Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לפני קניית רכב, סגור על דגם ושנה, אפילו מצאתי אחד שמצא חן בעיניי מכל בחינה (מחיר, יד, קילומרז וכו), רק מה - הבחור לא טיפל במוסך מורשה (לדבריו "אין סיבה לטפל במוסך מורשה אם אין אחריות יצרן"). השאלה האם באמת ברכב משנתון 2001 צריך להתעקש על עבר של טיפולים במוסך מורשה? האם לפסול רכב טוב שעובר בדיקה כמו שצריך רק על סמך זה? מה דעתכם?

פורסם

לא הרבה אנשים ממשיכים לטפל במוסכים מורשים במכוניות בנות 7 שנים, בעיקר בגלל הרצון לחסוך במחיר הטיפולים

 

אם יש קבלות על טיפולים מסודרים במוסך רגיל (לא מורשה יבואן), אין סיבה לפסול את הרכב.

 

 

פורסם

הרכב הפרטי שלי נרכש לפני מספר שנים ממנהל בית הספר שלי.

הוא דאג במשך כל השנים לטפל ברכב במוסך מורשה, הרכב רשום במאגרי המידע של החברה, וכל הקבלות והמסמכים נמצאים אצלו וניתנו לי יחד עם רכישת הרכב.

אני העדפתי מאז לטפל במוסך פרטי לא מורשה אצל אדם אמין שמוכר לי.

דעתי האישית היא שחבל לבזבז כסף מיותר על מוסך מורשה שגובה גם תשלום על המילה "מורשה".

יש לי ספר טיפולים מסודר שבו מתועד כל טיפול שנעשה ובאיזה מוסך, הטיפול הוא באותה האיכות.

 

אם האדם הראה לך קבלות ויש לו תיעוד והיסטורית טיפולים של הרכב, והרכב כבר נלקח לבדיקה והכל תקין, אני לא רואה שום סיבה לא לרכוש אותו רק בגלל שהוא לא טופל במורשה.

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

תודה, הרגעתם אותי, כמעט ושללתי אותו לחלוטין אבל אחרי ההתיעצות אני בכל זאת אקח אותו לבדיקה ואם הכל שפיר - תוכלו לאחל לי מזל טוב :-)

פורסם

ברכבים "מיוחדים" כדאי ורצוי לטפל במוסך שמכיר טוב את הרכבים הנ"ל.

לדעתי מוסך מורשה יודע "בדיוק" מה לבדוק ועל מה להסתכל ומשתמש בחלפים מקוריים ובשמנים המתאימים ביותר לרכב.

אומנם אין בטוחה כי הוא אכן נוהג כך, אך הסבירות היא גבוהה יותר. וזה ללא ספק מאריך את חיי המנוע והמכלולים (תנחש למשל מה קורה לטורבו אם הוא לא מקבל שימון נכון...)

אם מדובר ברכב נפוץ ופשוט החשיבות לטיפול במוסך מורשה נמוכה יותר.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

לא תמיד אפשר למצוא רכב שטופל במוסך מורשה.

אני לא הייתי פוסל את הרכב על הסף בגלל שלא טופל במורשה - אבל קח בחשבון שיכול להיות בלאי שלא חשבת עליו.

 

ההבדל בין מוסך מורשה ללא מורשה מתבטא בעיקר בטיפול לא נכון ברכבים - פונטו ספייס היא לא סובארו ליאונה או לאנסר 92. אני מניח שלא ממש יודעים לטפל בהגה החשמלי שלה, או בסתם מכלולים מיוחדים.

 

קח את הרכב לבדיקה - אם יוצא תקין, סע איתו למוסך פיאט בעכו (ראה המלצתי בשרשור אחר), ותבקש שיבדקו את המכונית כמו שצריך. הם אמינים מאוד ולא ישדדו ממך סתם כסף. אחרי הטיפול שם - אתה תצא עם אוטו מצוין.

 

זכור - ההבדל במכירה בין מכונית שטופלה במורשה לבין כזו שלא - יכול להיות משמעותי. מכונית שטופלה במורשה תוכל להימכר ב-2000 מעל למחירון, בעוד מכונית שטופלה במוסכים רגילים תימכר ב-2000 מתחת למחירון (בהנחה והכל תקין).

