Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

206 XS - רשמים לאחר הרכבת קפיצי הנמכה של אייבך ובולמים של בילשטיין


שימו לב! השרשור הזה בן 5662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להחליף אנטי רול אחורי לשל gti ישפר את ההתנהגות של הזנב-זהו חלק מקורי לא יקר-עלה לי בזמנו 300 שח בחברה ולקח 20 דק להרכיב אותו.

 

בהמלצת החברים נסעתי ללובינסקי בבני ברק במטרה לרכוש ARB בעובי 21 מ"מ של 206 GTI.

 

להפתעתי, במחסן החלפים היה גם ARB של 22 מ"מ. אומרים שהאורך לא קובע, אבל העובי כן :-P ולכן נרכש ה ARB של ה 22 מ"מ (290 ש"ח לא כולל מע"מ).

 

את ההרכבה עשיתי לבד עם חבר (תודה למוסך לוגיסטיקה 4X4 בפ"ת)

 

מצורפות תמונות והסברים של תהליך ההרכבה:

 

1. לאחר הרמת הרכב על ליפט (או הרמת חלקו האחורי בלבד) ופירוק הגלגלים האחוריים יש לפרק את בורג הטורקס (צרפתי או לא? ) ואת בורג ה 13 מ"מ שלידו הנמצאים בצידו הימני של ה ARB.

2. ה"אוזן" המחוברת ל ARB יושבת בלחץ. על מנת לפרק אותה יש להבריג במקום בורג הטורקס בורג אחר (M12) עד אשר הוא נוגע ב ARB. יש להמשיך להבריג וכך ה"אוזן" תישלף החוצה (מעין "אפציר").

3. עוברים לצד השני. מפרקים את בורג ה 13 מ"מ.

4. זהו, ה ARB הדקיק בחוץ.

5. כעת יש לפרק את האוזן בצידו השני של ה ARB. מדובר בהרבה עבודה (קצת פטיש, מלחציים, מקדחה ואפציר). בכל אופן - כדאי לרכוש "אוזן" חדשה ולחסוך הרבה עבודה. לא ידוע לי מה מחירה.

6. לאחר פירוק ה"האוזן" יש להרכיבה על צידו השמאלי של הARB החדש (שימו לב, השיניים של ה ARB אינן זהות, לכל צד יש עובי שונה!)

7. מכניסים את ה ARB פנימה מצידו השמאלי של הרכב, ומהדקים את האוזן (שחיברנו כבר ל ARB בשלב 6) באמצעות בורג ה 13 מ"מ.

8. עוברים לצד שני. שוב, האוזן יושבת בלחץ ולכן כדי להכניסה ל ARB יש להשתמש בפטיש וחתיכת עץ. כמה מכות והיא נכנסת. יש לשים לב שהאוזניים יהיו על אותו השן (אחרת לא תוכלו להבריג את בורג ה 13 מ"מ של האוזן הימנית).

9. מבריגים את בורג ה 13 מ"מ ואת הטורקס.

10. מחפשים כביש נהיגה טוב.

 

יובל.

1.jpg

1.1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שמקומו של השרשור לאור הפירוט והתמונות הוא כ"דביק" בראש הפורום .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה בדיוק עשית פה?

 

חלק מהמבנה של המתלה האחורי בפיג'ו סיטרואן הוא מוט האנטי רול באר שמחבר בין המתלה הימני לשמאלי.

 

כאשר האוטו פונה במהירות גבוהה, נוצרת זוית גלגול. במצב זה מתלה אחד נפתח והשני נסגר.

 

המוט, מכיוון שהוא מחבר בין שני המתלים, מתפטל. ככל שהוא יהיה בעל קוטר גבוה יותר, הוא יתפטל מעט יותר ולכן זווית הגלגול תקטן.

 

מצורף תרשים להמחשה.

 

ואיך זה שיפר משהו?

 

ההבדל לא מהותי כמו ההנמכה. יש יותר פידבק והזנב מרגיש נשלט יותר בפניות.

 

עדיין לא עשיתי נסיעה רצינית לצערי.

antiroll.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן יובל - שנים!

