Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

מחר אני לוקח את הפיאסטה לטיפול 90K שגרתי.

שבדקתי מה צריך להחליף (שמן מנוע,מסנן שמן, מצתים, מסנן אוויר) עלתה במוחי השאלה מתי יש להחליף רצועת טיימינג ומתי צריך להחליף מצמד.

 

מעיון בספר הרכב יש לבדוק את השניים הללו בכל טיפול (כל 15K) ולא מוזכרת אף מילה לגביי החלפה.

 

העניין נראה לי תמוהה, ולכן החלטתי לחפש בפורום.

 

מהחיפוש עלו תוצאות רבות ולא ברורות:

החלפה של טיימינג: כל 120K, כל 90K, כל 160K וכדומה... (ועדיין לא ברור לי אם מדובר בשרשרת או רצועת טיימינג?)

החלפה של קלאץ': כשההילוכים לא נכנסים חלק, כל 90K, כל 120 K וכו...

 

בקיצור, גם בספר הרכב וגם בפורום לא מצאתי תשובה ברורה לשאלות שהועלו.

 

בנוסף לכך, הקלאץ' ברכב גבוה מאד, מחיפוש בפורום זו תופעה ידועה בפיאסטות והיא אינה מעידה בהכרח על תקינות המצמד.

אז אילו תסמינים יש לכך שהקלאץ' גמור?

 

עוד שאלה שהועלתה תוך כדי עיון בספר הרכב, לגבי נוזל הקירור.

באיזה נוזל קירור צריך להשתמש? כתום, או כחול/ירוק?

 

 

הועלו כאן שאלות רבות, אז אסכם אותן:

 

1. האם מדובר ברצועה או בשרשרת טיימינג?

2. מתי מחליפים רצועה/שרשרת טיימינג?

3. מתי מחליפים קלאץ'?

4. אילו תסמינים יש לקלאץ' גמור? ומה הסיבה לכך שהקלאץ' גבוה בפיאסטה?

5. באיזה נוזל קירור להשתמש? ומה ההבדלים בינהם?

 

 

המון תודה מראש,

 

רועי.

פורסם

אתה תרגיש שהקלאץ' גמור כשאתה תכניס הילוך, תעזוב את הקלאץ', והמנוע לא יהיה מחובר לגיר. או לא יתחבר אליו באותו רגע. אתה תרגיש דיליי בכניסה להילוך. השחיקה שלו היא לא לפי מספר קילומטרים אלא לפי אופי השימוש בו. אצלי למשל הוחלף קלאץ' רק באיזור ה190K.

 

אם הקלאץ' שלך ניתן לכיוון ידנית, זה עניין של שניות לשנות את הגובה של נקודת החיכוך. היות ואני לא מכיר את הדגם הנ"ל של פיאסטה, אני אתן למנוסים ממני לענות.

פורסם

איזה מנוע יש לך?

1.3 עם 8 שסתומים

או 1.25 עם 16 שסתומים?

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

פורסם

1.3 עם 8 שסתומים,ואין לו כלל רצועת טיימינג-מנוע זה הוא בעל גל זיזים תחתון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

1.3 עם 8 שסתומים,ואין לו כלל רצועת טיימינג-מנוע זה הוא בעל גל זיזים תחתון.

 

עכשיו זה מסתדר עם ספר הרכב!

 

בקיצור, אין מה לגעת / לטפל בגל הזיזים אלא אם כן הוא או אחד מהמכלולים הקשורים אליו מתקלקלים ?

 

לגבי הנמכת נקודת החיכוך במצמד, הבנתי שזה פשוט יחסית. מהי העלות המשוערת לטיפול כזה (במוסך סטנדרטי... לא מורשה)?

 

ונקודה אחרונה, נוזל הקירור.

 

עוד לא ברורים לי ההבדלים בין נוזל כחול/ירוק לנוזל כתום, ומדוע ישנם כאלו הבדלים במועד ההחלפה שלהם (אחת ל 3 שנים לעומת אחת ל 10 שנים)?

 

רועי

×
×
  • תוכן חדש...