פורסם

ברכב שהיה ברשותי כמה וכמה שנים טיפלתי במוסך מורשה של רשת צ'מפיון (יקר וכואב לכיס) ואח"כ, עם תום האחריות מצאתי לי מוסך שהיה אנטיתיזה למורשה.מצאתי מוסך קטן, לא נקי ומבולגן אבל עם שלושה אנשי מקצוע מדהימים שהוכיחו כל פעם מחדש עד כמה יכולותיהם המקצועיות עולות אפילו על אנשי המורשה. השרות היה ביתי וחם והיחס נפלא. הבאתי אתי את כל החבר'ה(עריקה המונית למדי ממוסכי שרות אחרים....) ורמת שביעות הרצון היתה גבוהה אצל כולם.

 

אם הרכב מטופל למשעי ואם בדיקה מדוקדקת במכון מקצועי לפני קנייה מחזקת את הרושם החיובי אפשר לרכוש את האקזמפלר לדעתי בלי שום חשש.

"נשים. אי אפשר לחיות איתן. אי אפשר לשלוח את כולן לקנדה"

(משנתו הסדורה של אל באנדי)

פורסם
ברכבים "מיוחדים" כדאי ורצוי לטפל במוסך שמכיר טוב את הרכבים הנ"ל.

לדעתי מוסך מורשה יודע "בדיוק" מה לבדוק ועל מה להסתכל ומשתמש בחלפים מקוריים ובשמנים המתאימים ביותר לרכב.

אומנם אין בטוחה כי הוא אכן נוהג כך, אך הסבירות היא גבוהה יותר. וזה ללא ספק מאריך את חיי המנוע והמכלולים (תנחש למשל מה קורה לטורבו אם הוא לא מקבל שימון נכון...)

אם מדובר ברכב נפוץ ופשוט החשיבות לטיפול במוסך מורשה נמוכה יותר.

 

אז בוא אספר לך על מוסך מורשה - מוסך צמרת מורשה umi בקרית גת - מוסך שלא עלה על בעיית קרטועים וזרק לי הצעה על כוהל לטיגרה שלי במחיר של 4000 ש"ח, או הציע לי להחליף גיר קומפלט בגלל מחזיר שמן תקול.

נגשתי למוסכניק שלי - מוסך חיים מערכות בקרית גת - מוסך לא מורשה, מוסך קטן וצפוף בעל ליפט אחד, אותו מוסך קטן ומקצועי הצליח לעלות על בעיית הקרטועים והחליף לי כוהל מקורי במחיר של 800 ש"ח ומחזיר שמן גיר + אטם במחיר של 300 ש"ח.

אז הטיגרה נשארה לילה במוסך משום שהיה צורך להזמין חלקים, אבל ידעתי שאני מקבל יחס מעולה ושרות מקצועי.

 

לסיכום, אם הרכב נראה לך, אין צורך לחשוש בגלל אי טיפול במורשה.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

שלום.

יכול להיות שיהיה 2000 ש"ח או אפילו 4000 ש"ח מתחת למחירון...

אבל הכסף ש"זורקים לפח" ב"מורשה" אחרי שעברה האחריות במשך כמה שנים הוא כפל כפליים, משולש ומרובע מה 2000-4000 ש"ח האלו שאתה כביכול "מפסיד"...

המלצה שלי: למד להכיר את האוטו שלך מבחינה תאורטית וויזואלית בעין, טפל בכל מוסך אחר שאתה סומך עליו, עשה שיעורי בית לפני כל טיפול ודע מה ואיפה הולכים לטפל ולהחליף אצלך - ולא צריך שום מוסך "מורשה".

וזה גם משתלם.

בהצלחה.

":-D"אלוהים לא ברא את הרוע, אלוהים ברא את הטוב, הרוע הוא החוסר המוחלט בטוב":-D

פורסם

אני בהחלט ובהחלט לא הייתי מוותר על רכב גם אם הוא לא טופל במורשה, ובלבד שאכן יש עדות לכך שטופל במוסך

בצורה תקינה.

נכון שזה גם תלוי איזה רכב ושנתון. ככל שהרכב חדש יותר, ככה הייתי מעדיף המשכיות של אחריות היצרן במוסך מורשה,

וזאת כיוון שעם מערך האלקטרוניקה ושלל המערכות בכל רכב, לא כל מוסך יודע להתמודד.

