Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא מצליח לצלם בלילה, CANON A630


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6465 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, יש לי את המצלמה הנ''ל, למי שלא מכיר:

 

l10543357arw7.jpg

 

הבעיה היא שבלילה שבד''כ יש חושך התמונה יוצאת חשוכה, גם אם אני מצלם עם או בלי פלאש התמונה חשוכה.

 

אתמול צילמתי את חומות ירושלים וזאת התמונה שיצאה, במקום שתהיה תמונה מוארת וברורה הכל היה חשוך:

 

710200835jr3.jpg

 

אני לא חושב שהמצלמה זאת הבעיה כי גם במצלמה הקודמת זה עשה לי את הבעיה הזאת.

 

מישהו מכיר את המלצמה או את הפונקציות של המצלמות בכללי ויודע מה אני אמור לעשות כדי לקבל תמונה ברורה?

 

תודה.

 

למי שמעוניין יש לי כמה תמונות מאתמול בכותל:

 

710200855fo1.jpg

 

710200854cp5.jpg

פורסם

כאשר חשוך אתה צריך יותר אור. משיגים זאת בכמה דרכים (ושילוב ביניהן):

 

1. פלאש

הבעיות:

אור לא טבעי שמשטיח את התמונה.

מוגבל בטווח

 

2. יותר אור לחיישן ע"י

2.1 מהירות תריס נמוכה יותר.

הבעיות:

יוצר מריחה של התמונה, אם בשל תזוזת היד ואם בשל תזוזת אובייקטים בצילום (כמה מרוח תלוי בכמה תזוזה וכמה נמוכה מהירות התריס).

 

2.2 פתיחת צמצם

הבעיות:

צמצם פתוח יותר נותן פחות עומק שדה (אם אתה רוצה להבין מהו "עומק שדה" חפש בויקיפדיה).

[זו לא תמיד בעיה, תלוי מה מצלמים ובאיזה מרחק]

 

3. העלאת ISO (רגישות החיישן לאור).

בעיות: ככל שה-ISO גבוה יותר יש יותר רעש (גרעיניות) בתמונה והטווח הדינמי קטן.

 

 

כל המילים הגדולות הללו נועדו להגיד: זה מה יש...

מה שהעלת זה מש המצלמה מסוגלת לתת. אולי תוכל לשפר קצת עם שליטה ידנית (אם יש לה) והבנה בצילום, אבל לתוצאות טובות משמעותית צריך ציוד יותר טוב (או מצלמה של פוג'י מהדור הקודם...).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הפלש שיש לך במצלמה מוגבל ביכולתו (מדובר במצלמת PS רגילה),

חיישן הCCD קטן מאוד וצילום ב-8MP בISO גבוה יגרור המון רעשים בתמונה.

מהירות תריס נמוכה מדי תגרור מריחה.

 

השלב הראשון יכול להיות צילום עם חצובה.

השלב הבא פשוט יהיה החלפת המצלמה ל-DSLR עם פלאש חיצוני.

אז תבין איך אפשר לצלם בלילה :)

 

החיסרון - העלות של המצלמה (למרות שניתן להשיג כיום במחיר סביר),

והחיסרון היותר גדול זה עלות החלפים מסביב (פלאש, עדשות וכד').

פורסם

בדיוק.

הרי מה עושה "מצב לילה"?

את אותם הדברים שכתבתי עליהם (מהירות סגר נמוכה, פתיחת צמצם והעלאת ISO).

אין פטנט אחר...

 

הנה קישור לאותו המקום בצילום עם ציוד של בערך 10K ש"ח בלי פלאש

[שים לב שגם עם המצלמה שלך יכולה להגיע ל-ISO של 1250, איכות התמונה תהיה בלתי נסבלת]

 

http://kramery.com/forum/forum_posts.asp?TID=22988

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הנה אותה תמונה בפורום אחר...

http://d-spot.co.il/forum/index.php?&showtopic=170732

 

יכולות גבוהות בתנאי אור קשים זה אחד הדברים שעולים הרבה כסף.

 

במצלמות P&S לפוג'י יש כמה מצלמות, בייחוד שני דורות אחורה, שמצטיינות בכך באופן יחסי (גם בחלק מהדגמים החדשים, אבל פחות, כי יש מחיר באיכות לתוספת ה-MP). כלומר, איכות כמו שאתה רואה למעלה לא תמצא שם, אבל הן מוציאות תמונות טובות ב-ISO 800. שילוב של חיישן מצויין ויכולות עיבוד תמונה. אפשר עוד למצוא F31, F9600 ולקבל פחות MP ויותר איכות ב-ISO גבוה.

[דרך אגב, ה-F31 עולה יותר מהמחליפה שלה (שיש לה 12MP לעומת 6MP), מה שבא ללמדך שהקדמה לא תמיד מקדמת אותך]

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אכן. או שתבקש שאיזה חבר ישאיל לך F30/F20 (אני לא משאיל לאף אחד!) או שתיקח חצובה.

