Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

פעם שביעית במסלול

הפעם קיבלתי אודי TT S רכב חבל על הזמן

היום עשיתי איתו כ 7 הקפות

זמן איתי 08:55

אבל מקוה בהמשך להוריד קצת את החלודה ממני

השמח לתגובות נמצאה כן עד יום חמישי 26.03.09

dsc4677n.th.jpg

dsc5222z.th.jpg

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אוטו חמוד...

 

הוא יהיה צמוד אליך לאורך כל השהות ?

או שהוא הושכר מהחברות שמשכירות אותו רק למסלול ?

כל הימים תהיה עם אותו רכב או שאתה מתכוון להחליף?

 

 

תעשה חיים..

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

בהחלט חוויה לא נשכחת.

זה רעיון טוב שכשתחזור תעשה סדר בנושא הנורבוגרינג, עליויות, גילאים, ביטוח. יעזור מאוד למי שמתכנן לנסוע לשם.

הצרפתיות לא מסתדרות עם הקוריאנית, לכן אני מחנה אותן רחוק אחת מהשניה:-D

לעבוד עם כובע, בגד ים וכפכפים, נראה לי שאני בגן עדן.8)

פורסם

תאווה לעיניים, במיוחד ה-TTS. בהחלט רכב מרשים לקחת לסיבוב(ים) :twisted:

אני אישית אשמח לשמוע עוד רשמים ותגובות שלך משם, בהמשך כמובן (קודם תהנה שם עוד :-)).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
בהחלט חוויה לא נשכחת.

זה רעיון טוב שכשתחזור תעשה סדר בנושא הנורבוגרינג, עליויות, גילאים, ביטוח. יעזור מאוד למי שמתכנן לנסוע לשם.

 

למה לחכות שיחזור אם אפשר עכשיו ? :wink:

 

עלויות:

טיסה - 400-650 דולר, תלוי בתקופה וחברת התעופה.

לינה - 30-50 יורו ללילה לבן אדם.

השכרת רכב - 30 עד כמה שתרצו, תלוי במכונית שתשכרו.

ארוחות - 15-35 יורו ליום, תלוי בתאבון שלכם.

דלק - תלוי ברכב ובקצב הנסיעה משדה התעופה למסלול (170ק"מ רובם באוטובאן) ובכמות ההקפות (לפי 1/4ק"מ לליטר).

כניסה למסלול - כ-22 יורו להקפה (יורד כשקונים מראש כרטיסיה).

 

סה"כ רצוי להכין בין 6000 ל-10,000 ש"ח לנסיעה בת כ-5 ימים, תלוי במספרים שהכנסתם לעלויות.

 

השכרת רכב וגילאים:

אין גיל מינימום לכניסה למסלול, העיקר שיהיה לך רשיון נהיגה בין לאומי תקף ביד (למרות שלא מבקשים להציג אותו).

ישנן חברות השכרת רכב שמשכירות החל מגיל 18 וישנם שמדברות רק עם בני 22 ומעלה. באופן דומה אפשר למצוא חברות שישכירו את האודי TT החל מגיל 22 וכאלו שידרשו גיל 25. אין כלל אחיד וזה משתנה בין חברה לחברה.

במרבית החברות ניתן לשכור כל רכב "רגיל" החל מגיל 18 (כל מכוניות הסופר-מיני, קומפקטיות, סאלון וכד') כ-200 יורו לשבוע.

רכבים בעלי אופי ספורטיבי לרוב ניתן לשכור החל מגיל 22 (אודי TT, מיני-קופר, SLK, אלפא בררה וכד') כ-500 יורו לשבוע.

רכבים ספורט אמיתיים לרוב ניתן לשכור החל מגיל 25 או 28 (BMW Z4, פורשה קאיימן, פורשה 911, וכד')+2 כרטיסי אשראי, כ-1000 יורו לשבוע.

 

חברות השכרה עיקריות: Avis, Sixt, Hertz, ושאר החברות הקטנות יותר. קח בחשבון שכדאי להריץ בדיקה באינטרנט כי לא פעם ניתן לשכור את אותה מכונית בדיוק (במלוא מובן המילה) במחיר מופחת דרך חברה של השכרות זולות (שכרתי פעם SLK של Sixt דרך חברה קטנה במחיר זול יותר).

