Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהו מתח המוצא של אלטרנטור תקול ?


מרק10
שימו לב! השרשור הזה בן 6353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אביב,

 

על סמך דברייך אני מסיק שאתה מבין גדול באלקטרוניקה 8-) .

 

יש לי מספר שאלות.

סיימתי את המעגל וקבעתי גבול תחתון ל-12 וולט (מצבר מרוקן חלקית) וגבול עליון של 15.1 וולט (מתח טעינה גבוה), משום מה לאחר שחישבתי וחקרתי התוצאה בפועל מתקבלת כך.

סף תחתון 12.2 וולט, סף עליון 15.5 וולט סטייה שלא מוצאת חן בעיני.

השתמשתי בנוסחאות הבאות לחישוב ערך עליון ותחתון עבור הנגדים R3,R5.

 

המשוואות נראות כך :

6R5/(R3+R4+R5)=L/4

 

6?R4+R5)/(R3+R4+R5)=H/4

כאשר L הוא סף המתח התחתון ו- H הוא הסף העליון.

 

בעיה נוספת

כשאר מתח הטעינה הוא 14.4 וולט משום מה נוצר מצב שגם הלד הירוק גם האדום דולקים לסירוגין כלומר נוצר מיתוג ביניהם עד אשר המתח מתייצב על 15.5 וולט למרות שהכנסתי במעגל 2 נגדים שהם מחלקי מתח וקובעים היסטרזיס שרק שינוי של 120 mV יגרמו למיתוג בין הלדים.

מה אתה להגיד ?

 

אני יכול להתגבר על הבעיות בעזרת ניסוי וטעיה כלומר החלפת הנגדים המדוייקים עד אשר אני הגיע לתוצאה המבוקשת אבל אני רוצה לחסוך מעצמי את התהליך הזה.

בקשר לפוטנציומטר, חשבתי על הרעיון אבל בג'נק שלי כרגע אין פוטנצימטר מתאים.

 

מצורפת הסכימה החשמלית.

מוניטור למצבר רכב.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסליל של האלטרנטור מפיק 12VAC, ישירות מהסליל בלי יישור וייצוב.

 

לפי חישוב מתח מקסימלי : 12V X שורש 2, זה נותן לנו מתח מקסימלי של 16.92V,

בגלל שיש דיודות אחרי הסליל אז אחרי ישור, המתח כ16.16V כאשר האלטרנטור מנותק מצרכנים,

אם תחבר למצבר המתח ירד כי יווצר עומס. ואכן זה קרה לי באלטרנטור היישן שהימייצב נהרס והתקצר.

וכאשר מחברים את האלטרנטור למצבר התאורה ברכב מהבהבת בקצת של הסל"ד.

 

אז הייתי הולך על מתח מקסימלי של ,16.5V ומינימלי כבר זה החלטה שלך, כי מתחת ל10V כבר האנרגיה החשמלית לא מספיקה לכלום.

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי מרק,

 

התחלתי לעבור על השרטוט אל מול ה-Data Sheet, אני בינתיים מאמת את כל הנתונים, הספים והזרמים. כבר עולות לי כל מיני בעיות אבל בוא נחכה עד שאני אבדוק את הכל. כרגע אני צריך לזוז ולכן אמשיך רק מחר. בכל מקרה אני אנסה להשיג טרימרים (ולא פוטנציאומטרים) מיניאטורים של 20 סיבובים עבורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק שלום,

 

שלחתי לך למייל את קובץ ההסבר שמכיל גם גרפים. הקובץ וגם חילוקו וכיווצו גדולים מידיי לפורום.

בכל מקרה בשורה התחתונה מעבר לחישובים והתיאורה המסקנות שלי הן:

  1. ישנם אי דיוקים במתחים שמופעים בשרטוט שצירפת, ראה שרטוט מדוייק בקובץ ששלחתי לך.
  2. ישנם אי דיוקים ולכן גם החישובים והגרפים התיאורטטים שצרפתי לא שווים הרבה כיוון שהשתמשת כנראה בנגדי 10% מלבד אלו המדוייקים שציינת בשרטוט.
  3. חסרים קבלים שיצרן הרכיב ממליץ עליהם.
  4. גודל החלון איליו התייחסת איננו נכון. בכל מקרה כנראה שרוכב AC יותר גדול מהחלון על ה-DC שלך ולכן אתה רואה מיתוג בין הלדים.

כל הנושאים מוסברים בהרחבה בקובץ ששלחתי לך.

 

אני אומר מראש, ישנם הרבה דברים שמוטלים בספק וניתנים לוויכוח. ה-Data sheet אחד הנוראים שראיתי וסותר את עצמו. ראה פרטים שוב בקובץ ששלחתי לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, בתחום הניטור מקובל לדגום ב X פרקי זמן מתוך Y האחרונים.

משמע שנניח שב 4 תקופות של 5 דקות מתוך 12 התקופות האחרונות (השעה האחרונה למעשה) היתה הרמה הנבדקת למעלה מהסף הרצוי, אזי מדליקים התראה.

לעיתים אף מחמירים ודורשים שאלו יהיו נניח 4 תקופות ברצף ולא בפיזור ספוראדי. כמובן שהרבה יותר קשה לממש את זה באלקטרוניקה אבל זו מדידה אמינה יותר מאשר שינוי מתח רגעי.

מבקש לחזק את דבריך - בסיטרואן C5 למשל ולדעתי גם במכוניות מודרניות נוספות מתח הטעינה של האלטרנטור נשלט ע"י מחשב הרכב. בתנאי עומס רב מתח הטעינה יורד כדי להקטין עומס על האלטרנטור ולחסוך כ"ס בודדים.

שווה לברר מהו המתח תחת עומס גבוה, שלא יתברר שבתנאים כאלה וכשיש הרבה צרכני חשמל מתרחשת נפילת מתח אל מתחת לסף ההתרעה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי עדיין יש את R6 ו-R7 וכל שאר הנושאים שפרטתי. אני מזהיר אותך מראש, אל תריב עם הנגדים המדוייקים, עבור לטרימרים, בצע כיול מתחים עם Fluke, אחרת לא תגיע לדיוק שאתה רוצה.

 

אגב איך בדקת את המעגל? ברכב או בעזרת ספק כח? איזה ספק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את המעגל עם ספק כוח מעבדתי מיוצב.

כבר ראיתי כאלו איכותיים ביותר שיש להם AC לא מבוטל.

בכל מקרה אז איפה העניין עומד כרגע? משהו מהדברים שאמרתי סייע לך? מה קצב ההבהובים של הלדים?

אם כל זה לא עוזר הייתי עובר למבט עם סקופ. אם אתה צריך כזה דבר איתי בפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...