף-סטייל לא מתייחס ברצינות להשקות כאלה, אז התוצאה תהיה בהתאם והמשמעות עבור היבואן תהיה מועטה מאוד. אם הקוראים יתייחסו לכתבה כזו כאל כתבת תיירות שהיה בה במקרה גם אוטו ושהם לא למדו עליו שום דבר חדש - היבואן לא ירוויח מזה כלום.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כלומר הרכב לא הוחזר תקין לחברה, הרכב חזר תקול- ואתה מודה בזה בתגובתך

לא הגיוני שלאחר מבחן דרכים סטנדרטי יצא עשן לא מוסבר מרכב חדש

אלא אם כן קרה משהו חמור.

 

שטויות בלחץ. רכב זונה שבוחר לעשן דווקא כשהו אצל בוחן זה ולא אחר, זה לא אומר בכרח כלום על מי שהרכב היה אצלו כשנתגלתה התקלה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני לא לא מסכים, אבל אני חושב שגם במגזינים כאלה צריך לדאוג לרמה מספקת. אם מגזין הלייף-סטייל לא מתייחס ברצינות להשקות כאלה, אז התוצאה תהיה בהתאם והמשמעות עבור היבואן תהיה מועטה מאוד. אם הקוראים יתייחסו לכתבה כזו כאל כתבת תיירות שהיה בה במקרה גם אוטו ושהם לא למדו עליו שום דבר חדש - היבואן לא ירוויח מזה כלום.

 

רוני

 

מטבע הדברים אתה רואה דברים מנקודת השקפה עיתונאית.

מבחינה שיווקית היבואן מעוניין ב:

  • להביא לידיעת קוראים וקוראות בעלי אמצעים (כלומר קוראי מגזיני סגנון חיים) שיש גולף GTI חדשה בארץ.
  • לנסות להעביר להם קמצוץ מהחוויה של הרכב הזה, גם אם זה בשפה לא מקצועית מבחינת עולם הרכב.
  • לשלב את שני אלו בסיפור מעניין (מקום, חוויה, תמונות, נופים, עיתונאי כזה או אחר וכו') כדי שגם מי שאינו חובב רכב ימשך לקריאת הכתבה.

האמן לי שברכב כמו הגולף GTI זה שווה הרבה יותר.

אני מוכן להמר שלפחות 50% מרוכשי ה-GTI (דור 5 וגם הרוכשים העתידיים של ה-6) לא פתחו בשנים האחרונות מגזין רכב כזה או אחר.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

צר לי על הבורות, אבל מישהו יכול לשפוך אור בבקשה מי זה אילן פייביש הזה ולמה הוא כל כך קיצוני?

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם
אני מוכן להמר שלפחות 50% מרוכשי ה-GTI (דור 5 וגם הרוכשים העתידיים של ה-6) לא פתחו בשנים האחרונות מגזין רכב כזה או אחר.

 

אז מה, אני מוכן להמר ש-95% מרוכשי מאזדה 3 מעולם לא פתחו מגזין רכב. דווקא ברכב כמו ה-GTI יש חשיבות רבה יותר לדעות מקצועיות. נכון, אני מסכים שבמקרה הזה חלק גדול יחסית מהלקוחות הם:

א. בני גיל העמידה שרצו את הגרסה הכי מאובזרת וחזקה.

ב. הבנות של אותם בני גיל העמידה שאבאלה קנה להן גולף שנראית מגניב.

ג. נובורישים שאין להם מושג מה זו נהיגה ספורטיבית והם רק רוצים להרשים את החברים והקולגות.

אבל עדיין - זה בהחלט רכב שנמכר גם בגלל הערך המוסף שלו בתחום ההנאה מנהיגה. הוא צריך מבחן נורמלי. הרי לא היית חולם לתת איוו או אפילו ראליארט לאיזו כתבת לייף-סטייל, נכון?

 

צר לי על הבורות, אבל מישהו יכול לשפוך אור בבקשה מי זה אילן פייביש הזה ולמה הוא כל כך קיצוני?

 

בן.