כשאין חצובה (בדרך כלל אין...) מוצאים קומבינות שונות - עצים, אבנים, שיחים, תיקים,

וממקמים את המצלמה על משהו יציב. במצלמות הנוכחיות יש אפשרות לבחור DELAY

של 2 שניות מרגע הלחיצה, שהוא מאוד נוח לעבודה כזאת.

לחלופין, אפשר לעבוד קצת עם פוטושופ להענקת מעט יותר חיים לתמונה,

אבל זה לא יהיה זה, לא משנה מה תעשה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

יש לי את אותה מצלמה. איכות התמונה בתנאי תאורה סבירים מצוינת, אבל במצבים חשוכים המצלמה מתבלבלת ולא מצליחה לספק תמונות טובות אם לא מתאמצים בשביל להשיג אותן.

 

אני בדר"כ מחפש מקום להניח אותה ומצלם בלי פלאש ועם חשיפה ארוכה במצב ידני. פתרון נוח לצלם החובב הוא לקנות חצובה קטנה. אני ממליץ על גורילה פוד שניתן למצוא בחלק מחנויות הצילום בארץ:

gorillapod-776476.jpg

 

אני חושב שמהתמונה ניתן להבין לבד כמה זה גאוני...

 

אגב, אם אתה רוצה צילום ממש טוב בלילה ועדיין ליהנות מהיתרונות של קאנון, קנה את ה-S5. אח שלי קנה אותה והיא פשוט מצוינת, טובה משמעותית מה-630 (שגם היא טובה בזכות עצמה).

אם היא גדולה מדי בשבילך יש את סדרת ה-700 שמגיעה עם מייצב תמונה שעובד די טוב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

חגיגות העצמאות בירושלים 2008.

ISO1600 כמובן, צמצם 1/27 ו-1/45, ומינוס 0.3 בחשיפה.

תוספת: ללא חצובה. אפשר להבחין בתזוזה באחת התמונות,

אבל זה לא כל כך נורא.

הנתונים לא מופיעים בקבצים כי אלה דוגמאות מוקטנות.

זאת לא ממש השוואה הוגנת, אלא סתם שוויץ. :wink:

אני מעולם לא הצלחתי להסתדר עם החצובות הגמישות מהסוג שרוני הציג,

אבל איך שהוא תמיד הסתדרתי. לחשיפות ממש ארוכות יש חצובה אימתנית מברזל...

 

אגב, אני לא מכיר את הקאנון, אבל לפחות אצלי צריך לעשות קומבינה מהסרטים

כדי לגרום למצלמה לצלם במהירות הצמצם שאני רוצה. והיא עוד מוגבלת ל-4 שניות מקסימום.

סביר להניח שבקאנון קל יותר להכריח את המצלמה לצלם כפי שאתה רוצה,

וכל מה שנשאר זה רק לייצב את העניין.

DSCF1732-small.jpg

DSCF1680-small.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אגב, אם אתה רוצה צילום ממש טוב בלילה ועדיין ליהנות מהיתרונות של קאנון, קנה את ה-S5. אח שלי קנה אותה והיא פשוט מצוינת, טובה משמעותית מה-630 (שגם היא טובה בזכות עצמה).

אם היא גדולה מדי בשבילך יש את סדרת ה-700 שמגיעה עם מייצב תמונה שעובד די טוב.

 

הרשה לי לפכפך.

פחחח...

אילו יתרונות יש לקאנון?

ב-P&S יש להם מוצרים טובים עד טובים מאוד, אבל בכל מחיר כמעט יש טובים יותר או במינימום טובים בדיוק כמו. לקאנון יש שיווק מאוד אפקטיבי, אבל אין להם יתרון טכנולוגי מהותי מול המתחרות.

ל-S5 אין שום יתרון מיוחד באור נמוך (בכלל יש מצלמות טובות ממנה למחיר).

כנ"ל לסדרת ה-7XX

 

 

מייצב עוזר לך בטווח מהירות תריס מאוד ספיציפציף ורק שהאובייקט שאתה מצלם לא זז.

שימוש בחצובה/גורילה או כל פרימט אחר גם עוזר רק שהאובייקט לא בתנועה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

באור נמוך שום PS (כמעט)לא תוציא תמונה איכותית מניחה את הדעת.

אפילו בתמונות של HANS אפשר לראות את הגרעיניות וזו לא PS עם חיישן בגודל אפון.

 

 

פאולו

דווקא עכשיו עם ה קאנון 5D MARKII - קאנון האכילו את המתחרים בהרבה בוץ ואבק בכל מה שנוגע לאיכות התמונה בISO גבוה.

