Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6899 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בספר רכב כתוב שמומלץ לעשות הצלבת גלגלים כול 10000 קילומטר ב X , כמו שמתואר באיור המצורף.

הרכב שלי עבר 23000 והצמיגים במצב מצוין (בריד"גסטון).

רציתי לדעת, האם כדאי לעשות את זה עכשו או לא, אם לא כול כמה זמן, ואם צריך לעשות אחרי זה איזון גלגלים.

Doc1.doc

פורסם

איזון גלגלים חייב לעשות אם אתה מצליב גלגלים או אפילו מחליף צמיג, השאלה למה להצליב כל 10K?

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם
איזון גלגלים חייב לעשות אם אתה מצליב גלגלים או אפילו מחליף צמיג, השאלה למה להצליב כל 10K?

עידן

 

למה?

יש איזון מסוים לגלגל קדמי ואיזון אחר לגלגל אחורי?

פורסם

עד כמה שידוע לי, אסור להפוך את כיוון הסיבוב של הצמיג כי עלול להגרם לו נזק (ההסבר: חוטי הפלדה שבתוך הצמיג "מסתדרים" בהתאם לכיוון הנסיעה).

בהנחה שזה נכון, אין בעיה להחליף צמיג קדמי באחורי ולהיפך, כאשר הם נמצאים על אותו צד של הרכב (שמאל או ימין).

כאשר מחליפים בין צמיג שמאלי וימני (ולא חשוב אם הם היו לפנים או לאחור), הופכים את כיוון הסיבוב של הגלגל.

מסיבה זו ההחלפות נעשות בין הצמיגים שבאותו צד.

אם אתה מתעקש להצליב צמיגים, אתה צריך להפוך את הצמיג על החישוק. עבודה זו נעשית, כמובן, בתיקריה (בפנצ'רמאכריה, באידיש...).

ואל תשכח לאזן אותם אחרי ההפיכה.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם
עד כמה שידוע לי, אסור להפוך את כיוון הסיבוב של הצמיג כי עלול להגרם לו נזק (ההסבר: חוטי הפלדה שבתוך הצמיג "מסתדרים" בהתאם לכיוון הנסיעה).

 

אתה צודק חלקית.

הדבר תלוי בסוג הצמיג. ישנם צמיגים שבנוים להסתובב בכיוון מסויים. בצמיגים כאלה יהיה סימון לכך ע"ג דופן הצמיג.

ישנם צמיגים שיכולים להסתובב בשני הכיוונים אבל צד אחד מסוים חייב לשמש כדופן החיצונית.

וישנם מיקרים שמידת הצמיג הקידמי איננה זהה לאחורי (אצלי ברכב לדוגמא).

 

לכן כל מיקרה לגופו וחוטי הפלדה אינם מסתדרים לפי הכיוון כי הדבר יביא להתפרקות הצמיג.

פורסם

לא זו היתה הכוונה.

מדובר בצמיגים רגילים שאפשר להרכיב אותם לשני הכיוונים.

אחרי שהצמיג כבר נסע מרחק מסויים (אני מניח שמדובר על כמה אלפי קילומטרים), נוצר שינוי כלשהו במבנה הפנימי של הצמיג.

במצב כזה, גם אם ניתן להרכיב את הצמיג (בהרכבה הראשונה שלו) בכל מצב, "הפיכת" הצמיג עלולה לגרום נזק.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

אין לי הסבר לזה.

שמעתי לא מעט דיעות של ג'יפאים בנושא זה, ונראה לי שיש דברים בגו.

אולי כדאי לשאול מומחים לצמיגים...

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם
אולי כדאי לשאול מומחים לצמיגים...

 

יצרן צמיגים איננו מומחה לצמיגים? :shock:

 

אני בטוח שבכל פנצ'ריה ישנם "מומחים גדולים" לצמיגים.

פורסם
יצרן צמיגים איננו מומחה לצמיגים? :shock:

 

אני בטוח שבכל פנצ'ריה ישנם "מומחים גדולים" לצמיגים.

 

רוב הפנצ'רמאכרים לא ממש מבינים בצמיגים חוץ מאשר לפרק ולהדביק מדבקה, כיוון סיבוב הצמיג ? הצחקת אותי...הפאנצ'רמאכר מספר 1 שממליצים עליו בפורום לא הבין על איזה חץ אני מדבר ומה תפקידו.

 

יש לפעול לפי הוראות בספר הרכב לנהג שבו יש מידע מפורט בקשר לצמיגים הרלוונטים המותקנים ברכב שלך.

איזה כייף לי :)

פורסם
אחרי שהצמיג כבר נסע מרחק מסויים (אני מניח שמדובר על כמה אלפי קילומטרים), נוצר שינוי כלשהו במבנה הפנימי של הצמיג.

במצב כזה, גם אם ניתן להרכיב את הצמיג (בהרכבה הראשונה שלו) בכל מצב, "הפיכת" הצמיג עלולה לגרום נזק.

 

* לא נוצר שום שינוי "פנימי" בצמיג, נוצר רק שינוי "חיצוני" - שחיקה :idea:

* צמיגים בעלי כיוון נסיעה (שמופיע עליהם חץ והמילה ROTATION) אפשר להחליף בין צירים בלבד (קדימה > אחורה > קדימה).

* צמיגים ללא כיוון נסיעה ניתן "להצליב" בצורת X

 

ועוד שתי עצות חינם:

1) להחליף את הצמיגים בצירים (קד' > אח') כל 10,000 ק''מ

2) ברכבים יותר רציניים להקפיד לרכוש צמיגים בעלי קודים של מהירויות גבוהות (למרות שנוסעים גג 100 קמ''ש), כי צמיגים כאלה שונים במבניהם לטובה מצמיגים פשוטים יותר.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
רוב הפנצ'רמאכרים לא ממש מבינים בצמיגים חוץ מאשר לפרק ולהדביק מדבקה, כיוון סיבוב הצמיג ? הצחקת אותי...הפאנצ'רמאכר מספר 1 שממליצים עליו בפורום לא הבין על איזה חץ אני מדבר ומה תפקידו.

 

מרק - באודי הישנה החלפתי את ארבעת הצמיגים.

 

עשיתי לפנצ'רמאכר מיסדר. ביקשתי שיניח לידי את הצמיגים החדשים, בדקתי את כל הפרמטרים כולל תאריך ייצור.

בדקתי שהדופן מותקנת נכון (בגלגל אחד הוא טעה). עמדתי לו על הראש בזמן האיזון כדי שידביק את המשקולות במקומות מוצנעים בחישוק...

 

לדעתי - הוא זכר אותי הרבה זמן אח"כ.

פורסם

ועוד שתי עצות חינם:

1) להחליף את הצמיגים בצירים (קד' > אח') כל 10,000 ק''מ

2) ברכבים יותר רציניים להקפיד לרכוש צמיגים בעלי קודים של מהירויות גבוהות (למרות שנוסעים גג 100 קמ''ש), כי צמיגים כאלה שונים במבניהם לטובה מצמיגים פשוטים יותר.

 

למה אתה ממליץ על צמיג עם קוד מהירות גבוהה רק לרכב יותר מתקדם? ועל איזה קוד אתה ממליץ - הכי גבוה?

×
×
  • תוכן חדש...