 

ניתן לשכור גם דרך RentRaceCar מכונית שהוכנה למסלול (כלוב התהפכות, צמיגים ומושבים מתאימים) כולל ביטוח. הבעיה היא שהמחיר יקר בטירוף ועבור קליאו ספורט למשל תשלמו בסביבות ה-500 יורו ליום !

 

ביטוח:

תדאג לא להתנגש בכלום על המסלול, כי סביר להניח שהביטוח לא יכסה (אולי כן, אבל אני לא מכיר מישהו שניסה את זה). סיבה נוספת וחשובה יותר להימנע מתאונות על המסלול היא - שהפח יהיה הדבר האחרון שיעניין אותך, משום שהמסלול מאד מסוכן ולא סלחני. סביר יותר להניח שתצטרך לחשוב על אישפוזים בבתי חולים, שיקום, ואולי גם תרומת איברים..

כל תאונה שלא על המסלול, מכוסה לפי סוג הביטוח שלקחת בחברת ההשכרה.

 

לינה:

בכפר נורבורג שעל שמו נקרא המסלול, ישנם המון חדרי אירוח וגם מספר בתי מלון קטנים. גם בכפרים שמסביב ניתן למצוא חדרי אירוח ובאופן כללי ככל שמתרחקים מהמסלול ניתן למצוא זמינות טובה יותר של החדרים ובמחיר נמוך יותר. חשוב להזמין חדרים מראש משום שבתקופות מסויימות קיים מחסור בחדרים (כשיש מרוצים כמו F1, DTM אירועי פרארי ועוד).

 

המסלול:

למרות שהמסלול פתוח לקהל הרחב במשך ימים רבים במהלך השנה, הוא אינו פתוח כל הזמן. ישנם ימים שהוא סגור לקהל (כשחברות עושות Testing למכוניות חדשות או בימי כיף), וישנם ימים שהוא פתוח לזמן מוגבל - מ-14:00 או מ-17:00 ועד לערב 19:30. במימי האביב והסתיו, יתכנו ימים שבהם שעות הפתיחה טובות אבל בגלל ערפל או קרח/שלג יהיה המסלול סגור. בחורף הוא בכל מקרה סגור.

מומלץ לברר מהארץ מראש את שעות הפתיחה ולתכנן את הנסיעה בהתאם.

לפי חוקי המסלול - אסור לצלם מתוך / מחוץ לרכב בזמן הנסיעה על המסלול ואסור למדוד זמנים. במסלול חל גם החוק - פגעתם שילמתם, דהיינו גם אם לא יפנו אתכם באמבולנס, אתם תשלמו על כל גדר שתכופפו, ועל כל שבר או נזק לחלק אחר במסלול בנוסף לגרר שיחלץ אתכם החוצה.

חשוב להגיע למסלול מוכנים מבחינה נפשית, מבחינת יכולות נהיגה ומבחינת היכרות עם תוואי המסלול. כפי שאמרתי הוא אינו סלחני וכמעט בשום מקום לא תמצאו שטחי מילוט. בנוסף, במסלול עליות וירידות חדות במיוחד, סיבובים בשיפועים שונים, פניות עיוורות, קפיצות באוויר, וקצב נסיעה מהיר מאד. זה לא פשוט בכלל !

אל אלו יש להוסיף את האפקט שנוצר מהנהגים הסופר מהירים שעוקפים אתכם ללא הרף ולפני שהספקתם להבחין בהם בכלל, את חוקי המסלול ואת הסכנה שבכניסה מהירה מדי לפניה שתוביל אתכם ישירות לגדר.

המסקנה די ברורה - חשוב להגיע מוכנים !

להגיע מוכנים פירושו - להיות מאומנים בשליטה ברכב, להיות מאומנים בנהיגה ספורטיבית ונהיגת מסלול, להכיר בעל פה את תוואי המסלול, להכיר בעל פה את חוקי המסלול, לדעת מהן הנקודות המסוכנות ביותר במסלול, ולדעת כיצד להיות מהירים וגם בטוחים עליו.