 

אתה לא זה שסובל מבורות, אלא הוא.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
גם ככה קשה לי לספור 20. בנוסף, את "לאשה" למשל ממש לא מעניינת גולף GTI...

 

אגב, סוכן כפול פייביש, אילן פייביש (המגניב) - נחסם (ולמי שלא הבין - cool007...)

 

לפי כמות הנשים שראיתי נוהגות ב GTI MK5, כנראה שזהו חלק מקהל היעד :)

 

אני לא מבין איך יבואני הרכב מסכימים לתת לכל מי שפותח אתר ומחליט שהוא מגזין רכב ,את הרכב לתקופת נסיון.

 

המסקנה היא שאם בא לי GTI MK6 לסופ"ש מספיק שאקנה דומיין, אכתוב כמה כתבות רכב מלאות שגיאות שלא קרובות למציאות והרכב כבר בדרך אליי...

 

לדעתי אם אלו שבוחנים את הרכב, או לפחות חלק מהם, מפרקים את הרכב לחתיכות בזמן המבחן, אז כל המבחנים שיבואו לאחר מכן לא רלוונטיים כי הרכב רחוק ממצב אידיאלי.

 

נ.ב. בקשר לפייביש, לא משנה איזה רכב יבחן, האונו טורבו תנצח :D

(מי שלא מכיר את האדם ופועלו המפוקפק מוזמן לבצע חיפוש בפורום או להסתכל בשרשור בעקבות הכתבה ב WALLA בפורום VAG CLUB)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

כקורא מהצד (איני כתב רכב או משויך באופן כלשהו למי מיבואני הרכב) יש לי כמה הערות:

 

1. לפני שמשתלחים בכתבי הרכב הישראליים, צריך לבדוק מה המצב בחו"ל. אני מניח שגם בחו"ל יש מקרים שלא מחזירים את הרכב לאחר "טיפול יופי". הגיע הזמן להיגמל מהמחשבה שכל הרעות החולות מתרחשות אך ורק בישראל.

 

2. אין לי ספק שיבואן רכב בעל ניסיון רב כצ'מפיון עושה את השיקולים שלו כשהוא מוסר רכבים לכתבי רכב ולוקח בחשבון שיהיו לכך עלויות מסוימות. כנראה שהרווח שיבואני הרכב מפיקים מכתבות הרכב גדול (ובהרבה...) מהמחיר שהם משלמים. די להזכיר כי מבחינת אפקט חשיפה כל מבחן רכב חוסך לחברה כסף רב במודעות פרסום וכיוב'. לפיכך, האמפטיה לצ'מפיון ול"נזק הרב" שנגרם לה כתוצאה ממבחני הרכב (שמביא לה חשיפה אדירה ללקוחות פוטנציאליים...) נשמע לי הזוי ולא במקום. כדי לקבל חשיפה דומה היה על צמפיון להוציא כסף הרבה יותר גדול מאשר החלפת ארבעה צמיגים ועוד כל מיני חלקים זניחים.

 

3. בהנחה שיש ליבואן כלשהו רכב הדגמה בודד, האם למישהו יש ספק שהוא יעדיף להעמיד את הרכב לטובת כתבי רכב (שיחשפו את הרכב בפני אלפי קוראים בכמעט חינם) על פני מבחן לרוכש פונטציאלי בודד? אם כבר ניתן לתהות מדוע היבואן אינו מעמיד שני רכבי מבחן....

 

4. בניגוד למה שמשתמע מהתגובות של כתבי הרכב לשרשור הזה, אנשים רבים (רובם??) אינם מסתמכים על כתבות מקצועיות בבואם לקנות רכב. צ'מפיון מרוויחה חשיפה אדירה כמעט בחינם גם כאשר היא מעמידה את הרכב לטובת "מעין מבחן" במגזין לייף סטייל זניח. מספיק שיש תמונה של הרכב, אזכור שלו וקישור שלו ל"חיים הטובים" כדי לעשות את העבודה.

פורסם

אם כבר ניתן לתהות מדוע היבואן אינו מעמיד שני רכבי מבחן....