אם הייתי מחפש מערכת חדשה היום - המצלמה הזאת היתה בראש הרשימה - וגם בזכות העדשות שלהם.

אבל אני אופטימי חסר תקנה. מחכה למשהו טוב מסוני..

פורסם
הרשה לי לפכפך.

פחחח...

אילו יתרונות יש לקאנון?

ב-P&S יש להם מוצרים טובים עד טובים מאוד, אבל בכל מחיר כמעט יש טובים יותר או במינימום טובים בדיוק כמו. לקאנון יש שיווק מאוד אפקטיבי, אבל אין להם יתרון טכנולוגי מהותי מול המתחרות.

ל-S5 אין שום יתרון מיוחד באור נמוך (בכלל יש מצלמות טובות ממנה למחיר).

כנ"ל לסדרת ה-7XX

 

תראה, זה ידוע שאתה חובב פוג'י ושאני חובב קאנון, אבל בוא לא נכנס לעומק ההבדלים כי אני פשוט לא יודע את כולם במדויק. היתרונות של קאנון מבחינתי, ואת זה אני מניח יבינו כל בעלי המצלמות שלהם, הוא בממשק ובנוחות התפעול. לטעמי זה כמו נוקיה מול המתחרות - יש להרבה סלולרים אחרים ממשקים טובים, אבל במשך שנים רבות האינטואיטיבי והנוח מכולם היה של נוקיה.

 

אני לא מכיר את המתחרות של ה-S5, אבל אח שלי קנה כזאת ב-300 דולר בערך והיא מוציאה תמונות מדהימות, גם באור נמוך. יותר מה-630 שלי, לא יודע ביחס למצלמות של יצרנים אחרים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
תראה, זה ידוע שאתה חובב פוג'י ושאני חובב קאנון, אבל בוא לא נכנס לעומק ההבדלים כי אני פשוט לא יודע את כולם במדויק. היתרונות של קאנון מבחינתי, ואת זה אני מניח יבינו כל בעלי המצלמות שלהם, הוא בממשק ובנוחות התפעול. לטעמי זה כמו נוקיה מול המתחרות - יש להרבה סלולרים אחרים ממשקים טובים, אבל במשך שנים רבות האינטואיטיבי והנוח מכולם היה של נוקיה.

 

אני לא מכיר את המתחרות של ה-S5, אבל אח שלי קנה כזאת ב-300 דולר בערך והיא מוציאה תמונות מדהימות, גם באור נמוך. יותר מה-630 שלי, לא יודע ביחס למצלמות של יצרנים אחרים.

 

קודם כל, אני לא חובב של שום יצרן בשום תחום. לפוג'י היה (במידה פחותה עוד יש) יתרון טכנולוגי על המתחרות בכל הקשור לאיכות תמונה במצלמות P&S. זו עובדה.

אחד הדברים היפים בתחום הצילום הוא שנושא איכות התמונה הוא מדיד באופן אבסולוטי (להוציא צבע, שהוא עניין יחסי. תמיד.). רמות רעש, רזולוציה, עיוותי מסוגים שונים, הכל מדיד. לכן ניתן לדעת יפה מאוד מהצלבת עובדות מביקורות שונות מי טובה יותר ומי פחות.

מה שנכון הוא שההבדלים שמצביעים עליהם המדידות לעיתים הם כל כך דקים שלא שווים התייחסות, ואז מקבלים שיקולים נוספים (מהירות התגובה של המצלמה, ממשק וכו') יתר משמעות (זה ביחוד נכון ב-DSLRs, שם כל המצלמות טובות מאוד עד מצויינות).

 

שוב, היתרון של פוג'י ב-ISO גבוה היא (בעיקר היתה) דוגמא ליתרון טכנולוגי ברור. כמו Sony עם טכנולוגיית ה-Trinitron בזמנו.

 

לגבי ממשק ונוחות ממשק, זה בעיקר עניין של הרגל.

 

לגבי ה-S5, היא אכן מצלמה טובה יותר משלך, אבל יש לה מתחרות עדיפות.

 

נ.ב. אני חומד עכשיו דווקא את ה-LX3 של Panasonic. נראית לי השותפה האידיאלית לצילום רחוב. רק יירד קצת המחיר וקניתי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
באור נמוך שום PS (כמעט)לא תוציא תמונה איכותית מניחה את הדעת.

בוודאי, אבל אנחנו מדברים פה על ראשים לשועלים.

החולשה העיקרית של הפוג'י נמצאת דווקא בעדשה, שהיא רחוקה מאוד מהחדות

שהייתי רגיל אליה בעדשת ה-50MM של קאנון. יום אחד אני אקנה גם "גוף" דיגיטלי.

למצלמות DSLR יש ברוב המקרים חיישן גדול פי כמה, כך שהשוואה לא הוגנת, כמובן.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...