זו גם הסיבה שכחלק מההדרכות שאני מציע, בניתי את ה-קורס הכנה לנורבורגרינג הכולל את כל הדברים שכתבתי וגם Coaching על המסלול עצמו.

 

החוויה:

אין שום דבר מוטורי בעולם שמשתווה לנורבורגרינג. אין אף מסלול שדומה לו באורכו (21 ק"מ), בשינוי הגובה, בתוואי וברמת הסיכון.

מצד שני, אין שום מקום בעולם שבו אפשר לנהוג בצורה כל כך חופשית, לפגוש חובבי רכב ו-PatrolHeads מכל העולם, לראות כמות כל כך גדולה של מכוניות ספורטיביות ואקזוטיות, ולנשום אדי דלק בריכוז כ"כ גבוהה :wink:.

זה מסוג החוויות שלמרות הנסיון הרב שיש לי במרוצים על מסלולים שונים בעולם, הוא תמיד מצליח לרגש אותי ו"להעיר" אותי מחדש. זה מקום שגורם לך לתכנן את הנסיעה הבאה אליו, כבר במהלך הטיסה הביתה.

 

אטרקציות נוספות:

במרחק שעה נסיעה ניתן להגיע למסלול ה-Formula-1 ספה-פראנקורשאמפס בבלגיה.

במרחק 45 דקות נסיעה ניתן להגיע למסלול הקארטינג של מייקל שומאכר.

בצמוד לרינג ניתן למצוא מסלול קארטינג קטן אבל נחמד, וגם חנויות למזכרות, ומיני מוזיאון.

במרחק של מספר שעות נסיעה, ניתן להגיע למסלול הוקנהיים, למפעל פורשה, למפעל פולקסוואגן ועוד. בכל מקרה כדאי לתאם מראש.

 

מקווה שכיסיתי את הכל,

אם יש שאלות נוספות, אשמח לעזור.

 

דני G.

פורסם

אני דוקא הולך קצת להשבית שמחות.

 

לדעתי האישית, כל מי שיש לו נסיון בנהיגת מסלול, יודע מה עושים, עשה כבר אין ספור הקפות על מסלולים שונים ומשונים ברחבי עולם, הרינג הוא מקום מדהים עבורם.

 

מצד שני, נהגים חסרי נסיון מוטורי אלא רק כאלה שעברו קורסים מסוימים (או אפילו כאלה שכל נסיונם הוא איביזה קופרה עם ציפ ברחובות קרית גת), חווית הרינג פשוט גדולה עליהם,המסלול ארוך מידי עבורם, מעיק, משתנה כל הזמן ובגלל אורכו הרב לא מאפשר גרף למידה של המסלול עם כל הקפה כמו שנוצר במסלול "נורמלי", ולכן עצתי היא שאם אין לכם נסיון נרחב בנהיגת מסלול, מיצאו לכם מסלול אחר, הרבה יותר קצר, הרבה פחות תקטי. יעלה לכם פחות, סיכויי התאונה יפחתו בצורה ניכרת ותהנו הרבה יותר מהיכולת לשפר קוים וזמנים בכל הקפה שאתם מבצעים.

 

ודני,

אם מותר לי משהוא בנימה אישית, "נס הרים רינג" אתה ירדת מהפסים? אלה כבישים ציבוריים פתוחים!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

מצד שני, נהגים חסרי נסיון מוטורי אלא רק כאלה שעברו קורסים מסוימים (או אפילו כאלה שכל נסיונם הוא איביזה קופרה עם ציפ ברחובות קרית גת), חווית הרינג פשוט גדולה עליהם,המסלול ארוך מידי עבורם, מעיק, משתנה כל הזמן ובגלל אורכו הרב לא מאפשר גרף למידה של המסלול עם כל הקפה כמו שנוצר במסלול "נורמלי", ולכן עצתי היא שאם אין לכם נסיון נרחב בנהיגת מסלול, מיצאו לכם מסלול אחר, הרבה יותר קצר, הרבה פחות תקטי. יעלה לכם פחות, סיכויי התאונה יפחתו בצורה ניכרת ותהנו הרבה יותר מהיכולת לשפר קוים וזמנים בכל הקפה שאתם מבצעים.