 

חינכת פה דור צעיר שלם (בהצלחה מרובה!), ועדיין תרשה לי לתקן טעות, שמופיעה כחוט השני בפורומים לאורך שנים ומציקה לי מאד: "מוט פיתול" ולא "מוט פיטול".

 

נקודת המבט שלי לגבי הנמכות והקשחות:

אני החלפתי בולמ"ז לפני כשנה (140~ אלף ק"מ) בפג'טה שלי. לא שקלתי לרגע להנמיך ו/או להקשיח לאור מצב הכבישים המזוויע בארץ, ולאור השימוש שלי ברכב (אולי 10 אחוז "פאן" ו-90 אחוז התניידות יומיומית).

תוספת החדות (לרכב שבמצב המקורי שלו מבצע נהדר) לא שווה לי את כאב הלב והסיכון עם כל מעבר בור בכביש. במיוחד לאור העובדה שמחוץ לאספלט מושלם (ברמת מסלול) החדות הזו יכולה לנשוך.

 

חוץ מזה, האוטו באמת נראה פנטסטי, תתחדש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוט, מכיוון שהוא מחבר בין שני המתלים, מתפטל. ככל שהוא יהיה בעל קוטר גבוה יותר, הוא יתפטל מעט יותר ולכן זווית הגלגול תקטן.

 

התכוונת - ככל שהמוט עבה יותר, קשה יותר לפתל אותו ולכן זווית הגלגול תקטן.

 

בכל מקרה - תתחדש. לאור הודעתו של ירין אני באמת מופתע שמצאת מוט נגד גלגול בקוטר 22 מ"מ.

 

עדכן אותנו על השינויים בהתנהגות.

 

(טליקו - איתך בנוגע להנמכות ולהקשחות)

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחשב הוא מצא רק 21מ"מ (וגם זה אחרי חיפוש של איזה 10 דק').

 

הוא התקשר למישהו מהמחסן שיביא לו את המוט, והוא חזר עם שניים. אחד של 21 מ"מ והשני 22 מ"מ.

 

מדדתי בקאליבר שהשיניים בקצוות באותו הקוטר, ובלי לחשוב פעמיים לקחתי את ה 22 מ"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה! יפה!

אבל מה לגבי החלפת ברזלים מסוג אחר גם?

norm_BCCCB0D6DAA94FDAB0FF690AF7C7414D.JPG

 

האגדה מספרת שיש איזה 206 XS שנוסעת משמעותית חזק יותר מהמקור לאחר החלפתם.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

איך היתי רוצה ש206 XS שלי גם תיראה ככה. יש עוד הרבה עבודה :\

סטאפ פשוט מושלם ניראה לי שהרכב יושב על הכביש לא רע בכלל !

תהנה מהרכב ותשמרו על שניכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

האגדה מספרת שיש איזה 206 XS שנוסעת משמעותית חזק יותר מהמקור לאחר החלפתם.

 

 

האגדה לא משקרת :twisted:

זה חמשיר: מעשה במצלמה מז@י&ת,כל היום נהגים מצלמת, כשיסע השוטר

אז אותה ננסר ונוכל לחייך על באמת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

נ.ב

עם גלגל קטן יותר מרכז הגובה שלך יהיה נמוך יותר !

נראה לי שאתה טועה, הגדלת הגאנט בדר"כ בא עם הורדת החתך ככה שאת הקוטר הכולל הוא לא שינה.

באוטו שלי היה לי מידה 175.70.13R שמתי במקום 205.40.17R וע"פ חישוב בתוכנה מסוימת ובדיקה פיזית קיבלתי חריגה של 2 מ"מ בקוטר שהיא מזערית ביותר.

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו יפה מאוד, אהבתי.

 

ג'אנטים מטורפים שמת לו, לטעמי הם גדולים מדי לאוטו.

 

אחלה בולמים שמת... אני מאמין שההיתנהגות של האוטו טובה יותר עכשיו

Fiat Bravo 1.6 Sx 16V

<---------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...