במצבך, אם אתה קונה רכב שאינו נדיר במיוחד או ידוע במיוחד כרגיש מאד לטיפול מדוייק ואיכותי , ודורש ידע מיוחד (אני זורק לדוגמא, אלפא ), אין סיבה לפסול רכב אם נבדק במכון מסודר וההתרשמות שלך טובה.

לעיתים דווקא במוסך מורשה אתה יכול ליפול ועדיף לתקן במקום שאתה מכיר.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם
מצאתי מוסך קטן, לא נקי ומבולגן אבל עם שלושה אנשי מקצוע מדהימים שהוכיחו כל פעם מחדש עד כמה יכולותיהם המקצועיות עולות אפילו על אנשי המורשה.

+1

בד"כ מי שעושה את העבודה בפועל במוסכים מטעם היבואן, זה חבר'ה צעירים, לאומת מוסכים פרטיים שבחלקם יש בעלי מיקצוע מהשורה הראשונה שעושים את העבודה בפועל בצורה מאוד מקצועית.

 

ברכבים "מיוחדים" כדאי ורצוי לטפל במוסך שמכיר טוב את הרכבים הנ"ל.

לדעתי מוסך מורשה יודע "בדיוק" מה לבדוק ועל מה להסתכל ומשתמש בחלפים מקוריים ובשמנים המתאימים ביותר לרכב.

לא תמיד במוסך מטעם יבואן יודעים לטפל כמו שצריך ברכבים ספציפיים במיוחד עם הם די ישנים. כפי שציינתי, במוסכים האלו עושים את העבודה בפועל חבר'ה צעירים שבוודאי לא יהיה להם את הניסיון עם דגמים מיוחדים שמגעים לביקור לעיתים רחוקות. מבחינת ספרות טכנית מקצועית, מוסכים פרטיים* שמתמחים בסוג ספציפי של רכבים ומכבדים את עצמם, היה להם את כל הספרות, כל הכלים הדרושים עבור דגמים ספציפיים, כולל מחשבים וכד'. מבחינת חלקי חילוף, מכיר כמה דוגמאות שחלק מקורי פחות טוב מתחליפי, למשל במנועי V8 של BMW כגון M62, משאבת מים מקורית עם קנפיים מפלסטיק ומתקלקלת לעיתים קרובות, יש יצרנים של חלקים תחליפיים שמייצרים משאבה אמינה יותר מהמקורית עם כנפיים ממתכת. קלקול של משאבה כזאת עלול להביא להחלפת מנוע. (אם מנוע הזה מתחמם, הוא מתעוות בצורה שאי אפשר להשחיז אותו כמו שצריך, גם אם משחיזים, מורידים הרבה חומר ואת הציפוי הקשיח - מה יהיה אחרי זה עם יחס דחיסה?).

 

לא ענית - האם יש קבלות על טיפול סדיר במוסך אחר?

היעדר קבלות עדיין לא אומר שהרכב לא טופל כמו שצריך. לא אפרט יותר מידי למה, אבל המבין יבין.

 

 

בקיצר אין שחור ולבן. יש מוסכים לא מטעם יבואן שהם מאוד מקצועיים, יש חלקים תחליפיים שהם יותר טובים מהמקוריים ויש כמובן להיפך. יש להפעיל את שיקול הדעת הנכון, למצוא את המוסך הנכון עם בעלי מקצוע ברמה גבוהה שמכירים טוב את הרכב, חלפים וכד'.

רצפה נקייה במוסך ומראה כמו חדר ניתוח עדיין לא אומרת כלום. לפעמים במוסך הקטן עם שלוש בעלי מקצוע שכל הרצפה בשמן, מסביב זרוקים הרים של חלקים ישנים, אין חדר המתנה מסודר וממוזג, שם יקבל הרכב את הטיפול הטוב ביותר.

אני מבין את הפחד של אנשים ללכת למוסך שהוא כביכול לא מטעם היבואן, יש בסיס לפחד הזה ובאמת אפשר ליפול בפח.

 

*הכוונה למוסך חוקי שהוא מורשה משרד התחבורה

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...