 

+1.

 

אחרי שהייתי במושב הנוסע כשחבר שלי הצליח לעוף מהמסלול (עם A6 סטיישן) בגלל שהוא חשב שהוא מינימום שומאכר, לא הייתי ממליץ לאנשים לא מנוסים לעלות עליו.

בטח שלא ביום השני לפני טיול ארוך (עם הרכב) באירופה - דבר שמסכן את כל המשך הטיול.

 

ד"א - לא, אתם לא שומאכר. גם לא אלונסו או האקינן ובטח שלא סאבין שמידט.

נכון שבטלויזיה (וגם בPS) זה נראה פשוט וקל - אבל במציאות זה ממש לא ככה. והדרך להתעופף מהמסלול הרבה יותר קצרה ממה שאתם חושבים.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

בא ניקח נהג שלא מבין כלום חוץ מלהגיע לעבודה עם המאזדה 3 למסלול X שלוקח 2 דקות להקפה.

 

3 סשנים של 3 הקפות עם מדריך שיושב לידו, שבין סשן אחד לשני הוא נח קצת ולומד עם מדריך את הטעויות שעשה (אולי אפילו מוידאו שצילמו אותו מבחוץ ומתוך הרכב) והוא יוצא נהג אחר לחלוטין!

 

קח את אותו נהג ותבזבז עליו את אותו זמן על 2 הקפות ברינג והוא יוצא עם פחד מנהיגה ספורטיבית. :evil:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
אני דוקא הולך קצת להשבית שמחות.

 

לדעתי האישית, כל מי שיש לו נסיון בנהיגת מסלול, יודע מה עושים, עשה כבר אין ספור הקפות על מסלולים שונים ומשונים ברחבי עולם, הרינג הוא מקום מדהים עבורם.

 

מצד שני, נהגים חסרי נסיון מוטורי אלא רק כאלה שעברו קורסים מסוימים (או אפילו כאלה שכל נסיונם הוא איביזה קופרה עם ציפ ברחובות קרית גת), חווית הרינג פשוט גדולה עליהם,המסלול ארוך מידי עבורם, מעיק, משתנה כל הזמן ובגלל אורכו הרב לא מאפשר גרף למידה של המסלול עם כל הקפה כמו שנוצר במסלול "נורמלי", ולכן עצתי היא שאם אין לכם נסיון נרחב בנהיגת מסלול, מיצאו לכם מסלול אחר, הרבה יותר קצר, הרבה פחות תקטי. יעלה לכם פחות, סיכויי התאונה יפחתו בצורה ניכרת ותהנו הרבה יותר מהיכולת לשפר קוים וזמנים בכל הקפה שאתם מבצעים.

 

נכון, גם אני ציינתי שהמסלול אכן מסוכן ובעייתי.

אבל אני לא מסכים עם ההגדרה החד משמעית שלך, שלא לנסוע לשם בלי נסיון קודם על מסלול רגיל.

אני באופן אישי ליוויתי והדרכתי מספר אנשים שזו היתה הפעם הראשונה שלהם על מסלול, והנסיון הקודם שלהם הסתכם בקורסים בארץ והשתתפות בג'ימקנות. כשלומדים בצורה נכונה ובקצב נכון, נשארת החוויה - ללא הסכנה (או עם פחות).

קל וחומר אם מבצעים הכנה נכונה בארץ לפניכן (על ידי למידת המסלול, למידת הטכניקות, הבנת הבעיות ואימון מתאים הכולל אימון מודרך על המסלול).

למעשה, אני מכיר לא מעט אנשים (מהארץ ומהעולם) שהגיעו לרינג ללא נסיון קודם במסלול, ואף לא אחד מהם התרסק שם. לא כי זה לא מסוכן, אלא כי הם הגיעו מוכנים.

 

דני G.


×
×
  • תוכן חדש...