 

כי רכב של נסיעת מבחן עולה ליבואן כסף, מאבד מערכו ברמות היסטריות, וגם ככה עוד כמה חודשים הוא יצא לנסיעת מבחן פעם ב...

 

אז יש "טירוף" בחודש-חודשיים הראשונים שכתבי הרכב מקבלים את הרכב ליומיים-שלושה כל אחד,

אח"כ עוד חודש-חודשיים שנסיעות המבחן ללקוחות יהיו עם קצת לחץ.

אח"כ הרכב ישב רוב הזמן בחנייה של צ'מפיון לעוד שנה-שנה וחצי, ואז יעבור לאוטודיל.

שם ימכר בהנחה משמעותית היות וצבר כמה עשרות אלפי קילומטרים וחרשו לו את הצורה :roll:

 

(ע"ע גולף GTI דור 5, מחירון 220K, אחרי בערך שנה היא הגיעה לאוטודיל עם מחיר "מבצע" של 170K ועמדה שם לא מעט זמן)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

כאחד ממחלקת נסיעות הדגמה של ג'מפיון אני יכול להגיד שזה מאוד מאוד מרגיז לחכות בבוקר לרכב שחוזר מ X וגלות ברגע האחרון כי כל יום העבודה בוטל בגלל שמישהו החליט שמותר לו לעשות מה שבא לו ואיך שבא לו עם רכב שניתן לו לנהיגה עצמאית -מתוך זה שסמכו עליו (לנסיעות הדגמה מצטרפים נציגים ) ,

וגם שצריך עכשיו ליצור קשר עם אותם הלקוחות שלהם היה צריך להיות הנסיעת הדגמה (וכרגע יש הרבה מאוד לקוחות פוטנציאלים מאוד -גם כאלה שסגרו אך רוצים לנסוע ברכב) שמחכים בסבלנות ובהבנה .

 

אני יכול להגיד שהרכב עבר כבר אצל המגזינים הגדולים שיש בארץ(אוטו-חזר נקי ותקין ,אני בדקתי.הגה חזר תקין.גלובס הראשי נעשה ביחד איתי - תקין. וואלה- שבסוף ה"תקלה" נתגלתה ככלום עד אותו בחור חצוף (חצוף כי הוא טען שכך נמסר לו הרכב ) שהחזיר את הרכב במצב שראיתם ,דבר שהשבית את הרכב עד שעות אחר הצהריים וגרם לאי נעימות וכן ל"שריפת " יום עבודה של נציג .

 

נ.ב

 

אני מקווה מאוד (לפי דבריו של עומר ) כי החל מהיום רכבי הדגמה שיצאו למגזינים יצאו עם נציג וע"י כך יסורס כל ההתגרזנות כי יש דרך לבחון רכב ולדעת איך הוא ויש את הדרך של בעלי הז..ן הקטן .

 

ובר,

הנסיעה תתקיים ואם יהיה אפשר אז אני זה שאסע איתך ואתן לך להבין למה הרכב הזה שווה את הכסף שאתה הולך להוציא (כפי הנראה):-D.

דדי

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם
(ע"ע גולף GTI דור 5, מחירון 220K, אחרי בערך שנה היא הגיעה לאוטודיל עם מחיר "מבצע" של 170K ועמדה שם לא מעט זמן)

 

לבנה? אם כן,באמת תהיתי כשרכשתי את הגולף למה היא "מתייבשת" באתר ;)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
אבל עדיין - זה בהחלט רכב שנמכר גם בגלל הערך המוסף שלו בתחום ההנאה מנהיגה. הוא צריך מבחן נורמלי. הרי לא היית חולם לתת איוו או אפילו ראליארט לאיזו כתבת לייף-סטייל, נכון?

 

האמת, אם בתקופה שעסקתי בזה היתה איבו או ראליארט הדגמה, אני בהחלט הייתי בעד הרעיון.

החשש היחידי היה כמובן שלמות הרכב והעיתונאית (בסדר החשיבות הזה), אבל הרעיון עצמו יכול להיות נחמד.

אפילו הייתי מנדב את עצמי כדי להראות לה ביצועים של איבו מה הם :-D

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...