Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לרכב מ"דורנט" ועתידו הצפוי במקרה של חלילה פשיטת רגל


Balenno
שימו לב! השרשור הזה בן 5908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב חברים.

 

לקחתי ליסינג מימוני מחברת דורנט. נשאר לי לשלם מהשהו כמו 7 חודשים שאחריהם הרכב אמור לעבור לבעלותי.

 

לאחרונה יש הרבה שמועות ועובדות שמצביעות על סיכוי גבוה שהחברה תפשוט את רגלה.

 

האם מישהו יודע מה אומר החוק לגבי זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של חברת "טרפיק" שפשטה רגל,עיקלו את הרכבים שהיו אצל הקונים,כל שיש לך סיבה לדאגה.

אין לנו על מי לסמוך,אלא על ABS,ESP ושאר צירופי האותיות באנגלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של חברת "טרפיק" שפשטה רגל,עיקלו את הרכבים שהיו אצל הקונים,כל שיש לך סיבה לדאגה.

 

גם רכבים שהיו לא בעסקת תפעולי אלא במימוני?

 

netmag: חבר שלי בדיוק סיים לשלם על הרכב, אבל הם בכל מקרה לא יכולים כרגע לעשות העברת בעלות מכיוון שהחברה נמצאת כרגע בהקפעת הליכים...

 

מישהו יודע מה אומר החוק על כך?

הרי אני עומד בכל הסכמי החוזה ומשלם כל חודש כמו שצריך. גם אם הבנק מעקל את כל המכוניות מדורנט, הרי אני יכול להמשיך לשלם לבנק עבור הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמקרה של קריסה מוחלטת של החברה אתה הופך להיות אחד (מהמוני) הנושים שלה.

במקרה שכזה, תפקידו של המפרק למכור את נכסי החברה ולהשיב לכל נושה את חובה של החברה לו (או חלק ממנו, אם אין ביכולתה של החברה לשלם את כל הסכום לאחר ששילמה לנושים המובטחים).

 

סביר להניח שהמפרק יעדיף למסור לך את המכונית ולקבל לקופת הפירוק את יתרת הסכום שאתה חייב, על פני האופציה השניה והבעייתית יותר מבחינתו - למכור את המכונית בשוק החופשי (ולקבל סכום די נמוך עבורה), אבל להיות חייב לך את מחיר המחירון שלה.

 

בכל מקרה, בראיון שנערך בדה-מרקר עם המנהל שמונה לחברה מטעם בית המשפט הוא הביע בטחון רב בהמשך פעילותה תחת בעלות אחרת.

החברה עדיין לא נמצאת בפירוק, ואם תזרים המזומנים שלה חיובי (ולטענתו כך הדבר) גדולים הסיכויים שתמצא דרך להמשיך ולהפעילה כעסק חי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת ממש תשובה שרציתי לשמוע, כך אמר לי גם ההגיון שלי. הדבר שבתריד אותי זה חוסר ידע בחוקיות של המקרה. בהתבסס בתשובתך אני מניח שיש לך ידע בחוקי המדינה, לכן אני שמח לשמוע את מה שאמרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק את החוזה שחתמת עם דורנט ו/או הבנק. אם יש סעיף המאפשר לך להמשיך לשלם לבנק את יתר החוב, ובתמורה לקבל את העברת הרכב על שמך - מצבך טוב.

עם זאת - כיוון שהרכב ע"ש חברת דורנט, יש להיזהר (אם החברה פושטת את הרגל, מי יחתום לך על העברת הבעלות?) בדוק אפשרות לשלם מייד את יתרת התשלומים (גם אם תצטרך לקחת הלוואה) ולקבל העברת בעלות מיידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק את החוזה שחתמת עם דורנט ו/או הבנק. אם יש סעיף המאפשר לך להמשיך לשלם לבנק את יתר החוב, ובתמורה לקבל את העברת הרכב על שמך - מצבך טוב.

עם זאת - כיוון שהרכב ע"ש חברת דורנט, יש להיזהר (אם החברה פושטת את הרגל, מי יחתום לך על העברת הבעלות?) בדוק אפשרות לשלם מייד את יתרת התשלומים (גם אם תצטרך לקחת הלוואה) ולקבל העברת בעלות מיידית.

 

בדקתי, לא ניתן בשלב זה לעשות העברת בעלות מכיוון שיש צו הקפאת הליכים כרגע על דורנט. לא ניתן לבצע שום פעולה, גם אם שלמתי את מלוא הכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

סביר להניח שהמפרק יעדיף למסור לך את המכונית ולקבל לקופת הפירוק את יתרת הסכום שאתה חייב, על פני האופציה השניה והבעייתית יותר מבחינתו - למכור את המכונית בשוק החופשי (ולקבל סכום די נמוך עבורה), אבל להיות חייב לך את מחיר המחירון שלה.

 

 

 

ממש לא בטוח.

 

קודם כל זה לא תלוי במפרק כי זו העדפת נושים שאסור לו לעשות לפי החוק. סביר להניח שהוא יוציא את הרכב למכירה או שיציע ל"בעלים" להוסיף עוד כמה אחוזים ממחיר הרכב ולהשאיר אותו אצלו (לפי אחוז החוב שישולם לנושים הלא מובטחים).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של חברת "טרפיק" שפשטה רגל,עיקלו את הרכבים שהיו אצל הקונים,כל שיש לך סיבה לדאגה.

 

ליתר דיוק במקרה של טראפיק חברת אלבר קנתה את צי המכוניות פלוס הלקוחות של טראפיק והם היום לקוחות אלבר מן המניין.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא בטוח.

 

קודם כל זה לא תלוי במפרק כי זו העדפת נושים שאסור לו לעשות לפי החוק. סביר להניח שהוא יוציא את הרכב למכירה או שיציע ל"בעלים" להוסיף עוד כמה אחוזים ממחיר הרכב ולהשאיר אותו אצלו (לפי אחוז החוב שישולם לנושים הלא מובטחים).

 

אם הבנתי נכון, יכול להיות שיבקשו ממני לשלם יותר מהמחירון של הרכב כדי שאוכל להשאיר אותו אצלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבנתי נכון, יכול להיות שיבקשו ממני לשלם יותר מהמחירון של הרכב כדי שאוכל להשאיר אותו אצלי.

 

כן.

 

אם הכונס יגיע למסקנה למשל שכל נושה לא מובטח יקבל 50% מהחוב אז ידרשו ממך לשלם עוד 50% משווי הרכב ביום הנתון או לוותר עליו ולקבל 50% משוויו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...